Recenze (893)
Na nože (2019)
Jestli vás zajímá, jak by vypadaly detektivky Agathy Christie, kdyby žila dnes a brala drogy, tak je tento film přesně pro vás.
Žaluji! (2019)
Pro fanoušky knírů a retro uniforem nutnost, naopak si tu na své nepřijde někdo, kdo má rád ženské role s textem. Bavil jsem, uteklo to, ale něco jsem cítil jen v jedné jediné scéně, jinak je to taková sice hezká, ale chladná a odtažitá ilustrace o průběhu dreyfusiády.
Kobra 11 - Strážci z Engonie (2019) (epizoda)
Lupiči se samopaly se skrývají na larpu, aby tu vyluštili tajné runy a našli zlatý poklad. Ojojoj. Kobru 11 jsem viděl naposledy jako kluk a za těch dvacet let autoři zjevně sestoupili do spodních pater šílenství a již jim není pomoci.
Banda (2019) (seriál)
Tohle je tak svěží, vtipný a našlapaný seriál plný nápadů, jako jsem už dlouho neviděl. Moderní populární velké seriály mi připadnou jako natahované meh, kde se 7 dílů něco exponuje a rozdávají karty, aby se teprve v tom 8 konečně cosi stalo. Stranger Things, Witcher, Umbrella - všechno stejná otrava. Ale tohle, tohle je poklad. Od začátku jízda, a když už myslíte, že nic víc autoři nevymyslí, oknem dodávky proletí delfín. Královsky se bavím.
Králíček Jojo (2019)
To je samý Hitler a srandičky a hajlíčky, až se najednou dojmete. Oceňuju, že se slzavá struna neždímala moc, přestože potenciálu tu pro to jistě bylo mnoho. Moc příjemný coming of age film s trochu komedie a holokaustu.
Tenet (2020)
Zajímavá premisa je tak těžká na představivost, že jsem si celou dobu říkal: "Haha, doufám, že Nolan to má nějak vymyšlené, protože já teda nemám ani páru, co se děje." Inception bylo cool, ale tak nějak srozumitelně cool. Tady se perou dva týpci, jeden z nich jde v čase dopředu, druhý dozadu, bizarně s sebou smýkají po podlaze a vy si říkáte: ooh la la, velké WTF. Ale proč ne, určitě je to zajímavý akčňák, jsem rád, že jsem to viděl. Jen teda je škoda, že se Nolan nevyhnul největším klišé v žánru a je tu "zařízení tak mocné, že bylo rozděleno a skryto" a náhodná paní, kterou se elitní agent rozhodne zachránit, i když tím naruší průběh mise nejvyšší důležitosti. Eh. Jinak ok zážitek, škoda že to na sebe nevydělá a další akčňák budou zase superhrdinové přes kopírák, co létají vzduchem a metají po sobě barevné CGI blesky.
Šarlatán (2020)
Koukatelné, ale nedramatické. Mikolášek nic nechce, o nic se nesnaží, všechno je mu jedno - a tím pádem je to jedno i mně. Nemám s ním jak jít v přítomnosti ani v minulosti, jen vidím obrazy z jeho života, kde kouká na moč a je dick na svoje blízké. A když přijde něco, z čeho by šla vyždímat dramatická situace (echo od člověka z ministerstva, koťata), tak se to vždycky zahraje do autu. Film mě chytil až tak tři minuty před koncem, kdy je jedna fakt dobrá situace, a já si říkal: "Ahaaa, tak teď je to zajímavé! Co bude dál?!" Ale dál už byly jen titulky.
Bestie bez vlasti (2015)
Syrové, kruté a nechutně mrazivé obrazy ze života dětského vojáka jsou bohužel rozmělňované otravným voiceoverem, který šustí papírem a nepřináší žádnou novou informaci. Sílu má ten film samozřejmě i tak, ale celou dobu si myslím budete říkat, že byste tu zobrazovanou hrůzu procítili líp, kdyby vám do toho pořád někdo nežvanil.
Old Guard: Nesmrtelní (2020)
Cheesy popcornovka. Hlavní záporňák je tuctově záporný, pomýlení záporňáci se napraví, občas zahraje melancholická písnička. O vizuál se to ani nesnaží. Potenciál toho, že v jedné partě konají dobro templář, napoleonský voják a antická legenda se nikde moc neprojeví. Nevím, no. Vlastně ani nevím, co bych pochválil. Akční scény jsou ok, ale ne tak cool jako v Atomic Blonde nebo Wickovi. Nevím no. Jdu si pustit znělku Highlandera na spravení nálady.
Dycky Sunderland (2018) (seriál)
Je to tak o 40 procent dojemnější, než bych na dokument o fotbale čekal.