Oblíbení skladatelé (10)
Séria Metal Gear Solid od Sons of Liberty až po Guns of the Patriots. Ak pre nič iné, pre skladby z tejto série u mňa vyhráva. Jeho ostatná tvorba (Telefónna búdka, Deja vu, Call of Duty 4: Modern Warfare, Shrek, Spy Game, atď.) je tiež skvelá. Dynamická, akčná, nostalgická, vyvolávajúca správne emócie..
Zimmera asi podrobnejšie opisovať netreba, jeho tvorba je ukážkou dokonalosti a brutálne originálnych motívov. Piesne Way of Life alebo Small Measure of Peace asi netreba podrobnejšie opisovať, znalci ich poznajú a budú hneď vedieť zaradiť k správnemu filmu (Last Samurai). Ostatná tvorba tiež úžasná.. Nolanova Batman trilógia, Gladiátor, Modern Warfare 2, Interstellar, Inception...
Za všetko hovorí hlavný suite k Avengers, ktorý je v mojom pohľade jedným z najlepších hlavných motívov hociktorého počinu, ktorý kedy vznikol, a veľmi ma mrzí, že nedostal nejaké poriadne ocenenie (zaslúži si minimálne Oscara). Jeho ostatná tvorba tiež stojí za zmienku - A-team, Forrest Gump, Stroskotanec, a mnohé iné...
Shawshank Redemption ("I hope I can make it across the border. I hope to see my friend and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope..." - odporúčam pieseň So was red), Zelená míla a u mňa najmä dokonalý soundtrack k filmu Správci osudu, ktorým sa u mňa vyšvihol ešte vyššie.
Bill Brown
Nejlepší filmy:
Adult Beginners (2014)
Negativ (2017)
#Loupež (2020)
Michael Kamen
Nejlepší filmy:
Smrtonosná past (1988)
Smrtonosná zbraň (1987)
Poslední skaut (1991)
Ennio Morricone
Nejlepší filmy:
Tenkrát na Západě (1968)
Hodný, zlý a ošklivý (1966)
Tenkrát v Americe (1984)
John Williams
Nejlepší filmy:
Berlínští filharmonikové hrají filmové melodie (2022) (koncert)
Schindlerův seznam (1993)
Dobyvatelé ztracené archy (1981)
John Powell
Nejlepší filmy:
Shrek (2001)
Bourneovo ultimátum (2007)
Jak vycvičit draka (2010)
Martin Todsharow
Nejlepší filmy:
Die Unberührbare (2000)
Frau Ella (2013)
Med v hlavě (2014)