Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Horor
  • Sci-Fi

Recenze (1 152)

plakát

Běžící muž (1987) 

Arnie, Sly i Van Damme mají jak áčkové (nebo alespoň áčkově vypadající) filmy, tak béčkové braky (viz komenty Cobra, Cyborg...). Pamatuju si, jak nám známí vyprávěli děj tohoto filmu a já byl totálně natěšený, až to uvidím, protože to znělo fantasticky a já čekal typ toho nabušeného Holyvůdského bijáku jakým je třeba Predátor. Jaké bylo mé zděšení, když na mě vyjukl zpátečnický film, který (stejně jako třeba Cobra) má sedmdesátkový feeling. Exteriéry i interiéry odpudivé a papundeklové (čti kulisové), casting úplně neHolyvůdský (ti dva Arnieho mužští spolusoutěžící fakt píšou) a celé to působí neuvěřitelně klaustrofobicky, takže ve výsledku i v plném sále během soutěže mám z toho vždycky pocit, jako by tam sedělo 10 lidí. Opruz. Ovšem oproti Cobře je tohle ještě "upgradované" PŘÍŠERNOU synťákovou hudbou. Ve Slyho céčku hraje alespoň obstojná osmdesátková hudba, ale tady ten odproný hudební motiv - tu didin tidin.... tu didin tidin tidin tiDUN z toho dělá nejen sedmdesátkový film, ale sedmdesátkovou televizní francouzskou kriminálku. FUJ. Pár momentů je tam povedených i ta kritika mediální žumpy či konzumu, jdoucího za hranu,  ale to by muselo být v jiném filmu. Jinak nechápu, v čí choré hlavě se poprvé zrodil klišé mýtus, že chlapům se po kastraci zvýší hlas? P.S: Celou tuhle levně vypadající fušeřinu podtrhuje scéna pravého záznamu z helikoptéry, co se na konci pustí divákům - jakto že je tam záběr z pohledu Arnolda, jak dostane pažbou do obličeje? To měl kameru namontovanou na ksichtě?

plakát

Kobra (1986) 

Sly, Arnie i Van Damme mají jak áčkové (nebo alespoň áčkově vypadající) filmy, tak béčkové braky (viz komenty Running man, Cyborg...). Jde o filmy, které se mi nelíbily ani jako děcku v době hltání videokazet a osmdesátkových akčňáků. Tehdy jsem to ještě nedokázal definovat, ale už tehdy věděl, že to smrdí. Dneska už to samozřejmě vím. Jsou blboučké a naivňoučké i na osmdesátky a jsou natočené neumětelsky, až amatérsky. Co ale pro mě dělá Cobru (a Running mana) doslova odpudivou, je ten celkový feeling. Vůbec to nepůsobí jako osmdesátkový film, ale jako někde z ranných sedmdesátek. Ta móda, účesy, casting, ospalá dramaturgie, exteriéry, interiéry, kamera... prostě všechno vypadá hrozně staře. Už jenom ta akce, kdy se záporák dobývá do auta oběti a obraz se zpomalí na úplně nejhorší efekt v historii kinematografie - takové to rozmazané škubání obrazu - nebo finální smrt záporáka, která vypadá přesně tak, jak vypadaly filmy na skopčáckých programech Pro7 či RTL, když byly brutální scény vystříhané - tohle všechno je strašně... jak to popsat? ZAPRDĚNÉ? Tvl i ty Čelisti, které jsou ze 74ho, jsem měl dlouho mylně považované za osmdesátky, protože vypadají modernější, než jsou. A ty dialogy a samoúčelné pozérské postupy! Taková konfrontace Cobrettiho s vrahem v obchodě (vyjma skvělé hlášky o chorobě a léku) patří mezi ten typ kousků, na které když bych koukal s nějakým intelektuálněji založeným kamarádem, jež by neměl rád americké filmy, tak bych se studem propadl někam až do Austrálie. Jedna hvězda za: "Éndžl of d sýtýý... éndžl of d sydy". P.S: Pokud vím, tak postava Brigitte Nielsen má být v tom filmu dlouhovlasá zrzka, ne? Tak jak dokázala při focení (s WTF roboty) schovat ty dlouhé vlasy pod ten účes ulízlých krátkých blond vlasů? :-)

plakát

Matrix Resurrections (2021) 

