Zajímavosti k filmům (34)
Řím - Vzestup a pád impéria (2008) (seriál)
Ve druhém díle, zabývajícím se Spartakovým povstáním, zmiňuje doprovodný komentář slavné Colosseum. V této souvislosti jde o matoucí údaj, protože Colosseum se začalo stavět až v 70. letech našeho letopočtu za císaře Vespasiana, což je dávno po Spartakovi. Jeho stavba trvala přes osm let a byla dokončena za císaře Tita.
Megalodon (2002)
Název žraloka Megalodon je odvozen od skutečné paryby, která žila ve světových oceánech před cca 1,6 až 16 miliony let. Byl největší svého druhu a dosahoval délky 12 až 18 m. Lovil velryby a velké ploutvonožce, podle jiných teorií spíš hlavonožce ve velkých hloubkách. Údaje jsou prokázané z fosilních nálezů.
Terminátor 2: Den zúčtování (1991)
Ve scéně, kdy T-1000 (Robert Patrick) skočí na motorce z okna Cyberdyn a „proteče“ do helikoptéry, měl původně pilota zabít. Místo toho mu jen řekne: „Vypadni!“ a pilot sám vyskočí. Je to odkaz na první díl, kde tuto repliku pronese Terminátor (Arnold Schwarzenegger) k řidiči kamionu.
Terminátor 2: Den zúčtování (1991)
Pro zvýšení věrohodnosti použil režisér James Cameron při zásahu v Cyberdyne skutečnou SWAT jednotku, která byla na natáčení původně pouze jako poradní hlas.
Terminátor 2: Den zúčtování (1991)
Záběry televizního záznamu z psychiatrie, kde Sarah (Linda Hamilton) mluví o apokalypse, natáčel Cameron osobně. Chtěl docílit dojmu amatérských záběrů, které by profesionální kameraman neudělal.
Terminátor 2: Den zúčtování (1991)
Příchod Terminátora (Arnold Schwarzenegger) na scénu se točil ve spolupráci s dopravním oddělením a uměleckým týmem Fantasy II. Scéna byla natáčena ve dvou částech, které byly poté spojeny dohromady (poletující papíry a elektřina), a práce na každé z nich trvala asi 12 hodin. Efektu roztaveného železa bylo dosaženo natřením vysoce reflexivní látkou a nasvětlením.
Terminátor 2: Den zúčtování (1991)
V úvodní scéně z postapokalyptické budoucnosti rozšlápne Terminátor (Arnold Schwarzenegger) v detailním záběru lidskou lebku. Zvukového efektu v této scéně bylo docíleno drcením lískových oříšků. Zvuk, který je slyšet při zásahu těla T-1000 (Robert Patrick), vznikl plácáním šálkem v misce s jogurtem. Šelest zaznívající v okamžiku, kdy T-1000 prochází mřížemi, ve skutečnosti obstaralo psí žrádlo klouzající ven z plechovky. Zvuk, který vydává T-1000 během své přeměny byl údajně vytvořen tak, že zvukaři navlékli kondom přes mikrofon a ten pak strkali do kukuřičných lupínků.
Terminátor 2: Den zúčtování (1991)
Ve filmu hraje velmi důležitou roli polidšťování „hodného“ Terminátora T-800 (Arnold Schwarzenegger). Tento proces je zakončen v závěrečné scéně, kdy se chce nechat „ukončit“ v zájmu lidstva, pro které jsou stroje hrozbou Soudného dne. V rozšířené verzi je jeho polidšťování věnováno více prostoru. Při útěku do Mexika je T-800 vyjmut čip a nastaven tak, aby se stroj mohl učit. John (Edward Furlong) pak učí Terminátora lidským způsobům a on je postupně přijímá. V základní kinoverzi tato změna nebyla vysvětlena.
Terminátor 2: Den zúčtování (1991)
Ve scéně, kdy Sára (Linda Hamilton) utíká z psychiatrické léčebny a bere si Silbermana (Earl Boen) jako rukojmí, napouští si injekci jedem z čistícího prostředku. Filmaři nechtěli použít konkrétní značku, a proto vyrobili neexistující etiketu.
