Recenze (1 613)
Bouře (2010)
Visuálně zajímavé, ale jaksi bez náboje... vlastně neudržitelná nuda.
Wall Street: Peníze nikdy nespí (2010)
(obsahuje spoiler) Zajímavý pohled do světa, kterému vůbec nerozumím, ale asi je snadné na něj nadávat. Ale kam se poděla jakákoli dramatická linka, to netuším: M. Douglas se na pět minut stane zlým, aby si bokem vydělal miliardu, a pak se zase všichni objímají?
Wall Street (1987)
Mám pocit, že Reagan musel na konci 80. let provést něco strašného... Dobře zpracované prostředí neustálého stresu, kde jediné ranní zaspání znamená chybu na celý život; pokřivující úsměvy a vědomí, že za peníze můžeš koupit skutečně cokoli. Ale jinak jen trocha levicových hlášek a Sheenův úsměv, který si zopakoval ještě ve Žhavých výstřelech.
Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic (2013)
Úplně jsem nepochopil, kdo z koho si dělá legraci, ale zase tam byla Gemma... Jediné, co mne překvapilo - protože tohle byl jeden z mnoha filmů fungujících jako šablona -, bylo nadměrečné množství krve a jedna naprosto zbytečná (čímž neříkám škaredá) koupací scénka. Asi jsem si šlehnul málo perníku.
Sherlock (2010) (seriál)
Chybí mi viktoriánská Anglie, leč jinak jsem nadšen. Typicky anglická odpověď na dr. House, Sheldona a spoustu dalších se nadmíru povedla a možná i oslnila svou úderností a mnohdy i nekompromisností. K úplné spokojenosti mi scházelo pouze několik drobností a neboť nejsem ženského pohlaví, ostře řezané lícní kosti je nespraví: Maje neustálý pocit, že hudbu už jsem kdesi slyšel, promíjel jsem i nevyužitou příležitost pohlížet na příběhy více z úhlu roztomile nechápavého dr. Watsona. Ale ony finální záběry množící se v druhé sérii, které se mi zdály být úlitbou pro masy, ty už prominout nemohu. - Dovolím si ještě pochválit čtvrtou sérii, která rozpletla nemilý rodinný patchwork dr. Watsona a ukázala vskutku děsivé monstrum hodné jména Holmes.
Mistr (2012)
Podivuhodné herecké výkony a zneklidňující nahrazování jedné závislosti druhou, leč jinak jsem nenašel nic.
Prometheus (2012)
Na prométheovském mýtu postavená sci-fi podívaná o hledání lidského údělu, v níž (ne)překvapivě hlavní a nejzásadnější roli zastává tápající robot v tom nejčapkovějším významu slova. Nemohu si pomoci, ale při sledování jsem se neovlažoval ani tak vzpomínkami na Vetřelce, jako spíše na Vesmírnou odysseu, což mi nezkazila ani finální scénka několikanásobného zrození.
Můří deníky (2011)
Na první pohled jsem dostal vše, co jsem si přál a očekával: pěkně vypadající, upravené, téměř dívčí herečky; pubertální nadsázku, která se žánrově okamžitě mění v "hroznou" hloubku; špetku lekavého tajemna a i nějaké ty lesbické náznaky. Tenhle první pohled trochu kazily pouze některé střihy, na nichž je zbytečně vidět převod z knižní předlohy. Při důkladnějším pohledu na mne však začaly vyskakovat kdejaké archetypální odkazy, z kterých je žánrová a thematisovaná blízkost k upíským románům jen vrcholkem ledovce... a já byl okouzlen. Ony lehce arogantní a umanuté oči S. Bolger totiž dávaly až příliš volného prostoru pro otázku, cože vlastně byla vidina a což už ne.
Žena v černém (2012)
Velmi kvalitní převedení atmosféry gotického románu na filmové plátno. Ničím objevná, ale kvalitně odvedená práce ve všech ohledech.
Amazing Spider-Man (2012)
Osobnější a přitom zaměřenější na mladistvé, než předchozí trilogie (neporovnávat asi nelze). V podstatě mne zklamaly jen šířeji nevyužitý potenciál hlavního padoucha, který ve shodě s celkovým tónem "série" vlastně padouchem ani nebyl, a četné odkazy na ostatní komiksové snímky - pohřeb v dešti by si už vážně mohli tvůrci odpustit.