Režie:
Peter JacksonKamera:
Andrew LesnieHudba:
James Newton HowardHrají:
Naomi Watts, Jack Black, Adrien Brody, Andy Serkis, Jamie Bell, Lobo Chan, Colin Hanks, Evan Parke, Kyle Chandler, Thomas Kretschmann, Mark Hadlow, Craig Hall (více)VOD (4)
Obsahy(1)
New York, 1933. Bezohledný filmový producent Carl Denham hledá představitelku hlavní hrdinky do svého nového filmu. Naivní Ann Darrowová, která nemá žádné angažmá, jeho nabídku přijme a společně s ním a scénáristou Jackem Driscollem se vydají na záhadný Skull Island, ležící kdesi hluboko v Indickém oceánu. Tam filmaři objeví zapomenutou divokou civilizaci uctívající obrovskou opici jménem King Kong. Ann je vzápětí unesena zdejšími domorodci, kteří ji v rámci tradičního rituálu chtějí obětovat právě King Kongovi. Ten se do křehké blondýnky zamiluje. Mužům ze štábu se podaří zachránit Ann z jeho spárů. King Konga omámí, převezou do New Yorku, kde ho chce krutý Denham ukazovat veřejnosti a vydělat tak obrovské jmění. King Kongovi se podaří přetrhnout řetězy a při hledání Ann ukáže městu svou neuvěřitelnou sílu. (TV Nova)
(více)Videa (5)
Recenze (1 255)
Peter Jackson je bezesporu dobrý režisér,ale tomuhle filmu ja "pracovně" říkám hokej. Má totiž 3 třetiny, první poměrně zdlouhová, druhá /ostrovní /parádní a závěrečná -to fakt ne natahovaná.Samožřejmě opoce bylá dobrá, nej scéna jak Naomi Watts tancuje před opocí ta se pane vryla do paměti. Opravdu škoda jen , že film není kratší možná by byl stejně tak dokonalý jako hudba Jamese Newtona Howarda . ()
Je to King Kong se vším všudy, takže tajemný ostrov, drsní domorodci, dinosauři a přerostlý gorilák, potom blondýna a Empire State a dvouplošníky. Mě na film vytáhla přítelkyně, ta se nejdřív bála, pak nudila, já už na konci napovídal "zabte ho konečně ať můžu jít domů". Celkově bych zhodnotil slovy méně je více, ubrat na efektech a dojemnosti, přidat na tajemnu. ()
Některé scény jsou fajn - scény s Kongem a Naomi se velmi povedly, celkem se mi líbil závěr v New Yorku a některé akční sekvence na ostrově. Problém je, že film je strašně dlouhý a přeplácaný. A přitom je zde tolik zbytečných scén: je samotný úvod by potřeboval zkrátit - Kong se obejví až skoro v sedmdesáté minutě. Pak se sice rozjede akční a triková smršť, ale je toho tolik, že po chvíli už mě to přestávalo ohromovat a spíš jsem si s mírně znuděným pohledem na hodinky říkal "zase další monstra?" (aneb ze života hmyzu na dně propasti) nebo se pobaveně pousmál při scéně silně přitažené za vlasy (sprint s dinosaury + nekonečný souboj tria dino s Kongem). Hudba Jamese Newtona Howarda je celkem fajn (vzhledem ke krátké době, jakou na to měl), ale stejně by mě dost zajímalo jak vypadala původní půlroční práce Howarda Shorea, kterého Jackson odvolal. ()
„Toto nie je dobrodružný príbeh, však?“ pýta sa zdesene mladík Jimmy svojho mentora, pána Hayesa a v tej chvíli už aj my chápeme, že Jackson sa s nami (zasa raz) zahral. Namotal nás na romantický, dobrodružný a najmä bezstarostný epos. Lež v strede sme so šokom zistili, že v skutočnosti nám nerozpovedal neškodnú báchorku, ale smutný, epický (miestami až hororový) príbeh o veciach stratených v tme zabudnutia. Zapredanie duše diablovi, pretvárka, Kráska a zviera, obavy zo zlyhania (filmárskeho i ľudského), Andy Serkis, prekvapivo melancholická hudba, bombastická kamera, strom nad priepasťou, pingpong s autami, lietadlá, člny, útes, rozbúrené more, hmla, kniha Srdce