Recenze (2 694)
Hastrman (2018)
Atmosféra, prostředí, budování tajemna, zasazení do malého prostoru s jednoduchou dějovou linkou - to vše se povedlo. Horší už je to s filmem jako celkem. Dějově velmi ustrnulé, posledních 20 minut pak najednou uspěchaných, přehnaných a bizarních. Vlastně ani nevím, co tím chtěl básník říci. Karel Dobrý exceluje.
SpongeBob ve filmu: Houba na útěku (2020)
Bohužel, seriál již dávno ztratil na své vtipnosti a nápaditosti, a tento nejnovější film to jen potvrzuje. Děj filmu překvapivě není moc nosný a působí jako rozšířenější epizoda. Jedinou novinkou je pak modernější animace. Celkově film, který snad již zaujme jen malé děti, nabízí spoustu naprostých bizárů v čele s tančímí zombie a hlavou K. Reevese v křoví. Zatímco, na díly z prvních sérií o této žluté houbě v kalhotách se rád znovu a znovu podívám, tak filmu se obloukem vyhnu.
Amundsen (2019)
Utahaná nuda. Opakovaně je nám předkládána sebestředná Amundesova osobnost a točíme se s ním v kruzích jeho vztahu k určitým osobám a osobních démonech. Polárním expedicím je pak vyčleněn malý prostor a z filmu je tuctové bezkrevné drama.
Chicagský tribunál (2020)
Soudní drama je nepochybně dobře sepsanou, zahranou i natočenou záležitostí, která neztrácí na tempu. Jen se neleze zbavit menšího rozladění. Film totiž místy poněkud přespříliš cíleně tlačí na emoce diváka a tak nějak upozaďuje a bagatelizuje historické pozadí celého procesu. Jinými slovy, stejně jako je soudce přesvědčen o vinně či nevinně, nemá ani divák tuto volbu, přiklonit se postupně na stranu obžalových, protože karty jsou možná zbytečně od začátku jasně rozdány. Jen tak mimochedem, Redmaynevo herectví a projev mi neskutečně pijí krev.
Gangster Ka (2015)
Na české poměry solidně zvládnuté, nenudící a nepřehnané. V jednoduchosti je síla.
Příběh kmotra (2013)
Film je silný v momentech, které nenechají diváka klidného tím, co si vše mohl Mrázek dovolit. Avšak slabý v nějaké dějové propojenosti, vlastně tam ani moc děj není, celá policejní linka je poněkud zbytečná.
Šakal (1997)
Oproti knize i fenomenální francouzské adaptaci působí film jako zpackaný, nudný a odbytý. Scénář má spoustu děr a film ani neodsýpá, chybí mu i výrazné akční scény, ale také plánování akce či vyšetřování, které právě zdobí originál.
Hellboy: Královna krve (2019)
Komiksová jednohubka, která se s tím moc nemaže a střídá nápaditost s klišé. Možná až různými postavami a linkami přeplácané.
Dracula (1992)
Klasická předloha volala po přepracování a celý tento jiný koncept není ve výsledku špatně zamýšlený. Jenže je dost zkratkovitý a ve výsledku nedává moc smysl. Kdybych nečetl před pár dny knihu byl bych opravdu velmi zmaten. Tak nějak se to rozpadlo po dějové stránce. Na druhou stranu vizuální zpracování, hra se stíny, celý vytvořený svět (byť studiový) je nesmírně vydařený a působivý.
Vyproštění (2020)
Špičková akce, krvavá, brutální a nápaditá. Ovšem taky přihlouplý děj a zbytečné dialogy plné klišé.