Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dobrodružný
  • Sci-Fi

Recenze (1 336)

plakát

Mělčiny (2016) 

Poctivý thriller, který díky krátké stopáži ani chvilku nenudí. Naopak, Collet-Serra je kvalitní režisér a zvládá emocionální momenty, lekačky, napětí... Blake Lively nesleze z plátna a pro mě překvapivě je velmi sympatická, takže mi nedělalo problémy si o její postavu dělat jako divák starosti. Líbilo se mi, že mexické postavy jsou tu vykresleny pozitivně/neutrálně, ne jako podezřelí cizáci, kteří chtějí jen ukradnout Nancyin americký iPhone. A líbilo se mi, že Nancy není žádná dáma v nesnázích. Collet-Serra má čas i na to věnovat pozornost rackovi, který Nancy celou dobu dělá společnost. (Byla jsem si jistá, že to racek schytá!) Jako jednohubka (o nic jiného se zúčastnění nesnažili) jsou Mělčiny dokonalé - pobaví, napnou, nabídnou krásné scenérie a sympatickou hrdinku, o kterou se budete bát. 70 %

plakát

Stranger Things (2016) (seriál) 

Osmihodinový film rozdělený do minisérie. Spielbergovský feeling dětského dobrodružství. Kingovský horor s monstrem, které jen reprezentuje něco ještě hlubšího a zlejšího ("the upside down"). Netflix a hlavně bratři Dufferové dokázali, že jednoduchý příběh postavený na sympatických hrdinech (skvělá klukovská parta a "superhrdinka" Eleven), záhadě a poctivém vypravěčství stojí za to a nepotřebuje šokantní dějové twisty. Opravdu jsem se těšila na každý další díl a zajímalo mě, co hrdinové - nejen ti dětští, ale i teenagerští a dospělí (šerif Hopper!) - udělají příště. Potěšily i narážky na osmdesátkové hity a dobový elektrosountrack. Zkrátka poctivé řemeslo. 90 %

plakát

Jason Bourne (2016) 

Eh, za mě nuda - a to mám předchozí Bourny docela ráda. Tenhle poslední příspěvek do série je podivně emocionálně plochý, takže mi pak je úplně jedno, kdo se s kým mlátí (některé bitky jsou hrozně sestříhané) a kdo koho honí (akční úvod v Aténách je technicky fajn). Pokud Tommy Lee Jones, Alicia Vikander (která tu je jen proto, že je právě v Hollywoodu in, a neumí zamaskovat svůj přízvuk) a Vincent Cassel většinu času stráví s unuděným pohledem, tak proč bych se měla starat já. A scény mezi Damonem a Julií Stiles jsou dokonce herecky dost na hraně (všimněte si, jak jen odrecitovávají text). A hlavně mám pocit, že celý film je vlastně zbytečný. Bourne z něj odchází stejně emocionálně znecitlivělý jako předtím, jeho nově přidaná backstory vlastně nic zásadně nemění. 50 % PS: To technické kouzlení ze strany CIA je místy až úsměvné...

plakát

Než jsem tě poznala (2016) 

Na Emilku Clarke a Sama Claflina se pěkně kouká a na první pohled je tohle fajn romanťárna s ubrečeným koncem a povznášejícím poselstvím, že i z britské nanicovaté maloměšťačky se může stát díky lásce francouzsky šprechtící dáma potulující se sama Paříží. Pak si ale uvědomím, jak málo sexuálního napětí ve filmu je - padnou snad jenom tři cudné polibky jako v pohádce. A téma eutanázie tu nebylo pojato úplně povedeně - protiargument tu vlastně padne jen v jedné scéně od vedlejší postavy. Hlavně je tu tohle téma jenom kvůli vytřískání melodramatu a slziček, což funguje, ale představuju si, jak se na film dívá někdo na vozíčku a říká si: "To je teda super, že mi tu tenhle film říká, že život v paralýze je na h*vno - a ani výstavní prsa Emilky Clarkové na tom nic nezmění. Dík." *spoiler* Já osobně bych radši viděla konec (ne happy end), kde se oba hlavní hrdinové musí vypořádat s životem, kdy jeden z nich je paralyzovaný.

plakát

Penny Dreadful (2014) (seriál) 

Velký potenciál pro milovníky "braku" a vlastně takový klon League of Extraordinary Gentlemen - máte tu mladého, skoro až roztomilého feťáka Dr. Frankensteina (šikovný Harry Treadaway), sexy amerického kovboje-vlkodlaka (Josh Hartnett k nakousnutí), charismatického dobrodruha (a otce Miny z Drákuly) sira Malcolma (boží Timothy Dalton)... a máte tu hlavně čarodějnici Vanessu Ives v bodání vynikající Evičky Green. Eva je hlavní hvězda Penny Dreadful - přitahuje pozornost, zvládá všechny polohy své složité postavy a dobový kostým jí sekne. Ona i ostatní herci vyzdvihují jinak ne úplně promyšlený, i když zábavný seriál, který bohužel docela nepovedeně skončil po třech sériích. Na příběhu je dost vidět, že s tím tvůrci úplně nepočítali a dozvěděli se to někdy v půlce natáčení. Diváky tak čeká příliš náhlý konec a příliš nedořešených příběhových linek. Škoda. Ale pro tu atmosféru a herce určitě stojí za to se na Penny Dreadful podívat.

plakát

To (1990) (TV film) 

