Recenze (4 788)
Semtex Blues (1993)
Turner a Quaid jsou sehraná dvojka, dávno před Mr. and Mrs Smith. Tucci musel asi někomu v Hollywoodu hodně ublížit, že se mu takhle pomstili. Zpočátku byl vtipnej, ale pak z něj udělali naprostýho vylízance a tím zmizel jedinej charakterní záporák. Jako akční komedie to šlape dobře, konec možná trochu zbytečně hnaný do akčních vod.
Serpico (1973)
Hodně známý film. Jenomže když nedokážete vykoumat, proč byste Frankovi měli fandit, trochu to jde šejdrem. Skutečné události bývají často na začátku špatných filmů. Serpico není špatný film, a to jsem jej ještě měl možnost vidět v původním českém dabingu s Jiřím Štěpničkou, ale motivace FS nebrat úplatky na utažení celého veledíla nestačí. Není to totiž natočeno dost akčně, dramaticky, resp. dalo se to natočit akčněji. Možná kdyby natočili víc situací, kdy Serpico čapne zločince, protože není zkostnatělý a umí přemýšlet, takhle ale ukážou nadějnýho policajta, pak mu všichni začnou cpát obálky a zápletka končí.
Kinder, Mütter und ein General (1955)
Silný protiválečný dojem. Zapamatujete si scénu, v níž ženy uléhají na podlahu zájezdního hostince, ale jsou překvapeny hlukem blízké fronty. Děla zní pořád... Silný je i moment, kdy jeden z kluků držkuje na staršího vojáka a nazve ho zbabělcem, střih, v dalším záběru zahlédne železný kříž na jeho prsou a zmlkne. Pořádně depresivní drama, ona WW2 nebylo nic veselého, ale ty hrůzy na východní frontě asi jen tak něco nepřekoná. V malé roli poručíka se tu mihne Klaus Kinski, v ještě menší epizodní postavě se nechá popravit zběh Maximilian Schell.
Nejpodivuhodnější kina světa - Thision v Aténách (2015) (epizoda)
Naprosto nijaké, jako kdyby se místy zapomínalo na to, že to má celé být o kině. Usnul jsem asi jedenáctkrát. Raději tam zajdu sám, až budu v Aténách
Místo činu - Přátelé (1986) (epizoda)
Oficiální text neříká pravdu, protože Schimi je v tu chvíli opravdu na dně a švorc. Tvrdý díl, o jehož kvalitách svědčí netypický styl stavby zápletky i poněkud odhalenější nitro hlavní postavy. Hänschen hraje o všechno a tu nejlepší část hry nám tvůrci odepřeli.
Rodinný sraz (1988)
Dobrá ukázka, jak natočit romantickou rodinou milou komedii. Výborný dabing ČST (Soukup, Prachař, Adamovská). Z lacině vypadají záminky vytloukli tvůrci celou nosnou konstrukci. Panoptikum postav rodinné sešlosti, prostředí rekreačního hotelu. Takhle nějak to vypadalo u Toi Toi.
Zoufalé ženy dělají zoufalé věci (2018)
Běželo to v televizi, tak jsem si to pustil od začátku. Skončil jsem u porodu. Tolik trapných vět a tak trapně natočenou scénu aby jeden dokonce i v české novodobé kinematografii pohledat. Ostuda, Renče vyhnat na pole.
Slepá zuřivost (1989)
Jestli to mysleli jako parodii, tak ok, ale ti záporáci jsou všichni vylíčeni jako kreténi, až to nepůsobí roztomile, ale spíš trapně. Hauer může máchat mečem jak chce, bez zraku by neměl nárok ani na desetinu toho co předvádí, a to nemluvím o rozetínání jablka, ale o pohybu v cizím prostředí. Zaznamenali jste maličkého J. T. - Brandona Calla?
The Limehouse Golem (2016)
Milé překvapení. Mix Moulin Rouge a Jacka Rozparovače s Sherlockem Holmesem a Vraždami podle Jidáše (nebo Sedm). Maria ukáže hrudník, Nighy je skvělým vyšetřovatelem a příznivci krve si přijdou na své zdaleka nejvíce. Potěšila práce s časovými linkami, propletení příběhu postav a nakonec i výprava, kamera a hudba. Juan Carlos Medina se vyplatí sledovat.
Místo činu - Až po krk v blátě (1991) (epizoda)
Výbornej díl, kolegové vše popsali, líbil se mi i konec s hudební (netypickou) vložkou a taky skutečnost, že se tentokrát nenacházíme v hnusném Duisburgu.