Goldbeater

Goldbeater

Petr Zumr

okres Cheb
ČSFD.cz

54 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 11 21 31 41
    • 2.6.2020  18:15

    Tak trochu předchůdce Cabin Fever. Trojice hlavních hrdinů ztroskotá na ostrově, kde žije podivínský vědec, jenž v rámci nacistického experimentu vyvinul mikroskopický vodní organismus požírající lidské maso. Scenáristicky žádná sláva, postavy jsou vyloženě na pěst a mírné zkrácení by filmu prospělo, ale několik pamětihodných scén tohle béčko rozhodně má, potěší třeba docela vynalézavou proměnou titulního organismu a navíc překvapí i trochou solidního gore.

    • 30.5.2020  20:30
    Hanukkah (2019)
    odpad!

    Hanukkah by se dal popsat jen jako nekoherentní slepenec scén, který snad v prvopočátku měl být svátečním slasherem s tématikou Chanuky a judaismu celkově, ale ve výsledku je jen neskutečně natahovaným nízkorozpočtovým peklem, které bylo téměř nemožné dokoukat. Táhlo se to jako týden před výplatou - z těch 106 minut mělo tak 50 minut zůstat ve střižně! Chvíli to byl horor, chvíli se to snažilo o komedii, obojí ale bez nějaké harmonie, bez vtipu i bez atmosféry, co to vlastně bylo? Sledoval jsem to prakticky jen kvůli Dicku Millerovi a po první půlhodině jsem si už říkal, že jakmile skončí jeho výstup, vypnu to. Ale vzhledem k tomu, že se rabín Walter Paisley objeví až před závěrečnými titulky, viděl jsem to sáhodlouhé mučení diváka celé. RIP kultovní velikáni Sid Haig & Dick Miller. A váženého pana Ebena McGarra už nikdy víc.

    • 24.5.2020  20:26

    Byl jsem spokojen! Dostal jsem přesně to, co jsem čekal od sci-fi o vesmírných kamioňácích, možná i mnohem víc. Stuart Gordon byl brakový vizionář. Dennis Hopper jako hlavní hrdina (jak tomu moc často nebývá) je naprosto cool a jeho vesmírné eskapády bych sledoval klidně na ploše nějaké série více filmů. Vesmírní trakeři jsou dosti naivní, přesto uvědomělá a skvěle stylizovaná podívaná s hláškujícím Hopperem, děsivými vražednými roboty, v čase zmraženou milf Barbarou Crampton a over-the-top rolí pro Charlese Dance, no co víc od toho, lidi, chcete?

    • 24.5.2020  20:12

    Vizuální stránka vau, ta film-noir stylizace vypadala vymazleně, ale všechno ostatní pro mě bylo totálně mimo. Když dám stranou všechny ty „věci“, které se ve filmu dějí a ke kterým se asi ani úplně nechci vyjadřovat, Singapore Sling má i tak asi o čtyřicet minut delší stopáž, než by s tím řídkým (pokud vůbec nějakým) dějem měl mít. Sledování pro mě bylo neskutečně zdlouhavé, a ač mnohdy jsem ochoten filmům v budoucnu dávat druhou šanci, tohle už nechci nikdy znovu vidět.

    • 24.5.2020  13:57

    Je fajn, že William Peter Blatty šel úplně jinou cestou a Vymítač ďábla III by bez pojítek na první film obstál i jako samostatné dílo. On tak v prvopočátku byl i zamýšlen. George C. Scott je super tahoun a celý snímek prakticky stojí na jeho charismatu. Blatty dokázal natočit několik opravdu působivých hororových scén - třeba pečlivě budovaná sekvence na chodbě nemocnice je highlightem filmu. Režisér měl ovšem i takový zlozvyk, že se asi nedokázal tak úplně odtrhnout od svého spisovatelského já a nechával postavy odříkávat úmorně dlouhé monology a filozofické úvahy, a tak mezi nimi potom poměrně bledne a mizí původní děj. Když se k tomu pak přidá zásah studia a přilepení celé dějové linie s Nicolem Williamsonem a vymítáním, solidně se v tom divák začne ztrácet. Já bych byl zcela spokojen, kdyby tento snímek neměl s Vymítačem ďábla vůbec nic společného a byl nazván Legie podle předlohy. Možná by si k němu pak našlo cestu víc diváků.

