Recenze (1 368)
Criminal: V hlavě zločince (2016)
Kdyby nápad "vzpomínky mrtvoly vsazené do mozku sociopata" zpracoval někdo skromněji, bez přiblbého globálního záporáka a CIA, čistě styl řádícího Costnera používajícího něčí vzpomínky s rozpočtem nedovolujícím zbytečně nudnou drahou akci, věřím, že by byl výsledek lepší. Takhle jen žasnete při pohledu na casting k tak nenápaditému nudnému filmu.
Predátor: Evoluce (2018)
Strašná nuda, to je zločin, který se neodpouští.
Rozhněvaný muž (2021)
Výborná žánrovka, která drží celou dobu vysokou úroveň díky práci s divákovým očekáváním. Takhle se to dělá, když chcete natočit film, který překvapí i otráveného postaršího diváka, který viděl za život příliš filmů o pomstě nebo loupežích! Vedle Joshe Hartnetta velmi dobré obsazení, s vyjímkou kolegiálních popichovaček žádný odlehčující humor (vlastně jsem se široce usmál jen na začátku čtvrté kapitoly) a všechno skvěle odsýpá. Požitek.
Highlander 2 - Síla kouzla (1991)
(Blu-Ray verze Director´s Cut neboli Renegade) - je to neuvěřitelné, ale přestože jednička nevydělala dost peněz v kinech (až později na VHS, jak to zpravidla s kultovními filmy bývá), našli se šílenci, kteří natočili dvojku už ne za necelých 20 melounů USD, ale rovnou 35 a světě div se, zase to v kinech propadlo. Celá mytologie jedničky (přestože režisérská verze ledacos utlumila) je tady změněná z jediného důvodu a to, aby se vrátil Sean Connery a aby měl Lambert zase s kým bojovat. Šíleného Clancy Browna se snaží zastoupit specialista na zloduchy Michael Ironside, jehož škleby připomínají krajana z Kanady Jima Carreyho. Zápletka dvojky s štítem proti ultrafialovém záření je celkem v pohodě a na kulisách města jsou ty prachy z rozpočtu kurevsky vidět - a za prostředí a nihilisticky násilnou jízdu metrem přidávám hvězdu. Film tentokrát není dostatečně srandovně dementní, aby vás bavil (starý MacLeod je úlet, ale už se tu orgasmicky nesténá jako v jedničce) a už je jen blbý.
Fakjů pane učiteli 2 (2015)
Další povedený díl "zlé" komedie, příjemné překvapení! Ze začátku jsem byl otrávený pedantskou účou, kterou si Zeki z vrtochu scénáristů vybral za partnerku, ale scénárista naštěstí věděl, co by jeho divákům kazilo nekorektní zábavu.
Highlander (1986)
Šíleně natočený béčkový námět s rozpočtem áčka, do kterého se z nějakého důvodu podařilo natáhnout do menší významné role Seana Conneryho. Tenhle film ale v poslední třetině krade z rukou herecky nemožného Lamberta Clancy Brown s jeho spanilou nihilistickou jízdou v čele. Osmdesátky dokázaly být slušně dementní a tenhle film exceluje intenzitou orgasmického sténání vítězných šermířů nebo zbytečného vřeštění žen v blízkosti zla. Jednu hvězdičku za to zvrácené meta pobavení z bizáru.
Fakjů pane učiteli (2013)
Pohodová přiznaně dementní komedie, která dobře odsýpá, má hodně hlášek i úletových scén typu "subverzivní" moderní update Romea a Julie ve vizuálu Daft Punk. Viděno naštěstí v originále s anglickými titulky, takže mi unikla většina vtipů se špatnou gramatikou, ale nezkazil mi to děsivý český dabing.
Querelle (1982)
Fassbinderova adaptace Genetova románu je pojata jako těžký art, divadelní hra v barevných kulisách s (zřejmě úmyslně) monotónně odříkanými dialogy a správně mačo představiteli - ostatně gay provokatér režíruje dílo gaye provokatéra. Ze začátku je zábava to sledovat, protože meta humor brakové stylizace a umíněnost postav tvrdit, že v žádném případě nejsou gay a různě to obhajovat nebo filozofovat o tom, ve kterém momentě jste opravdový gay, případně házením homofobních urážek jako důkazem vaší mužnosti a heterosexuality může připomínat některé pokrytecké osoby, se kterými jste se v politice, soukromém životě nebo třeba v komentářích na ČSFD setkali ;). Říkat, že byl film ve své době zřejmě odvážný, je vzhledem k datu vydání novely trapné, nicméně provokuje i dnešní diváky. Tempo je i přes hrátky s identitou ale pomalé, negraduje, film působí ke konci nedopilovaně a závěr je velmi umělecký, škoda nevyužité příležitosti.
Had (2021) (seriál)
Sázka na exotické prostředí a neokoukané mezinárodní herce se vyplatila, ale skoky vyprávění do různých časových období se moc nepovedlo a scénář je místy hloupý (většinou ve scénách s diplomatem detektivem). Přes nějaké typické neduhy netflixovských seriálů se tentokrát tolik neředí, ale ke konci už jsem se těšil na finále, protože už scény s démonickým manipulantem nefungovaly jako na začátku. Se zmíněnými výhradami se jedná o povedený seriál o vrahovi.
Holy Motors (2012)
Art ideální pro vybalancování mozku po sledování několika hloupých filmů za sebou.