Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Horor
  • Animovaný
  • Akční
  • Komedie
  • Drama

Recenze (493)

plakát

Spartakus (2010) (seriál) 

Spartacus sice není seriál, který bych vyloženě hltal, nicméně čas od času jsem nějakou tu epizodu zhlédl a vyloženě špatné to nebylo - možná, že kdyby mi téma starověkého Říma a gladiátorských soubojů bylo bližší, chytlo by mně to o něco víc. Jako kulisa je ale seroš fajn. Stylistické zpracování à la 300 (zpomalovačky, brutalita a digitální krev) mi kupodivu sedlo - ve zmíněném filmu mně totiž neskutečně s*alo. Herci byli velmi dobří (zejména Lucy Lawless , která se ze stínu princezny bojovnice vymanila na výbornou a roli intrikánky zde ztvárnila skvěle) a mužské osazenstvo ku*evsky sexy. Soundtrack je bombastický a rozhodně stojí za poslech. Hodnotit nebudu, na to jsem neviděl dost dílů, ale viděl bych to mezi třemi a čtyřmi hvězdami.

plakát

La usurpadora (2019) (seriál) 

(Ne)původní verze z konce 90. let byla produktem své doby - a byť nezestárla zrovna nejlépe a neoslnila ani hereckými výkony, tak disponovala alespoň charismatickou Gaby Spanic v hlavní (dvoj)roli. Tento remake pak na první pohled nabízí jakože „vylepšenou" zápletku, ve které zlá manželka prezidenta dosadí na své místo dvojnici, kterou se poté rozhodne nechat oddělat, nicméně celkovým provedením novela zaujmout nedokáže - už první díl mne takřka unudil k smrti, přičemž ty další mě nebavily ani jako kulisa při uklízení, takže jsem tohle veledílo nakonec ani nedoukoukal (a to má telenovela pouze 25 epizod!). Sandra Echeverría je sice sympatická, nicméně zlou Paolu jsem ji ani na okamžik nevěřil a ono potřebné charisma tahle hééérečka taky postrádá... kdyby kupříkladu obsadili Aracely Arámbulu , sra*ka by to byla pořád, ale alespoň se schopnější (a charismatičtější) herečkou. PS. Hodnotit by bylo pokrytecké, viděl jsem totiž jen minimum epizod.

plakát

El señor de los Cielos (2013) (seriál) 

Po bezmála deseti letech na televizních obrazovkách (mezi sedmou a osmou sezónou byla delší prodleva) dospěla tato narconovela ke svému (ne)uspokojivému a otevřenému konci - ten měl ale dle mého názoru přijít mnohem, ale mnohem dřív. Výhodou první sezóny byla zápletka - ta totiž čerpala ze skutečných událostí, konkrétně z životního příběhu narkobarona Amada Carrilla , kterého zde kvůli autorským právům překřtili na Aurelia Casillase. Děj se točí okolo jeho snahy ovládnout obchod s kokainem po smrti Pabla Escobara - samozřejmě se zde nejedná o natolik sofistikovanou podívanou, jako byl např. seriál Narcos , i přesto to však něco do sebe přeci jen má (i po letech). Další řady tuto zápletku sice recyklují a přidávají klasické telenovelové neduhy v podobě komplikovaných vztahových propletenců a zmrtvýchvstálých postav, nicméně každý potřebujeme nějakou tu kulisu při uklízení, tudíž výše uvedená negativa se zavřenýma očima (a zacpanýma ušima) odpustím. AKCE v podobě přestřelek a praktických (pyrotechnických) explozí je totiž fenomenální - znaky solidní filmařiny najdeme zejména v páté a především v grandiózní šesté řadě... škoda jen, že pak šly tyhle obstojné technické aspekty jaksi do kopru... patrně většinu rozpočtu spolkl charismatický (a nesmírně sexy :) Rafael Amaya , jehož honorář za 9. sérii činil okolo šesti milionů dolarů! Pocity jsou všeljaké, (ne)kvality produkce diskutabilní, zachraňuje to hlavě akce a sympatické herecké obsazení.

plakát

Kiss of Vengeance (2014) 

Pochvalu zasluhují nádherné ilustrace z úvodních titulků a také výborná Angélica Celaya , která byla v roli nas*ané ženské toužící po odplatě neskutečně badass (a taky mi dost připomínala Evu Green). Potenciál to celkem mělo a vizuálně to ušlo. Inspiraci v hollywoodských filmech tento počin nezapře a nejednou se mi vybavil Kill Bill :) Ono by ani tak nevadilo, že tento snímek originalitou neoplývá, stále je to relativně cool podívaná - jen ty zpomalovačky mně doháněly k šílenství! Celý film

plakát

Hunger Games: Vražedná pomsta (2013) 

