Recenze (505)
Mandalorian (2019) (seriál)
Momentálně nejlepší série ze Star Wars univerza. Zasloužených 5/5.
The Last of Us (2023) (seriál)
Precizně zvládnuté řemeslo ve všech směrech. Pro fanoušky herní série rozhodně zdařile zvládnutá srdeční záležitost do seriálové podoby.
Insidious: Červené dveře (2023)
Rozjezd to mělo tak dlouhý, že by většina párů v kině stihla minimálně dvě soulože, a vůbec by to na filmu nepoznali. Minimum lekaček, a k tomu vlastně celkově nula inovace. Když byste si pustili druhý díl, kde jsou o deset let mladší herci této série, a hned potom tohle, tak byste zjistili, že se vlastně díváte na mnohem nudnější vykradení toho úplně stejného, což vlastně zcela utne pocity strachu a zážitku žánru horor. Dalo by se to odpustit, kdyby hlavní démon nebyl absolutně nudný ňouma a přiložil pod kotlem. Tudíž výsledek je jasný, a to, že tento film je vyloženě zklamání pro jakéhokoli klasického diváka “duchařin” a zvláště fanoušků této série. Je mi líto. PS: Hlavní chyba filmu pro diváka? Sází na stejného démona, a převypráví stejné vzpomínky, které již divák odhalil a viděl v předešlém(druhém) díle, tudíž to vezme veškerý moment překvapení, tajemna a strachu. Pokud na to jde divák nedotčen znalostí série Insidious, tak stejně existuje druhý díl, který to zvládl natočit a odvyprávět mnohem lépe.
Van Helsing (2016) (seriál)
Je to hrozné guilty pleasure. Od dobrých nápadů a občas i zajímavé práce s kamerou, po tragickou práci s kamerou a…krom hereckých výkonů (scénarista to píše někdy neskutečně příšerně)…tu je ten obrovský rozkol kvality epizod, někdy bohužel hraničící s odpadem, kde některé postavy mají až groteskní scénář, chování, a někdy nechutné přehrávání, až afektovanost (Violet, Sam a Flesh na zvracení). Přeměna v upíra je absolutně nekonzistentní a bez pravidel, kdy někdo se přemění v nemyslící monstrum, a někdo, asi podle potřeb režie, je upír jen prakticky na oko. Motivace a charaktery postav jsou od dobře napsaných, až po absolutní trapný bizár. Většinu postav doslova chcete vidět umřít, a to ne jen kvůli katarzi jejich chování, ale protože to hraje hrozný herec, nebo je určitá scéna totální cringe( hlavně postava Sama v druhé sérii). Tenhle seriál je absolutně mezi nebem a peklem, nutno říct, k peklu má mnohem blíže.;) PS: Violet je tak hrozná herečka, která neuvěřitelně přehrává, až má člověk pocit, že dostala roli jenom kvůli barvě pleti. Každopádně scénarista tohoto seriálu je čiré zlo bez talentu.
Pán prstenů: Prsteny moci (2022) (seriál)
Viděl jsem a hltal jsem všechny díly pána prstenů od Jacksona, a byl na všech v kině. A dovolím si říct, že mě tento seriál vůbec neurazil jako stádo cyhtroprdů tady na ČSFD. Naopak jsem nadšen. 9/10
Nene (2022)
V kontextu čerstvě viděné hororové lahody jménem “Úsměv”, jsem se rozhodl zhodnotit i tuhle trapnost. Byla to jízda exkluzivní nudou!, kdy jediný náznak atmosféry hororu byl noční ranč s “malými strašidly”. Jinak to byly do nebe vyhozené peníze za hokus pokus, kdy by se tento film mohl úplně v klidu jmenovat “wtf”. A ani pokus sestry hlavního hrdiny, která si myslí, že hraje dobře a cool, to nezvedne nad velmi slabou jednu hvězdu. Největší problém filmu je, že vlastně ani horor být tolik nechce a ponořuje se do těžkých absurdit a místy si to buduje atmosféru vhodnou úplně na jiný žánr. Do toho spousta cringe a wtf momentů. Pro mě ve výsledku velmi špatný mix postrádající význam.
Úsměv (2022)
Za mě spolehlivě nejlepší horor za letošek, a dost možná i za posledních pár let. V porovnání mě to bavilo více, i než třetí Conjuring. Po pomalejším rozjezdu s dostatečně působivým startem, se pak rozjede nepřijemná! podívaná, kdy vám začne být úzko, protože víte, že tohle je přesně ten pocit, co u horororů s nadpřirozeným kontextem milujete! ;) Ignorujte přechytřelé uživatele s trapnými dvěma hvězdičkami a níže, protože tohle skutečného fanouška hororů prostě bude bavit! V kontextu jakéhokoli hororu v období jednoho roku, co jsem měl tu čest v kině vidět, je tohle 10/10.
Fullmetal Alchemist – pomsta Scara (2022)
Sledovat přenesení “pokémon” kreslených prkenných ksichtů do hrané podoby je něco otřesného. To, co přirozeně patří k animovaným pohádkám je v hrané podobě naprosto nekoukatelné. Plus asijský humor, který je nám na hony vzdálený. Postavy ležící ksichtem na zemi, v pozici “na obět vraždy” imitující mdloby v doslovném přenesení stylizace expresivní pózy kreslené postavy, to je prostě bizár. Pro mě nezáživný styl.
Sandman (2022) (seriál)
Dost různorodé díly, kdy si někdy budete opravdu připadat, jako v šíleném snu. Epizody mají různou kvalitu a liší se i stylizace, od čistého fantasy plné rozmanitých světů a kreatur, až po bazální psychologii člověka na způsob psychologického dramatu. Sice tu svět homosexuálů nabírá, možná až nepřirozeně na síle, a snesl bych to víc “klasické”, než pro mě otravně velmi “duhové”, a to je taky důvod, proč tomu nedám více, než poctivé 3*.
Dark (2017) (seriál)
Tři série skvělého seriálu, skvělých herců a potřebného rozuzlení na závěr. Spletité osudy, které vtáhnou do světa seriálu Dark. Za mě výborná věc. Za emotivní konec 5*