Recenze (131)
Zemřít mladý (1991)
"Chcel som, aby videla moje vlasy." Mladý Victor má leukémiu. Je už unavený z choroby, je unavený z chemoterapie a keď sa zblíži s ošetrovateľkou Hilary, nájde riešenie v spoločnom úteku. Chemoterapia je prerušená, vlasy rastú a láska zbližuje, až kým... No je to proste super doják a pôsobí to na emócie. A kto sa rozhodne dojímať, tak ako som to urobila ja, nech si zabezpečí vreckovky. Odmenou je nádherný zážitok z tejto romance. V hlavnej úlohe Julia Roberts a Campbell Scott.
Hlas lásky (2020)
Céline Dion má krásne a emotívne piesne a tento film je inšpirovaný jej životom. Veľká rodina je morálnou oporou speváčky a zároveň praktické veci pomáhajú riešiť príbuzní. Citlivo je tu vykreslený aj vzťah Aline a jej manažéra. Celkom príjemný hudobný film.
Iveta (2022) (seriál)
Biografická miniséria o Ivete Bartošovej, ktorá ma naozaj potešila. Príjemné boli piesne, masky i kostýmy. Bol tu dostatok priestoru na vykreslenie psychológie postáv. Speváčkin vnútorný svet, jej prežívanie, úspechy a pády. Jej neustále túžby (najprv po speve, neskôr po láske a rodine), ktoré pôsobili ako hybný motor. Tento český počin treba určite pochváliť. A ten malý blonďatý chlapček v úlohe Artura bol veľmi roztomilý.
Fair Haven (2016)
Krásny a emotívny príbeh. Film zobrazuje mladíka, ktorý pomáha otcovi s pestovaním jabĺk v odľahlom mestečku. Zároveň sa snaží zanechať svoje homosexuálne sklony. Nakoniec je z toho gay romanca, kde mi obaja chlapci prišli sympatickí. Oceňujem aj rámcovú konštrukciu príbehu, lebo úvod i záver sa odohráva na stanici. Film som videla viackrát a stále ma dojme.
Cuatro lunas (2014)
Film je akási skladačka štyroch príbehov a všetky riešia gay témy. Mňa oslovili príbehy: študentská láska a vzťah zrelých mužov.
Queer as Folk (2000) (seriál)
Celý seriál je zameraný na LGBT komunitu a s tým súvisiace témy: vzťahy, spoločné bývanie, HIV nákaza, vekový rozdiel či prostitúcia mladých chlapcov. Najviac ma bavil Brian (Gale Harold), príťažlivý a sebavedomý muž, ktorý si hneď v prvom dieli nabalí študenta Justina. To čo malo byť iba na jednu noc, sa neskôr premieňa na vzťah s výškami a pádmi. Videla som všetky série, malo to dobrý drive a na mňa to fungovalo. PS: Tie noci v klube Babylon boli riadne hot.
Tři mušketýři: Milady (2023)
Traja mušketieri stále priťahujú filmárov a najnovší kúsok je z Francúzska, ktorí sú na svojho Dumasa hrdí. Dobová výprava je bezchybná, hudba príjemne podfarbuje celý snímok. Herci sa mi páčili, veď DArtagnan je ozaj fešák, navyše často v zábere a sympatický od prvej minúty. Constance jemná a dievčenská. Bolo to dosť akčné a napínavé až do konca, keď tá diablica Milady šermuje s DArtagnanom uprostred požiaru a plameňov. A tie horiace kone v tom krátkom zábere mi skoro vyrazili dych.
Krev šampiona (2016)
True based story. Boxer Vinny Pazienza si svoj úspech v ringu musí tvrdo oddrieť. Život samotný však prináša veľkú výzvu. Zotavenie po nešťastnej autonehode je zdĺhavé a Vinny len tak neobsedí. Tá jeho tvrdohlavosť je z filmu doslova citeľná. Vhodné aj pre tých, ktorí boxu neholdujú, ale radi si pozrú životopis. Miles Teller nesklame a Aaron Eckhart je výborný (ako vždy). Trochu by som skrátila stopáž.
Koření života (2007)
Kate (Catherine Zeta-Jones) ako šéfkuchárka, ktorá je typická workoholička. Zoe (Abigail Breslin) ako malé dievča, ktoré stratilo matku pri autonehode a Nick (Aaron Eckhart) ako pohodový kuchár s nekonfliktnou povahou. Popravde veľmi neverím, že taký pohoďák by zachraňoval vzťah s otravnou workoholičkou, ktorá kladie postavenie v práci na prvé miesto. Ale film mal aj svetlé chvíľky, ako spoločná večera či záverečné rozuzlenie. A tie špagety s bazalkou od Aarona by som si kľudne dala aj ja.
Důvěrnosti (2007)
Dievčina s divokými túžbami, jej rozvedení rodičia s divokou komunikáciou, spolužiak s divokým návrhom ( a nezostane len pri návrhu) a sused odvedľa s divokými činmi. No riadne divoká puberta na takú tichú a pokojnú americkú štvrť.