V podstatě to samé jako jednička - na film pro náctileté je to překvapivě dospělé a temné, má to sympatické postavy (zejména Cetkie) a spoustu emotivních scén (sebeobětování jednoho z vedlejších hrdinů). Dialogy jsou zde rozhodně lepší než v jedničce a nezní už tak krkolomně. Také svět Panemu zde působí mnohem živěji. Také kvituji, že se vetšina stopáže odehrává mimo arénu a ukazuje nám, jak se obyvatelům jednotlivých krajů žije někde, kde je jakýkoliv projev vzdoru nemilosrdně trestán režimem totalitní diktatury. Po vizuální stránce Catching Fire vypadá celkem dobře - navýšení rozpočtu bylo správnou volbou, protože jednička po těch letech vzbuzuje dojem laciné televizní produkce.

plakát

Hunger Games (2012) 

Slabinou snímku je především vizuální zpracování, kvůli kterému vypadají Hladové hry značně zastarale - což ostatně vypadaly už v době své premiéry. Veškeré technické nedostatky se pak patrně snaží před diváky skrýt až přespříliš roztřesená kamera (s trochou nadsázky jsou i found footage filmy přehlednšjší, než tohle). Převládající obrazovou nudu a šeď tak alespoň částečně vynahrazují křiklavé outfity a extravagantní účesy obyvatel Kapitolu. Tam, kde selhávají akce s výpravou, však triumfuje zpracování příběhu - ten i přes jeho jednoduchost zvládá skvěle servírovat jednu emotivní scénu za druhou. Dramatické sekvence (navzdory občasným křečovitým dialogům) a všudypřítomné téma smrti pak z tohoto počinu činí relativně temnou a dospělou podívanou. Na první dobrou by snad člověk ani neřekl, že hlavní cílovkou bylo náctileté publikum.

plakát

Noci hrůzy (1981) 

Italské hororové béčko s uječenými, otravnými a nikterak zvlášť sympatickými hrdiny. I navzdory těmto negativům se k filmu čas od času velice rád vracím - jednak za to mohou povedené masky nemrtvých, dobré gore efekty a dosti znepokojivá atmosféra, jež vyvolává pocit beznaděje (naštěstí v dobrém slova smyslu). Navzdory předvítatelnému ději snímek alespoň potěší několika nápady (náznak incestu nebo inteligentní zombie) anebo scénami (mniši v závěru, ukousnutá bradavka). Bavilo mě to o dost víc než profláklejší Zombi 2 (ze kterého mimochodem tento film okopčil jednu scénu).

plakát

Isla Paraíso (2007) (seriál) 

Neočekával jsem nic extra zázračného - už jen proto, že jde o produkci studia Venevisión, které vyplodilo takové „skvosty" jako Gata Salvaje nebo Ángel Rebelde - nicméně říkal jsem si, že dvacítka dvouminutových epizod by se zkouknout teoreticky dala... no, a nedala... možná, že kdyby tuto krátkometrážní telenovelu pojali tvůrci s trochou nadsázky, tak by to nebyla až taková katastrofa. Jediným důvodem, proč jsem s touto sra*kou byl vůbec ochoten ztrácet čas, byla moje oblíbená herečka Elizabeth Gutierrez - ta zde ale bohužel nemá co hrát a tak jedině dobře, že posléze zdrhla do Telemunda, u kterého ztvárnila velice zajímavé charaktery hned ve třech seriálech :) Jediné, co Isla Paraíso může nabídnout, jsou poodhalená těla všech zúčastněných (ne)herců. PS. Robert Avellanet v roli kněze byl neskutečně sexy :)

plakát

Wonder Woman: Who's Afraid of Diana Prince? (1967) (TV film) 

Něco tak pitomého (bohužel ne v tom dobrém slova smyslu), debilního a nudného jsem od tohoto krátkometrážního počinu opravdu nečekal. Nepřekvapuje mne, že po tomto rádoby komediálním výtvoru dostal plánovaný seriál s postavou Wonder Woman na několik let stopku - čím toto mělo sakra jako zaujmout? Diana chce jít plnit superhrdinské povinnosti, ale Hippolyta svou dceru odmítá pustit, protože Diana ještě nesnědla večeři (?!) - a pak své dceři ještě poradí, že by bylo fajn najít si manžela... opravdu skvělé feministické poselství. Od nejnižšího hodnocení tuhle sra*ku zachraňuje obsazení Lindy Harrison , které by role ikonické Amazonské princezny sedla. Hrůza i na dobu vzniku!

plakát

GTA 2 – The Movie (1999) 

Grand Theft Auto 2 jsem sice nehrál, nicméně jelikož je hrdinou tohoto krátkometrážního počinu můj oblíbený protagonista ze třetího dílu, tak jsem snímek zkrátka musel zhlédnout. Jedná se o dynamicky natočenou podívanou s pěkným prostředím a sympatickým hrdinou - Scott Maslen zde ztvárnil mlčenlivého Clauda Speeda na výbornou (nechyběl aní zdvižený prostředníček)! PS. Myslel jsem, že se „futuristická" dvojka odehrává po událostech trojky a že je děj zasazen do Liberty City, nicméně povedlo se mi zjistit, že časové zasazení je dosti nejednoznačné a že hra/film odehrává v Anywhere City.