Terminátor 2: Den zúčtování (1991)
Těžký kulomet, kterým T-800 (Arnold Schwarzenegger) vyřídí policii z okna Cyberdyne, je Gatlings minigun s rotující hlavní. Pěchota tuto zbraň nepoužívá kvůli její váze, která bez munice dosahuje 20 kg. Obrovský je i zpětný ráz. Při maximálním roztočení dosahuje až 100 kg. Stejná zbraň se již dříve objevila ve filmu Predátor (1987).
Terminátor 2: Den zúčtování (1991)
V závěrečné scéně pronese Arnold Schwarzenegger (T-800) známou větu „Potřebuji dovolenou.“ Tato věta nebyla ve scénáři, jde o improvizaci. Jamesu Cameronovi, který je svým pozitivním přístupem k improvizacím známý, se replika líbila, a tak ji ve filmu použil.
Terminátor 2: Den zúčtování (1991)
Brad Fiedel o ústřední melodii filmu pronesl: „U Terminátora jsem se rozhodl udělat organický zvuk. Použil jsem housle snížené o 3 oktávy. Hudba sloužila jen k podtržení atmosféry děje. Jedním z hlavních motivů Terminátora byl zvuk, který jsem vytvořil tak, že jsem do pánve řádně bacil kladivem. Nikdo mi nevěřil, že ten zvuk nedělal orchestr.“
Terminátor 2: Den zúčtování (1991)
Úvodní scéna plná plamenů, doprovázená mimoobrazovým prologem Sáry Connorové (Linda Hamilton), byla natočena v poušti. Šlo o obrovskou explozi, na které dělal Joe Scousal. Plameny sahaly až do výše 80 metrů a pro film byla využita jen malá část této ohnivé stěny. Záběr je promítán zpomaleně, aby byl působivější.
Terminátor 2: Den zúčtování (1991)
Štáb se dostal do problémů při natáčení závěrečné části ve slévárně. Podnik, kde se mělo filmovat, byl prodán čínské společnosti, která zastavila provoz. Filmaři oslovili všechny možné slévárny v USA, aby našli náhradu. Nakonec se podařilo domluvit, že čínský partner nechá filmaře práci dokončit. Tvůrci poté pomocí jisker, plamenů, kouře nebo roztavené oceli vytvořili dojem skutečné fungující slévárny. Efekt byl tak dokonalý, že na natáčení začali chodit bývalí dělníci, kteří nabyli dojmu, že slévárna je zase v provozu.
Želvy Ninja (1987) (seriál)
Členové klanu Foot byli v původním komiksu lidmi a Trhač nebyl antagonistou celého příběhu. Leonardo ho probodl hned v 1. čísle.
Terminátor (1984)
Název Tech Noir pro noční klub s diskotékou, kde dojde k úvodní přestřelce mezi Kylem Reesem (Michael Biehn) a Terminátorem (Arnold Schwarzenegger), nebyl vybrán náhodně. S pojmem přišel James Cameron. Jednalo se o hybridní název nově vznikajícího filmového žánru, jehož je Terminátor čelním představitelem. Jde o kombinaci tradičního noir (resp. neo-noir) filmu kombinovaného se zaměření na sci-fi (případně kybernetiku). Do tohoto žánru se řadí i Vetřelec, Blade Runner a celá řada dalších filmů.
Černý korzár (1976)
Křestní jméno Černého korzára Emilio je personifikací spisovatele Emilia Salgariho, autora románové předlohy.
Čelisti (1975)
Pro oživení žraloka byly použity tři modely v odpovídající velikosti. Byly vybaveny elektronikou a drobnými přístroji, které umožňovaly pohyb různých částí těla žraloka.
Nedotýkej se bílé ženy (1974)
Film nikdy nebyl ve Spojených státech kvůli politickému kontextu oficiálně vysílán. Cenzurou byl považován za extrémní a radikální útok na stěžejní postavy a události historie USA.
Policajt drábem (1973)
"Pamatuji si, jak jsme natáčeli jednu scénu s Budem Spencerem a čekali jsme, až nám dá režisér Steno pokyn. Byli jsme poblíž jedné banky a okolo jeli policajti. Jeden na nás namířil pistoli, protože si myslel, že tam stojíme a chystáme se banku vyloupit. Já jsem měl uniformu strážmistra a muselo to vypadat podezřele. Asi bylo zábavné vidět všechny s rukama nahoře, včetně velkého a statného Buda Spencera. Potom jsme všechno vysvětlili skutečné policii a pokračovalo se v natáčení," vzpomíná Enzo Cannavale.