    • 24.5.2020  12:34

    Clint Eastwood hraje opileckého policajta, který dostane za úkol eskortovat důležitého svědka z Las Vegas do Phoenixu, a jak to tak v podobných filmech bývá, od první chvíle jsou z nich terče pro mafii a zkorumpované policisty. Toho času a možná i dodnes nejnaivnější (zdráhám se říct nejblbější) eastwoodovka, jakou jsem kdy viděl, prakticky spadá do žánru přestřelený vysokorozpočtový brak, v němž každý nejprve pálí, teprv potom se ptá, a po ústřední dvojici tak lítají kulky po tisících, aby divák neměl moc času přemýšlet na scénářem (přesto ve vás finální scéna a „vyřešení“ celé situace vyvolá buď mohutný smích, nebo naštvaně mrsknete ovladačem proti televizi - já se zasmál). Pro mě je Eastwood se svým charismatem i v slabších filmech vždycky stoprocentně zábavný, takže Železný stisk jsem si užil a dám si ho kdykoliv rád znovu.

    • 24.5.2020  11:50

    Oceňuji dílčí scény, které jsou naplněny vtipnými gagy (vše se Samem Rockwellem a Stephenem Merchantem), ale příběh jako celek mě ponechal docela chladným. Taika Waititi má styl a velmi mu jde humor, ale v dramatické rovině mě zatím moc nepřesvědčil. Na druhou stranu to chce opravdu mistrnou ruku pro napsání role pro Rebel Wilson, aby její nesnesitelnost byla ději a humoru filmu ku prospěchu. Jedna poznámka na konec: Ačkoliv Heroes od Davida Bowieho můžu kdykoliv a kdekoliv, po relativně nedávných snímcích Charlieho malá tajemství a Rohy už mi použití této písně v klíčových scénách jakéhokoliv filmu připadá jako totální klišé.

    • 13.5.2020  23:04
    Nightbeast (1982)
    **

    Dohlerův následovník The Alien Factor, v němž se navrací rovnou několik postav - včetně šíleně nehereckého šerifa Cindera, který zde prakticky přebírá otěže hlavní role. Ze ztroskotaného mimozemšťana je tentokrát vesmírný ostrostřelec, který neváhá sáhnout po své laserové zbrani, kdykoliv může, a tak je začátek filmu až groteskně akční podívanou, za kterou v laserových soubojích rozhodně zaostávají i legendární Hvězdné války. Chování lidských postav je stále jako z jiné dimenze, což připravuje půdu pro nemálo bizarních scén, které nepochybně zabaví, ale v žádném případě nevyděsí. Zajímavostí pak už jen je, že spoluautorem hudby a zvukových efektů byl tehdy asi šestnáctiletý Jeffrey Abrams, dnes jeden z nejvíce ceněných tvůrců v Hollywoodu, znám jako J.J. Abrams (a tím se to odkazování na Hvězdné války uzavírá).

    • 13.5.2020  22:50

    The Alien Factor je velice ambiciózní sci-fi horor, jelikož na rozdíl od podobných snímků nedisponuje pouze jedním vetřelcem, ale rovnou několika rozdílnými mimozemskými entitami, které ztroskotaly v americkém vidlákově a likvidují zdejší pocestné. Don Dohler rozhodně měl větší ambice než tvůrčí schopnosti, protože s tím přihlouplým scénářem a ochotnickými herci rozhodně hvězdných výšin dosáhnout nemohl. Celé se to tedy omezuje na řádění podivně namaskovaných mimozemšťanů někde v lese. Korunu celému filmu nasazuje solidně stupidní finále, v němž veškeré divákovi sympatie rozhodně přetečou na stranu vetřelců, protože jsou to právě lidé, kdo se v tomhle sci-fi chová jako z jiné planety.

