Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (3 089)

plakát

Euforie - Série 2 (2022) (série) 

1. řada Euforie byla jako zjevení, neskutečně dravá a neokoukaná podívaná. Na tu druhou se čekalo kvůli covidu docela dlouho (co má řikat ta třetí), ovšem pro mě o dost slabší a trvalo mi 2 roky jí dokoukat. Snad ta třetí bude a pěkně jednotlivé osudy uzavře. Dvojka však natrvalo zacementovala hvězdné statusy Zendayi (moc jí nemusím), Sydney Sweeney a Jacoba Elordiho, za což jsem velmi rád s snad budou mít dílčí úspěchy ve filmech.

plakát

In the Land of Saints and Sinners (2023) 

Místy táhnoucí se, ale stále stylová žánrovka a to už se Liam Neeson zařekl před lety, že už tyto akční vyvražďovačky hrát nebude, ale je to zkrátka už jeho trademark. Znovu asi neuvidím, ale jedno pokoukání docela fajn podívaná s rozverným Jackem Gleesononem, který jakoby si tu odskočil ze Sex Education po tom všem kralování.

plakát

V letu (2024) 

Opět další hejt na film Netflixu, což je už samo o sobě trademark. A ačkoliv jsem měl nutkání Let úplně vynechat, nakonec mě příjemně překvapilo všechno na tom filmu. F. Gary Gray zavzpomínal na časy Loupeže po italsku, nabídl nádherný obraz v nádherných lokacích ( je hodně znát, když je to před zeleným plátnem, i v tomto filmu) a taktéž pro mě i sympatické osazenstvo, dokonce i s několika známými tvářemi, které bych zde nečekal. Kevin Hart už má doufám své komediálnější já za sebou, tahle poněkud serióznější poloha mu sedí mnohem více, pro Gugu Mbatha-Raw jsem měl vždycky slabost (až jsem si ji spletl s Kerry Washington); za to Sam Worthington je tu naprosto tragickej a Jean Reno tu má pár scén a na to, jaký tp byl před dvaceti lety bůh, je docela smutné na něj koukat nyní. Doufám, že dvojka bude, zrovna tady bych si jí docela přál.

plakát

Madam Web (2024) 

Komiksovky od Sony vždycky vypadají nádherně, ale příběhově jsou to zrůdnosti. A Madame Webb je ještě k tomu pekelná nuda. Obecně nemám rád originy, ale když ještě navíc dostanu takhle líně scénáristicky prokreslený příběh s postavami, které teprve těmi superhrdinkami budou a zřejmě je nikdy kvůli neúspěchu v kinech neuvidíme, mě opravdu štve. Nepřeju to však ani vycházející hvězdě Sydney Sweeney, ani Dakotě Johnson, která je tu vlastně úplně v pohodě a rád bych jí viděl v dobrém filmu, ale trošku se bojím, že se za ní zavřou dveře. Přitom by jen stačilo k Venomovi Toma Hardyho přidat Andrew Garfielda a novou Spider-woman (Sydney) a hned by to bylo zajímavější. Ale ne, Sony se jen bude babrat v těchhle nudných spin-offech a to nás ještě letos čekají dva. Snad byl tento ten nejhorší.

plakát

Bastard (2023) 

Jenom taková komorní pitomina o týpkovi, co kdysi sázel brambory. Jenže toho týpka hraje Mads Mikkelsen v režii dánské extratřídy, která se dostává i k nám do kin. Je to slowburn, nestrhne to každého, místy se to malinko táhne, ale ve výsledku je to moc fajn syrová podívaná a velmi silný příběh plný dojetí, znechucení, tvrdé práce i lásky.

plakát

Gentlemani (2024) (seriál) 

