Recenze (1 161)
Na místě činu: Texaská vražedná pole (2022) (seriál)
Další solidní Neflixovská true crime dokumentární série. Za mě přijatelná délka a umně dávkované jednotlivé zvraty v případech, včetně klasických cliffhangerů, které vás nutí dívat se dál a dál.
Král Tulsy - Série 1 (2022) (série)
První série nebyla vůbec špatná! Sly má stále neskutečné charisma a díky němu tomu sem tam lecos odpustíte. Příběhově je to jednodušší a má to pár hluchých dílů, hlavně uprostřed to za mě hodně skřípe, ale závěr je vystavěný solidně, se starým dobrým cliffhangerem na konec. Lepší tři.
Master & Commander: Odvrácená strana světa (2003)
Tak trochu zapomenutý klenot. Ryzí a ničím nepřikrášlený výlet do útrob plachetnice královského námořnictva za napoleonských válek, a to se vším co k tomu patří. Krásné obsazení, kamera, hudba a scénář, výborná práce s postavami.
Uteč (2017)
Dobré, velmi dobré! Parádně napsaný horror, atmosférický, pěkně obsazený s vymazleným finále.
Americká krása (1999)
Objektivně téměř bezchybně natočený film, se skvělým obsazením, scénářem a hudbou, který i po letech neztratil nic ze svého kouzla. Mě tam ale k té dokonalosti stále něco chybí. Snad nedostatečně vygradovaný závěr, nebo předem snadno odhadnutelný vrah. Ani retrospektivní vyprávění s vypravěčem nevidím jako nejlepší volbu, myslím ze by to mělo daleko větší emocionální dopad, kdyby jsme dopředu nevěděli jak to dopadne.
Twister (1996)
Jeden z průkopníků CGI efektů, které pochopitelně už velice zestárly, a ze kterých ve své době z velké miry i těžil. Z dnešního pohledu to ale bohužel není dobrý film. Neoslnil ani režií ani hereckými výkony, a už vůbec ne nepříliš funkční romantickou linkou, naopak mě štval řadou nesmyslů a nelogických rozhodnutí hlavních postav, a průměrným příběhem, protkaným spoustou klišé typických filmům své doby. Z nostalgie slabší tři.
Big Lebowski (1998)
Ok, ale bratři Coenovi natočili i lepší věci, ke kterým není potřeba po shlédnutí přečíst manuál, aby jste vůbec pochopili co tím kdo myslel. Herecky je to ovšem výborné, a pár nezapomenutelných scén by se tu taky našlo. Lepší tři.
Bullet Train (2022)
Podobně naspeedované jako Ritchieovky, a je to teda jízda se vším všudy, na mě snad až příliš uspěchané a trošku překombinované. Nicméně docela pobavilo. Lepší tři.
Černý telefon (2021)
Velmi dobře obsazené a atmosférické, ale ničím nepřekvapí ani nevybočuje, snad kromě Hawkova bizarní/děsivé masky, která je ale ve výsledku trestuhodně nevyužita.
Truman Show (1998)
Výtečný námět a velmi dobré zpracování. Jen to vyvrcholení a jeho vztah s Lauren by bylo možné vytěžit mnohem víc, případně tomu dodat i nějaký epilog z "druhé strany" jako tečku. Prostě mi to přišlo na konci příliš uspěchané. Jinak ale naprostá klasika! Docela by mě zajímalo jak by vypadal remake/sequel s dnešního digitálního světa.