Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Horor
  • Animovaný
  • Akční
  • Komedie
  • Drama

Recenze (483)

plakát

1984 (1984) 

Se starými filmy a jejich pomalejším tempem vyprávění problém obvykle nemívám, ale 1984 mne zkrátka nenadchlo. Tento snímek jsem se pokoušel zhlédnout několikrát - asi jsem neměl mít tak vysoká očekávání, každopádně jsem věřil, že se mi osmdesátkové sci-fi z dystopické budoucnosti zaryje pod kůži krapánek víc. Místo toho, abych však začal sundavat ze zdi obrazy a kontrolovat, zda-li se za nimi neskrývá nějaká ta kamera, jsem samou nudou začal usínat. Do hlavních rolí bych si také představoval někoho sympatičtějšího a charismatičtějšího. Odpadem hodnotit nechci, ale bohužel ani nenacházím jediný důvod, proč filmu udělit víc než jednu hvězdičku.

plakát

Flash (2023) 

Skopičiny rychlíka Flashe v alternativní dimenzi zde nebyly zpracovány tak povedeně, jako v animovaném snímku The Flashpoint Paradox , ale koukat se na to i tak dalo. Zejména návrat Michaela Keatona do role Batmana na mne hodně zafungoval a scény s ním jsem si užil na maximum - ani jeho digitální dvojník v bojových scénách mi tolik nevadil (byť nechápu, proč tvůrci neuzpůsobili roli pro herce sedmdesátníka, do akce ho přeci tolik zapojovat nemuseli). Velice mile jsem byl překvapen také výkonem Ezry Millera , jehož Barry (současný i minulý) mi byl tentokráte docela sympatický (skandály herce v potaz neberu). Dále mne potěšilo obsazení Bena Afflecka nebo Gal Gadot , kteří se zde vlastně rozloučili s úlohami superhrdinů v provázaném vesmíru od DC - neštvalo mne ani to, jak málo prostoru zde vlastně dostali. U koho to ale zamrzelo, byli Zod a Supergirl , u nichž jsem dle upoutávek předpokládal, že toho prostoru dostanou mnohem, mnohem víc - nestalo se a konflikt mezi těmito charaktery je podán dosti mdlým a zkratkovitým způsobem. Po technické stránce vypadá film relativně dobře (pominu-li tedy místy odpudivé digitální efekty). Skoro až přehnaná kýčovitost a barevnost pak snímku dopomohla evokovat styl komiksových kreseb. Dále mne nadchlo zpracování akce - záchrana Kary na ruské základně byla stylová. S finální bitvou jsem byl také spokojen, a to proto, že se odehrávala za bílého dne, zásluhou čehož byly souboje velice přehledné. Ano, světlo sice o to víc zdůraznilo odpudivé CGI, ale alespoň bylo vidět, co se děje, a ne jako v drtivé spoustě ostatních komiksovek, kde v závěru spatříte akorát tak h*vno kvůli tmavému nasvícení.

plakát

Jurská vzpoura: Dinokracie (2022) 

Kdyby na konci tu základnu vybombardovali a hrdinové nepřežili, moc by mi to nevadilo (tolik asi k tomu, jak moc mi postavy přilnuly k srdci). Nic světoborného od tohoto počinu očekávat nešlo - prospělo by ale, kdyby se zredukovaly retardované dialogy. I tak mně ale rozhovory postav sraly méně než např. v bijáku Godzilla vs. Kong - ten šel ale (narozdíl od této nízkorozpočtové kraviny) do kin, takže tam už divák nějaké ty „nároky" mít může :D Po stránce vizuálu vcelku obstojné - CGI se logicky nepřibližuje hollywoodské kvalitě, ale na poměry laciného tv filmu to akceptovat lze, jsou i horší (Megalodon Rising). Instrumentální soundtrack mi sedl, ten jediný tu pochválím :)

plakát

Andělská tvář (2001) 

I navzdory plytkému a absurdně naivnímu ději mám tento snímek velice rád. Po vizuální stránce zde není co vytknout - film má dobrou kameru, zásluhou čehož skvěle vyniká velkolepá výprava, hezké lokace nebo krásné kostýmy. Dále Andělská tvář disponuje úchvatnou hudbou. Kladně bych ohodnotil také herecké výkony - pro Kuklovou mám jako pro herečku slabost a to, že nehraje zrovna na Oscara mi nevadí (rozhodně není takové poleno jako afektovaná Morávková), dále Filip Blažek (jeho hlas byl nesmírně uklidňující a příjemný) nebo Vašut v roli právníka. Kupodivu mi ani nijak extra nevadil Jirka Pomeje, i když bych uvítal, kdyby jeho role připadla Blažkovi, a ten by ztvárnil dvojroli, jak se původně plánovalo. No, nevadí.

plakát

Tichá noc, krvavá noc (1972) 