    • 13.5.2020  22:36

    Ninja přichází je totálně naivní, ale přesto stoprocentně vynalézavá a přiblble zábavná akční podívaná, v níž se předabovaný Franco Nero snaží vtělit do nepřemožitelného nindži, ač mu to kdokoliv jen těžko uvěří, a já zcela upřímně přiznávám, že mě to celé bavilo každou minutou víc a víc (na rozdíl od jiného ninja filmu studia Cannon). Akčňák Menahema Golana prakticky kopíruje premisu Cesty draka s Brucem Lee, tedy že mistr bojových umění přijíždí z daleké země, aby ochránil své přátele před nájezdy a intrikami zlotřilých mafiánů. Jednoduchá, černobílá a hloupá zápletka, přesto plnohodnotný testosteronový biják, u nějž můžete dokonale vypnout mozek a užívat si té nadšenecké filmařiny, která slibuje bezelstnou dávku akce.

    • 13.5.2020  21:41
    Der Fan (1982)
    ****

    Der Fan je sonda do narušené mysli mladé studentky Simone, která trpí chorobnou posedlostí populárním popovým zpěvákem a je ochotna zpřetrhat veškeré vazby s racionálním světem, jen aby se mu nějak přiblížila. Režisér a scenárista Eckhart Schmidt postavy nijak nepřikrášluje, oba hlavní aktéři jsou v jádru opravdu hrozní lidé, kteří v cestě za svým cílem bezohledně ubližují svému okolí, a když si to jeden z nich sám přizná, začne teprve peklo. V každém případě vyústění tohoto snímku je jak z úplně jiného filmu a nasazuje celému předchozímu dění korunu, proto jednoznačně zdůrazňuji, že čím méně si předem o Der Fan budete číst, tím větší máte šanci, že vás jeho konec dostane. Solidně chorá podívaná.

    • 13.5.2020  21:11

    Kožená tvář je velice fádní pokračování jen tak z povinnosti, v němž můžete co chvíli předvídat, co se v ději stane za pět minut, a ono se to pak opravdu stane. Zábavné to začíná být až ve chvíli, kdy se objeví charismatický a v jakékoliv situaci cool Ken Foree, který přináší trochu svěžího větru do jinak zcela schematické podívané (podobně jako over-the-top Dennis Hopper ve dvojce). Konec filmu, který jako by ignoroval celý předchozí dějový akt a vrací na plátno postavy, se kterými bylo už skoncováno, působil jako nelogická dotáčka. Ač jsem to nečekal, bavilo mě to ještě méně než ta podivně ztřeštěná Hooperova dvojka. Co naplat, ten skutečný a intenzivní Texaský masakr motorovou pilou je jen jeden.

    • 1.5.2020  21:40

    Snímek, který podobně jako jeho hlavní antihrdina tak trochu předstihl svou dobu, protože vědecká tabu, která se zde postava Borise Karloffa snaží ve jménu osvěty lidstva (nešťastným způsobem) bořit, jsou v jistých aspektech podobná některým běžným úkonům dnešní moderní medicíny (samozřejmě jen částečně). V každém případě je zajímavé, jak sympatické názory a přesvědčivé argumenty zde doktor Savaard předkládá, rozhodně ho tedy nelze označit za jakkoliv zápornou postavu filmu. Na třicátá léta jde o nevídaně komplexní tragický charakter, který rozhodně nejde označit za černobílý. Jeho charakterový vývoj je uvěřitelný a jeho mstivé pohnutky v druhé polovině příběhu budete naprosto chápat, a co víc, budete mu fandit, aby to celé dotáhl do konce - a že poslední akt má solidní grády.

