Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dobrodružný
  • Sci-Fi

Recenze (1 336)

plakát

X-Men: Apokalypsa (2016) 

Apokalypsa je na úrovni První třídy a Days of Future Past. Singer hladce navazuje na X-menovské universum a počíná si velice elegantně a s citem. Zároveň taky vytvořil perfektní letní blockbuster, který má akci, drama, výbuchy, city, humor... Co mě zaujalo nejvíc, to je příběh Magneta, který citově hraje na ty správné noty a Fassbender všechny city prodává parádně. Svůj hlubší moment ale mají i Mystique (její proslov k Magnetovi), Quicksilver, Moira a Charles nebo Jean Grey. Hlavně ta poslední mě příjemně překvapila - takhle se píše silná a zároveň citlivá ženská postava. Co mě zklamalo, to byl samotný záporák - divný dyzajn, tuctové motivace, absence strašidelných momentů. Kolem a kolem ale obdivuju, jak se podařilo zároveň vytvořit skvělý popkorňák pro všechny a potěšit fandy jak komiksů a předchozích filmů (viz poslední rozhovor Magneta s Charlesem apod.). 80 %

plakát

Čarodějnice (2015) 

Pomalé, plíživé, neznámé zlo. Žádné lekačky. Skupina lidí, kteří nemohou utéct a začínají být paranoidní a vidět nepřítele ve vlastních řadách. Nepřítele, který tam možná opravdu je. Čarodějnice je jiný horor. Hudbou, tlumenými barvami i chováním postav ve vás navozuje nepříjemný pocit, že se něco ošklivého stane. Tušila jsem, že za vším bude něco víc, než se zdá na první pohled, ale i tak mě konec překvapil. Zpětně se mi líbilo, že je film otevřený různým interpretacím. Je to příběh o dospívaní? O tom, co to znamená stát se ženou? O pýše a tvrdohlavosti, která přivede ty kolem vás do záhuby. Vyberte si. :-)

plakát

Room (2015) 

Uf, drsné, poctivě natočené, artové a přitom přístupné drama. Netušila jsem, do čeho jdu, a film mě odměnil několika příjemnými příběhovými překvapeními. Malý Jacob Tremblay je fenomenální, dokáže přesně vyjádřit, co jeho hrdina cítí a je to minisympaťák. A Brie Larson coby jeho matka, oběť únosu a věznění, která se svého syna snaží chránit za každou cenu, nezůstává o nic pozadu. Budiž tvůrcům připočteno k dobru, že vás nechtějí zbytečně šokovat, ale před nepříjemnými tématy ani nezavírají oči. Doporučuju, takový film hned tak znovu neuvidíte.

plakát

Captain America: Občanská válka (2016) 

90 %. Lépe už to skoro udělat nešlo. A to nejsem fanynka Marvelu a Ultron se mi moc nelíbil. Ale bratři Russoovi upletli přiběh s twistem (cítila jsem se jak u Sherlocka Holmese!), který u komiksovky nečekáte a s humorem, zapálením pro věc a hrdiny, na kterým vám záleží. Když se Cap s Iron Manem řežou do krve, říkala jsem si "dost, dost už kluci!". Když se řeže celý rozdělený tým, je to neskutečně dynamické, vtipné (ohromně sympatičtí Spidey a AntMan) a vidíte, že těmhle hrdinům vlastně záleží na tom, s kým se právě perou. Máte tu snad víc postav než v Ultronovi, ale to vás nemate ani na chvíli, naopak, každý dostane svou chvilku slávy a má své místo v příběhu. Bratři Russoovi vědí, jak vyprávět komiksovku, která má lidské, pochopitelné (super)hrdiny, hlubší smysl (svoboda, přátelství, odpovědnost za své činy, pomsta) a zároveň ani na chvilku nezpomalí. Což je snad moje jediná výtka - chyběl mi nějaký hlubší moment, kdy mě film opravdu dojme, kdy vidím hloubku přátelství Capa a Buckyho (jedno z hlavním témat filmu), kdy vidím, jak hluboký efekt na Tonyho má smrt jeho rodičů a opuštění Pepper atd. I tak ale asi nejlepší marvelovka. PS: Líbí se mi, že na konci si všichni nepadnou kolem krku, ale celé marvelovské universum se zase posunulo někam dál

plakát

Lovec: Zimní válka (2016) 

První díl byl průměrný, ale alespoň měl pár zajímavých prvků - Ravenninu minulost a motivace, skvělý výkon Charlize Theron, sexy Hemswortha a feministický message. Zimní válka je ve všech ohledech horším filmem. Charlize (opět super) je tu relativně málo a její postava je zploštělá. Freya (velmi průměrná Emily Blunt) má být rozpolcenou záporačkou, ale je hrozně klišovitá a nezajímavá. Navíc je problematická její motivace (ženě zemře dítě a stane se z ní zlá, zahořklá, bezcitná ledová královna). Chastainová a Hemsworth jsou stejně jako záporačka hrozně klišé a předvídatelní a vlastně nezajímaví. Co je ale fajn, to jsou trpaslíci, fungují jako komediální prvek a herci si svoje role očividně užívali. Kostýmy všech, obzvlášť Ravenny a Freyi jsou krásné (stříbrná versus zlatá). A příjemné překvapení je cameo Sama Claflina coby prince z prvního dílu (je trochu trapné, že Sněhurku neuvidíme, i když se o ní dost mluví...). Logické kiksy ve scénáři nebudu rozebírat, celý ten příběh je jako z pera autora fanfikce, který si řekl, že napíše pokračování Sněhurky a lovce, ale vynechá Sněhurku, protože ji nesnáší. Zároveň není tak schopný, aby dal dohromady originální, smysluplný příběh, tak si hojně půjčuje od jiných. A vznikl mu z toho napůl zmrzlý guláš. A kdo něco takového někdy ochutnal, tak ví, že žádné pošušňáníčko to není.

plakát

Bohové Egypta (2016) 

V egyptské mytologii existuje příběh o bohovi nebes Horovi, který se v bitvě "dobra a zla" utká s otcovrahem, bohem temna Setem. No a tvůrci Bohů Egypta se rozhodli tenhle příběh "okořenit" o lehce steampunkovou technologii (vesmírná loď boha Ra, metamorfující se podoba Bohů), hrozně patosu a CGI a naprosto bezkrevnou love story dvou lidských teenagerů. V teorii by mohl vzniknout cool a zábavný film. Ale někdy během produkce vznikl hrozně rozstříštěný, nezáživný snímek. Zkrátka hrozný bordel. A je mi to líto, protože párkrát jsem zahlédla to, jak dobrý tenhle film mohl být. Nikolaj coby Horus je moc fajn, jako vždycky je na něj radost koukat. Jeho kočkování s Hathor Elodie Yungové je jedním z mála opravdu zábavných momentů. Zbytek je psychedelní jízda, kterou si nejvíc užijete po několika panácích. PS: Nejvíc se mi líbilo, jak filmaři udělali bohy jednou tak velké než lidi. Je to až roztomilé. :-)

plakát

Příběh lesa (2015) 

Ach jo, škoda že ty vizuálně krásné záběry kazí ekologické kecy. Děti, věděli jste, že musíme chránit přírodu? Ne? Pak vám ještě ukážeme pár roštomilouškých mláďátek a omlátíme vám svůj message o hlavu. Protože diváci jsou moc hloupí na to, aby sami pochopili, co jim chtějí tvůrci říct... Jinak samozřejmě Příběh lesa je pastva pro oko, opravdu nechápu, jak se jim podařilo některé záběry natočit. Hanákův komentář není úplně můj šálek kávy, radši bych někoho z ostřílených matadorů, které slýcháme u dokumentů BBC. 60 %

plakát

Deadpool (2016) 

Už u úvodních titulků Deadpool odhalí karty a vám je jasné, že tohle bude nekorektní nářez s meta humorem, kde Deadpool hláškuje na Ryana Reynoldse, přítomnost pouze dvou x-menů (nebyl budget!) nebo předchozí verzi Deadpoola ve Wolverine: Origins. Už dlouho jsem se i filmu takhle nezasmála. Humor stranou, Deadpool je zároveň skvělý film - výborně mixuje současný děj a flashbacky, funguje po emocionální stránce a akční scény jsou přehledné a zábavné. Deadpool není dobrý film, protože má Rkový rating, ale protože celý štáb do výroby tohohle kousku dal srdce. A palec nahoru za postavu Moreny Baccarin - skvělá ukázka, že se dá zkombinovat sexy šlapka a sympatická silná hrdinka.

plakát

Ulice Cloverfield 10 (2016) 

Dobře zrežírováno (to napětí! ty lekačky!), dobře napsáno (John Goodman je démon!), líbilo se mi, že film stále převrací vaše očekávání. Je Howard jenom divný pošuk, nebo nebezpečný psychouš? Stalo se něco na povrchu, nebo je to jen výmysl? Film vás neustále nechává na pochybách, aniž by to působilo lacině. Co je to ale platné, když ten námět je hrozně okoukaný, jako něco, co mohlo v devadesátých letech být v Bojíte se tmy nebo Krajních mezích. Profesionální tvůrci tak trochu udělali z prdu (jednoduché premisy) kuličku, tedy fungující, fajn film. Filmovým světem ale neotřese ani náhodou.

plakát

Spotlight (2015) 

Coby někdo, kdo se v novinářské branži nějakou dobu pohyboval, musím vyzdvihnout, že Spotlight je po dlouhé době film, který ukazuje novinářské řemeslo v tom dobrém světle. Hrdinové Spotlightu nejsou papparazzi ani pisálkové o ztracených pejscích. Jsou to praví investigativci, profíci na svém místě, kteří svojí prací žijí a která jim nedává spát - v dobrém i ve zlém. Když se dostanou na stopu velkého případu, zakousnou se, protože cítí něco velkého. Probudí se v nich ambice napsat sólokapra a zároveň udělat něco dobrého pro společnost. Tenhle film je na jednu stranu holdem tomu vzácnému druhu novinářů a výpovědí o síle médií. A je zároveň skvělým, napínavým dramatem, které mnohé napovídá o lidské společnosti, která zavírá oči před kdejakým svinstvem. Není to ale surové sociální drama, naopak, Spotlight je o triumfu lidské píle a touze odhalit něco, co je špatně. McCarthy tenhle film zrežíroval brilantně - v každé chvíli víte, co se děje, chápete zákruty příběhu a neztrácíte se. A herci jsou naprosto výteční, jmenovat musím určitě charismatického Michaela Keatona coby maják zdravého rozumu, zarputilého Marka Ruffala a jako vždy magnetického Lieva Schriebera (mňam).