Recenze (1 354)
Pro hrst dolarů (1964)
Zase takový orgasmus, že bych to viděl na 84 %, jsem z toho neměl. Každopádně ale solidní western s drsným Clintem Eastwoodem, který sice po padesáti letech trochu trpí teatrálními záběry na lidi trčící zpoza rohů, aniž by si jich záporáci o tři metry dál všimli, a benevolentním přístupem k mrtvým na následky absentujících střelných zranění (a krvi barvy pastelky, co se za mých dětských let vydávala za červenou, ačkoliv červená prokazatelně nebyla), ale stejně má tak dobrý scénář a režii a vůbec je natolik poutavý, takže mu to odpustíte. O Morriconeho soundtracku nemluvě.
L. A. - Přísně tajné (1997)
Těžko hledat lepší procedurálku a noirovku s více rozpolcenými a/nebo amorálními postavami než L.A. Confidential. Ačkoliv jsem až na druhé zhlédnutí poznal, proč je film tak skvělý. Ellroyova komplexní zápletka je prostě bomba, navíc ve spojení s trefným castingem a dokonalou atmosférou. Druhá polovina je náročnější na sledování, protože o dost postavách už se jenom mluví, a jak je nemáte na očích, je těžké se v nich orientovat. Nakonec do sebe ale všechny motivy perfektně zapadnou. Scenáristická orgie a pro mě i režijně mnohem výš než třeba The Usual Suspects.
Lovci hlav (2011)
Chladný thriller se scénářem bez zbytečných zákrut, který pro kulku do hlavy a černý humor nejde daleko. Chvíli mu trvá se rozjet, ale jakmile nabere tempo, už nezastaví. Viděl jsem ho třikrát a pokaždé je jenom lepší.
Upír z Feratu (1981)
Trochu škoda, že si Herz nezachoval styl rychlých střihů ze Spalovače mrtvol, jinak ale pěkná záležitost. Pěkná a pěkně divná a možná sice ne tak makabrózní, jak by mohla, ale rozhodně svérázná. Ano, má to spoustu chyb, pořádné tempo to chytí až v závěru, některé scény jsou zbytečné, jiné zmatečné, ale jako horor to funguje, a to je v českých reáliích co říct. A Ferat je minimálně stejně cool jako DeLorean nebo KITT. Škoda, že mladí filmaři si chodí pro inspiraci jinam, ačkoliv jim to ani jednou nefungovalo.
Rick a Morty (2013) (seriál)
Bravest Warriors pro lidi, co přemýšlí o životě. Cynická série s nejinteligentnější strukturou dílů, co se kdy v animovaném formátu objevila, promyšlenými charaktery, vtipy o genitáliích, nekonečnou sérií popkulturních odkazů a tvrdými odpověďmi na existenciální otázky. Právě ten přesah Ricka a Mortyho posunuje mnohem dál, než kam je obvyklá produkce ochotná zajít. Otázka je, jestli unesete jeho krutou nevybíravost. „What about the reality where Hitler cured cancer, Morty? The answer is: Don't think about it.“
Klub rváčů (1999)
Dal jsem si po letech opáčko a pořád je to super. Jenom jsem si mezitím přečetl knihu a teď už bych snímku nedal sto procent, ale... třeba... jenom... osmdesát pět. Z Fincherovy strany neuvěřitelná filmařina, která nápady fungující jenom na papíře nahrazuje nápady fungujícími jenom v obrazovém médiu, s parádním Nortonem a Pittem, a ze strany Uhlse skvělá adaptace, ale původní dílo se vám prostě stylem a myšlenkami a koncem dostane víc pod kůži.
Ztraceno v překladu (2003)
Neurazí, nenadchne. Bill Murray je vtipný a Scarlett Johansson poprvé nepůsobí jako pěst na oko, ale co do děje není o čem mluvit. Dva ztracenci se najdou v koutě světa, nic nevyřeší a rozloučí se. Je to hřejivé, ale ze židle mě to nezvedlo.
Převrat (2015)
Krutopřísnej akční thriller se skutečně hrajícím Owenem Wilsonem a Piercem Brosnanem jako ultimátní britskou deus ex machinou. John Erick Dowdle je prostě masér. S pětimilionovým budgetem natočil nejen nejnapínavější, ale také jednu z nejzábavnějších věcí minulého roku. Škoda, že asi zapadne.
Ten, kdo stojí v koutě (2012)
Zvláštní a milé a emotivní... a tak nepopsatelně jiné.
Bráchova holka (2009)
Wow, Adam Scott je opravdu dobrý herec, když se trochu snaží. K tomu J.K. Simmons, který automaticky povyšuje každý film, v němž hraje a krásná Brittany Snow. Jenom ten scénář mi přijde k neuvěření. Každopádně je to dojemné a napínavé a smutné a melancholické a pokud oceníte drsnější humor, také velmi vtipné. Škoda, že český distributor tenhle zajímavý indie počin úspěšně pohřbil.