Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Nejkontroverznější film posledních let je příběhem Handa (Russell Crowe) a jeho gangu vyznavačů Mein Kampfu, násilnických neonacistických skinheadských hrdlořezů, mezi které patří i jeho nejlepší kamarád Davey. Jejich pravidelnou zábavou je opíjení se do němoty a rasistické nájezdy na přistěhovalce v chudém předměstí australského Melbourne. Hando se brzy zaplete s mladou dívkou na útěku, drogově závislou Gabe. Když si ale místní bar koupí vietnamský přistěhovalec, zahájí skinheadi intenzívní válku o své území. Z Daveyho a Gabe se stanou milenci a Hando náhle neví, jak dál... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (316)

sud 

všechny recenze uživatele

O skinheadech si myslím svý. Podle mého je to banda rváčů, kterým nejde o nějaké ideály, ale pouze o to porvat se a někomu dát přes držku. "Romper Stomper" to tak taky ukazuje. Celá banda holohlavců jde slepě za svým guru Hondem, kterému možná jde o něco víc, než o rvačku. Z celého filmu je cítit, že není pro prachy. Za to tvůrce chválím, ovšem nedokáži popřít určitá fakta. Diletantská kamera, která připomíná spíše amatérské video pouličních rvaček, než regulérní film. Herecké výkony kromě Russela Crowea a Daniela Pollocka - mrazivých a přesvědčivých, jsou toporné a značně ochotnicky amatérské. Nechápu pouze zdejší přirovnávání Croweova Honda k jeho poldovi z "L.A. Confidential". Ten je sice drsný a práva se domáhá někdy dosti nezákonných prostředků, ovšem je to férový chlap a určitě postava více kladná než záporná. Ovšem jeho Hondo je dobytek se vším všudy, zákeřný, krutý a podrazácký hajzl a nejtemnější postava celé Russelovy kariéry. Do poloviny filmu chybí příběh, který má však zajímavé vyústění. Konec je nejspíš na filmu to nejlepší. Přesně takto jsem si přál aby to skončilo. A nechápu rovněž to přirovnání k "Mechanickému pomeranči". Ten sice překročil ve své době značné tabu co se týče násilí a nahoty, je však spíše filozovickou výpovědí o člověku, jež se stal obětí systému. Kdežto "Romper Stomper" je sice dobrá, drsná, syrová a zábavná podívaná, ale není to nic jiného, než brutální sonda mezi skinheady z jednoho Melbournského předměstí. Nic víc, nic míň. 65%. ()

anais 

všechny recenze uživatele

Hlavním motivem tohoto filmu je násilí. Zatímco Mechanický pomeranč ukrýval ta nejbolestivější témata pod slupkou silné stylizace, Romper stoper se snaží být věrný realitě (nebo tomu, co za realitu považujeme To se mu daří. Zajímavá je rozhodně účast „předgladiátorského“ Russela Crowea. Nedá se však říci, že by jeho výkon nějak vyčníval mezi těmi ostatními. Všechny postavy jsou obsazeny spíš jako výrazné typy, než kvůli vynikajícímu herectví (čímž netvrdím že hrají špatně). Na jednu stranu mi to přijde jako chyba, jelikož postavy se nikam moc nevyvíjejí. Působí jako by vypadly z nějaké brožury o tom, jak vypadá „typický skinhead“. Jsou zaseklé ve svých vžitých představách o „lepším světě“. Na druhou stranu je tato názorová zkostnatělost některých problematických skupin to nejdůležitější, co se v Romper stoper řeší. A proto stojí za to natáčet podobné filmy. ()

Reklama

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Režisérsky veľmi dobre pojaté, aj keď si vlastne po zhliadnutí filmu uvedomíte, že to určite žiadny veľký scenár nepotrebuje. Rusell Crowe je naozaj dobre vyzerajúci a padla mu rola bojovníka árijskej rasy a fakt som mu to veril, ale skinheadské filmy majú ďaleko lepšie scenáre a podľa môjho názoru sa jedná len o priemernú snímku. Naozaj mi to v podstate pripadá len ako dokumentárny film, žiadne posolstvo, žiadny scenár, naprd muzika - ale vcelku to spolu na prekvapenie vytvára pomerne dobrý film s tématikou, ktorá nie je ľahko spracovateľná a povedzme si otvorene - keby nebol tento film taký drsný, tak nemá veľmi s čím zaujať. I keď by som si to vedel predstaviť ešte drsnejšie. Snímok je pekný, ale predsa na taký námet mohol byť dlhší. Bol vidieť malý rozpočet a to sa ľahko trestá. ()

sepp 

všechny recenze uživatele

Vskutku vynikajici a dechberouci film s nezvyklym nametem, nabitym scenarem a hodne hustou atmosferou. Boje s vietnamci ci prepadeni rezisera v jeho dome jsou naturalisticke a pritom filmarsky ciste a perfektne zvladnute sceny, zaverecne drama dvou hlavnich protagonistu je hereckym koncertem R.Crowea, ktery ale svoje kvality dokazuje po cely film a jako skinhead je daleko presvedcivejsi nez i takovy E.Norton v American History X. Vyzdvihnout musim jeste hudebni doprovod sikovne namixovany se skinheadskou muzikou. Filmarsky se jedna o temer bezchybne dilo, z umeleckeho hlediska velmi netradicni a velmi hodnotne. ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Crowe ešte ako náckovské ucho budujúce si svoju povesť a nebrániaci sa ísť až za hranice únosnosti. Jeden z tých lepších filmov s touto tématikou. Síce sa to celý čas rýpe v bahne, ale Russellovi úloha poriadne sadla. Aj spätne si spomínam na silný pocit, ktorý som z filmu mal. Taká trochu low budget záležitosť, tentoraz bez výrazného morálneho posolstva aký mal napríklad Kult hákového kríža. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (15)

  • Čierny kabát, ktorý nosí Hando (Russell Crowe), bol počas druhej svetovej vojny súčasťou zimného oblečenia tankových divízií Waffen SS. (Jello Biafra)
  • Předobrazem Handa (Russell Crowe) byl vůdce Melbournských skinheadů Dane Sweetman, který si v době natáčení odpykával ve věznici Pentridge doživotní trest za vraždu. (ČSFD)
  • Při rozbíjení skla v obchodním domě se Daniel Pollock (Davey) skutečně pořezal. (Lajty)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno