Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Akční
  • Krimi

Recenze (345)

plakát

Rodina je základ státu (2011) 

Takový film jsem ten večer zrovna potřeboval. Možná tam bylo o pár sebekritických proslovů víc, než by bylo akorát, ale jinak je scénář vyladěný k dokonalosti a výběr herců taky je parádní (třeba to, co říká Babčáková). Atmosféra je postupně budovaná (i pomocí vedlejší postavy policisty) až do samotného hořkého konce. R. Sedláček je režisér, kterého se vyplatí sledovat.

plakát

Strážci Galaxie (2014) 

Na poslední "sólovku" fáze 2 před spojením v A2 (nebo v dalších dílech) jsem vyrazil na dabovanou verzi. Udělal jsem chybu? Částečně. Na dabovaný hlas Petera Quilla jsem nezvykl po celou dobu příběhu (potom jsem se podíval ze zvědavosti na aj trailery a Peter Quill měl pořád protivný, nesednoucí hlas, takže bych si nepomohl). Dabing ale zařídil, že jsem se těšil na každé slovo Nebuly, to máte tak, když hlas Adély Pristášové považujete za originál a máte ho spojený s Georgou Lassovou v Mrtví jako já, tak se prostě nemůžete netěšit!:-) Nebula je,co si vzpomínám, první záporáčka(/rák), které jsem držel všechny 4 palce (spoiler: Doufám, že ten pád přežila a vrátí se. Jak může dcera Thanose, byť adoptivní, zemřít takhle všedně? :/spoiler). Ohledně sympatií ke zbytku hlavních postav; u Groota mi vadilo to, že je hloupý (ve srovnání s Enty, i když rychlejší, silnější a celkově akčnější), Drax je jen do počtu, nezajímavý, ale Rocket je skvělý, obzvlášť v bitkách a Gamora je báječná (skoro stejně jako její sestra). Začátek začíná trochu neobvykle, ale budiž. Prostředek je nejlepší, protože se pohybuje výborně z místa na místo (nejlepší je bezpochyby Kdovíkde) a cítím u toho i dost emocí (záchrana Gamory)(tato část je za 5*). Konec je dobrý, ale trochu uhnul z tempa tím, že se příliš rychle z odpočinku (Groot- poletující světýlka) do akce, střílení a použití vtipu Hulka (přerušení záporáka v projevu). Na poprvé to bylo velmi vtipné, ale opakovaný vtip není vtipem (zde klesá jeho vtipnost). A nakonec mi na konci vadilo (a dost) pořadí záchrany Strážců jedním z nich s fatálními důsledky, se záchranou světa před vypuštěním Singularity (tato část je za 4* jak řekl Shakespear: "Konec dobrý, všechno dobré." mám z toho celkově pocit 4* záležitosti). PS: zase mi komentář nabobtnal víc, než jsem myslel. PSS: přidávám se k 1. PS v komentáři MartinezZe.

plakát

Vlk z Wall Street (2013) 

Tento film se mi nehodnotí nejlehčeji. Je tam zbytečně mnoho drog, sprostých slov, a případů, jak je dobrý jednorázový sex). Už jsem min. jednou za přemíru sprostých slov srazil *. Postavy (a jejich zaměstnání) jsou nesympatické, ani kvůli jednu jsem nemohl být minimálně vděčný a vůbec celé myšlení filmu je mi lehce cizí. Jenže se s některými se stejně vžijete, režie a scénář je velmi mistrovský a některé scény jsou opravdu úžasné (letící zpomalené hodinky, sPOILERY: celý trip, který se stal kvůli tomu, že jednoho ze zakladatelů chytli kvůli druhému nejdůležitějšímu zakladateli a ten zakladatel chtěl nějak zpříjemnit přiznání (a obzvlášť obě cesty domů s Lambem (u druhé cesty: škoda tak krásnýho bílího lamba :konec sPOILERU). Nejvíc pozornosti si zaslouží asi práce Leonarda D., když se vydává za dvacetiletého a opravdu mu věříte že je v tom věku. PS: doma jsem vyhledal některé zde hrající herečky - Já tušil, že jednu snoubenku hraje manželku Teda v HYMIM. Viděno během Filmového víkendu csfd 2014.

plakát

Skladiště 13 (2009) (seriál) 

