Goldbeater

Goldbeater

Petr Zumr

okres Cheb

30 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 15 21 28
    • 10.8.2018  00:53
    White Star (1983)
    ****

    Tento snímek si pro sebe krade Dennis Hopper, jenž sice předvádí opravdu kokainem nakopnutý, šílený a zpocený výkon, ale zároveň mu nelze upřít opravdu prvotřídní citlivé herectví. Těžko si k postavě Kennetha Barlowa, hudebního producenta žijícího ve skoro rozplynutém oparu své dávno zašlé slávy, představit někoho jiného než právě jeho. A ačkoliv podle slov Rolanda Klicka bylo naprosté peklo s Hopperem kvůli jeho drogové závislosti točit, možná se nakonec ta jeho drogami hnaná zběsilost stala přidanou hodnotou k tomuto filmu. White Star je tragédie charakteru, jejíž ozvěna ve mně po zhlédnutí ještě nějakou dobu zůstává.

    • 9.8.2018  21:59

    Roland Klick si vybral zajímavé téma, ale bohužel pokulhává ve vyprávění příběhu. Je poměrně nesnadné pochopit, co se ve filmu zrovna děje, co je jaká postava zač, co má kdo v plánu a hlavně i takovou docela stěžejní věc - zda se konkrétní scéna zrovna odehrává ve východním, či v západním Berlíně (to člověku dochází většinou až zpětně). Tohle celé divákům znesnadňuje sledovat děj a do jisté míry je to může otrávit. Klickovi šly daleko víc jeho autorské kousky (S tváří dítěte, Supermarket...) - do adaptace Simmela se pouštět nemusel.

    • 9.8.2018  21:43

    S chladným, téměř dokumentárním přístupem natočený příběh chlapce, jenž se z neznámých pohnutek (možná vlivem nezdravého rodinného prostředí) dopustí chladnokrevného činu. Ve své době musel být snímek pro svou autenticitu a vyobrazení netradiční postavy dětského vraha opravdu znepokojivým a nevídaným počinem. Dnes S tváří dítěte čeká na znovuobjevení a rozhodně si zaslouží pozornost.

    • 9.8.2018  18:16

    Český název Strašidelný zámek (potažmo i podobné zahraniční ekvivalenty) jsou zbytečně matoucí. Schloss Vogelöd rozhodně není horor z ranku Murnauova Nosferatu, nýbrž jde o poměrně tuctovou šestákovou detektivku, v níž ani nedojde k vraždě (respektive dojde, ale ještě před dějem filmu). Hororovou atmosféru může snad navodit jen jedna snová scéna, ale strašení rozhodně nečekejte. A napětí v tomto snímku také zrovna dvakrát nefunguje. F. W. Murnau v pozdějších letech natočil celou škálu mnohem zajímavějších děl, Schloss Vogelöd je bohužel z těch méně poutavých.

    • 2.8.2018  11:34

    Po prvním zhlédnutí bylo pro mě poněkud těžké West Side Story docenit, protože jsem si nebyl jistý, zda po dějové stránce převedení příběhu Romea a Julie do moderního prostředí samo o sobě stačí pro více než dvouapůlhodinový muzikál. Po druhém zhlédnutí (na velkém plátně) už mě ovšem pochyby opustily - West Side Story je totiž po stránce výpravy, kulis, barev a nasvícení na vysoké úrovni. Hudba a taneční choreografie jsou legendární. Herecké obsazení je přesné (zábavné je sledovat duo Richard Beymer a Russ Tamblyn v porovnání s jejich rolemi v Twin Peaks) a režijní uchopení Roberta Wise je obdivuhodné, když vezmeme v potaz to, že nikdy předtím muzikál nenatočil. Kostra příběhu už je tedy spíše jen vedlejším elementem a při těch vtipných a výborně napsaných dialozích na to člověk přestane myslet. Až nyní si mě snímek získal a jsem za to rád.

    • 2.8.2018  11:13

    Heathers jsou natolik zvláštním a jinakým filmem, že ho nelze vkládat do rámce jednoho žánru. Tvůrci přišli s originálním nápadem středoškolské "očisty" s mnoha zábavnými nápady a velkou dávkou politické nekorektnosti (něco takového už by dnes v této podobě v USA nemohlo vzniknout). Všudypřítomný černý humor a prvotřídní hlášky lemují zajímavý děj a herecké výkony všech zainteresovaných jsou parádní. Winona Ryder září a pro Christiana Slatera se toto dílo bez větších pochyb stalo odrazovým můstkem k Scottově/Tarantinově Pravdivé romanci.