Původně jsem vůbec nezamýšlel, že se k seriálu dostanu, původní Gentlemany mám sice hrozně rád, ale příliš mě nenalákalo obsazení a myslel jsem si, že to bude jen seriálová rychlokvaška pro Netflix bez účasti původních herců. To poslední se sice potvrdilo, ale nadšené ohlasy mě utvrdily v tom, že jim musím dát šanci...no a to jsem teda nečekal, že mě to tak lapí do hrsti a Theo James s Kayou Scodelario se pro mě stanou představiteli seriálu roku. Opravdu málo už pociťuji, že si po dokoukání jednoho dílu chci hned pustit další, binge-watchingu vůbec neholduji a zde jsem to měl hned několikrát. Snad už brzy odklepnou druhou řadu a my budeme svědky dalších osudů těchto zajímavých postav, a snad se příště zapojí i nějací herci z filmu.

plakát

Jedeme na teambuilding (2023) 

Velmi nenáročná komedie s prověřenými komediálními herci, u které jsem se zasmál jako už dlouho ne. Bylo jasné, že film zde bude lízat modré hodnocení, ale dle mého nezaslouženě, podobných komedií (bez citelné romantické linky) je stále jak šafránu a nemám problém alespoň ze 70%. Vojta Kotek v totálně nesnesitelné roli perfektní, toho musím vyzdvihnout extra. Nyní na Netflixu, takže jasná volba na páteční večer.

plakát

Kung Fu Panda 4 (2024) 

Nemůžu říct, že by čtvrtý díl byl objektivně slabší než předchozí trilogie, jelikož si jí jen sotva pamatuji, ačkoliv jsem byl na trojce také v kině; nicméně jsem měl vlastně po celou dobu neochvějný pocit, že jsem na to už zkrátka starej, ač původní série mě trefila vlastně v tom správném věku. Animace je akurátní, obsazení super (ačkoliv v Čr není moc šancí vidět v originále, proto jsem před lety absolvoval projekci ve Slovanském domě), ale fakt mě štvalo, že každá scéna končí pouze humorem a nikdy nenabere pořádného dramatického efektu. Což by ty kvalitní animáky tzv pro celou rodinu dělat měly a například ty Sandlerovy (Hotel Transylvánie, Leo) mě baví stále. Třeba za pár let s dětmi.

plakát

Hrozba smrti (2024) 

První polovina pro mě byla pověstný pětikvalt a celkově jsem si film doma hrozně užil (do kina bych na to nešel). Technicky vypadá film na streamu skvěle, Jakea Gyllenhaala mám snad stále raději a nevadily mi ani různé dějové odbočky mimo. Ta druhá mé dojmy trošku rozmělnila, už to bylo příliš natahované a některé postavy z filmu mi příliš k srdci nepřirostly. Kapitolou sama pro sebe je Conor McGregor, který se na scéně zjevil až v druhé půlce filmu, svou postavu bych řekl až paroduje, ale překvapilo mě, že zřejmě bral nějaké herecké lekce, jelikož ve filmu nepůsobí až tak úplně mimo svým herectvím, ale pouze svým vystupováním. Původní film mám teprve před sebou a nechtěl jsem si je dávat v krátkém sledu, takže jako na někoho příběhem nepolíbeného to na mě působilo výborně a trošku mě mrzí ty znuděné dojmy ostatních.

plakát

Přišla v noci (2023) 

Na to, jak byl film chválený kritikou, tak jsem čekal více. Samozřejmě, že české filmy stále bojují s kvalitativní křivkou, ale pokud je tam alespoň ta jedna část, co funguje - humor, člověk může něco odpustit. Na Přišla v noci mě však postupem času začala štvát ona nerealističnost té situace, kdy by to člověk v reálu řešil jinak, nebudu však zmiňovat konkrétně. Hlavní trojice byla vybrána solidně, ovšem něco mi na jejich přeříkávání dialogů nesedělo, nevím, jestli to bylo zvukem a obecně levnou produkcí, ale mnohé sekvence mi nepřišly uvěřitelné čistě v momentech, kdy se baví dva partneři mezi sebou a postava tchyně byla též záměrně přestřelená, tu bych ještě bral jako takovou groteskní figuru. Ale zkrátka jsem po těch Lvech čekal vyspělejší podívanou, i když jsem se nenudil a byl dost spokojen s nejednoznačným koncem.