SE SPOILERY: Skladiště 13 není vyloženě špatný seriál, je tam opravdu málo dílů, které jsou přímo hrozné. Ale chybí tam také díly, ze kterých bych byl na konci nadšený . Dramatická a komediální stránka jsou v rovnováze a obě se doplňují. Atmosféra je vlídná, jenže to drama je ztvárněno hlavně tím, že v každé řadě chce někdo ovládnout skladiště nebo ublížit Artemusovi (byť (např.), když jsem viděl úplnou zkázu třináctky, tak to bylo provedeno úctyhodně) a po třetí s. už jsem z toho skoro zíval (když to je ve světě spolu s Heruékou, mohlo někoho napadnout, že by chtěl na jeden zátah ovládnout/zničit skladiště i město plné vědců (společně s GD)). Největší průšvih jsou ale postavy, ke kterým jsem si nenašel ten správný vztah. Všechny jsou napsány moc průměrně, maximálně jsem si trochu oblíbil H.G. W., Artího a Klaudii. Takže to všechno to závisí na příběhu jednotlivých dílů. Pokud, je na co se těšit, tak pro mě jsou to vedlejší postavy, které jsou hrány herci z Buffyversa (Amy Acker-Fred, James Marsters-Spike a Anthony Head-Giles). Díly se Spikem a Gilesem jsou příběhově vysoce nadprůměrné. Celkově seriál vnímám, jako oblíbený seriál (i když jen trošičku), ale průměrný, něco jako je Agentura jasno. Mám 2 možnosti. Buď si to budu cenit 3* a občas si na to vzpomenu a budu to psát jako poslední seriál, který se dostal do mých oblíbených (= podobné místo jako je Agentura), a nebo dám za Gilese, Spika, Klaudii a některé artefakty 4*, ale nebudu ho uvádět jako oblíbený. Hmm.... Dávám 4*.

plakát

Něco z Alenky (1988) 

Něco z Alenky je film, ve které je opravdu jen něco, např. tam vůbec není kočka Šklíba (bohužel), Tydli bratři a další drobnější postavičky (krom postaviček tam není den Nenarozenin). A proto mi přišel prostředek trochu nelogický (nevěděl jsem, proč se Alenka (a ne jenom ona) chová tak nelogicky. Vím, chci o Zemi divů moc ;-)) , takže bych uvítal větší odpoutanost nebo mnohem větší doslovnost základu od Carrolla (ale pak by tam nebylo pár skvělých překvápek). Po celou dobu snímku jsem si to srovnával s dalšími filmovými adaptacemi knížky. Se závěrem mě to fakt začalo bavit(,,Setněte jim hlavy!"). Příběh sice děla docela dost, ale Švankmajerovo dílo (tímto jim začínám) staví na formě, jako by to tvořil Burton - chodící kostřičky (ale pro něho je důležitější příběh než forma), takže bych mohl dát 5* (ale přes ten prostředek nemůžu). PS dejte si bacha na stoly se šuplíky.

plakát

Přežijí jen milenci (2013) 

Ač filmy, které nemají jasné směřování (bez plnohodnotného závěru - nemyslím tím filmy s otevřeným koncem) nevyhledávám, tak tady to bylo zvládnuto mistrovsky dobře. Dlouho jsem váhal, jestli bych ho měl vidět v kině. Nakonec jsem se rozhodl že jo (tím rozhodujícím byli pro mě pocity z kávičky a z cigár). Hudební podkres je tu velmi důležitá složka, která je velmi velmi příjemná a správně vtíravá (při závěrečných titulkách jsem si vzpomněl z této skutečnosti na OST Moon). V souvislosti s charakterem Detroitu by mohla být tak kolem 20. minuty písnička od Sugermana (osobně bych tam dal tu o vánocích). Krom hudebníků jsou tu zmiňováni i jiní umělci a neznal jsem z nich asi tak půlku (a to se mám za někoho, kdo má hudební přehled na 60". leta). Kdyby to byl Tatantinův film, jsou tu řeči o filmech a autech (místo vyjmenování roků a modelů kytar, by to byli motory (osmiválec hemi ze 70. roku usazený v Dodge Challengeru - bílém atd)). Sem tam je i humor (hodně jsem se usmál, při pohledu na šachovnici). PS: neumím si představit lepší kino pro tento snímek v Praze, než je Aero ;-]

plakát

Captain America: Návrat prvního Avengera (2014) 