    • 22.7.2018  17:49
    Andílek na nervy (2015)
    odpad!

    Pohádka o tom, kterak čtrnáctiletá princezna žijící mimo realitu je nucena se přestěhovat na vesnici k otci, kterého nikdy neviděla. A pointa je samozřejmě v tom, že mladí se mohou naučit mnohé od starších a naopak i starší od mladších. Princezna si najde prince a naučí se žít na venkově. Zazvoní zvonec a pohádce je konec. Celé je to uřvané, nesnesitelně naivní, trapně nevtipné a herecky tragické (Mišík?!). Nejlepší jsou ty stereotypní postavy - nutno zobrazit typickou českou vesnici tak, že je tam sice každý naprostý vidlák a traktorista (zkrátka pravý opak měšťáků), ale jakmile jde do tuhého, všichni se vzájemně podrží a jsou přátelští. Ha. V průběhu děje samozřejmě dojde i k tomu, že barbie je schopna odrodit malá roztomilá štěňátka (tři, dva, jedna, dojetí) a celé to končí poselstvím mladým dívkám, že mohou být spokojené, milované a populární, hlavně pokud mají krásný zevnějšek i bez make-upu a po ruce nějakého manekýna!

    • 10.7.2018  00:40
    Carne (1991)
    ***

    Gaspar Noé přináší krátký neveselý pohled do života koňského řezníka z předměstí Paříže a to na ploše několika let, kdy sledujeme jeho nezdravý vztah k dospívající němé dceři a pěstování nenávisti k celému světu. Celé to slouží jako prolog k následnému Sám proti všem a je tedy potřeba tyto dva snímky vidět za sebou. Ovšem naturalistická scéna ze začátku tohoto filmu je pouze pro silné povahy, a proto bych tenhle kraťas rozhodně nedoporučoval všem. Zejména ne milovníkům koní.

    • 10.7.2018  00:00

    Těžko stravitelný manifest nenávisti ke všemu a všem. Celým snímkem nás provází nepřerušovaný monolog hlavní postavy, která si to chce rozdat se světem, ať to stojí co to stojí. Gaspar Noé se neštítí dotýkat témat od nacionalismu, přes homofóbii po incest a rozehrává nepříjemnou hru o to, co všechno divák dokáže snést, ba dokonce ho v závěru několikavteřinovou časomírou nabádá, aby projekci filmu opustil ještě před poslední scénou. Ta ovšem už po předchozím dění není tak šokující, aby diváka vyloženě odrovnala. Nemohu se tak úplně rozhodnout, do jaké míry mi Noého násilná šaráda připadala samoúčelná, a proto si vyšší hodnocení nechám pro případnou další projekci. Jestli se k ní odhodlám.

    • 8.7.2018  16:51
    Nepřátelé (2017)
    ****

    Nepřátelé jsou krutá westernová podívaná o hledání vzájemného respektu dvou bojovníků na politicky podnícené cestě (na způsob Zachraňte vojína Ryana). Překvapivě jde v tomto snímku narazit na mnoho paralel s jiným novodobým westernem, 3:10 Vlak do Yumy, ať už kvůli kostře příběhu, obdobné atmosféře, či obsazení Christian Bale/Ben Foster. Jinak si ovšem Nepřátelé kráčí svou vlastní pomalou cestou a rozhodně diváka nenechají chladným. Scott Cooper výborně režíruje. Scéna, kde Metz (Rory Cochrane) klečí před náčelníkovým stanem, by v jiném pojetí vyzněla jako neskutečné klišé, ale se skvělými herci a Cooperovým režijním vedením pro mě byla highlightem filmu.

    • 8.7.2018  16:20
    Tina a Vore (2018)
    ***

    U tohoto filmu je nutností, abyste si o něm předem nic moc nezjišťovali. Znát pozadí postav předem by vám rozhodně pošramotilo překvapivý zážitek. Tina a Vore je opravdu prazvláštní neveselá podívaná, která svými syrově odpudivými scénami a pomalým tempem spíš více diváků odežene, než získá. Natočené je to citlivě a herecké výkony jsou úžasné (před ústřední hereckou dvojicí smekám), nicméně děj by potřeboval trochu svižnější spád. Ke konci se snímek už opravdu trochu táhne, což mi nedovolilo, abych ho více docenil. Rozhodně to však byl velice nevšední zážitek.