Ovšem to je brutál. Takže čtvrtý díl kultovního Matrixu, který trvá 2 a půl hodiny a na který se čekalo 23 let (!!!), je v podstatě celý jen o tom, jak se Neo a Trinity, kteří jsou znovu napojení na Matrix, úspěšně odpojí od Matrixu? Jako vážně?!!! Když jsem viděl fotky a trailery, kde Trinity ujíždí na motorce nebo s Neem skáče ze střechy budovy, byl jsem naprosto přesvědčený, že koncept bude ve stylu: První polovinu filmu si odbudeme klasický proces - Neo a Trinity uvědomění si sebe sama + odpojení od programu a v druhé polovině se už bude řešit nějaká nová hrozba, z čehož vzejdou právě ty dané akční scény. Ve skutečnosti je to pořád jen součást toho odpojení! To, co se v jedničce vyřešilo v prvních 45 minutách, se tady táhne celý film! Proč? Po 23 letech čumíme znovu na to, co už jsme viděli. Jako jo, děje se to trochu jinou cestou a je kolem toho hromada vaty, ale proboha, to je to samé, jako by vzniknul čtvrtý díl Mumie, film byl celý o výpravě do Egypta a končil tím, jak Imhotep ožije. --- Když odmyslím tohle, tak mi zbyde něco, co nemá ani jeden z atributů, které dělaly Matrix Matrixem. Místo modrozeleného filtru tu máme přebarvičkováno jak pro děti předškolního věku. Akce je TRAGICKÁ! Původní trilogie má při bitkách krystalicky čistý obraz, je to přehledné, má to choreografii, delší prodlevy mezi střihy, údery člověk cítí a ze všecho jde poznat, že to má pečlivě připravený storyboard. Tady jsou bitky jen zmatené šolichání s hromadou střihů, hnusně rozmazaného obrazu, bez choreografie a ani jeden úder jsem jim tu nevěřil. Storyboardy to evidentně nemá, nebo to dělal nějaký nýmand, kterému chybí cit a talent pro vizuál. Triky občas příšerné (Analysta a bullet time). Zpomalovačky jsou... jak to jen popsat... takové jakoby české, laciné, amatérské, ani nedokážu definovat, čím to je, prostě působí strašně jalově. Casting je přešlap jako kráva, za ty dva ZOUFALCE co si hrají na Morfea a agenta Smithe mi bylo šíleně stydno, zejména ta náhražka démonického Hugo Weavinga je jako vedle sebe postavit Ferrari a Trabant. Mimochodem, proč tam agent vůbec byl, jaký tam měl smysl? Celá scéna s houmelesáckým Merovingianem a vyhnancema byl cringe fest, stejně jako všechny scény s Analystou. A neustálé parafráze na předešlé díly mi už po chvíli lezly krkem. Fakt, že Nea a Trinity stroje "opravily" z toho dělá neuvěřitelnou frašku, protože od té chvíle už se nikdy o nikoho nemusíme bát. Prostě hrdinové neumřou a kdyby jo, tak co, stroje je zas opraví. Celkově ten scénář působí, jako by ho psalo desetileté děcko, které se snaží být chytré, ale vůbec mu to nejde. Neuvěřitelně zbytečný film. K popukání je to, jak tady pětihvězdičkáři přišli na nový výraz META a používají ho o sto šest, asi aby si připadali důležitější, přitom to není META, nýbrž METAN a ten získáme z čeho? Ze sraček. P.S: Pamatujete na scénu z filmu Rocky Balboa, jak Rocky vezme Paulieho na kluzistě a ukazuje mu, jak s Adrian jezdili, kde přesně Adrian spadla a jak ji zvedal atd. a Paulie celý promrzlý očividně trpí a nakonec mu vyčte, že se zaseknul v minulosti a neumí jít vpřed? To PŘESNĚ vystihuje celý tento film. Zoufalé plácání se v minulosti, ždímání posledních zbytků zašlé slávy, což nijak nedojímá, pouze hrozně OTRAVUJE.

plakát

Pád anděla (2019) 

KONEČNĚ (!) do třetice vypustili ten iritující americký patos, všudypřítomné hvězdy a pruhy a pojali to úplně jinak. Záchrana prezidenta tu je sice taky, ale nezabírá ani polovinu stopáže a hlavně neprobíhá pod dozorem papalášských čumilů, kteří by se po úspěšném ukončení akce teploušsky objímali a plácali po zádech. Zatímco jednička byla o headshotech, tohle je zase o explozích. Není to nic, co bych musel vidět znovu, ale na jedno podívání fajn akčňák. A bouchá to tam pěkně.

plakát

Ztracen v džungli (2017) 

Docela se to dá, ale větší emoce by vzbudilo, když by se hlavní hrdina v té džungli ztratil úplnou náhodou, třeba po havárii letadla a ne že si to zaviní sám tím, že tam prostě dobrovolně strká rypák. Nicméně co se týče samotného Radcliffa, ten se neztratil v džungli, ale v učivu biologie, konkrétně u faktu, že menstruují pouze ženy a že pohlaví jsou jen dvě.

plakát

Přebytečná zátěž (2018) odpad!

Jak už tu hodně lidí zmínilo, opravdu je drtivá většina filmu o tom, jak Radcliffe sedí v kokpitu letadla a vykecává se. Je to fakt hrozný opruz. Tady si někdo chtěl evidentně hrát na Telefonní budku, kdy se film minimalisticky odehrává jen v pár kulisách, ale má to kontraproduktivní účinek. Já jen dodám, že sice nevím, co přesně mělo být ve filmu tou přebytečnou zátěží, jestli náklad, který převážel, nebo on sám, nicméně co se týče samotného Radcliffa, pro něj byly jistě přebytečnou zátěží hodiny biologie, kde se učilo, že menstruují pouze ženy a že pohlaví jsou jen dvě.

plakát

Odplata (1999) 

Nechápu, jak jsem Odplatu mohl mít tak dlouho jen na čtyřech hvězdách. Tohle je prostě film, který jsem viděl snad 100x, většinu replik znám nazpaměť a přesto mě baví na to koukat znovu a znovu. Gibson v roli antihrdiny se smyslem pro fair play obklopen panoptikem různých postaviček od těch nejmenších krys, až po ty největší mafiánská prasata, za doprovodu hlášek a stylového saxíku. Paráda. Velkou zásluhu má na tom i dabing. Normálně dávám přednost původnímu znění, ale ten Dlouhý, Carda a Pavlata tam sednou dokonale. Nejoblíbenější scéna: Peníze, ano nebo ne? Ne! Prásk (póza)! :-D

plakát

Armáda mrtvých (2021) odpad!

Bez nějaké ironie nebo vtipkování - film Uweho Bolla. Ani nevím, kde začít, protože je tam zle úplně všechno. Nejbolestivější je asi všudypřítomný idiotismus scénáře. Vážně na každém kroku. Hodně lidí píše, že to mělo nadějný úvod a pak už to šlo do kytek, ale už z toho úvodu brutálně odumírají mozkové buňky. U áčkových i povedených béčkových filmů když vám do parádní scény mrsknou jeden/dva nelogické kiksy, dá se nad tím mávnout rukou, ale kiksy ve filmech Uweho Bolla (i např. Paula Andersona) se vyznačují výrazem, který jsem skromně nazval: Korálky hlouposti. Prostě ne jeden kiks a konec, ale místo toho máte nějakou volovinu a v návaznosti na "šňůrku" navlékáte další a další voloviny. Jeden příklad za všechny. Armáda veze velmi důležitý náklad, ale vůbec neví co, dokonce ani typově (jakože jsetli jde alespoň o biologickou zbraň, historický artefakt, cenné papíry atd.) - když už nevědí, co je uvnitř, proč po nehodě míří voják do otevřeného kontejneru zbraní? - když už do něj míří jakožto očekávání hrozby, proč nestojí v bezpečnější vzdálenosti a jde až k otvoru? - když už jde až k otvoru, proč je to bez nějaké jistící formace ostatních? Že už stačilo? Ale jistěže ne: když operátorka hlásí veliteli, že se mají všichni okamžitě zdekovat (!!), nejen, že to už dávno ostatní taktéž neslyší v headsetech, je totiž 21. století, rok 2022, takže je tato informace předána jen veliteli do CIHLOVÉ vysílačky. Pořád málo? Velitel tento DŮLEŽITÝ PŘÍKAZ předá tak, že na ostatní zavolá a to ještě ledabylým způsobem ala "no tak, chlapi, dopijte to pivo, ať můžeme jet domů". Z kontejneru vyskočí očividně nebezpečné monstrum s nadlidskou silou, které zuřivě zabíjí všechny kolem sebe, dva vojáci utíkají a po 100 metrech:"Zpomal, už jsme od toho daleko". Ty vole, 10tiletá děcka by se chovala profesionálněji!!! A to nemluvím o tom, že celá ta apokalypsa začala kvůli tomu, že dva zdegenerovaní řidiči v noci na rovné silnici NEVIDÍ dálkáče, které si navzájem perou rovnou do ksichtu!!! Jak moc musí být Snyder dobrý v kouření čuráků, že takovému scénáři dají lídři zelenou? Samozřejmě vypsat všechny kiksy z filmu by vydalo za celou knihu a mě by se fakt nechtělo prodírat hovnama typu - voják s padákem padá mezi tisícovku zombíků na jistou smrt a stejně po nich střílí flusbrokem (čeho přesně chtěl dosáhnout?), nebo zombík který se ze střechy jedné výškové budovy dostane do vysokých pater druhé výškové budovy vzdálené tak půl kiláku dřív než helikoptéra. Ufff. Takže další zápory. Ta prokletá kamera. I když ten degen vůbec neumí pracovat s hloubkou ostrosti a nechává často jen jeden objekt v popředí ostrý, přičemž úplně komplet pozadí je extrémně rozostřené, pořád by se to mohlo s nadsázkou brát jako nějaký art. Ale to, že i ty ostré postavy v popředí mají rozostřená ramena, uši a já nevím co ještě, z toho dělá patlalství a vizuální hnus. Casting je naprosto příšerný, jedna nesympatická postava vedle druhé, Bautista nemá na to, aby utáhnul hlavní roli a třeba ta bloncka je vzhledově, rádobydrsňáctvím, herectvím, hláškama, prostě vším úplně typická postava z Uweho filmů. Potěšilo mě v komentářích, že nejsem jediný, komu vadily ty zkurveně teatrální pohyby zombíků. Co to jako mělo být ty jejich pózy? Když ten hlavní alfa zombík koumal své děcko a kolem něj se všichni ostatní zombíci kolébali jak nějací teplí baleti, tak jsme s kámošema vybuchli smíchy. Potom vždy, když nějaký zombík v průběhu filmu udělal nějakou další novou trapnou pózu, tak jsme to před ostatníma imitovali. Nutno dodat, že to bylo na celém filmu to nejzábavnější. Aby taky ne, když máte skoro 2 a půl hodiny zombíkárnu, kde se převážnou část stopáže prostě jen kecá morálních kydů, až by se z toho jeden zeblil. Prostředí Vegas nevyužité, většina se odehrává v interiérech, stejně tak bylo naprosto zbytečné vymýšlet jakousi hyrearchii zombií, jelikož to ve filmu nemělo žádný vliv na cokoliv a smysl už vůbec ne. Zombie tygr se nepovedl vůbec, kdyby jen tak "bez duše" stále bloudil okolo, zaútočíc na všechno, co se pohne, šel by z něj mnohem větší strach, než když si odfrkne a lehne jak nějaký prašivý domácí čokl. Odkdy zombie odpočívají tvl? Div světa, že stejný člověk natočil skvělý Úsvit mrtvých. Buď mu s tím tehdy někdo hodně pomáhal, nebo už je v současnosti obětí mimozemských lupičů těl. Tak či onak - tenhle film je prací naprostého BŘÍDILA. P.S: Otázka za milion: Proč Sanada neposlal pro hlavu rovnou celý tým bez těch šaškáren okolo? Nezvýšila by se šance úspěchu asi tak... já nevím... o 200%?

plakát

Mrtví neumírají (2019) 

