Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Horor
  • Dobrodružný

Recenze (688)

plakát

Hunger Games: Balada o ptácích a hadech (2023) 

Chápu ambice, ale scénář je prostě strašně podivně strukturovaný a ve finále selhává v pointách i emocích. Finální přerod jedné klíčové postavy se tak nějak prostě stal, stejně jako podivně skončil vztah hlavnich protagonistů. Do toho laciná akce, barel barevných hadů, muzikálová čísla, teen distopie. Vlastně nevím.

plakát

S tebou nikdy (2023) 

Klišé jak prase, ale to by vadit nemuselo, kdyby humor humornější a emoce emociálnější. Celé je to vizuálně hezké (včetně Sweeney) a příjemně uvolněné "meh" s trochou klasické woke omáčky.

plakát

Duna: Část druhá (2024) 

Proti tomuhle vypadají všechny ty Disney a Sony "blockbustery" jako nějaká debilní reklama dělaná postiženym brigádníkem v Gimpu. Naprosto čistá filmařina na vrcholu toho, co je dnes možné. Zhruba do 3/4 tempo podobné jedničce - tedy precizní, obrazově opojné vyprávění. Závěrečná půlhodina ale je pak intenzivní audiovizuální scifi porno, které nechá i zmlsaného současníka v kině opět žasnout. Možná jsou to post-katarzní hormony, ale větší zážitek jsem v kině neměl od Návratu krále. Asi pojedu na dovolenou někam do Tuniska. Chalamet perfektní. Tohle bylo jinde. A T M O S F E R A. UAAAA.

plakát

Přišla v noci (2023) 

První "home invasion" polovina byla zábavná a člověk si užíval odpudivě povědomou Pekovou a civilně hrající Nesvadbovou. Jakmile se ale děj přesunul mimo bytovou jednotku, šlo to trochu kytek, protože se vypařila budovaná intenzita. Poslední třetinu jsem nepochopil (Kocour, skála) a nebo mi záměr uniká. Ubral bych na umění a přitlačil na tmelu a žánrové intenzitě. Něco mezi 3-4.

plakát

Bod obnovy (2023) 

K posrání nudná kriminálka Hostivař. Je mi to líto, ale využít (na CZ poměry) nadstandardní vizuální stránku k vyprávění tak unylé, absolutně ničím nevybočující, utahané kriminálky, je strašná škoda.

plakát

Marvels (2023) 

Buď to měl být film pro mladé parádnice do 12 let a nebo se v Marvelu někdo zbláznil. Nucený, necivilní humor ala She Hulk nebo co, strašně sterilní neonové CGI Spy Kids, pro nediváká seriálového MCU absolutně nepochopitelný příběh, žádné emoce, postavy, epická scéna, smutná scéna, dramatická scéna, nádherná scéna - prostě nic, pásová CGI rychlovka, které chybí všechno z toho, proč se stal žánr populárním. Možná už je prostě vyždímáno. Brie Larson jako princezna OK.

plakát

Aquaman a ztracené království (2023) 

Nevim proč se na tyhle veci pořád dívám. Asi že to svítí, všude barvičky, nahlas to na mně mluví. Jinak ujetá CGI přeplácanost, která je dle očekávání horší než první dil. I ten Momoa je nějaký oteklý, Kidman na tak malém prostoro působí nepatřičně a osekání času pro Amber Heard ubralo na zrzavé koukatelnosti. Plus dávám za OK Wilsona, stealth chobotnici a jistou přiznanou šílenost. Nevykradl tady někdo W3 Frozen Throne?

plakát

Přátelé z dovolené (2021) 

Ne zas tak dementní a občas docela vtipné. Zlákalo mě - na komedii, poměrně vysoké hodnocení a touha vidět něco barevného. A on to, s přihlédnutím k možné konkurenci, nebyl až takový klik vedle. Ten pták bude srát!

plakát

Napoleon (2023) 

Kinoverzi evidentně chybí spousta lepidla a spousta "proč". Zůstala prostříhaná politicko-válečná kostra a divná love story. Ridleyho řemeslo a již klasicky zábavně creepy Phoenix ovšem stačili k (vizuálně velmi) uspokojivému zážitku. Jestli režisérská verze dodá tyranu reformátorovi třetí rozměr netuším, ani tuto verzi ale za žádný průser nepovažuji. Mainstreamová historie je ve Scottově podání pořád epicky okouzlující a přitažlivá.

plakát

Saltburn (2023) 

Artový, formálně vypiplaný brak ve formátu 4:3. V jádru vlastně nelogická, teatrální, dekadentní, prvoplánově šokující blbinka, young adult gay romance vtažená do cynického absurdna. Nic z toho ve výsledku ale nepovažuji za mínus, přes všechna pozdvižená obočí jsem si do konce nebyl jistý na co se vlastně dívám a nemůžu říct, že bych se po celou dobu nebavil. Herectví na dřeň. Skvělá Alison Oliver.