Silent Night, Bloody Night je naprosto famózní hororová záležitost, kterou zbožňuji i navzdory jejímu debilně zpracovanému konci. Snímek má uchvatnou atmosféru a dle mého je mnohem lepším vánočním slasherem než profláklejší Černé Vánoce. Po stránce technického zpracování mohu vyzdvihnout skvělou práci s kamerou a naprosto výbornou retrospektivní scénku z druhé poloviny filmu. Herecké výkony pak spolu s dialogy řadím k tomu horšímu, co snímek nabízí - i na poměry blbé vyvražďovačky je zdejší herectví zkrátka mizerné. Proč se postavy chovají tak retardovaně, pochopí divák až ke konci. Dokonalé to sice není, ale díky dějovému zvratu mi snímek utkvěl v paměti a každý rok si jej v období Vánoc pouštím.

plakát

Eliso, vrať se! (2010) (seriál) 

Na prvky thrilleru a krimi je v tomto melodramatu kladen veliký důraz, scenárista a tvůrce Elisy Pablo Illanes se vyhl klasickému telenovelovému patosu v podobě přeslazené romance a charakterově plochých postav, což je dobře. Hrdinové disponují jak kladnými, tak i zápornými vlastnostmi, a např. antagonisté jsou ke svým činům dohnáni vlivem okolností, nikoli proto, že by si scenárista usmyslel, že prostě budou „zlí". Dále bych pochválil překvapivé dějové zvraty (to, že spoiler! Elisa umře a že její „duch" bude prostřednictvím snů odhalovat svým blízkým celou pravdu, bych opravdu nečekal) a absenci vyloženě šťastného finále. Také herci zde odvedli skvělou práci - Sonya Smith byla v roli zoufalé matky uvěřitelná, Jorge Luis Pila coby detektiv nejen sympatický, ale i charismatický a nesmírně sexy, Catherine Siachoque excelovala a Ceciliin pozvolný propad do šílenství ztvárnila na výbornou, nebo tehdy začínající Carmen Aub coby dívka trpící depresemi. Soundtrack je parádní, akorát mně štvalo jeho nadměrné používání v jednotlivých scénách. Vcelku obstojnou atmosféru a koukatelné dramatické dialogy pak trošičku rušily studiové kulisy, popř. neustále se opakující letecké záběry na Los Angeles (v reálu se netočilo tam, ale na Floridě). Krom těchto drobných nedostatků je však Dónde está Elisa velice dobrým počinem (plusem budiž také srozumitelná španělština). 6.9 na IMDB je možná poněkud přehnané hodnocení, stejně tak ale i 25% na této databázi - takových 49% by bylo naprosto objektivní, za mně 70% :) znělka

plakát

El Clon (2010) (seriál) 

Očekávat realismus od telenovely, ve které vědec naklonuje zemřelou postavu, je samozřejmě kravina. Vyobrazení islámu jakožto naprosto mírumilovného náboženství mi ovšem připadalo naivní i na poměry přeslazené mýdlové produkce. Vadila mi také zdlouhavost, díky které bylo sledování naprosto úmorné. Celou tuhle katastrofu tak zachraňovala parádní hudba - kombinace latino zpěvu s arabskými rytmy se mi neskutečně líbila - dále sympatické obsazení a nakonec prostředí spolu s výpravou. Několik scén se v Maroku skutečně točilo, kulisy marockých uliček s jejich orientálními bazary pak „vyrostly" na nějakém plácku kdesi v Kolumbii a kupodivu vypadaly věrohodně (respektive tak, jak si asi evropský divák arabské prostředí představuje). trailer

plakát

Vy nám taky, šéfe! (2008) 

Líbil se mi námět a zasazení do prostředí reklamní agentury - škoda jen, že scénář a režii neobstaral někdo schopnější a šikovnější. Po filmařské stránce snímek dosti připomíná televizní produkci (těžko uvěřit, že šel vůbec do kin), anebo hóóódně blbou reklamu. To by samo o sobě ani až tak nevadilo, problém však je, že tahle (tragi)komedie neobsahuje ani dostatek vtipných hlášek. Od nižšího hodnocení tuhle katastrofu zachraňuje sympatické obsazení a skutečnost, že jako kulisa je to jakžtakž stravitelné.

plakát

Dónde está Elisa? (2009) (seriál) 

Remake od Telemunda mne zaujal netypickou zápletkou a překvapivými zvraty (absenci happy endu by v telenovele čekal málokdo). To samé pochopitelně nabízí i tento originál, který jsem měl v plánu kdysi také zkouknout - odradilo mně ovšem naprosto nesympatické herecké obsazení. Takže asi tak. U nás byla novela vysílána na stanici Zone Romantica pod názvem Kdo najde Elizu? - pakliže by měl někdo zájem, na ulozto jsou k dispozici všechny díly... počkat?! neuniklo mi něco? :D

plakát

Nenávist 2 (2003) 

V porovnání s Ringu sice Ju-On nedisponuje tak sofistikovaným vyprávěním, ale alespoň nenudí. Na tomto díle oceňuji jak nápaditá úmrtí (scénu s parukou mám nejraději), tak i postavy - členové štábu dokumentaristů v čele s Kyoko byli sympatičtí a jejich nevyhnutelný osud mne dokonce mrzel. Snímek má navíc parádní „skličující" atmosféru, což je u hororu veliké plus. Co se mě týče, je tahle japonská kino dvojka mým nejoblíbenějším zářezem v celé sérii. PS. Song hrající během závěrečných titulků byl skvělý :)