Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Animovaný
  • Komedie
  • Drama
  • Krátkometrážní
  • Dokumentární

Recenze (923)

plakát

Solární protipóly - Série 4 (2023) (série) 

Když jsem recenzoval předchozí série, tak jsem neměl pravdu. Myslel jsem si, že Solar Opposites mě baví, protože Roiland se zaměřuje spíš na ně než na Ricka a Mortyho. Avšak se ukázalo, že Roiland na všechno sere a věnuje se buď tomu, aby byl debil nebo dalším svým kontroverzím. Asi hlavním tahounem za Solar Opposites byl Mike McMahan, protože seriál je stále stejný jako předchozí řady jen Roiland v dabingu byl nahrazen Danem Stevensem z seriálu Legion a Krásky a zvířete. A upřímně jeho hlas je příjemnější než Justinův. Zápletka se Zdí je stále zajímavá, gay vztah mezi Corvem a Terrym je stále fajn a kanonáda vtipů je stále velmi rychlá i když tak 60% vtipů funguje. Je to prostě další série Solar Opposites. Doufejme, že se dočkáme další řady.

plakát

Bright Falls (2010) (seriál) 

Bright Falls je prequel hry Alan Wake, který byl nejspíš natočen na malý webseriálový budget jako propagace pro hru. Byl přiložen ke hře na DVD a odvysílán na IGN a Machinimě. Je zde jasná inspirace Twin Peaks, seznámíme se s několika postavami ze hry a vše je zahaleno nevyřešitelným tajemstvím. Tajemstvím, které je částečně spojeno s hrou i když ne úplně. (Jake je nejspíš posednut temnotou, jako vidíme u některých postav ve hře?) Magie/nadpřirozeno Alana Wakea je i ve hře trochu nejasné. Je tam jasný pohled na kreativní proces (pokud chceme něco dostat do reality, musíme něco z ní vzít pryč - Alanova manželka nebo Thomas Zane), neurčitá temnota a pradávné zlo, které postupně ovládá městečko Bright Falls. Tenhle seriál i přes svůj malý budget nemůže zapřít nadšení pro hru a smysl pro bizarnost maloměstkých situací. Ilkka Villi si také zopakuje svojí roli Alana Wakea z her.

plakát

Max Payne (2008) 

"Je tohle dům Payneů?" Píši tuhle recenzi jako fanoušek studia Remedy (Maxe, Alana a Controlu)... Aby jste natočili dobrou adaptaci Maxe Paynea musíte mít hlavně 3 věci - 1) Stejný tón/styl, 2)Maxovo charisma 3) Bullet Time. Pojďme si to probrat popořadě. 1) Film trochu trefil vizuální styl hry. Vizuálně to působí ve většině záběrů jako hra. Tvrdé kontrasty, umělé pozadí, particle effecty apod. V live-action to nevypadá nic moc, ale působí to podobně. Tón se trefit nepodařilo. Max Payne se odehrává jedné noci v jednom městě při jedné dlouhé vánici. Maxe loví všichni od gangsterů po policii. To by se dalo přirovnat ke stylu Válečníků + hra obsahuje několik lynchovských snových sekvencí díky droze Valkýře. Nemluvě o knižních a komixových noirech. Hra udržuje neustále napětí a akce neustává. Přestože se hra bere vážně, úmyslně hraje na noirová klišé a někdy je doabsurdna přehání. Příkladem jsou dramatické monology Maxe nebo třeba satira na telenovely, která běží ve všech televizích ve hře. Hra je často taky metakomentářem sama na sebe zvlášť v jedné z drogových sekvencí, kdy se halucinují samotné herní mechaniky. Hry jsou taky hodně snové a často řeší tajné konspirace a vládní spiknutí, které Sam Lake má rád, jak už v Alanovi, Maxovi nebo Controlu. 2) V tomhle filmu hraje Maxe Mark Wahlberg, což je sakra problém. Mark je totální černá díra charismatu a nedokáže roli prodat. Většinu filmu působí jako znuděný teenager hrající si na drsňáka a v pár částech jako vyjukané štěňátko. Nechápu, proč stále Mark má důležité místo v Hollywoodu, jelikož je příšerný herec a navíc rasista, co mlátí Vietnamce. Google it. 3) Není tu téměř žádný bullet time. Napočítal jsem zpomalené sekvence 3 a u většiny Max nikoho nestřílí, ale jen umře náhodný svědek. Jeden z gimicků původních her byl právě bullet time a to by byla logicky jedna z věci na které by si tvůrci měli dát záležet. Tady většinou působí velmi lacině, což je smutné jelikož film vyšel deset let po Matrixu a desítky let po Hong-Kongských filmech Johna Woo. Co se týče příběhu, tak asi není, co komentovat. Je horší než původní hra, ale samotná hra vlastně si hrála s noirovými klišé. Lynchovost film nedokáže prodat a droga Valkýra nechává lidi halucinovat doslovné valkýry, což je celkem trapné. Není to nejhorší herní adaptace, ale má docela zmařený potenciál, který to mohlo mít. Doufejme, že chystaná seriálová adaptace Alana Wakea skončí v lepších rukou. Už websérie založená na Alanovi byla celkem fajn.

plakát

Cesta vesmírem (1974) odpad!