    • 1.5.2020  21:10
    Schlock (1973)
    **

    Snímky Johna Landise mám velmi rád, ale u Schlocka si John zřejmě teprv oťukával filmové médium, kvalitami a zábavou totiž tato parodie na béčkové opičí filmy příliš neoplývá. Je znát, že za kamerou (v tomto případě i před kamerou) seděl filmový geek a nadšeně promítl na plátno pár svých bláznivých nápadů, ale jako celek má jeho snímek absolutně nahodilý vývoj děje, málo dobře vypointovaných gagů a spoustu hluchých míst. Pokud bych měl něco vyzdvihnout, je to právě maska Schlocka, vytvořená Rickem Bakerem, spojená s komediálním herectvím samotného Landise v titulní roli, divák totiž dokáže i pod make-upem velmi dobře číst jeho obličejovou mimiku, na které stojí značná část filmu a mnohé vtipy.

    • 1.5.2020  20:56

    Amir Shervan měl nad sebou zvláštní konstelaci hvězd, když točil Samurai Cop, podařilo se mu totiž neplánovaně stvořit fenomenálně špatný film, který má dnes širokou fandovskou základnu a u kterého se divák se smyslem pro humor musí bavit od začátku do konce. Navázat na takovou anomálii bylo zhola nemožné. Gregory Hatanaka se s tím po svém pokusil popasovat a natočil do devadesáti minut natažený nevkusný hudební videoklip, který sice vytáhl ze zapomnění nemalou část původního obsazení, ale jako celek je téměř nesledovatelný. K čemu je být uvědoměle špatný? To žádnou přidanou hodnotu nepřinese. Finále, v němž Tommy Wiseau zřejmě od režiséra dostal pokyn, ať si prostě žvatlá co ho napadne, že to bude nějak vtipný, je jedno z nejžalostnějších vyvrcholení a nejtrapnějších scén, co jsem v poslední době viděl.

    • 1.5.2020  20:41

    Jízda. Amir Shervan natočil legendárně špatný snímek, který svou naivitou a tvůrčí bezradností budí jeden výbuch smíchu za druhým. Ze začátku jsem byl na pochybách, zda Samurai Cop není tak nezvládnutý úmyslně, ale asi to fakt bylo myšleno vážně. Z ranku „so bad it's good“ filmů je tohle naprostý top, který budu v budoucnu hodně doporučovat známým.

    • 28.4.2020  12:41
    Cats (2019)
    odpad!

    Projekt, který neměl nikdy spatřit světlo světa. Kdyby někdo zapálil střižnu s veškerým natočeným materiálem, byla by spokojenost snad na všech stranách. Ono ani není potřeba řešit ten tolik diskutovaný vizuál, Cats totiž selhávají už na papíře. Příběh (dá-li se o nějakém mluvit) má totiž strukturu nepřeveditelnou na filmové plátno, proto Tom Hooper natočil jen nedějovou a nesoustředěnou exhibici chaotických tanečních choreografií, hrozných hereckých výkonů a ohňostrojů speciálních efektů k zblití. Cats jsou otřesnou podívanou, která si už v základě nemůže rozumět s filmovým médiem.

    • 21.4.2020  21:30

    Dáme-li všechny ty Lepší zítřky, Killery, Zloděje a Hard Boiled do jednoho pytle jako áčkové akční filmy Johna Woo, pak Heroes Shed No Tears je jeho ultimátní hongkongské béčko. Snímek, v němž hlavní hrdinové na cestě za předáním zlotřilého generála spravedlnosti potkávají všemožné zájmové skupinky, které se je za A) snaží zabít; za B) snaží s nimi hrát hazardní hry; nebo za C) jim chtějí udělat thajskou masáž, je fakt tou bezelstnou tupě naivní podívanou, jakou od (z řetězu utrženého) Johna Woo chcete vidět. Neustálá akce, potoky krve, infantilní drama, neuvěřitelný patos a nahodilý sex i komediální vložky, tenhle film má snad od všeho něco. A kroutit hlavou u tohoto snímku budete minutu za minutou.

    • 20.4.2020  21:58
    Sea Fever (2019)
    **

    Velmi nadějný a lákavý námět. Takový Vetřelec na moři z toho dejme tomu klidně mohl být (a jedna scéna dokonce dost znatelně Vetřelce cituje), ale pro mě to teda nefungovalo snad v ničem. Rok od roku si říkám, že scenáristé už snad mají něco nakoukáno a mohli by vědět, jak napsat postavy, které jednají jako lidé a ne jako idiotské stroje, které na sebe vzájemně neumí logicky reagovat. Tenhle snímek však potvrzuje tu druhou možnost. Zdejší charaktery jsou jak z hororové parodie. Neasa Hardiman, ač očividně má určité nápadité vize, poměrně selhává v budování jakékoliv hororové scény - vše se tedy tak nějak prostě děje za hudebního doprovodu pomalého a smutného piána (to někomu může navodit hororovou atmosféru?) a gradace děje, nebo nedej bože strach o postavy zcela postrádáte. Nakonec je to jen další z řady filmů, které spočinuly na rozsáhlém hřbitově pohřbených nadějných námětů. PS. Tak nevím, zda jsem nakonec viděl stejný snímek jako idiotský tlučhuba z okresu Ostrava, ale já si teda žádného uvíznutí na mělčině ve filmu nevšiml.

    • 18.4.2020  22:26
    Z (1969)
    ****

    Snímek o politických vlivech, lžích, manipulaci a zastírání. A o marném boji proti tomu všemu. Velmi nepříjemná podívaná od mistra politických thrillerů, jímž je Costa-Gavras. Byl jsem překvapen, kolik času na plátně nakonec strávil hlavní herec Yves Montand, což ovšem nakonec přidává na šoku a deziluzi, které patří k vyznění tohoto filmu. A před závěrečnými titulky přišlo totální vystřízlivění. Do zpěvu vám po zhlédnutí určitě nebude.

    • 15.4.2020  22:52

    Je fajn vidět, že u nás jde natočit nějakou žánrovku za asi celkem málo peněz, o níž se dá říct, že má určité kvality, ačkoliv spíš jen jako satira. V principu to ale nepřináší vůbec nic nového. Vzpomněl jsem si hned na dva americké béčkové filmy z roků 1959 a 1960, které mají totožnou premisu. Češi prostě ve své nevyvinuté žánrové kinematografii dneska přichází s něčím, co frčelo v zahraničí před šesti dekádami. Možná to mohlo být daleko lepší - humoru je strašně málo, nějaké části filmu bych osekal a vynechal bych to audio „sexy našeptávání Tiffany“, které bylo fakt hrozně laciné a na facku. Nechci navyšovat hodnocení jen kvůli tomu, že je to z Česka a zároveň OK, takže za mě takových 50% (což je na současné české filmy ještě chvála). V rámci naší kinematografie je to zajímavý krok stranou, v rámci světové kinematografie je to „s křížkem po funuse“ a fungovat to může jen jako výpověď o nižších sociálních vrstvách společnosti. Mimochodem, proč Tiffany a ne třeba Taťána? Odehrává se to v Čechách a Audrey Hepburn jsem si v obsazení nevšiml.

    • 15.4.2020  22:26
    Černé Vánoce (2019)
    odpad!

    Zrůdnost. Značka Black Christmas je zde jen zneužita jako marketingová skořápka, s předchozími dvěma verzemi nemá tohle absolutně nic společného, prakticky si během filmu ani nevzpomenete, že se má odehrávat o Vánocích. Tohle je čistě propagandistický rádoby slasher, v němž se krve nedočkáte, zato menstruační krev ze stránek scénáře teče proudem. Nevím, co Sophia Takal a April Wolfe mají za mindrák, tímto filmem ale dávají všem jasně najevo, že podle nich je mužské pokolení absolutní černočerné zlo a je nutné ho vypálit do posledního jedince. S celým snímkem a hlavně vyzněním jeho finální scény mám celou řadu problémů, o kterých bych se mohl rozepsat, ale nechce se mi a rozhodně nechci dělat vlny. Tenhle typ jednostranné propagandy à la „jenom JÁ mám pravdu a VŠEM tu svou pravdu musím cpát“ však pokládám za velmi ignorantský, vulgární a nebezpečný, zvlášť ve spojení s alibistickým přístupem režisérky, která tvrdila, že film není určen mužům (odpálkovala tak předem polovinu diváctva) a že je potřeba, aby ho vidělo co nejvíc mladých dívek, proto v postprodukci film okleštila, aby dostal přístupnost PG-13 a mohlo na něj co nejvíc náctiletých. Naštěstí je film tak špatný a totálně k smíchu po všech směrech, že ho snad ani lidé s IQ tykve nemohou brát vůbec vážně. Odpad všech odpadů.

    • 15.4.2020  22:21

    Snesitelný remake, který se nesnaží jen dojit nápady originálu, ale chce dát aspoň trochu zajímavou backstory záporné postavě a vytváří tak docela bizarní vánoční legendu. Kámen úrazu však je, že o kladné postavy se scénář pak už vůbec nezajímá, tím pádem tu máme jen frontu totálně zaměnitelných postav připravených na porážku, na nichž vám nebude ani trochu záležet. Určitou vynalézavost v provedení mordů tomuto filmu ale upřít nelze.

    • 15.4.2020  21:47
    Heavy Trip (2018)
    ***

    Fajn metalová oddychovka o vesnických lůzrech, kteří by to rádi někam dotáhli, ale úplně si neví rady jak na to. Lehký humor, pohodová atmosféra, pozitivní náboj, pár velmi dobrých nápadů (focení promo fotky pomocí policejního radaru). Asi bych u tohoto filmu nepřeháněl s nějakými superlativy, ale bavilo mě to a rychle to uteklo.

    • 15.4.2020  21:39

    Jako první díl stejně nahodilá a scenáristicky líná podívaná, v níž se může stát úplně všechno a je to totálně fuk, protože moc dobře víte, kam to směřuje, a s nápady to nepřijde. Záporák opět ve filmu jen „existuje“ z povinnosti, nic ale prakticky nedělá a hlavní hrdiny neohrožuje. Nejzábavnější na tomhle díle je fakt, že Dwayne Johnson a Kevin Hart měli příležitost napodobovat herecké manýry Dannyho DeVita a Dannyho Glovera, ale to mi má v dvouhodinovém filmu stačit?

    • 15.4.2020  21:37
    Joker (2019)
    ***

    Těší mě, že se objevil komiksový film, který není mládeži přístupný a dětinsky rozjuchaný, ale přitom dokáže být finančně a divácky úspěšnější než jiné komiksárny (ačkoliv to už před lety potvrdil Logan). A trochu doufám, že to do budoucna pozmění tendenci komiksových filmů, které už vystřílely nápady a jsou dneska povětšinou na jedno brdo. V každém případě je nutno říct, že ani Joker nepřichází s ničím novým a jen líbivě stylovou cestou podává docela mělký příběh. Otrávil mě přístup tvůrců, kteří na jednu stranu říkají: „tady máte komiksový film pro dospělé,“ zároveň však mají tendenci vodit diváka za ručičku - scéna, v níž Joker zjistí, že si řadu šťastných okamžiků jen představoval (což je jasné už od prvního záběru), musí být z nějakého důvodu podána jako téměř shyamalanovský zvrat a opatřena několikaminutovým sestřihem retrospektivních scén, kde Joker mluví s imaginární postavou a v dalším střihu je vidět, že je vlastně celou dobu sám, aby to i ti nejhloupější diváci fakt do puntíku pochopili. Na jinak seriózní film strašně laciný postup, který mi podkopal celý ten princip, že s námi tvůrci hrají fér hru. Jinak ale samozřejmě Phoenix a De Niro super, stylová výprava, hudba, cool soundtrack. Jen to pro mě prostě není takový blesk z čistého nebe jako pro většinu dalších.

    • 14.4.2020  19:32
    Exploze (1992)
    ***

    Explozivní zábava totálně béčkového ražení, přitom jeden z prvních zástupců „pyrotechnických thrillerů“ 90. let (mezi dalšími Zděšení, Specialista...). Na jedné straně zábavný thriller s bizarním a velmi chytlavým nápadem „živé rozbušky“, který přináší pár velmi povedených výbušných scén (režisér nezapře své začátky u Scanners II & III), na druhou stranu film opředený tolika klišé a brakovými dialogy, až to bolí. Pierce Brosnana mám velmi rád, zde má ale docela strašně napsanou roli (při jeho flashbacku s dcerkou jsem se té lacinosti musel nahlas zasmát). S přimhouřenýma očima ještě lepší průměr, v němž Ben Cross (hlavní postava Ohnivých vozů) hraje over-the-top záporáka, no potěš pandu!

    • 3.4.2020  21:38

    Špatné zprávy pro Medvědy je absolutní archetyp moderních sportovních příběhů, v nichž tým totálních outsiderů spojí síly v nemožném boji proti elitě. Zároveň je to dodnes zábavný a pozitivně laděný snímek, který si lze výborně užít. Celé to táhne do první ligy skvělý Walter Matthau, který si coby člověk, který své zašlé úspěchy utápí na dně lahve, dokud nenajde ušlechtilou cestu ke svému vykoupení a pln srdečného cynismu nezačne trénovat partu zdánlivě beznadějných baseballistů, dokáže získat skutečné sympatie. Tatum O'Neal a Jackie Earle Haley v rolích mladistvých hráčů taktéž válí.

    • 3.4.2020  21:19

    No teda, tohle je latinskoamerická telenovela jak vyšitá. A neospravedlňuje to ani fakt, že to scénář uvědoměle nechává postavy na plnou hubu přiznat v průběhu filmu. Za mě jsou třetí Mizerové dost nahodilým navázáním na předchozí dva díly, v němž Michael Bay vyloženě chybí akčním scénám, a docela zábavné cameo to těžko zaplácne. Konec je pak jen totální výplachový cliffhanger hodný leda tak série Rychle a zběsile, přitom já měl vždy Mizery za o něco solidnější franšízu.

    • 31.3.2020  20:52
    Sleepwalkers (1992)
    ***

    Stephen King mohl zkraje 90. let využít toho, že mu knižní i filmová vydavatelství totálně zobala z ruky, a tak zas jednou bezostyšně popustil uzdu svým grafomanským schopnostem a napsal scénář ke Sleepwalkers. Příběh, v jehož jádru je párek stvoření podobných upírům, kteří ovšem místo krve sají životní sílu, místo slunce pro ně představuje smrtelné nebezpečí kočka, oddávají se incestním hrátkám a dokážou zneviditelnit nejen sebe, ale i své obří auto, je totální slátanina, která jako celek docela nedává smysl a po zamyšlení se solidně rozpadá. Přesto to má určité brakové kouzlo. Dejme tomu, že Mick Garris dokázal i ten pokulhávající námět docela slušně zaonačit, a zejména díky obsazení Mädchen Amick se na to dá v pohodě koukat. Mou oblíbenou scénou bude cameo samotného Kinga, který je coby všetečný správce hřbitova postupně odmítnut jak Tobe Hooperem, tak i Clivem Barkerem. V dalších cameo rolích se navíc objeví i John Landis, Joe Dante a Mark Hamill. Mick Garris dokázal dávat dohromady solidní partičky!

<< předchozí 1 2 3 4 11 21 31 41