Oblíbení režiséři (10)
Řada lidí se od Hřebejka v posledních letech odvrací a hodnotí jeho novější tvorbu spíše kriticky. Je jasné, že každý autor může mít občas slabší chvilku (pro mě hlavně v případě U mě dobrý a Svatá čtveřice), a když jich někdo natočí tolik co Hřebejk, lze se tomu jen těžko vyhnout. Ale celkově mě Hřebejkovi filmy spíš hodně baví než nebaví. A rozhodně to platí i pro aktuálně dosti nejednoznačně přijímanou sérii Zahradnictví, z níž za nejlepší považuji prostředního Dezertéra.
Jiří Strach
Nejlepší filmy:
Operace Silver A (2007) (TV film)
BrainStorm (2008) (TV film)
Ztracená brána (2012) (seriál)
Asi není moc režisérů, u jejichž filmů mám až na jednu výjimku vždy 5 hvězdiček. Je fakt, že Jan Svěrák netočí filmů moc a je vůbec otázka, jak to s ním bude dále, až už nebude možná další spolupracovat s jeho otcem Zdeňkem. Ta spolupráce Svěrákových je vůbec velkým fenoménem. Ty jejich filmy mají dost jasný rukopis a já prostě ty z velké míry dobrosrdečné příběhy prostě miluji. Mám pak moc rád i Svěrákovu práci s kamerou. Ta mě většinou dostane, i když to někdo může považovat trošku až za kýč. Ale pro mě rozhodně není.
Jiří Menzel
Nejlepší filmy:
Vesničko má středisková (1985)
Na samotě u lesa (1976)
Slavnosti sněženek (1983)
Karel Kachyňa
Nejlepší filmy:
Smrt krásných srnců (1986)
Ucho (1970)
Zlatí úhoři (1979) (TV film)
Jaromil Jireš
Nejlepší filmy:
Žert (1968)
Křik (1963)
Hlídač dynamitu (1963)
Petr Weigl
Nejlepší filmy:
Olověná noc (1985) (TV film)
Evžen Oněgin (1988) (TV film)
Lady Macbeth Mcenského újezdu (1992)
Martin Hollý ml.
Nejlepší filmy:
Tichá bolest (1990)
Medená veža (1970)
Balada o sedmi oběšených (1968) (TV film)
Jiřího Weiss jsem donedávna skoro neznal. Ale z toho co jsem za poslední asi rok viděl musím říct, že na svou dobu to byl vskutku nadčasový režisér. Velká škoda proto, že byl nucený po roce 1970 emigrovat. O přidání do seznamu oblíbených režisérů mě definitivně přesvědčilo shlédnutí filmu Taková láska, v něm Weiss prokazuje z mého pohledu až neskutečnou invenci. Nemám sice u všech jeho filmů 5 hvězdiček, ale i tam, kde jsem dal "jen" hvězdičky 4, jde o silné 4 hvězdičky (platí to zejména o Vlčí jámě). Každopádně mě dost láká se podívat i na nějaké další jeho méně známé filmy.
Ladislav Helge
Nejlepší filmy:
Škola otců (1957)
Stud (1967)
Bílá oblaka (1962)