Rusové poslali do vesmíru několik mladých pionýrů a dopadlo to, jak to dopadlo. Možná kdyby raketa vybouchla při startu bylo by to míň otravné. Ocenit se dá příšerná sci-fi 70s scénografie a vizuální triky, které aspoň v dnešní době působí nostalgicky a retro.

plakát

Divná planeta - Vznášedlo (2023) (epizoda) 

Nový seriál od Dana Harmona podle webkomixu Nathana W. Pylea. Původní komix byly jen krátké skeče z mimozemské planety, parodující naší civilizaci. Tenhle seriál se pokouší o podobné, každá epizoda bude nejspíš sledovat pár postav a jejich krátký propletený příběh. Humor stojí hlavně na tom, že všechny postavy jsou doslovné. Letadlu říkají vznášedlo, alkoholu slabojed. Bohužel nejsem si jistý zda-li tenhle humor vystačí víc než na pár epizod. Rozhodně lidi, kteří přicházejí z edgy Ricka a Mortyho (dalšího pořadu od Harmona), tenhle "quirky" humor neocení. Já si ovšem užil kvalitní animaci a hodně dobrý český překlad. Musím uznat, že Apple TV+ má asi nejlepší překladatele ze streamovacích služeb a s číselným hodnocením asi ještě počkám.

plakát

Smrtelné zlo: Probuzení (2023) 

Docela fajn jednohubka, která však postrádá to, co mám na pozdějších dílech Evil Dead rád (2 a Armáda Temnot) - groteskový černý humor. Toho se zde dočkáme jen při odkazech na scény z druhého dílu. Pokud, ale milujete Evil Dead pro gore, tak ho dostanete spoustu. V mnohém mi to spíš připomínalo italské Démony 2 než Evil Dead. Stále lepší než remake, protože to remake byl skutečně nezábavnou podívanou, která stála jen a jen na goreu. A taky jsem rád, že to má jen 90 minut, v době, kdy jsou filmy dvakrát tak delší než by měli. Ideální stopáž pro malý zábavný horrůrek s dobrými maskami a scénografií. Ale jak jsem řekl, radši bych víc humoru.

plakát

Flatland (2007) 

"THIS IS MADNESS!" Šílenství! Naprosté šílenství! Je to geniální nebo žvatlání zfetovaného maniakálního matematika při rýsování? Co to kurva je? Rozhodné film jako žádný jiný. 1D, 2D, 3D a možná i 4D. Právník z druhé dimenze se dostane proroctví od boha z dimenze třetí. Společnost Mesiáš s.r.o.? Zatímco se čistka všech chromatistů! Co na to dozorčí rada? Je tam metafora na intersex (irregulars) a trans (chromatists)? Je to nadčasový nebo bezčasový? Celé to nadaboval a naanimoval jeden člověk! Je tohle ART BRUT animace? Je to kvalitní film? Animace stojí za prd, ale k námětu převážně funguje a je to zážitek jako žádný jiný? Má to drásající drama? Moc ne. Má to vtipné vtipy? Moc ne. Dá vám to naprostou bolest hlavy, když nad tím mysíte? ANO! Jedna z nejzajímavějších bolestí hlavy znázorněná ve filmu. Objektivní kvality, kromě pochopení dimenzí a Platónovy jeskyně, nehodnotitelné.

plakát

Hadashi no Gen 2 (1986) 

Druhý díl Bosého Gena se odehrává 3 roky po výbuchu atomové bomby. Gen společně s adoptivním bratrem chodí do školy, sbírají a prodávají železo a zažívají dobrodružství ve velmi krutém světě. Potkávají bandu sirotků, kteří se živí leštěním bot a krádežemi. Vidíme, jak se lidé v Japonsku dívali na ostatní popálené radiací a matka Gena dostane nemoc z ozáření. Přesto si titulní Bosý Gen zachovává svůj optimismus a odvahu. Animace je lepší než u první části. Rozhodně tu vidíte pokrok v animaci póz, obličejů a mimice. První část byla, ale zase víc důležitá, jelikož se odehrávala v pouhých hodinách po shození bomby. I přesto vás konec tohoto dílu emotivně rozdrásá. Stále jde o zajímavý a skvělý snímek.

plakát

Hirošima (1953) 

Japonský film o detonaci atomové bomby v Hirošimě a jejích následků. Film je rámovaný příběhem třídy střední školy, kdy někteří studenti začínají umírat na leukémii po následcích z ozáření. Slyšíme příběh o dopadu bomby zpohledu američanů v krátcké audionahrávce, která je pouštěna před třídou. Po dvacáté minutě se vracíme zpátky v čase, aby jsme viděli rekonstrukci událostí z roku 1945. Pomocí mozaikové struktury sledujeme několik postav, vojáky, rodinu a dvě mládežnické organizace, jak se snaží přežít krátce po shození tzv. A-Bomby. Chodící mrtvý, černý déšť a spousta malých detailů a příběhů, které mohli znát jen místní. Je zde krátký střípek naděje, když se zranění pokouší, aby na zahradě u nemocnice vyrostlo alespoň trochu zelené trávy. V poslední třetině se zaměříme na jednoho ze sirotků z Hirošimy, kterému zemřela celá rodina. Původně se živý žebráním u amerických vojáků, později je přesunut do sirotčince, ze kterého utíká. Nakonec je adoptován strýčkem a najde práci v továrně. Avšak i to je narušeno, když továrna změní směr a začne vyrábět munici pro další zbytečnou válku. Film používá i skutečné záběry. Neuvěřitelná ukázka jizev na japonské společnosti po útoku tou nejnebezpečnější zbraní, která byla ve válce použita.