Nastala chyba při přehrávání videa.
  • castor
    ****

    Jizvy nám připomínají, že minulost byla skutečná. Žijeme v primitivní době. Není ani barbarská, ani moudrá. Ještě před Clarice Starling se dr. Lecter „přátelil“ s jistým vyšetřovatelem Willem Grahamem, s kterým nejprve spolupracoval na nahánění jednoho masového vraha – a pak mu způsobil jednu nepěknou jizvu. Teď se Will se starým známým gurmánem setkává znovu. Při další naháněné. Půltucet výtečných herců, řada skvělých momentů, výborná Elfmanova hudba i Spinottiho kamera a velmi solidní závěr. Jenže ony momenty jsou následně popřené docela dost nezvládnutými scénami, absencí tempa a gradace a zmiňovaní vynikající herci se musejí popasovat s poměrně slabě načrtnutými postavami. Za tuhle „první“ kapitolu o Hannibalu Lecterovi se nicméně věčný rutinér a tvůrce ujetých komedií Brett Ratner rozhodně nemusí stydět, s ohledem na jeho průměrnou režijní filmografii je to důstojná záležitost, což je sama o sobě velká poklona!!(13.4.2013)

  • Djkoma
    ***

    Možná by Červenému draku prospělo konečně vypustit Anthonyho Hopkinse. Jeho nekonečná recyklace v jedné postavě, která se objevuje opět ne zrovna ve velkém prostoru, začíná být unavující. Herec je to výborný, ale postavit na jeho "skeči" film už nelze. Ralph Fienness je podle mě kvalitní náhradou, která byla trochu špatně využita a ve výsledku působí méně hrozivě. Emily Watson jsem shlédl s radostí a její postavy mají v sobě vždycky něco navíc... Edward Norton jako náhrada za slavnou oblíbenkyni davů je příjemný a jeho kvality se nedají zapřít, jen si nejsem jistý, jestli se do podobně laděného snímku hodí. Trochu lepší scénář a silnější atmosféra by ze snímku udělali rozhodně adepta na konečně dostatečně kvalitní "pokračování" Mlčení jehňátek.(25.2.2007)

  • DaViD´82
    ***

    Jedna kniha, dvě takřka shodné adaptace i stopáže a přesto tolik rozdílné zážitky. Mannova verze má na své straně Williama Petersena, Joan Allen a mnohem (ale mnohem) lépe zvládnutou scénu s tygrem. "Klasický Mann" je z toho ovšem cítit snad jen ve scénách mlčenlivých pohledů na deštivé noční město a v momentech kdy dění podbarvují padnoucí písničkové songy. Celé to brzdí zbytečná utahanost se spoustou scén, které měly skončit na podlaze střižny a nulové napětí. Ratnerova verze má zase hollywoodské parametry. Takže o něco (ne o moc) lepší tempo, pohlednou výpravu, jakés takés náznaky napětí, úvodní scénu a výborné obsazení naprosto všech rolí krom těch zmiňovaných výše. Oba počiny to tedy dotáhly do ranku "dobrý film", ale ani o píď dál. PS: Komentář je zkopírovaný záměrně.(16.2.2004)

  • choze
    ***

    Krásně zbytečná kapitola hannibalovské mytologie a mimořádně zabitý film. Opravdu nechápu, proč nás tvůrci po tom, co nám v MLČENÍ JEHŇÁTEK představili intelektuálního gurmána Hannibala Lectera, toho času za mřížemi, a v HANNIBALOVI ukázali, co dokáže na svobodě, nezavedli v prequelu na začátek celé legendy a neodhalili nám, jak se z Hannibala Lectera stal Hannibal kanibal. Odmyslím-li si, že příběh pouze recykluje JEHŇÁTKA, přičemž odstavuje postavu Lectera na druhou kolej, musím konstatovat, že scénář samotný je nadprůměrný a obsahuje řadu dobrých nápadů, kvůli kterým stojí zato se na film podívat, zejména úvodní dopadení Lectera a finále (byť na finále JEHŇÁTEK nemá). S Lecterovým sadismem ho ale zabíjí Rattnerova průměrná režie bez výraznějšího autorského rukopisu a schopnosti vytvořit atmosféru a bohužel i výkony většiny opravdu hvězdného hereckého ansámblu. Hopkins i Norton působí místy až sebeparodicky (např. Nortonova rekonstrukce zločinu s diktafonem), Keitel neobdařil svou postavou ani zlomkem charizmatu, jaký měla v podání Scotta Glenna v JEHŇÁTKÁCH, zbytek v čele s Ralphem Fiennesem ale potěšil a speciálně jsem ocenil návrat mého oblíbence Anthony Healda v roli slizkého Dr. Chiltona. Na filmu mě nakonec nejvíc pobavilo, když jsem přemýšlel o tom, jak by asi vypadal, kdyby jej natočil Michael Bay, o kterém studio uvažovalo před Rattnerem. Myslím, že z lůžka ve své cele se zvedající Lecter zpomaleně objížděný kamerou z podhledu, by nebyl špatný :)(13.11.2005)

  • Eawy
    ****

    Bez nudy strávenú každú sekundu, to vám poskytuje tento film. Nepôsobí ako vec, pri ktorej sa vám musia všetky koliečka točiť ostošesť, stačí, že sa točia v hlave Edwarda Nortona. No, nepodobá sa to zas na druhú stranu ani na žiaden z predošlých druho a treťotriednych krimi thrillerov, v ktorých je zvyčajne hlavná postava samozvaný génius, ktorý sa tak nakoniec nespráva. Will Graham v tomto prípade pôsobí tajomne, lebo asi nikto nevie, čo z dedukuje. Willove dedukcie nám koniec koncov predkladá až samotný Hanibal, ktorý sa tvári dostatočne nepríčetne.Príbeh nadmieru zaujímavý, vtiahne vás a nepustí, soundtrack menej výrazný ako v iných filmoch, hlavné postavy sú charakterovo skoro dokonale dotvorené a nič im nechýba.´, scenár v poriadku, kamera výborná a herecké výkony postačujúce. Myslím, že v tomto filme treba vyzdvihnúť hlavne Ralpha Fiennesa a môjho obľúbenca pána Nortona. Príjemné a viackrát pozerateľné 80%(12.11.2009)

  • - V záběru, kde si Will Graham (Edward Norton) prohlíží kazety se svou rodinou, je mezi kazetami možné zahlédnout kazetu, na které je logo filmu Čelisti (1975). (Nefrox)

  • - Během natáčení se na place objevil zpěvák Michael Jackson. Brett Ratner se s ním zná od doby své kariéry režiséra hudebních videoklipů. Nečekaná návštěva způsobila mezi štábem slušný rozruch. (don corleone)

  • - Tetování Ralph Fiennese trvalo 8 hodin, než se aplikovalo na tělo. (don corleone)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace