Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Dobrodružný
  • Komedie
  • Sci-Fi

Recenze (1 614)

plakát

Iron Sky: The Coming Race (2019) 

Vzdor bizarnosti nápadů a řešení zápletek (bohužel ve většině případů založených na poznatcích, které lidé v určitém bodě historie mysleli zcela vážně) je komediální stránka snímku plochá a nezáživná a nic jiného příběh nenabízí. Triky se sice povedly a herci se snaží, jenže když nemáte po ruce lepší scénář, nic vás nezachrání, a mám obavu, že stupňování šíleností už vůbec ne.

plakát

Pod vodou (2020) 

(pozor, obsahuje zásadní spoiler) Premisa snímku je výtečná, ač možná mnohokráte ohraná, ale to u podobného žánru tak nějak očekávám. Únik z bortícího se těžebního zařízení je zvládnutý na jedničku včetně časové i prostorové tísně a kupodivu mi nevadila ani vyholená K. Stewart v hlavní roli, protože to, co měla sehrát, se jí povedlo rozhodně lépe než role nevinné krásky v nesnázích. Problémem ale je, že se tvůrci v jakési honbě za senzací a zbytečné snaze o gradaci napětí pustili do fantastických vod a bez zřejmého cíle vytáhli z hlubin Věčně snícího. Ještě tak možná kdyby zůstali u stínů bezpáteřních mořských duchů, avšak Velký prastarý byl v rámci snímku zcela mimo a naprosto zkazil celkový dojem, což je škoda jak pro něj, tak pro film.

plakát

Zabil jsem Einsteina, pánové... (1969) 

Ačkoli snímek z logického hlediska poměrně zdařile zpracovává následky cestování v čase a může se pyšnit plejádou české herecké elity, jako celek bohužel příliš nefunguje. Komediální linka je nevýrazná, až mdlá a scénář si nuceně vypomáhá natahováním závěru a taškářskými výstupy, které neomluví ani rozvolněná 60. léta.

plakát

Ve vysoké trávě (2019) 

(vepsán spoiler) Úvodní myšlenka travního bludiště dokázala zaujmout, jenže zelené bloudění vydrželo strašit sotva 40 minut, a pak se začaly vršit nesouvisející motivy, jen aby bylo čím zaplnit zbývající hodinu. Různorodé a nijak nevysvětlené (ač působivé) travní bytosti, místa a skoky časem i prostorem jako by byly bez rozmyslu naskládány přes sebe, aniž by se byť jen jediný prvek mohl rozvinout. Chápu, že tvůrci hodlali strašit především nevysvětlitelnou záhadou, a to je v pořádku, ale příběh musí dospět k závěru, jehož základní linka nebo alespoň motivace musí být zpětně vysvětlitelná, jinak zůstane pouze netečná nahodilost. Proč se tedy dostalo spasení muzikantovi, ale realitnímu makléři nikoli, je mi záhadou.

plakát

Živé terče (2019) (seriál) 

Poměrně povedená rozehrávka s množstvím zajímavých postav a zdánlivě tajemným pachatelem je bohužel rozdrolena natahovaným třetím dílem s dvěma náhodami k smíchu a zbytečnými komediálními odbočkami. Nejde o řemeslné zpracování, jemuž není co vytknout, ale spíše o dramaturgii, která očividně vyžadovala tři večery, přestože dva by postačovaly, neboť motiv byl zřejmý a stačilo jednoduše vyslechnout všechny žijící příbuzné. Rozloučeí s týmem mělo dopadnout lépe.

plakát

Oblast 51 (2015) 

Film má značně problematickou premisu, která stojí a padá s neuvěřitelným (kriminálním) štěstím hlavních postav. Upřímně jsem si většinu filmu říkal, jak se jim podařilo přes všechna vloupání, sledovačky a detektory dostat až na konec a kolik z jejich zážitků by mohlo být realistických. A že snímek pojednává i o novodobé americké mytologii, pardon o emzácích? Žádného jsem tam neviděl, takže těžko říci, ale musím režisérovi přiznat, že umí vykřesat trochu napětí i z ničeho, a dokonce i ze zmatených a nesouvislých záběrů.

plakát

Vodník (2019) (seriál) 

Pokus o uměleckou detektivku vyšel na výbornou, ačkoli za to nemohou barevné filtry ani kameraman, který by se měl naučit ostřit... Za brilantním vyzněním naopak stojí to, co za každou dobrou detektivkou, totiž promyšlená výstavba děje, odtažití vyšetřovatelé a skvěle napsané a zahrané postavy. K tomu všemu je nutno připočíst kupodivu také zneklidňující prolínání časových vrstev, jež dává vyniknout civilním, leč pokřiveným rodinným vztahům a jedné chorobně zneuznané mysli. Mrazivý zážitek, který zůstane v mysli nepochybně dlouho.

plakát

Tulen morsian (2016) 

Přijemně civilní historické drobnosti vévodí nesympatická, leč o to skutečnější hlavní hrdinka, která jako jediná dostala prostor vysvětlit své činy a vyjasnit svou motivaci. Jinak se však hraje klasická hra podle scénáře středověkého "Kladiva na čarodějnice", v níž však bohužel vyjma nejapného snažení slizkého kazatele schází odůvodnění, proč se procesy rozlezly skrze celou vesnici. Potěšil mne prvek vykoupení prostřednictvím záchrany jedné z obviněných žen, protože jako jediný dokázal vzbudit alespoň nějakou emoci. Ostatek je pocitově poněkud plochý, byť mám pocit, že pro Finy má popisovaná událost hlubší význam než pro nás podobné děje z Velkých Losin.

plakát

Beyond Skyline (2017) 

Nečekané a, myslím, i nikým nežádané pokračování dopadlo podobně jako první díl, a přece je jiné. Na jednu stranu má rozmáchlejší záběr, hezčí výpravu a sympatičtější postavy, na stranu druhou scénář a chování mimozemšťanů nedávají valný smysl a triky jsou zřetelně levnější. Vzhledem k přepálené závěrečné scéně věřím, že o třetím dílu nikdo neuvažuje.

plakát

Chraň nás od zlého (2014) 

Mnohokrát viděný závěr se nepovedl, jako by patřil do úplně jiného filmu, nebo spíš do zcela odlišného žánru, a ještě navíc působí jako by byl připjat horkou jehlou. Nicméně to, čeho jsem byl svědkem před finálním vymítáním, byla skvěle natočená, setříhaná a rozmyšlená honička s lidskými nestvůrami a kapkou nadpřirozena přesně v tom nejistém poměru, z něhož diváka mrazí, a přesto jej nedokáže zahnat letmým mávnutím, že je to přeci fantasy a nic z toho by se stát nemohlo. Co se týče herecké stránky, E. Bana mne bohužel nepřesvědčil, ale snímek zachraňují É. Ramírez a S. Harris, který měl pohříchu málo prostoru, avšak přiznejme si, že o výkony tohoto typu zde nešlo. Jako vždy mne proto mrzí pouze ledabylé prohlášení, že jde o příběh na motivy skutečných událostí.