    • 8.7.2018  15:19

    John Carpenter režíruje nepřetržitě akční a zábavnou bláznivou komedii, v níž hláškující Kurt Russell proniká do podzemí sanfranciské čínské čtvrti, aby zachránil snoubenku svého parťáka a získal zpátky náklaďák, co mu ukradli. A nechybí v tom ani kouzla, kung-fu, nepřetržitá střelba a vybuchující hlavy. Velké nesnáze v Malé Číně se nesmí brát ani trochu vážně, je to opravdu jen bombastická taškařice ideálně vhodná pro půlnoční promítání a jsem rád, že se mi poštěstilo ji vidět na velkém plátně.

    • 8.7.2018  15:08
    Zelená mlha (2017)
    *

    Během první třetiny filmu jsem měl docela nutkání odejít z kinosálu, protože mi tato kompilace scén ze San Francisca připadala naprosto nečitelná a chaotická. Pak jsem v tom začal rozpoznávat dějové prvky a napadlo mě, že Zelená mlha velmi volně vypráví příběh Hitchcockova Vertiga pomocí záběrů z jiných filmů, což se mi v průběhu několikrát potvrdilo. Nicméně i přes radost, že se mi povedlo tenhle snímek aspoň trochu rozklíčovat, mi připadal velmi nesourodý, rušivě sestříhaný a hlavně naprosto zbytečný. A co měla symbolizovat ta zelená mlha, se mi už rozluštit opravdu nepodařilo.

    • 8.7.2018  14:56
    Tři tváře (2018)
    *

    S tímhle filmem jsme se naprosto minuli. Několikrát omílané poselství, že v Íránu není pro ženy lehké být sama sebou a vzepřít se rodině a okolí, brzy omrzí a v jiných ohledech je tento snímek tak myšlenkově a emocionálně prázdný, až to bolí. A urputně sáhodlouhé promluvy postav třeba o tom, jak býk se zlatýma koulema je vzácné plemeno, nebo jak sušená obřízka otevře člověku lepší budoucnost, mě opravdu k intelektuálnímu uspokojení nedovedly. Mučivě dlouhé záběry, jak někdo někam jde po pěšině či silnici, se střídají se scénami s uřvanými a nesympatickými postavami. Nudilo mě to, otravovalo a nechalo naprosto chladným.

    • 8.7.2018  14:41
    Vzplanutí (2018)
    ***

    Děj je vyprávěn velmi plouživě a má mnoho odboček, které s hlavní dějovou linkou mohou i nemusí mít přímou souvislost. Pomalé podivné drama se v druhé polovině snímku mění v pomalý podivný thriller, jehož závěr vás nechá ještě dlouhou dobu po zhlédnutí přemýšlet, co se to v tom filmu vlastně stalo. A musím říct, že ani po několika hodinách mi to ještě není vůbec jasné. Režijně a herecky bezchybné.

    • 8.7.2018  14:26
    Flákač (1990)
    *****

    Velmi osobitý komediální snímek Richarda Linklatera, v němž kamera putuje od jedné postavy k druhé a vypráví tím řetězec vzájemně nesouvisejících příběhů, z nichž každý je ovšem zajímavý něčím trochu jiným a má styl. V každé epizodě sledujeme jednoho, dva, nebo několik flákačů a jejich eskapády po texaském Austinu. Některé promluvy a dialogy jsou naprosto famózně vypointované, jiné baví zkrátka už jen svou podivností a divák se rozhodně nemá šanci nudit. A ten němý, téměř groteskní závěr nemá chybu! Hned po zhlédnutí bych si to s chutí dal celé ještě jednou.

    • 7.7.2018  02:21
    Climax (2018)
    ****

    Nejlepší taneční film od Dirty Dancing! Nasnímané je to neuvěřitelně. Kamera krouží kolem postav, dělá dlouhé nájezdy, kotrmelce, salta, plazí se vzhůru nohama, shlíží vertikálně dolů - až se vám z toho chvílemi točí hlava. Noé si hravě dělá z diváka srandu, ať už pomocí závěrečných titulků, co nejsou vůbec v závěru, nebo třeba díky střihu - v jednu chvíli ukazuje opravdu dlouhé scény na jeden záběr, aby poté kontrastně ukázal sled scének s velkým množstvím zcela okatých a agresivních střihů. Struktura tohoto snímku je zkrátka naprosto polymorfní a úplně se vymyká zažitým konvencím. A rozhodně to dokáže diváka strhnout, pobavit, znechutit, znepokojit a vyděsit - tedy jistě vše, co Noé zamýšlel.

