Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Dante (Brian O'Halloran), Elias (Trevor Fehrman), Jay (Jason Mewes) a Silent Bob (Kevin Smith) jsou po infarktu naverbováni Randalem (Jeff Anderson), aby natočili film o samoobsluze, která to všechno začala. (mikki089)

Videa (1)

Trailer

Recenze (49)

HAL 

všechny recenze uživatele

Zklamáním je že čím víc se Smith pokouší dělat humor, tím je to horší, jalový cringe. I nostalgické vzpomínání na všechno v předchozích filmech působí jako důchodcovská nuda. Ale ve chvíli kdy zvážní tak je o najednou úplně jiný film, mnohem silnější, aspoň trochu se pak blíží relevantní generační výpovědi jakou exceloval v Clerks 2.  A přitom je pořád těžce osobní, v Jay and Silent Bob 2 se vyrovnával s otcovstvím, tady se vyrovnává se setkáním se smrtí.   Jenže... to je jen pár momentů, záblesky v jinak matně působícím filmu. Návrat ke Clerks není žádné prázdné dojení značky, Kevin pořád má co říct. Ale už ztrácí schopnost to udělat. Jako scénárista, i jako režisér - i vizuálně to vypadá víc amatérsky než jeho na koleni točená prvotina, což je dost smutné. 6/10 ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Kevin Smith, geek hlavou i srdcem, který na vlastní náklady v roce 1994 realizoval dnes již kultovní podívanou Clerks. Nezávislá konverzačka založená na dialozích, které jsou sice do velké míry o ničem, ale díky autenticitě mají poutavou výpovědní hodnotu, je z dnešního pohledu vnímána jako první instament rozšířeného světa View Askewniverse, duo Jay a Tichej Bob se stali kultovními postavami a i když se Smith nikdy nedostal do první hollywoodské ligy, silnou fanouškovskou základnu má dodnes. Jak to poté vypadalo, že View Askewniverse v roce 2006 zakončili Clerks II, Smith již v roce 2019 realizoval reboot Jaye a Mlčenlivého Boba a nyní se skrze Clerks III vrací přesně tam, kde to celé začalo.   Druhý film Jaye a Mlčenlivého Boba si v roce 2019 utahoval z rebootů a dojení slavných značek, Clerks III jsou poté dle očekávání díky své zápletce meta záležitost. Po téměř 30 letech se tak skrze natáčení nezávislého filmu reflektují scény z prvního filmu, kdy je ovšem háček v tom, že to nadále působí, že Smith svou rafinovanost ztratil právě někdy po Clerks II. Kdysi chytře a vtipné vystavěné dialogy jsou nově nahrazené prvoplánovými momenty, kdy to celé působí dojmem, že jsou Clerks III stejnou generační výpovědí jako byli předchozí dva filmy. Jenže to co v 90. letech fungovalo tak výtečně nově nefunguje.   Dle očekávání jsou Clerks III v jistých momentech vážnější a to by nemusel být problém. Už Smithovo Hledám Amy (též součást VA) vlastně spíše než komedie fungovala jako bravurně vedené romantické drama, kdy to celé působilo dojmem, že má Smith jasný cit a dokáže vážnější téma s menší dávkou svého typického humoru řádně realizovat. Randal v podání Jeffa Andersona ostatně po vzoru Kevina Smithe prodělá infarkt a začíná se u něj projevovat krize středního věku, kterou se rozhodně řešit netradičním způsobem, Dante v podání Briana O´Hallorana se poté musí vyrovnávat s tragickou událostí ve své minulosti a natáčení celovečerního filmu je ve finále i zkouškou přátelství. Celý tento krapet odlišný přístup by sám o sobě měl nějaký potenciál a Clerks III by mohli fungovat jako brutální emoční nářez. Ale výsledek se zastaví přesně někde v polovině.   Návrat ke kořenům by přitom v jádru mohl být přesně to, co by Smitha v lepší formě mohl vrátit na výsluní. Je radost vidět staré známé tváře a to především Jeffa Andersona, který dlouhou dobu odmítal návrat a tím pádem stál za delší prodlevou mezi druhými a třetími Clerks. Zároveň ovšem není dvakrát milé vidět, že Smitha očividně krapet opustila múza a neustále sází na něco, co kdysi fungovalo a přitom doufá, že se to bude fungovat i nyní. Jenže nefunguje. V jistých momentech je ovšem opět potvrzen jeho scenáristický um a starý dobrý Kevin Smith tam pořád někde schovaný je. Jenže je zastíněn novým a o poznání horším Kevinem Smithem, který jen krapet pomočuje odkaz svého minulého já.   Samotná nostalgie, reflektování známých momentů a připomínky toho, že v 90. letech bylo hezky sami o sobě fungují v rovině příjemné nostalgie, přeci jen z nich ovšem většinu času čpí menší prvoplánovost. Clerks III dokážou být ve svých nejlepších momentech vtipní, uvědomělí i dojemní, těch momentů ovšem v součtu pořád není dost. I když Smith i tentokrát vtipně několikrát sází na popkulturní odkazy, zlaté časy diskutování na téma nevinných instalatérů na Hvězdě smrti jsou ovšem pryč.   Smith si Clerks III očividně natočil pro radost a je to v pořádku. Zastánci jeho počáteční tvorby ovšem nejspíš takovou radost mít nebudou. Jedna kapitola View Askewniverse poté sice Clerks III končí, v nejbližších letech ovšem dojde minimálně na pokračování Mallrats. Po rebootu Jaye a Mlčenlivého Boba a třetích Clerks je vlastně těžké věřit tomu, že by se skrze druhé Flákače mohl Smith vrátit do formy ze svých nejlepších časů, naděje ovšem přeci jen nadále existuje.... () (méně) (více)

