Recenze (214)
Darjeeling s ručením omezeným (2007)
Cesta za vyšší mocí a hlavně za vzájemným pochopením. Darjeeling je příjemná oddechovka, která vám nabídne toho nejzákladnějšího Andersona - tedy krásné obrázky s velkou měrou černého humoru.
Svět podle Daliborka (2017)
S Daliborkem jsem začal mít problém při druhém zhlédnutí - lze snadno vyčíst Klusákovu "morální nadřazenost" a využití Daliborka coby patřičně tupého a nic nevědomého média. Závěr je velmi rozporuplný a nevím, zda se přímo slučuje s dokumentárními morálními pravidly.
Blade Runner 2049 (2017)
Docela sračka, no.
John Oliver: Co týden dal a vzal (2014) (pořad)
John Oliver je skvělý nejen svým smyslem pro humor, ale i rozhledem po americkém byznysu, politice a kultuře a HLAVNĚ schopností tyto informace předat divákovi. Skutečně, forma infotainmentu je nastavena více než dobře a ještě k tomu dokáže s onou tématikou seznámit i naprostého laika. Někomu může tedy vadit čistá subjektivnost, ale z amerických pořadů si dle mého každý najde pořad i z opačného politického spektra.
Ona (2013)
Čím Ona vyniká, je velmi stylový obraz. Z každého záběru jsem cítil hravost a hlavně mě každý úsek filmu neskonale bavil. Nejinak je pravdou, že se jedná o scenáristický kumšt. Spike Jonze opravdu dokázal předvést ukázku skvěle sepsané romance, která by mohla být vyučovací pomůckou na filmových školách. Jonze vás totiž nutí fandit veskrze nereálnému vztahu, ale zároveň dává podprahové signály, že zde něco nehraje. A to je to, oč tu běží.
Až vyjde měsíc (2012)
Anderson znovu ukazuje svůj prozřetelný styl dávkovaný ve skrze jasně čitelných záběrech, suchém humoru, jdoucí ruku v ruce s hudební složkou. Zkrátka pěkná trochu hipsterská podívaná.
Zemřít vedle tebe (2011)
Melancholická krása završena absurdní tečkou. Milounká podívaná.
Kosmo (2016) (seriál)
Kosmo je výtečný humorem naplněný seriál, který krásně funguje. V prvních jedna a půl dílech se pomalinku rozjíždí, poté však řádně naladí strunu a hraje tu pravou notou. Satira výborná, herecky kvalitní, scenáristicky zábavné.
To (2017)
Původně jsem dal nové adaptaci Kingovy klasiky pět hvězd. Později, když začnete kvůli recenzi nad filmem více a více dumat, tak vlastně dojdete k závěru, že se vlastně o přelom v hororovém filmu vůbec nejedná. Celý film je držen hereckými výkony, pěknými záběry a úchvatným Pennywisem. Kdyby film skončil po třetí čtvrtině, nic by se nestalo. Byl by to nádherný závěr. Takto byla poslední čtvrtina filmu hozena do trapnosti a řádného klišé přistupování. Škoda. Více v recenzi.
Humr (2015)
Humr mě strašně bavil svou absurditou, obrazem a hudbou. Konec je však ukázkou nudné roztahanosti a velké ztráty tempa, která mě více než otravovala.