    • 6.7.2018  22:36

    Smrt rockové hvězdy je provokativní a špinavá exkurze do života a smrti nejmenovaného hudebníka, volně inspirovaná úmrtím zpěváka skupiny The Doors, Jima Morrisona. Jde o jakousi psychedelickou a koncentrovanou směs alkoholu, drog, sexu, násilí a rock 'n' rollu bez jakéhokoliv děje, pouze se zběsilým hudebním doprovodem. Čistě pocitový snímek.

    • 6.7.2018  22:31

    Krátkometrážní snímek o loupežném přepadení provizorního domácího kasína skupinou sester, koncipovaný jako pocta němým filmům. Žádné dialogy, jen groteskní akce. Na ploše sedmi minut to samozřejmě diváka nemůže nijak extra vtáhnout do děje, ale díky velmi svižnému tempu a hudbě je to aspoň chytlavé a zábavné.

    • 6.7.2018  22:23

    Velice obskurní krátkometrážní snímek vzdávající poctu invazním science fiction 50. let 20. století. Můžeme v něm najít určité náznaky děje - mladík Virgil se stává svědkem invaze jistých hliníkových lidí (rozuměj bizarních postav obalených alobalem), aby se poté stal jediným přeživším při nadcházející apokalypse. Je to celé opravdu prapodivný černobílý nesmysl s příšernými hereckými výkony a bizarní hudbou. Těžko popsatelné.

    • 6.7.2018  22:06
    Leonardo jr. (1981)
    ***

    Sedmiminutová pocta němým groteskám, v níž herečka a režisérka Lorrie Oshatz hraje ženu (zřejmě titulní Leonardo jr.), která se kdesi v lese snaží kreslit pár skic, načež zjistí, že zřejmě nemá žádný talent, a je odhodlána spáchat sebevraždu. A to zdaleka není vše. Příběh je samozřejmě opravdu jen přihlouplý nástřel, ale některé situace jsou opravdu vtipné a snímek napodobuje styl němých komedií opravdu dokonale.

    • 6.7.2018  21:55

    Atraktivní žena s malou dcerou se na cestě autem po americkém vidlákově ocitne v kolotoči úzkostlivých situací, zapříčiněných podivným chováním místních obyvatel. Mají s tím souvislost start raketoplánu a erupce na slunci, na které je ve filmu mnohokrát prostřiháváno? Kdo ví. Atmosféra tohoto snímku je každopádně velmi tíživá (velkou roli hraje ponurá hudba) a po jeho zhlédnutí vám rozhodně nebude do zpěvu.

    • 6.7.2018  21:48

    Dvacetiminutový černobílý slasher svým námětem zdánlivě připomínající krátkometrážní verzi filmu Maska až na to, že zde Jim Carrey nepotírá zločin v ulicích, ale místo toho jakýsi zlodějíček Harry pod vlivem masky ze Sárnáthu podřezává krky nebohým obětem. A kupodivu je to i velmi krvavé a má to slušnou atmosféru (hlavně díky nápadité hře se stíny a nasvícením). To vše za zvuků retro elektronické hudby. Zapadlá lahůdka pro hororové fajnšmekry.

    • 6.7.2018  20:05
    Domestik (2018)
    **

    Je fajn vidět, že se česká kinematografie zase jednou posouvá o něco dál a dovoluje si trochu bořit tabu. Líbila se mi promyšlenost střihů a malé detaily podtrhující příběh (jak postavy chřadnou, uvadají i květiny v jejich bytě, ovoce v míse hnije). Bohužel je to celé opravdu hodně nedějové a příliš dlouhé. Charaktery jsou beztvaré karikatury na konci stejně jako na začátku. Co má diváka přinutit, aby ho jejich příběh zajímal? Musím přiznat, že jsem byl chvílemi myšlenkami úplně jinde. Objektivně si tohoto snímku mírně cením - je to zas trochu něco jiného, co v naší kinematografii chybí, ale bohužel mě to vůbec nedokázalo strhnout.

    • 6.7.2018  01:49

    Minimalistické drama prakticky zaměřené pouze na hlavní postavu, ze které divák hodinu a půl vůbec nespustí oči a skrz kterou je mu zprostředkováván veškerý děj a promluvy všech vedlejších postav. Příběh je založen pouze na dialozích hlavního hrdiny přes telefonní linku a dokonale to vystačuje - žádná krev, žádná akce, žádné efekty (dokážu si představit, jak rychle si tento snímek na sebe vydělá). Koncept tedy rozhodně oceňuji, nicméně ve scénáři se nachází i pár nelogických děr a ke konci se neubráníme ani jednomu opravdu ohranému filmovému klišé, což mi zážitek z tohoto snímku mírně pošramotilo. Stále však k tvůrcům chovám obdiv, že se jim povedlo zas jednou zrealizovat projekt podle rčení „za málo peněz hodně muziky.“

    • 6.7.2018  01:34
    Beze stop (2018)
    ***

    Ono se zde opravdu vyloženě nabízí srovnání s Tohle je náš svět, což sice bylo natočeno v jiné náladě, ale hlavně zábavněji a hravěji. Nutno říct, že Beze stop je místy opravdu zdlouhavé, i když rozhodně ne nudné. Chybí zde nějaká výraznější zápletka. Takhle si film tak nějak plyne od jednoho k druhému svým tempem a ke konci poměrně rychle vyšumí. Ovšem klobouk dolů před Thomasin McKenzie, že se hlavní role chopila s takovým přehledem a zápalem. Ben Foster může jen zdatně sekundovat.

    • 5.7.2018  09:08

    Z velmi dlouho očekávaného a rozličnými problémy ošlehaného Gilliamova projektu se po letech čekání stala realita a jde prakticky o takový jeho manifest proti tvůrčí komerčnosti. Arogantní a zpovykaný režisér reklamních spotů Toby se vrací na místo, kde před lety natočil svůj studentský snímek, a zde kromě notné dávky nostalgie nalézá pomateného starého muže, jehož Tobyho tvorba uvrhla do spárů šílenství - myslí si totiž, že je Don Quijote. Hranice reality a snů i přítomnosti a minulosti se bortí a ústřední duo se dostává do řady ztřeštěných situací, které nekončí vždy zrovna vesele. Typický gilliamovský snímek bude pro řadu lidí vcelku těžký na sledování, ale nemám pochyb o tom, že si svou diváckou základnu najde.

    • 5.7.2018  01:57

    Poměrně komplexní a citlivě natočený dokumentární snímek o jednom z nejobdivuhodnějších komiků Ameriky. Mysl na dlani představuje velkou spoustu známých i neznámých komediálních výstupů Robina Williamse a snaží se přiblížit jeho excentrickou povahu na jevišti i introvertní chování a mnohé útrapy v osobním životě - a to doslova od kolébky do hrobu. Marina Zenovich materiál výrazně selektuje - v dokumentu mimo promluvy přátel, kolegů a rodiny převládají spíše scénky z Williamsových živých výstupů a jeho filmová tvorba je více méně přesunuta na vedlejší kolej. Kupodivu se dokument například nezaměřuje ani na Williamsovu výhru Oscara. To ovšem není ani tak moc podstatné, režisérka se snaží hlavně přiblížit hercovu duši, jak je již patrné z názvu. A ačkoliv můžeme jen a jen hádat, co se v hlavě tohoto pohotového a rychle mluvícího sympaťáka odehrávalo, rozhodně se nebojím říct, že se povedlo do té mysli na dlani aspoň trochu tímto dokumentem nahlédnout.

    • 5.7.2018  01:12

    Billy Kid a kulečníkový upír je beze sporu ten nejobskurnější muzikál, jaký jsem kdy viděl. A dost možná i jeden z nejpodivnějších filmů, s jakými jsou měl tu čest se obeznámit. A ano, opravdu je to jen o tom, že Billy Kid a upír spolu hrají snooker. Je to těžko popsatelné - nelze odhadnout, jaký byl záměr tvůrců při natáčení tohoto snímku. V každém případě charaktery, promluvy, chování, ba dokonce i jména postav jsou jako z jiné dimenze a divák se díky tomu opravdu skvěle baví. Přes otřesné herectví, šílené texty písní a další pochybné složky tohohle bizáru v tom lze zahlédnout i záblesky dobré režie a vedení kamery. Opravdu bizarní vykopávka!

    • 4.7.2018  19:56

    Tiché místo rozhodně daleko líp rezonuje při festivalové atmosféře a hype při uvedení do široké distribuce snímku spíše uškodil. Za mě tedy palec nahoru za slušný menší horor - John Krasinski podle mého odvedl dobrou práci a já dostal prakticky to, co jsem čekal. Měl jsem menší problém snad jen s hudbou, která mi zaprvé v tomto snímku připadala vcelku zbytečná (možná až na obtíž), a zadruhé mi připadá, že Marco Beltrami vcelku vykradl melodii Jóhanna Jóhannssona ze Sicaria. Ale člověk aby dnes ve filmech originální soundtrack pohledal, takže to nebylo nic, přes co bych se nemohl přenést.

<< předchozí 1 2 3 4 8 15 21 28
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace