Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Dokumentární
  • Akční
  • Komedie
  • Horor

Poslední recenze (859)

plakát

Like House (2021) (TV pořad) 

Reality-show ve stylu: "zavřeme partu podivných asociálních individuí do baráku s kamerami a pomocí jejich charakterů a s přispěním produkční manipulace v kooperaci s bulvárem z nich uděláme kretény, vytvoříme společenský hype u moralistické společnosti, která to díky pocitu vlastní převahy nad účastníky bude sledovat o to víc a tím získáme sledovanost a prachy" tady byly poslední dvě dekády a nejedná se o nic nově kontroverzního. "Bar", "Big Brother", "Vyvolení", Hotel Sračkadaise"... V některých pořadech účastníci chcali na koberec, ve druhých šoustali každý večer s někým jiným, sedm zavřených polodětí v baráku někde na vesnici, které 90 % času čumí do mobilu, dělají vlogy nebo se vzájemně kritizují za to, že nikdo neuklidil nádobí? Směšný soft, který za morální dno označí skutečně jen pozér vezoucí se nekriticky na vlně, ačkoliv si myslí, že právě díky tomu na ní není. "Like House" není z principu nic nového a předhánění se v opovržení s řečmi o novém nalezeném dně jsou spíše teatrální přání otců (přebrané) myšlenky, kteří jsou zdánlivě pobouřeni a zároveň si neuvědomují základní podstatu toho všeho. Nejsou a nikdy ani nebyli zamýšlená cílová skupina tohoto pořadu, který má 100 % své kupce, o tom nepochybuji. Ne, Like House nechce lákat ke sledování celou rodinu jako Vygumovaní, nevydělává prachy skrze zasílaní SMS hlasů pro svého oblíbence, proto ostatně pořad, ve kterém účastníci žvaní o strkání si prstů do prdele nebo vzájemné chuti se (ne)ojet běží odpoledne před Prostřenem, proto má stopáž 25 minut + 2 reklamy + bonusové materiály na sociálních sítích samotných účastníků, které ještě sami tvůrci motivují být na nich aktivní, ačkoliv TV divák by tu aktivitu potřeboval spíše v samotných dílech. Cílová skupina pořadu jsou totiž děti 12-18, které nejenom už samy vyrostly v umělém světě sociálních sítích, ale zároveň žijí už převážně jen na nich a život bez nich si neumí představit. Jejich povědomí o okolním světě je mizerné, ale i kdybyste je vzbudili o půlnoci, automaticky vytasí z hlavy 4 retardy, kteří točí fakt kůl pětihodinové gameplaye a každých 5 minut se u toho nezapomenou připomenout a zaloudit o zasílání peněz od svých děckých diváků (s tátovou kreditkou). A co je nejhorší, cílová skupina pořadu bere veškerý ten zdánlivě bezchybný, dekadentní a filtry na IG vyretušovaný život influencerů jako neochvějnou skutečnost, pravdu a sen. Morální vzor dnešního průměrného teenagera je proto zdegenerovaný narcis s mobilem 24/7 namířeným na svoji držku s přestávkami na sraní, při kterém vymýšlí nový "merch" (hadry z tržnice potištěné logem, prodané se 100% ziskem - dětem). Je jím člověk, který mu místo relevantních informací pouze prodává neoznačený PP na fotce v tangách z obýváku. A zde přichází na řadu genialita pořadu Like House, který je navenek zcela klasická reality-show, kdy produkce zcela oportunisticky využívá "slávu" (neznám jediného, nejsem cílovka) účinkujících ke svému zbohatnutí jako běžná RS, ovšem pod povrchem, pod tou naleštěnou fasádou pro děti, zcela záměrně a cíleně strhává dětské a pubertální božstvo z piedestalu a z dokonale vyretušovaných money makerů dělá přízemní, nedokonalé, tupé, obyčejné a především nudné dementy. Ať už tím co v editu cíleně vypouští, tak úkoly, kterými soutěžící nenápadně snižuje a poodhaluje jejich skutečnou prázdnou a pokryteckou podstatu. Like house boduje především tím, že dokázal přesvědčit partu narcisů, že je pro jejich budoucí slávu, dosah a peníze účast takřka nutností (jsou tam zadara, peníze za účast nedostali), vylákal je z jejich brlohů, ve kterých měli dokonalou kontrolu nad svým prodávaným obrazem a udělal z nich veřejně přinejmenším nudné běžné lidi. Takřka osvětový počin... Nedělám si iluze, že tohle cílová skupina bude schopna všechno pochopit a pobrat, nechápe to evidentně ani ta necílová, ale pokud si ze sledování odnese to podstatné, že i jejich bozi jsou pouze a jenom normální, nudní a tupí lidé, kteří jen pomocí triků prodávají neexistující pohádku, pak palec nahoru pro všechny tvůrce. Good fakin job! 80 % (za fundamentální, ale skrytou ideu projektu)

plakát

1917 (2019) 

Perfektní hudba, dokonalá kamera a skvostné kulisy. Autentičnost 1. světové války zachycena téměř bezchybně a věrohodně, chvílemi jsem až žasl a neustále si kladl otázky, jak tohle filmaři postavili? Mohlo by se jednat o válečný film desetiletí, vše ale zabijí příběh, respektive děj. Mít vše výše zmíněné a předvést s tím jen zdlouhavé komorní survival drama o dvou postavách, které se po vzoru Revenanta plazí v bahně, plazí se v podzemí a plazí se v rozvalinách města, aby se doplazily na určité místo a byl konec. To je jako pořídit si Xbox One X, 4K televizi s úhlopříčkou 2 metry a pařit na tom jenom Tetris. Mendes předvedl o dost dospělejší film než Spielberg s pohádkou War Horse, ale oba dojeli na stejný problém. Předvedli dokonalé a nesmírně pracné zachycení zákopů 1. světové války, ale nulově využili potenciálu, které skýtají. Fakt, že Mendes nepředvedl jednu jedinou bitvu (i kdyby jen pro popcorn efekt, když ne pro názornou demonstraci nesmyslnosti obětí v "bitvách" první světové), to mu prostě nemohu odpustit. Zvláště ne v případě kdy měl po ruce tak početný komparz a perfektní kulisy. Filmu by pomohlo, pokud by ho Mendes udělal více přístupný pro běžné diváky, rozhodně by to byla lepší volba než exhibování s co nejdelšími scénami bez střihu, které navodí dojem, že "jsme tam s nimi" v úvodním procházení zákopů, jakmile se ovšem vyleze na volné prostranství a napětí opadne, postrádají sebemenší smysl a pouze nudí svojí zbytečnou zdlouhavostí, kdy pro diváka po dějové stránce nepřináší vůbec nic, pouze si žádají jeho obdiv, že trvají tak zatraceně dlouho a jsou zdánlivě bez jediného střihu. "1917" je filmem, ve kterém nezvítězil ani obsah, ani forma, ačkoliv měl na to aby špičkové bylo oboje. Přesto se mu nedají upřít nesporné kvality a pokud od něj nebudete nic očekávat a pokud možno o něm nebudete předem nic vědět, zajisté pobaví a v určitých pasážích i zarazí do křesla. 70 %

plakát

Evil Genius: the True Story of America's Most Diabolical Bank Heist (2018) (TV seriál) 

Spoilery! Nudné přežvýkání notoricky známého případu, jehož hlavním investigativním vývodem je, že poslíček byl zcela nevinný. Jistě, a proto tento zcela konsternovaný člověk, kterému někdo znenadání připevnil při šichtě výbušninu k těle a poslal ho vykrást banku, neprojevoval žádnou nervozitu, strach, dokonce ani emoce a jak na pána si vyšel do banky se zbraní zamaskovanou za hůl. To jediné, co tento dobrák od kosti řekl policii než vyletěl do povětří, bylo falešné popsání pachatele, který ho přepadl. Zcela "logicky" tedy jako oběť kryl pachatele přesně tou historkou, kterou mu pachatelé řekli, aby sdělil policii, kdyby bylo potřeba odvrátit pozornost od všech z nich, včetně jeho samotného. Prosťáček holt zůstal v roli až do konce a do poslední chvíle netušil, že na sobě má skutečnou bombu a ne atrapu, kterou mu parťáci přislíbili. Autor dokumentu nepřinesl vůbec žádné nové poznatky k případu, krom irelevantních audionahrávek a písemné korespondence s úděsnou píčou, která polovinu času teatrálně lhala a druhou se podobně uboze litovala, zajímavého k případu nesdělila vůbec nic. To vše podtrhl teorií o nevinnosti, která dává smysl asi jen jemu a té crackové šlapce, která mu to nakecala. 60 %

Poslední hodnocení (3 417)

Like House (2021) (TV pořad)

01.05.2021

Nikdo (2021)

18.04.2021

Díra (2019)

10.04.2021

Anything for Jackson (2020)

07.04.2021

Nadějná mladá žena (2020)

07.04.2021

Boss Level (2020)

25.03.2021

Jako v bavlnce (2020)

15.03.2021

Cherry (2021)

15.03.2021

Poslední představení (2020) (TV seriál)

10.03.2021

Reklama

Poslední deníček (1)

Fakulta / The Faculty (1998)

 

Aby můj profil nebyl čistě o kritizování systému CSFD a různých idiotů, využiju poprvé a naposled tento deníček, ve kterém bych si dovolil popsat velmi kvalitní sci-fi horor, který je do teď zcela nedoceněný, ačkoliv patří mezi nejlepší teen horory v historii filmu.

 

Zeck a Fakulta:

Můj vztah k Fakultě je výjimečný. Jedná se rozhodně o můj nejoblíbenější film a rozhodně se jedná i o film, který jsem viděl v životě nejčastěji (zhruba 30x). Byl to první film, který mě plně zaujal a uvedl do světa filmů, protože právě on nastartoval můj zájem o filmy všeobecně. Poprvé jsem tento horor viděl zhruba v šesté třídě na základní škole a tenkrát jsem u něj sral strachy, přestože Fakulta je spíše sci-fi komedií, jenže to vysvětli šesťákovi, který se primárně zaměřuje na pozlátko a ještě není schopen vnímat souvislosti. Druhá zkušenost s Fakultou byla v ranním počátku mé puberty zhruba o dva roky později a jako každý pubertální ocas jsem potřeboval svůj vzor. Zeke Tyler aka dealer drog mi jako pubertální vzor vyhovoval téměř ve všech směrech. Právě Zeke posloužil jako inspirace pro mojí přezdívku, kterou mě nazývají téměř všichni mí známí už hezkou řádku let.

 

Zeke Tyler:

Postavu Zekeho ztvárnil tehdy dvacetiletý mladík, který začínal se svojí kariérou a odehráno měl maximálně pár divadelních představení, protože ho vyrazili z herecké školy. Josh Hartnett, který se postupem času přeměnil v idol čtrnáctek díky hezké tvářičce ovšem jako plyšáčkový herec nezačínal. Jako mladý na svůj vzhled dokonce natolik kašlal, že si vlasy stříhal sám a jeho číro mělo tolik zubů, kolik jich v historii světa ztratili hokejisté při zápasech. Jeho vlastnoručně oškudlané vlasy narychlo zgelované do ptačího hnízda se zalíbily i režisérovi Rodriguezovi a tak Joshe obsadil do role, která mu změnila život. Zeke Tyler byl jednoduše vzhledem totální feťák, jehož starosti jsou omezené maximálně na dokončení nové drogy, kterou začne dealovat po škole. Přesto všechno ale oplývá neuvěřitelnou inteligencí a pozorovacími schopnostmi, kdy jen tiše sedí v rohu, ale přitom má perfektní přehled o situaci. Zeke je zároveň postava, která evokuje promarněný potenciál, jelikož opakuje poslední ročník i když je mnohokrát chytřejší než jeho spolužáci. Jeho rodiče ho opustili a tak žije sám v jejich domě a na jídlo si vydělává vlastnoručním vyráběním drog z kofeinových pilulek nebo prodáváním porna mezi své spolužáky. Má doma zbraň, jezdí v Mustangu a je mu všechno u prdele. Zkrátka, zasraně cool vzor pro všechny pubescenty, kteří zrovna vzor hledají. Já ve svých 14 podlehl!

 

Příběh:

Námět pro Fakultu není nijak originální, jde o "tichou invazi" mimozemšťanů na naší planetu. Tichá proto, že mimozemšťané postupně ovládají lidi, jen aby mohli přebrat vládu nad světem. Něco podobného už před Fakultou bylo zobrazeno například v Invazi lupičů těl nebo ve Vládcích loutek a Lupičích těl. Fakulta ovšem přinesla do té doby dvě skvělé novinky, jednak zahrnula do filmu vtip, narážky na jiné filmy a postavy, ale hlavně děj vrazila na střední školu, ve které dokázala naprosto dokonale popsat hierarchii studentů, jejich psychologii a zároveň přinesla skvělé postavy samotných študáků, kteří reprezentovali snad každého člověka, který kdy chodil na střední. Příběh začíná tak, že je napaden trenér fotbalistů a ten jako první člověk infikovaný mimozemským parazitem začíná nákazu šířit. Postupně nakazí celý učitelský sbor a když je ovládnut i poslední učitel, všechna pozornost se začíná zaměřovat na studenty. Tehdy třicetiletý Rodriguez dokonale pracoval s napětím a paranoiou, zároveň do filmu přitáhl své věrné herecké hvězdy do menších rolí jako například Roberta Patricka nebo Salmu Hayek

 

Bilance:

K Fakultě se musí přistupovat velmi osobitě a opatrně. Pokud tento film uvidí člověk poprvé ve dvaceti letech a starší, pak mu přijde jako tuctová béčková nuda ze střední. Málokrát jsem se setkal s pozitivními ohlasy na Fakultu například od třicátníků. V podstatě všichni uživatelé, se kterými jsem byl na CSFD v kontaktu ohledně Fakulty a pro které tento film znamená něco víc, jsou řádově stejně staří jako já (* 1989), tento film viděli jako puberťáci a díky tomu na ně zapůsobil. Fakulta se celkově řadí do kategorie teen horor a jestliže teen filmy slouží primárně pro teen generaci, pak je Fakulta jednoznačně jeden z nejlepších teen sci-fi hororů v historii filmu. Má skvělého režiséra, skvělé mladé herce, ze kterých se postupem času stali kvalitní herci (Hartnett, Wood, DuVall, Hatosy), v téměř každé roli velké herecké jméno, brilantní vykreslení střední, kvalitní efekty a do té doby originální námět pro teenhoror. Hodnocení Fakulty je na CSFD 67% a na IMDb 63%, ale pokud by hodnotila pouze cílová skupina, pak se jedná o jeden z nejvděčnějších filmů, které byly kdy natočeny. 

 

-> STAHUJ FAKULTU, ZDE  <-

 

 

Fakulta / The Faculty (1998)

Reklama

Reklama