Recenze (225)
Doba ledová 3: Úsvit dinosaurů (2009)
Kdyby tu byla větší škála hodnocení, nebudila by Doba ledová 3 (7/10) porovnání s Dobou ledovou 2 (6/10) nebo nedej bože s Madagaskarem 2 (5/10). Ale stručně: 1) Dobrých vtipů je asi 5, stejně tak málo je ale i trapných momentů, takže to průšvih není. 2) Postavy se už přemnožily a berou si navzájem prostor, takže dvojčata z Oblevy jenom dokazují svoji zbytečnost a zaclání skvělému novému šílenému Buckovi. 3) Zlepšení v oblasti technické stránky není třeba komentovat, zatímco jednička působila "hranatě", trojka už může směle konkurovat Pixarovkám, ale hlavně je to změnou prostředí. Stejný upgrade jsem našel i v hudbě. 4) Veverka se objevuje často a její eskapády už jsou dost vyčpělé. ____ Trojka nepostrádá auru sympatického dílka dělaného s radostí. Navíc překypuje dostatečnou energií, aby pobavila všechny v kinosále.
Pitva mimozemšťana (2006)
Ani mě to IMDb hodnocení moc nepřekvapuje. I když Alien Autopsy nepochybně obsahuje vtipné momenty, spíše jde ale o takové mrknutí na diváka, než o pokus o smích. A tak je to se vším ve filmu - je to nedotažené. Scénárista si se zajímavým námětem zahrává příliš decentně, zkrátka nepřekračuje očekávání, takže nakonec nezanechá ani pach, ani chuť a celé to z mysli zmizí rychleji, než /zde si dosaďte cokoliv, co dokáže rychle zmizet, jak je to v ČSFD komentářích odvyklé/. Vážně by to chtělo okořenit, vypustit to klidně i s Rkovým raitingem a přidat nějaký spád.
Ďáblova lest (2009) (seriál)
Téměř se shoduji s většinovými názory. První část (80%) byla v českých televizních vodách (nebo spíš kalužích) jako zjevení z cizího světa, zkrátka to byla výborná detektivka s chytrými dialogy, skvěle obsazenými herci a pohyblivou (!) kamerou, za kterou by se Strach nemusel stydět za hranicemi. Okamžitě jsem si zamiloval záměrně brakovou satanskou tématiku a postavy (obzvlášť Jiří Dvořák se našel), málem jsem sem nasázel 5*. Druhý díl (60%) trpí neduhem, jaký postihuje mnoho druhých dílů z trilogií, mnoho linek zůstává otevřených a navíc se vynořují nové otázky. A ten Třetí díl (70%) je rozporuplný. Ještě před půlkou rozplete neujasněný děj a servíruje hotovou věc, která jakoby vypadla z nějakého béčkového hororu. Ještěže ani zde neztrácí Strach a herci hlavu, dynamicky řeší neřešitelné, a i když to všechno dost smrdí, bavil jsem se vrchovatě. Ale ten konec... z mé strany se to "dalo", "nedalo" se to jako racionální zakončení slibného projektu. Takže verdikt zaokrouhluji nahoru.
Volejte řediteli (1994) (pořad)
Vladimír Železný - nar. 03.03.1945 - Samara, SSSR http://www.youtube.com/watch?v=EHnpWVVI8Mg&feature=related - toto video z youtube jsem sem dal dříve, než Amarcord_1, kdyby to někoho okrajově zajímalo, ehm.
Utopím si ho sám (1989) (TV film)
Český televizní film, který nesměřuje ke statické globalizaci ČT, ale naopak obsahuje víc emocí a neumělých citů, než kdejaký plnohodnotný projekt. Svěrák umí se scénářem dělat nepředstavitelné divy, pod jeho rukou vznikne vždy text plný lidskosti a dialogy fungující i bez hysterických scén a věčných póz. Vlastimil Brodský by měl jako občan USA právo na Oscara, Miloš Kopecký a Zázvorková taky nezklamali. Samostatnou kapitolou je překvapivě hudba, která s neuvěřitelnou přesností podbarvuje dění a dokazuje, že i v televizi by měla mít své místo, neboť tady měla obdivuhodný tah na diváka. Nakonec tam tedy těch 5* dám, pochybujíc, že v brzké době spatří světlo světa v naší zemičce nějaký obdobně kvalitní televizní snímek.
SpongeBob v kalhotách (1999) (seriál)
Je v tom všechno.
Země dinosaurů 3: Velký dar (1995)
Disneyho sen o neškodných a zároveň poučných filmech, dovedený do absolutního extrému. Veselá zvířátka, veselé písničky a veselé prostředí. Nožička a spol. se pomalu transformují do Teletubbies druhé generace. Direct-to-DVD zrůdnost, kterou měli tvůrci pohřbít už po prvním díle.
Mrazík (1964)
Osciluje mezi tou nejdebilnější pohádkou a chytlavou parodií. Těžko říct, která půlka má navrch.
Fantomas kontra Scotland Yard (1967)
Klesnout za pět let ze 4* na 1* jsem i já považoval za velké sousto, ovšem má tvář, ze včerejška ještě znechucená, by mluvila za vše, kdyby vám ji bylo umožněné vidět. :) Fantomas kontra Scotland Yard je totiž demence. Samotného mě překvapuje, že zrovna Fantomas se pro mě stal sérií s největším kvalitativním výkyvem mezi dvěma částmi (Batmanův přechod z Schumachera na Nolana nepočítám). Tento šok mi zřejmě zároveň znemožnil si trojici Fantomasů zopakovat, neboť znovu sledovat zcela evidentní logické a faktické dějové přešlapy nehodlám. Co v jedničce a dvojce alespoň na oko fungovalo, to v trojce naprosto vypovědělo službu. Nejhorší muka mi přivedl scénář, nepracující se zákony tohoto ani Fantomasova světa. Takže v 1000 let starém hradu zničeho nic ze dne an den Fantomas postaví výtah vedoucí do jeho podzemního sídla, Funèsovi pro zábavu dává do jeho pokoje oběšence a jeho cvičení psi běhají převlečení za lišku po neznámém území kilometry po vůni buřtu na talíři. Všechny postavy bez výjimky jsou nechápaví tupci, blázni nebo v minulém díle umřeli. Marais je pro roli starý, mlátí desítky padouchů holýma rukama a chemie mezi ním a jeho snoubenkou nefunguje ani v těch nejvděčnějších místech. Funèsův důvtip už spočívá jen v tom, že neustále (nespravedlivě) peskuje svého poskoka a běhá po dvou chodbách monumentálního hradu v bílém prostěradle. Dva Fantomasovy nohsledy uvidíte i přestože byli oba minule prokazatelně zastřeleni. Hudba se skládá z dvou použitých motivů a několikrát se navíc opakuje, stejně jako záběry, které jsou při honu na lišku používány dokonce trojnásobně, ale stejně za moc nestojí. A závěr tomu nasadí korunu, neboť se zde recyklují černobílé filmy z druhé světové války (takže vzlétávají stíhačky, ve vzduchu je ale vidět dvojplošníky) a trvá asi 2 minuty. Něco takového bych nepřál ani největšímu nepříteli.
Život pod vodou (2004)
K-U-L-T. ♥