Přesně TAKHLE to dopadne, když chce intoš dělat komedii a ještě ke všemu v kombinaci se žánrem, který jde úplně mimo jeho filmografii. Je několik stupňů nevtipnosti. Ten nejmírnější vídáme často např. u Troškových Kameňáků či Babovřesek, kde úplně jasně vidíte vtip, ale přijde vám trapný a nevtipný. Tohle je ovšem level Wese Andersona (viz koment k Taková zvláštní rodinka), kdy jede nějaký libovolný děj a to už jako má být vtipné, protože rejža to prostě jako komedii prezentuje. Žádné pomrkávání, žádné náznak odklonu od normálu, jednoduše scény, které ve většině případů vypadají a jsou podány úplně STEJNĚ jako v jiných filmech, které ale komediemi nejsou. Fakt by mě zajímala sonda do myšlenkových pochodů, povah, koníčků, sexuálního života, celkově detailní charakteristiky lidí, kteří se u tohoto řehtali. Jako vážně - udělat nějaký seminář a do posledního šroubku se snažit ty údajné vtipy rozebrat a oargumentovat, CO PŘESNĚ tam mělo být vtipného. Úplně mi to připomíná, když třeba jedete v autobuse a někde kousek od vás sedí dvě puberťačky, baví se normální zážitky ze školy a každé druhé větě se hihňají. Jedna řekne třeba něco ve stylu:" Já jsem ten diktát málem nestihla dopsat a obě:"Ha Ha Ha". Ne, že by za tím doplnila, že ho nestihla dopsat, protože... a to by byl zdroj toho vtipu, prostě ona ho nedopsala a to je strašně srandovní. A přesě tohle je ten film. Už když se první dva zombíci v kavárně napili kafe a řekli: kofeeee - jsem věděl, že bude zle a zavrtával se hluboko do křesla. Studem samozřejmě. Aby jste mě špatně nechápali, zas nejsem takový degen, abych to vyloženě předem nečekal, protože už z traileru a filmografie Jarmushe bylo jasné, že tohle žádné bingo ve vtipnosti už z principu nebude. Jenže i tak se tam našlo docela dost situací, které vtipně udělat šly (minimálně aspoň tím vtipem, kterému se nemusíte zasmát, ale vidíte ho tam). Příklad: Adam Driver s Billem Murrayem projíždí městem a po cestě se motá pár zombíků. Adam zbystří (jakoby jednoho zombíka znal), řekne Billovi, ať zpomalí, vysouká se z okna auta a usekne zombíkovi hlavu. V tu chvíli jsem čekal, že Bill se na něj nechápavě podívá a Adam řekne něco vy stylu:" Kdysi mi plivnul na auto". Nebo ještě lépe: Na začátku filmu by jsme byli svědky nějakého konfliktu Adama s daným zombíkem (tehdy ještě jako člověkem) a po useknutí hlavy by se jen mlčky posadil zpět do sedadla. Bill by nic nechápal a já bych se smál. Ne. Celé je to jen o tom, že Adam si chtěl ověřit, jestli je jde vážně tím useknutím hlavy zabít. Normální situace v běžném hororu. A to mě přivádí, vrátit se zpátky ke scéně s kafem. Že šlo o cameo Iggiho Popa mi moc vtipné nepřišlo, protože jsem nebyl bombardován vtipy, které by mě naladily a já se tak zasmál i takové drobnosti. Ptám se tedy: Co na tom bylo vtipného? Někdo může říct - tam šlo o to, že jak zombíci říkají "mozkyyy", tak oni zase řekli "kafééé" a já bych na to mohl odpovědět, že mnohem údernější by bylo to, že vtrhnou 3 zombíci do kavárny, jeden řekne "mozkyy", vrhne se na oběť, druhý řekne "mozkyy", vrhne se na oběť a třetí řekne "kafee" a vrhne se na džbán kafe a byl by z toho vtip. Jedno, jestli špatný nebo dorbý, ale vtip. Jenže on to tady v podstatě žádný vtip není. Jednoduše proto, že to odkazuje na něco, co jakože zombíci dělali ještě za svého života a to jsme viděli ve vážném hororu Země mrtvých od Romera. Je tam např. scéna jak v altánku postává zombie "kapela", jeden ze zombíků drží trumpetu, snaží se do ní foukat a z ní vychází jen takové pazvuky. Tak trochu strašidelně groteskní, ale na zasmání určitě ne. A to je přesně ono! Zkuste tuhle scénu s trumpetou dát do Mrtví neumírají a úplně si dovedu představit, že intoši si budou namlouvat, že se tomu řehtali, protože přece Jarmush řekl, že to je komedie, tak je to tím pádem legrační scéna. A stejně tak vemte scénu z kafem a vložte ji do Zěmě mrtvých. Nic vtipného na tom nebude. Chápete? Oblbnutí na úkor nějakého nám vsugerovaného podnětu. Jenže vtip musí fungovat SÁM O SOBĚ v jakémkoliv žánru, NE, protože že to někdo řekl a distributoři nějak označili. Proboha i v té Zemi mrtvých řekl Leguizamo vtipnou hlášku, které jsem se řehtal nahlas a to je vážný horor! Tady jsem napočítal těch viditelných (byť pro mě nefunkčních) vtipů asi 5 a to je na komedii málo i ve vážných hororech jich bývá víc. Stejné je to s tím flegmoušstvím postav. Nejen, že i tu flegmatičnost musí člověk umět zahrát (tady vypadalo, že Jarmush herce vůbec nijak nevedl, prostě jen odříkávají text), ale ještě ke všemu jsou tu téměř všechny postavy takové, takže se úplně vytratí ta údernost/vtipnost kontrastu, kdy by se všichni chovali a reagovali normálně emočně a mezi nima vyčníval JEDEN flegmouš. Ve výsledku to vyzní, jako by byl film plný neherců, kteří jen jako Driver, Murray, Swinton atd. vypadají a ještě jsou nadopovaní uklidňujícími prášky. Mimochodem postava Swinton absolutní WTF, zbytečnost přítomnosti omladiny z ústavu WTF na druhou. Kamenujte mě, ale Jarmush prostě neumí analyzovat vtip a jeho smysl. Ani jeho mantinely, páč celý film jede na vlně toho, že vtip musíte hledat pomalu mikroskopem, aby se to na konci utrhlo ze řetězu zmínkou o scénáři a UFO talířem, což by fungovalo maximálně u nějakého Deadpoola, protože to je úleťárna od začátku do konce. A když už mě potěšilo poctivé vylézání z hrobu, pro které mám slabost a které se v dnešních zombíkárnách už nevidí, tak je to zase zabité úplným nesmyslem v absenci masek. Když vám ze hřbitova vylezou zombíci, tak není možné, aby byli všichni "čerství", to jako půlka města umřela/ byla pohřbená ve stejný den? Tímto zdravím geniální Návrat živé smrti, kde zombíci vylezlí z hrobu disponovali různým stupněm rozkladu od čerstvých, přes hubky až po úplného kostlivce. Jedinou hvězdičku dávám za docela originální efekt zabíjení zombíků - nestříká z nich krev, ale práší popel. Pro ty, co to dočetli až sem - shrnuto, podtrženo - tohle NENÍ komedie. A ne proto, že se tomu nějaký zaprděný Sabrewulf z CSFD nesmál, ale jednoduše ze stejného důvodu jako banán není zelenina a cibule není ovoce. Zlaté pořekadlo: Ševče, drž se svého kopyta.

plakát

Hellboy: Královna krve (2019) 

Je hrozná škoda, že to nevyšlo. R-kový rating je totiž přesně to, co chybělo Del Torovým filmům, jenže co je to platné, když se to často hádá s infantilitou nejhrubšího zrna (prasátko Bebop tam vůbec nepasovalo). Nápady jsou občas fajnové, ale je to strašně přeplácané vším možným, furt se skáče do minulosti a děje se tam toho zbytečně moc, zvlášť v kontextu jednoduchého děje. Radši to mělo jet přímý tah na bránu a ten tah co nejvíce vypiplávat, než skákat z lokace na lokaci, z monstra A k monstru Z jak nějaké roztěkané nesoustředěné děcko (viz např. úplně zbytečná scéna v ringu). Přitom Harbour mi v masce Hellboye připadá mnohem víc badass než Perlman s těma kulatýma očičkama (spíš jak nějaký hodný strejda) a konkrétně 3 scény: Baba Jaga, Hellboyova vize a hlavně finální apocalypsa, si dávají oba Del Torovy filmy k večeři.