Recenze (369)
Barevný závoj (2006)
Příběh odehrávající se v období mezi WWI a WWII převážně v exotické krajině hornaté Číny. Film o složitosti lidských vztahů, silně akcentovaný drsným prostředím a okolnostmi způsobenými krutou epidemií cholery. Naomi Watts zde hraje Kitty, manželku lékaře. Její postava mladé ženy, z počátku bezohledné, cynické a sobecké se vlivem okolností mění. Postupně si uvědomuje, jaké jsou podstatné hodnoty života. Tuto její pozitivní změnu, vlastně ústřední linii děje, se herečce podařilo ztvárnit velmi sympaticky a přesvědčivě. Přerod Kitty v lepšího, citlivějšího člověka je protiváhou smutného příběhu.
Tulák z širých plání (1973)
Zajímavý, napínavý, drsný & mysteriózní western. I když sama (supernatural) pointa byla docela zřejmá už od momentu, kdy C.E. poprvé usíná v hotelu. Téma věčné, vděčné ač skličující - krysy mezi námi v lidské společnosti (až na jednu/dvě výjimky). Trochu mi vadila jistá grotesknost některých scén, která filmu ubírá na přesvědčivosti. Ovšem C.E. ve své nejlepší formě zářil a tyhle nedostatky úspěšně přehlušil.
Velká nádhera (2013)
S "La grande bellezza" mám (přes obrazovou hostinu a výtečnou kameru) velký problém. Je rozsáhlou směsí únavného filozofování a existenciálních úvah o smyslu a naplnění života. Naopak záběry Říma jsou nádherné. Závěrečná plavba pod mosty na Tibeře k Andělskému hradu vyloženě potěšila. Suma sumárum: přes některé moudré, pozitivní momenty je tenhle arthouse film o prázdnotě něčích životů docela depresivní záležitost.
Diplomacie (2014)
Tak tohle byla dokonalá varianta thrilleru (!) Tolik napětí, tolik inteligence a tolik moudra - prakticky výhradně v jediném dialogu na ploše 30 m2. Herecký koncert. Tolik nadčasových, bohužel dnes opět velice aktuálních úvah. Na téma válečného běsnění, vymývání mozků a krutosti. Dějiny dělají lidé. Kéž by těch dobrých a inteligentních bylo více, než zbývajících....
Komuna (2016)
Výborné herecké výkony a zajímavé téma. "Nájemníci" docela OK. Nejsympatičtější suverénně Freja a Erikova studentka/architektka :-). Téma varující. Protože, rozbijeme-li odvěké vzorce soužití, staletími prověřené (ač nedokonalé) vzorce rodiny, dostaneme se do citové prázdnoty, zmatku a mentálního vyhoření. Protože, žádná okouzlení a atraktivní lákadla netrvají věčně. Vždy nakonec logicky převládne jednoduchá próza každodenního života a jeho základních jistot.
Sůl života (2011)
Vlastně to nemělo pořádný děj. Jen takové imprese z denního života čerstvého "retired" seniora. Ale příjemně se na to dalo koukat. Kvůli kulisám věčného Říma (který po pár návštěvách přiroste k srdci), zvukomalebné italštině a pohodové atmosféře. Ale zařadit tenhle film do kategorie "komedie" chtělo značnou dávku ignorance. Až na pár úsměvných momentů film spíš vyvolává melancholii z neúprosného a nezvratitelného toku života.
Někdo to rád horké (1959)
Jedna z nejlepších komedií ever. Vtipné, inteligentní a hodně crazy. A MM vyzařující sex appeal do všech světových stran jako sladká třešnička k tomu.
Hříšní lidé města Oss (2011)
Strhující, drsné drama, které fakt nedovolí nedokoukat se až do samého konce. Zde, po všech krvavých peripetiích, sympaticky nadějného. Držel jsem jí palce, Johanně. I přes to, že to byla chladnokrevná, větrem ošlehaná a velice "praktická" holka z naprosto odlišného těsta a mentálního prostředí. Tenhle NL film je dokonalou ukázkou toho, že hutný obsah a patřičná dávka vloženého IQ je mnohem víc, než načančané, technicky dokonalé, opulentní spektákly.
Firecreek (1968)
Jeden z mála klasických westernů. který se pokouší o něco více, než jen servírovat romantiku, napětí a příslušnou porci lásky. (Note: přesto mám ale tenhle žánr rád - pro tu romantiku a krásné krajiny západu Spojených států.) Postava "skorošerifa" (J.Stewart) zde představuje hodnoty dobra. Kontrastuje s bandou desperados vedenou Henry Fondou, kterou se nechají ochotně manipulovat obyvatelé městečka. Střet je pojat filosoficky. Akcentuje otázky slušnosti, odpovědnosti, zásadních životních hodnot v protikladu k chování primitivní lidské lůzy. Vyšší ambice filmu, interpretované prkenně a mdle, nemohou ale obstát vůči westernu, který byl téměř předobrazem pro scénář "Firecreeku" - klasickým "HIGH NOON" s Gary Cooperem, v roli šerifa řešícího podobné dilema.
Vrtěti psem (1997)
Lehce bláznivá satyra. Někdy více, někdy méně vtipná. Scénář se opírá o racionální podstatu - záměrné vytváření fake news za účelem brutální manipulace veřejného mínění. Kvůli řadě hluchých míst a mému filmem vyvolaném (ale samozřejmě nezaviněném) pocitu znechucení při představě, že něco takového zcela jistě v soft verzích kdekoliv po světě existuje, dávám jen 3*.