Film, který hrozně špatně zestárnul, ale stále ještě má pár momentů, které dokážou postrašit. Pennywise je nejlepším prvkem, hůř už na tom jsou lidští hrdinové. Ironicky jsou lepší ti dětští, jejich dospělé verze jsou naprosto nijaké. Bohužel se nepodařilo přenést na plátno to zvrácené kouzlo, které má předloha Stephena Kinga. Je to jedna z jeho nejlepších knih, protože se podrobně a přitom zajímavě zabývá vnitřními démony, dětskými sny i traumaty, které se pak táhnou do dalších dekád života hrdinů. Je to mistrně napsaný opus a pro fanoušky hororů povinnost a ze srdce doporučuji si ho přečíst. Což se o tomhle filmu říct nedá.

plakát

Den nezávislosti: Nový útok (2016) 

Začnu tím lepším: Nový útok se odehrává v alternativním roce 2016, kdy lidstvo začalo zakomponovalo mimozemskou technologii (nechanou na Zemi po posledním útoku) do technologie pozemské. A je na to radost pohledět. Stejně jako na trikovou stránku. Emmerich zkrátka popkornové blockbustery rutinně sype z rukávu. Je ale Nový útok dobrý film? Spíš hrozně nezajímavý - a můžou za to hlavně hlavní hrdinové. Jsou neuvěřitelně nezajímavý. Ani ne nesympatičtí, jen vám bude úplně jedno, co dělají a jestli zemřou nebo ne. Konkrétně mluvím o prezidentově dceři (Maika Monroe), a dvou pilotech (necharismatický Hemsworth a mladý černoch hrající syna postavy Willa Smithe z minula). Jef Goldblum a Bill Pullman se ještě relativně snaží a když jsou na plátně, věříte jim to, co hrají. Ani oni ale nezachrání onen nemastný, neslaný "meh" dojem. Náběh na trojku Dne nezávislosti dobrý, ale chtěla bych ho vidět? Popravdě je mi to úplně jedno.

plakát

Warcraft: První střet (2016) 

Mám tu výhodu, že jsem kdysi hrála dvojku i trojku Warcraft a pár měsíců jsem jela ve World of Warcraft... Hry mě bavily, ale nejsem skalní fanoušek - ovšem přiznávám, že jsem zajásala hned u první scény, kdy se objevila orkská obránná věž a mě došlo, že Duncan Jones je fanoušek. Film obsahuje dost fanservisu, který by měl uspokojit skalní pařany, ale myslím, že funguje i sám o sobě. Dlouho jsem neviděla takhle epickou fantasy (ne, Hobity nepočítám, tam šlo vlastně o menší místní incident) s naprosto vynikajícím používáním magie. A Jones se navíc nebojí činit drsná a tvrdá rozhodnutí, která dávají příběhu váhu. Šťastný konec tu opravdu nečekejte, tady se počítá s tím, že z Warcraftu bude série. A já bych se určitě nezlobila. Tenhle film není dokonalý, ani zdaleka, ale zaháčkuje si vás tím propracovaným světem, poctivým přístupem a příslibem něčeho ještě většího. PS: Durotan je nejen nejlepší postava, ale zároveň další milník v oblasti CGI. Vůbec tleskám za ztvárnění orků. A mimochodem uvažuju o tom, že obnovím svůj účet na World of Warcraft. 70 %

plakát

Zootropolis: Město zvířat (2016) 

Já zkrátka roztomilým animovaným zvířátkům neodolám - když k tomu ještě mají kolem sebe zajímavý příběh, tak je vyhráno. Tématem filmu jsou předsudky a jejich překonávání. Judy je malý, rozkošný králíček, který si usmyslel, že si splní svůj sen stát se policistkou. Nick je "prohnaná" liška, predátor, který ale pod cool zevnějškem skrývá měkké srdce. A tihle dva tvoří skvělou dvojku, která se chvílemi vtipně dohaduje, ale přesto spolu fungují skvěle. Díky Ginnifer Goodwin a Jasonu Batemanovi za perfektní namluvení těhle postaviček. Animace je překrásná, moderní a zároveň tradiční - a týká se to jak zvířat, tak prostředí. Žasla jsem nad vizuálem tundry, pralesa i mini čtvrti hlodavců. A rozplývala se nad krtčím mafiósem, teplým levhartem nebo huňatou ovečkou v brejličkách. Po delší době u animáku musím ocenit i scénář: je nabitý dějem, cítíte s postavami a opravdu s nimi prožijete jejich příběh. Zootropolis slavilo oprávněný úspěch a těším se na případné pokračování. Možnosti jsou tu obrovské.

plakát

V zajetí démonů 2 (2016) 

James Wan je asi nejlepší současný režisér hororových filmů a v pokračování Conjuring to jenom dokazuje. Dokáže skvěle budovat napjatou atmosféru, líbí se mi, že kromě občasných lekaček používá o poctivější metody (například první scéna s "jeptiškou" je vynikající, stejně tak scéna s rozmazaným křeslem v pozadí). Navíc dokáže vytvořit postavy, na kterých vám záleží, a tudíž se o ně můžete bát - nejen manželský pár Warrenových, ale i o britskou chudou rodinku. Ale... ty nedomyšlenosti. Proč se démon objevil zrovna v onom domě? Co vlastně konkrétně chtěl (posedlou holčičku mohl zabít kdykoli)? Dobrý hororový film, ale nic, co by se zapsalo do historie.