Pozor se spoILERY: Oba trailery mi připadaly, když jsem je viděl naposledy, jako že jsem zlepšení filmů z fáze 2 zařekl (viz koment k Thorovi 2) (špionážní thriller není zrovna můj oblíbený žánr, trochu jsem se bál kinoprojekce), ale tohle je Marvel takže to není úplně klasický špionážní napínák (příjemně žánrově rozšiřuje spektrum serie Marvel). Viditelné začlenění filmu do již vybudovaného světa rozhodně je +, a proto mě zamrzelo, že tam nebyla ani 1(!) zmínka o Hawkeyovi, kór když je to o SHIELDU (na zmínku o Thorovi jsem ani nepomyslel, stejně by to tam ani nepasovalo). Nejlepší je na snímku ten prostředek (mezi úvodní akcí a akčním pásmem závěru). Tam byla dobrá mj. scéna, která se dosti podobala konci T3. Docela hodně mě překvapilo úmrtí Nicolase J. Furyho, neboť jsem si vůbec to neuměl představit a to ani na oko. Závěrečná akční sekvence (u Ústředí) mohla by být méně bombastická (připadala mi napůl zbytečná, když to mohli vyřešit zformátováním všech pevných disků na Helicarrierech a ještě bych měl trochu výhrady k zimnímu vojákovi (ale pak by mi to nemohlo vzdáleně připomínat, když se vznášedla likvidují navzájem, vesmírnou bitvu seriálu Battlesta Galactica - tím snímáním)). PS: Vím, na jakou stranu by se přiklonil Ozymandias. PPS: Dávám sice 5*, ale ta 5. je za to, jak se příběh posunul a na to, na co budou navazovat A 2

plakát

Harvey (1950) 

Normálně by to byli 4, ale když přihlédnu k roku vzniku a jednotlivým epizodkám (a taky za pohodářství hlavní postavy), tak je to 5 *. Začátek by se dal shrnout do hlášky z naší komedie: "Náš ústav, pane Hudečku, se vám mými ústy co nejsrdečněji omlouvá za toto politováníhodné nedopatření, k jakému dochází maximálně jednou za deset let." PS: zajímavé, že já zrovna, aniž bych věděl, že půjde v tv tento film, jsem se včera podíval na vybrané scény Donnieho Darka.

plakát

Ona (2013) 

Až na to, že je americký, má atmosféru dosti evropskou; je pomalý a hlavní tu jsou vztahy k OS1, exmanželce a jedné kamarádce (=hodně ukecaný - dobrém smyslu slova). Žádné šokující dějové zvraty se tu nekonají (žádné převezmutí vlády nad světem, jen z osobního počítače se stal počítač intimní). Na konci se docela vyplnil obsah Lemovi povídky Golem XIV. (Počítač Golem diskutuje s filosofy o Rozumu a světě a následně se odmlčí). Další, co se mi vybavilo s obsahem tohoto snímku, je jeden díl Teorie velkého třesku, ve kterém Raj měl G-mapy ovládanou hlasem (nebo co to bylo). A jako bonus je v jedné počítačové hře medvídkovitá postava, který by mohl být označena: Ted (Méďa) 1.5 (pro ty co jím přijde vtipný).

plakát

Laputa: Nebeský zámek (1986) 

Je docela škoda, že takové kvalitní anime nedají v podvečer nebo večer, ale dopoledne a v poledne (nebo úplně v noci). Při sledování jsem poprvé užíval naplno zálibu Miyazakiho do létání (včetně létajících pevností a pevnůstek. Nejblíže k nim v naší kultuře jsou vesmírné (zaoceánské) lodě nebo komiksový helicarrier). Možná mi trochu nesedly scény s velkým kontrastem (robot-kyborg rozbije jednu zeď, aby mohla jít dál ze sklepení a hned je v plamenech místnost, do které se chtěl dobít). Všiml jsem si Miyazakiho charakteristiku postav spojenou s obličeji: Máma pirátů má stejný obličej jako čarodějnice, ředitelka démonických lázní v Cestě do fantazie (to není negativum, možná i opak. Když já kreslím, svedu maximálně 2 různé obličeje). Tak se mi zdá, že režisérovy starší snímky mají něco společného s Lemem; a to popis(atmosféra u) destrukčních scén (paralyzovaná směs hrůzy a úžasu, to nejsilnější u S. Lema).