temnoty, zúrivosť, 30-metrová stena, komáre, kanibali, oštep, Billy Elliot, Jurský park IV, smradľavý dych, zle zrastená čeľusť, hmyz, T-Rex, seriál Zajtrajšie noviny. Peklo na zemi, ktoré našťastie trvá 190 minút (vďaka čomu je film obľúbený u televízií, lebo vedia, že ním aj vďaka reklamám vyplnia polovicu soboty, prípadne, ak ho reprízujú v nedeľu, tak to spustia okolo obeda a potom idú rovno večerné správy). Je pravda, že v Kongovom príbehu ma nikdy nebavili jeho návštevy mesta, ale keď sa dej odohráva v džungli, je to bomba. Práve ostrovná prvá časť je nabúchaná, dynamická, vášnivá. Po príchode do New Yorku to už nie je ono, ale ktovie, možno máme dočinenia s umeleckým zámerom: režisér nám chcel ukázať, ako krásny príbeh stratí farby a život, keď ho vytrhnete z jeho prirodzeného prostredia a šmaríte ho do sivej ľudskej reality. Z Hercov sa mi najviac pozdával Thomas Kretschmann, ktorý však z deja zmizne rovnako záhadne, ako svojho času Pete Postlethwaite v druhom Jurskom svete. Ale skvelý bol i Jack Black, ktorý výborne zahral muža, ktorý je pre slávu ochotný urobiť čokoľvek, ale kdesi v kútiku duše si uvedomuje, že nerobí dobre. Okrem predsa len nudnejšej koncovky vo Veľkom Jablku by som snímke vytkol najmä divný strih resp. logické lapsusy (Kong sa do "nedobytnej" pevnosti dostane behom 10 sekúnd... a ako ho vlastne ku*va naložili na loď?) ()
V kontrastu s Hobití ságou přehodnocuji své názory a s klidným svědomím podotýkám, že King Kong je poslední film, kde mohl Peter Jackson fanouškům ukázat, že jim nechce jenom chcát do ksichtu. King Kongem ukázal, že ctí předlohu, že umí vytvořit atmosféru a že se nezdráhá ukázat akci tak nějak globálně, ne jen v tragicky rychlém stylu jako právě u Hobita. Dokonce dal prostor hercům. Úžasné. Postavy v Kongovi mají rozměr. Ziskuchtivý režisér, rozporuplný scenárista, odvahu hledající protagonista, mezi dobrem a zlem oscilující kapitán, ti všichni jsou nestálí a zcela na sebe strhávají pozornost, což je to nejlepší, co může být, protože u takových filmů to na sebe rvou právě ty loutky. Vzpomeňme na Jurský park. Zajímali někoho ti herci? Zde například Adrien Brody pouhým úšklebkem (při vystavování Konga v New Yorku) ukazuje, jak stejně prahne po slávě a mamonu, ačkoliv zajetí nestvůry odsuzuje. Maličkost. Miniaturní gesto a já vím, že to není jen opulentní reklama na trikové studio. Když na to přijde, ona vlastně hraje i ta gorila. Možná až moc, abych to zase nepřechválil. To je mimika, které se mnohdy nedočkáte u člověka, natož u gorily. Ale budiž, je to mytické monstrum, vše je možné. Velkým plusem je i přítomnost všech jiných gigantických potvor. Od megakomárů po dinosaury, kteří už jsou v reálném poměru. Je to pěkné a napínavé, ale možná to už pak začne nudit. Plusem je to jen pro skalní fanoušky. Je to prostě moc gigantické. Tedy závěrem. Sledování Jacksonova King Konga je jako žít s Lolo Ferrari. Chvíli je to o objevování hranic lékařského pokroku, ale později o poznání, že je to strašná kráva. ()
Galerie (157)
Zajímavosti (77)
- Poté, co Jack Driscoll (Adrien Brody) najde Ann (Naomi Watts) v Kongově doupěti, následuje záběr na kostru dinosaura, kolem níž ve větru povlávají trsy trávy. Vlaje ale i dinosaurovo žebro. (Terva)
- Digitální New York, vytvořený pro trikové scény, čítal 90 tisíc propracovaných modelů domů. (HellFire)
- King Kong se ve filmu objeví až v 67. minutě, jeho tvář pak až skoro v 69. minutě. (David661)
Reklama