Recenze (3 006)
Pán kouzel (1995)
Začátek je fakt skvělej a je tam Barker cítit na sto honů. Postupně se příběh vyvíjí podle Barkerovy vize a celkově film působí takovým špinavým a temným dojmem. Určitě mohl být líp zpracován, škoda některých digitálních triků, ale ta temná atmosféra tam je. Hellraisera jistě nic nepřekoná, ale Pán kouzel je svým způsobem kultovní.
Vítr v kapse (1982)
Já mám tyhle ranný Soukupovky rád. Dvojka Vaculík a Tofi sedí perfektně a celkový prostředí normalizačního československa je ukázáno naprosto přesně. A hlavně je tam Karel Augusta, kterej svoji roli v továrně hraje úžasně. Pohodovej film, kterej si rád občas připomenu.
Pod Jezevčí skálou (1978)
První díl z překrásné trilogie s nepřekonatelným Tomášem Holým jako malým Vénou a Gustávem Valachem jako jeho dědou. Nádherná šumavská příroda a krásná hudba hraje nemalou roli. Tahle trilogie je o souznění člověka s mocnou přírodou, ve které se odehrávají různé příhody hajného a jeho vnuka.
Adelheid (1969)
Nejlepší film Františka Vláčila, který předčí i jeho kultovní Marketu Lazarovou. Tohle je atmosféra, kterou dokáže vytvořit jen František Vláčil, ty obrazy, ohromnej cit pro detail jako celek (jak říkal mistr Vláčil - " Člověk by neměl pracovat, ale tvořit "). A to vše se odráží v jeho filmech. Adelheid je prostě úchvatná podívaná a nejlepší drama odehrávající se na pomezí hranic těsně po skončení druhé světové války.
Sama nocí tmou (2014)
Jarmuschova fantazie se nezapře, ať už se jedná o dlouhé záběry nebo bezdialogové části. Škoda, že poslední půlhodinka se už docela vleče a ubírá celkovou rozjetou energii filmu. Ale je to dobrej snímek, kterýmu hodně prospěla černobílá barva a výborně dokreslil skvělej soundtrack. U jedné asi pětiminutové pasáže se mě téměř zastavil dech, krásné záběry skloubené s výbornou hudbou. Film je občas i dost vtipný a hlavní představitelka upírky je nádherné ženské sympatické stvoření. Jako debut výborná práce a těším se na další počin.
E.A. Poe: Podivný experiment (2014)
Americká produkce zasáhla a místo toho, aby vznikl temný film s pořádnou atmosférou, tak se natočil film pro co největší počet diváků s klasickým americkým happy endem. Tohle téma a povídku stokrát lépe utvořil a natočil k obrazvu svému mistr nejpovolanější a to Jan Švankmajer v jeho filmu Šílení, kde se povídkou Archa bláznů nechal inspirovat a předělat ji s tou pravou atmosférou, která k Poemu patří. Tenhle americkej pokus není sice nejhorší, ale chybí mu ta zvláštní a jedinečná duše, která v knize nebo ve zmíněném filmu Jana Švankmajera je.
Borgman (2013)
Tohle je jeden z nejpodivnějších filmů, co jsem kdy viděl a celou stopáž snímku jsem si říkal WTF? Ale nemohl jsem odtrhnout pozornost, film je tak bizarně ulítlej a zahranej absolutně parádně! Těžko říct, co se tam vůbec odehrává, ale rozhodně tato prapodivná haluzová ujetost nenudí a pokládá člověku neustálé otazky, oč vůbec jde. Doporučit mohu každému, kdo si rád v takových snímcích hledá to svoje.
Zánik samoty Berhof (1983)
Syrové, temné a depresivní drama z konce Druhé světové války a zároveň nejlepší film Jiřího Svobody (ještě spolu s filmem Prokletí domu Hajnů). K výborné houstnoucí atmosféře hraje prim skvělá muzika Jozefa Revalla a naprosto geniální kamera Vladimíra Smutného, která jakoby vše sledovala pohledem diváka, na to je pan Smutný prostě mistr! Neskutečný film! Samozřejmě výborný scénář a předloha Vladimíra Kornera (obrovská škoda vystřiženého závěrečného záběru, který se tehdejším komunistickým pohlavářům nelíbil, tak musel být z filmu odstraněn. Hanba, ten zásah byl totiž zásadní a celá symbolika obrazu je v háji, fakt kreténi ti komanči). No i tak je film parádní a chvílemi přímo hororový, samota Berhof v houstnoucí mlze nemá chybu. Výborní představitelé hlavních rolí - otec - Ladislav Křiváček (asi jeho životní role) a jeho dcera - Petronela Vančíková jsou naprosto perfektně zahraný a ostatní herecké výkony včetně Jany Brejchové a mladých Wehrwolfů v podání polských mladých herců jsou velice přesvědčivé. Nezapomenutelné scény (a že by se jich našlo), jsou pro mě tři. Ukřižování, porod telátka přímo z lůna krávy a vidle. Masakr. Tento film je jeden z nejlepších československých snímků a řadím ho mezi filmy, které nestárnou, ba přímo naopak, mají stále co říct. Prostě klasa!!
Román pro ženy (2004)
Ubohost spojená s trapností. Škoda dalších slov.
Americké dopisy (2015) (TV film)
Jak Jaroslav Brabec sliboval na Bloody X mass festivalu v Chotěboři v listopadu roku 2013, že se chystá natáčet film o Antonínu Dvořákovi, byl jsem moc zvědav, jak se mu to povede. A musím konstatovat - že nepovedlo. Výběr Hynka Čermáka jako Antonína Dvořáka mě vůbec nepřesvědčil a spíše vadil, tohle obsazení se nepovedlo. Dále mě vadily ty retrospektivní scény zahalené do jakéhosi oparu, který je teď hodně v módě. Nevím, celkově to vyznělo do ztracena a myslím si, že by se o Dvořákovi dalo natočit určitě lepší zpracování. Škoda, poslední filmy Jaroslava Brabce mě zklamávají čím dál víc.