Reklama

H34D 

všechny recenze uživatele

Kdysi dávno žil, byl jeden komik, který udělal pár skvělých filmů, ale poté mu došly nápady. Plácal se jen tak kolem a dojil znova a znova své staré nápady. Když tomu bylo 16 let, co naposled dokázal udělat dobrý film, rozhodl se navzdory jakékoli originalitě vrátit k tomu, co ho proslavilo - ke svému prvnímu filmu. A udělal film o tom, jak udělal svůj první film. A pokud se vám ten první film líbil, nebudete umírat nudou ani u toho posledního. Ale ruku na srdce, doufejme, že už je opravdu poslední, protože existuje jen omezené množství trapnosti, které je odkaz onoho komika schopen unést... 4/10 ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Není to dobrý, rozhodně ne ve srovnání s prvními dvěma díly. Jako by Smith už vážně neměl co říct, a tak vyrukuje se smrtí, aby trojka měla vůbec nějaké téma, což mě osobně štve kvůli těm postavám, s kterými by se i v padesáti dalo nějak zajímavěji pracovat. Co to táhne k třetí hvězdičce je nakonec čistě nostalgie. Dalšího Smithe už vážně s jakoukoliv nadějí vyhlížet nebudu. 50% ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Těžká podívaná k hodnocení i k zasmání. První Clerks totiž komentovali každodennost nahořkle, aby jejich pokračování vyznělo pozitivněji, nadšeněji a potěšilo jako univerzální životabudič. A třetí díl funguje přesně obráceně. Radost se v něm nachází jen při pohledu dozadu a Dante s Randym jasně dávají najevo, že líp už bylo, i když třeba v případě druhého jmenovaného nikdy skutečně dobře nebylo. To jen ta obyčejnost, devadesátá a nultá léta, bezstarostnost, to všechno působí svěžeji, originálněji a všední současnost o to utrápeněji. Pro mnohé je Kevin Smith jen stínem člověka, který dokázal oslovit celou generaci. U návratu Jaye a Boba jsem se chvílemi netvářil nadšeně a nevěděl, proč právě tudy, proč opakovat gejzír šílenství, který občas pobaví, ale daleko častěji působí jako variování minule viděného. U návratu do sámošky chápu potřebu ještě jednou se vyjádřit mnohem víc. Je to totiž daleko víc o životních rozhodnutích, o křižovatkách, ze kterých není úniku a o zodpovědnosti, kterou s sebou přináší obyčejný dospělý život. A samozřejmě, hrozně mě mrzí, že se pokračuje právě tudy a že Smith dobrovolně krade tu parádní náladu předchozímu dílu, který už nikdy nebude působit tak vesele. Budiž mu v rámci definitivního přeorientování se na vztahy přátelské více než na vztahy milostné odpuštěno. Smith znovuzrozený totiž nechce bavit, nechce se flákat, nepotřebuje být mladý ani starý muž za pultem. Chce jen v úloze rozumného zkušeného strýčka poradit pár posledních životních rad všem, kteří si sem našli cestu. Já si je rád poslechnu, rozhodnutí už je pak na každém z nás. Jestli jsou mu bližší hvězdná camea a vtípky nebo možnost si odnést něco malého navíc. ()

Galerie (19)

Související novinky

Reklama

Reklama