Recenze (3 484)
Teroristka (2019)
Westernové motívy fajn, keby neboli vystavané tak okato a navyše sa neparodovali. Ako vážny film to brať nejde, jediná civilná postava je Plodková, morálne dilemy sú u riti, postavy a situácie schématické, námet patrí do 90.tiek, humor je nevtipný, a vizuál to má jak Nemocnica na okraji mesta po 40 rokoch a odvykačkách. Už chýbal len ústredný song od Kabátov. České Gran Torino: Veľkofilm k cibuli a tlačenke.
Něžná (1969)
Zasadenie deja do súčasného Paríža (konca 60.tych rokov) mi sedí viac, ako keby to bola kostýmovka. A Nežná je príbeh o nefunkčnom manželstve, v tom sa Bresson trafil. Lenže Dostojevského Nežná je v prvom rade o nespútateľnej žene, ktorá chcela byť milovaná a o hlúpom, panovačnom mužovi, ktorý ju miloval. Bressonova Nežná je o dvoch nesympatických, chladných ľuďoch. Pekný je na tom len plagát a dojemný iba názov. Chápem, že taký bol asi režisérov štýl, ale toto mal točiť skôr Truffaut. 70%
Donovan: I Am the Shaman (2021) (hudební videoklip)
Aštar Šeran príde.
The Stylist (2020)
Super spravené a nepríjemné. Miestami klišé otravné, miestami sa tešíte na ďalšie. Chcem dvojku!
Vodník (2019) (seriál)
Na českú tv minisériu pomerne isté 4*, akurát herecké výkony sú veľmi nevyrovnané. Na jednu stranu priemerne hrajúca Melišková v hlavnej roli a takmer až smiešne prehrávajúci Révai, na druhú skvelí Krobot a Stivínová a Vlach a niekoľko ďalších v rolách vedľajších. Mne sa páčila najviac originálna réžia (hlavne v prvej epizóde) a opening.
Řeka (1933)
Krása. Teda keď odignorujem počiatočné sklamanie, že film na dvd nemá reštaurovaný obraz a vyzerá ako cam rip. Chápem starobu filmu, asi teda v normálnej kvalite neexistuje. Strojené monológy a naivitu pri začiatkoch zvukového filmu neberiem ako negatívum. Potešila ma vynaliezavá kamera (pri scéne chaosu na dedine dianie zaberá jedna kamera zhora, druhá cez plot a tretia ešte niekde z diaľky), snové sekvencie, a hlavne tá scéna ženského spevu pred maringotkou, za ňou stojí chlap a pes skúša loziť po schodoch - fakt krása. Len toho Marvana tam na konci nemuseli cpať, pokazil atmosféru.
Medvěd (1961) (TV film)
Werich výborný, inak rovnako nefunkčné a unáhlené, ako Čechovova predloha. V 19.tom storočí to bola určite fajn veselohra, dnes (a v 20.tom storočí) už sú nároky na postavy vyššie, ako len figúrky protichodne meniace emócie bez dôvodu a vývoja. Vysoké hodnotenia ale chápem.
Dashcam (2021)
Aspoň mala flow.
Mikýřova úžasná pouť internetem (2020) (pořad)
Videl som zatiaľ asi osem častí. Je to vtipné, trafí sa mi to do názoru a jedna hláška - som si tak všimol po internetoch, že už skultovela. Ale i tak, 93%? Really?
Cesta - portrét Věry Chytilové (2004)
Dokument pozostávajúci hlavne z názorových monológov Chytilovej, ale mne osobne sa najviac páčila kolonka Home videos v bonusových materiáloch.