Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Dokumentární
  • Dobrodružný

Zajímavosti k filmům (34)

20 000 mil pod mořem

20 000 mil pod mořem (1954)

Pro film byl vyroben obří mechanický model olihně v měřítku 1:1, který byl ovládán týmem šestnácti mužů. Ve scéně, kdy monstrum napadne Nautilus a hodlá ji rozmačkat i s posádkou, se natáčelo ve speciálně vybudované vodní nádrži ve filmovém studiu.

2001: Vesmírná odysea

2001: Vesmírná odysea (1968)

Pro film byl vyroben i samostatný model planety Jupiter. Model kosmické lodi pro vnější záběry byl dlouhý 18 metrů.

Byl jednou jeden

Byl jednou jeden (1967)

Omar Sharif ke scéně, kde dá facku Sophii Loren: „Vzpomínám si na scénu, kdy jsem jí měl uhodit. Chtěla, abych ji udeřil co nejvíc. Nedokázal jsem to. Ruka se mi zastavila. Nechtěl jsem ji doopravdy bít. Řekli mi: No tak Omare, neblbni! Najednou to do mě vjelo a pořádně jsem ji udeřil. Scénu dokončila, ale její tvář natekla. Nemohla pak asi pět dní natáčet.“

King Kong

King Kong (1933)

Pro oživení King Konga na plátně bylo použito šesti malých modelů celého těla, vyrobeného z hliníku, latexu z gumy a králičí srsti. Pro detailnější záběry se používal jeden obří model hlavy a ramen, pokrytý medvědí srstí.

Megalodon

Megalodon (2002)

Název žraloka Megalodon je odvozen od skutečné paryby, která žila ve světových oceánech před cca 1,6 až 16 miliony let. Byl největší svého druhu a dosahoval délky 12 až 18 m. Lovil velryby a velké ploutvonožce, podle jiných teorií spíš hlavonožce ve velkých hloubkách. Údaje jsou prokázané z fosilních nálezů.

Nedotýkej se bílé ženy

Nedotýkej se bílé ženy (1974)

Film nikdy nebyl ve Spojených státech kvůli politickému kontextu oficiálně vysílán. Cenzurou byl považován za extrémní a radikální útok na stěžejní postavy a události historie USA.

Pohrdání

Pohrdání (1963)

Série dialogů v bytě mezi Paulem (Michele Piccoli) a Camille (Brigitte Bardot) trvá celých 34 minut.

Pohrdání

Pohrdání (1963)

Jean-Luc Godard byl velmi přezíravý k původnímu materiálu Alberta Moravii. O románu "Il Disprezzo" mluvil jako o "hezkém vulgárním čtení pro cesty vlakem."

Pohrdání

Pohrdání (1963)

Jedná se o první a zároveň poslední Godardův film, který vytvářel s americkou finanční podporou.

Pohrdání

Pohrdání (1963)

V době, kdy se točil tento film, byl Fritz Lang starý již 73 let. V tuto dobu již nerežíroval vlastní filmy, protože byl téměř slepý. Posledním jeho filmem byl Die 1000 Augen des Dr. Mabuse (1960).

Pohrdání

Pohrdání (1963)

Jde o sedmý finančně nejúspěšnější film roku 1963 na francouzském trhu. Pro Brigitte Bardot šlo o veliké zklamání, pro Godarda naopak o největší obchodní úspěch.

Pohrdání

Pohrdání (1963)

Natáčení bylo často přerušováno kvůli pronásledování paparazziů, kteří se zoufale snažili vyfotit Brigitte Bardotovou, jednu z největších hvězd své doby.

Pohrdání

Pohrdání (1963)

Producent Joseph E. Levine trval na tom, aby nahé scény s Brigitte Bardot zahajovaly film. Domníval se, že je to jediná cesta, jak prodat film, který nenáviděl.

Policajt drábem

Policajt drábem (1973)

"Pamatuji si, jak jsme natáčeli jednu scénu s Budem Spencerem a čekali jsme, až nám dá režisér Steno pokyn. Byli jsme poblíž jedné banky a okolo jeli policajti. Jeden na nás namířil pistoli, protože si myslel, že tam stojíme a chystáme se banku vyloupit. Já jsem měl uniformu strážmistra a muselo to vypadat podezřele. Asi bylo zábavné vidět všechny s rukama nahoře, včetně velkého a statného Buda Spencera. Potom jsme všechno vysvětlili skutečné policii a pokračovalo se v natáčení," vzpomíná Enzo Cannavale.

Prázdniny v Římě

Prázdniny v Římě (1953)

Když Joe Bradley (Gregory Peck) hlásí taxikáři adresu, na kterou si přejí odvést, říká Via Margutta 51. Kvůli počtu slabik je ale v dabované verzi použita adresa Via Margutta 50. Ta se v Římě později stala podobně jako mnoho dalších filmových lokací z filmu turistickou atrakcí.

Stalag 17

Stalag 17 (1953)

Titulní píseň „When Johnny Comes Marching Home“ je lidovou pochodovou protiválečnou písní z doby občanské války. Jejím obsahem je volání po návratu domů. Stejnou píseň později použil Stanley Kubrick k satirickému podbarvení několika scén ve filmu Dr. Divnoláska.

Terminátor

Terminátor (1984)

Název Tech Noir pro noční klub s diskotékou, kde dojde k úvodní přestřelce mezi Kylem Reesem (Michael Biehn) a Terminátorem (Arnold Schwarzenegger), nebyl vybrán náhodně. S pojmem přišel James Cameron. Jednalo se o hybridní název nově vznikajícího filmového žánru, jehož je Terminátor čelním představitelem. Jde o kombinaci tradičního noir (resp. neo-noir) filmu kombinovaného se zaměření na sci-fi (případně kybernetiku). Do tohoto žánru se řadí i Vetřelec, Blade Runner a celá řada dalších filmů.

Terminátor 2: Den zúčtování

Terminátor 2: Den zúčtování (1991)

V úvodní scéně z postapokalyptické budoucnosti rozšlápne Terminátor (Arnold Schwarzenegger) v detailním záběru lidskou lebku. Zvukového efektu v této scéně bylo docíleno drcením lískových oříšků. Zvuk, který je slyšet při zásahu těla T-1000 (Robert Patrick), vznikl plácáním šálkem v misce s jogurtem. Šelest zaznívající v okamžiku, kdy T-1000 prochází mřížemi, ve skutečnosti obstaralo psí žrádlo klouzající ven z plechovky. Zvuk, který vydává T-1000 během své přeměny byl údajně vytvořen tak, že zvukaři navlékli kondom přes mikrofon a ten pak strkali do kukuřičných lupínků.

Reklama