Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Univerzitní svět. Stejný, jako je ten náš, a přece svázaný vlastními pravidly. Ponořme se tedy do něj. Soňa Kostková (P. Hřebíčková) žije v nespokojeném manželství s Liborem Kostkou (P. Ostrouchov). Svému bratrovi Vojtěchovi Bohdanovskému (J. Havelka) se svěří, že napsala román, který hodlá vydat. Vzhledem k tomu, že jde o román erotický, hrozí jí v případě odhalení identity problémy v zaměstnání. Soňa i Vojtěch totiž působí jako vysokoškolští pedagogové na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Do funkce děkanky byla nedávno zvolena ambiciózní Alice Klusová (J. Čvančarová). Žena generál, která má úplně jasno, jak by měl vypadat profil vysokoškolského pedagoga a Soňa ani Vojtěch ho určitě nesplňují. Vojtěcha navíc opustila manželka, musí se proto sám starat o pětiletého syna a zároveň přednášet na univerzitě. Zde za ním přijdou jeho studentky a požádají ho, aby jim pomohl s inscenací Shakespearovy hry. Vojtěch přijímá, aniž tuší, jak fatální následky bude mít toto rozhodnutí pro jeho život. Drobné praménky jednotlivých osudů se proplétají a slévají v pocit stále sílícího napětí pod povrchem. Karty jsou zamíchány a rozdány. To, co začalo jako nevinný univerzitní román, brzo změní brutální vražda v drsnou detektivku... (Česká televize)

(více)

Recenze (62)

mira007 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Naprostý souhlas s komentářem rikitiki. Tady je vidět, že scénář psal někdo nad padesát - jedinými kladnými postavami jsou starší rozumní muži, kterým padají mladé krásky k nohám a ostatní jsou buď za zoufalce, blbky nebo hysterky. Netvrdím, že to jinak nemá kvalitu a zajímavé zpracování, ale to vyznění je děsivé. Tohle si Hřebejk a Jarchovský napsali, aby si to doma pouštěli v obýváku a vzpomínali, jak ty časy dřív byly rozumnější. Kapku nám naše elitní filmařská dvojka dědkovatí. ( a to jsem včera psal po shlédnutí Betlémského světla (2022), že Svěráci senilněj ) ()

Phex 

všechny recenze uživatele

Tak sazim na vratnyho...ale o to tu evidentne nejde. Tady jde o to nejak moderne nove postihnout tema vztahu dneska v jednom specifickem prostredi. Vrazda tam je jen proto aby se o tech vztazich mohlo mluvit na plnou hubu. Jinak docentu je v CR asi 4000 takze ano je to opravdu hodne uzkoprofilove. Chtelo by to nejakou kriminalku ze Skodovky nebo tak neco ()

Reklama

Jonatána 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Kdo to je, ta Katarzia? Buď je naprosto nemožná a hrát neumí, nebo je naopak tak skvělá, že hraje, jako by to vůbec neuměla. Faktem je, že tak nesympatická, sebestředná a protivná baba jako její postava se hned tak nevidí. Jinak mě tam baví všichni, Jitka Čvančarová a Petr Vančura jsou dokonale protivní, Jiří Havelka sympaťák na kvadrát a celkově to jde. Lepší 3 hvězdy a třeba to ještě zvednu. ()

Bozvav 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Po řemeslné stránce není co vytknout. Kamera, výprava, střich, režije, vše velmi dobré. Horší je to, alespoň za mne, se samotným příběhem, který působí chladně a odtažitě. Postavy jsou dosti klišovité, svůdná, až étrická studentka s dlouhými zrzavými vlasy jenž balí  profesora, nespokojená matka malířka, jenž se cítí, že její umělecká duše je znásilňována  nucenou péčí o syna a domácnost, neuspokojená čtyřicítka, jejíž manžel má krizi středního věku, na kariéru zaměřená děkanka a její věrný psík atd. Heterosexuálni vztahy zde působí jako zastaralé a nefunkčí. Sexuální vztahy mezi profesory a studentkami jako běžná praxe. Scénář zde představují dialogy intelektuálně prázdných řečí, sofistikovaných postojů, zdařile skloubených do příběhu několika postav, jejichž prolínání skrze střípky pracovního a soukromého života smícháné v jakousi příběhovou směs, která Vás ponouká sledovat, co se z toho vyklube i když Vás to zas tak moc nebaví. Uvidíme, co nabídne další díl, zda se z toho vyloune alespoň slušná detektivní zápletka a dostane to trochu šťávy. ()

Lanark 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Je těžké dát jiné hodnocení než průměr, když se vlastně reálně celý první díl krom závěrečných 5 minut nic neděje. Jako konverzačka dobrý, co mě ale u Jarchovského a Hřebejka dlouhodobě štve je nakolik své charaktery a prostředí, ve kterém se pohybují, ohýbají, aby se jim vešly do klasických charakterových šablon a osvědčených, divácky úspěšných zápletek. Občas se tak stává, že z některých postav vznikají těžko uvěřitelné karikatury (Čvančarová, Katarzia), které celou zápletku a vůbec věrohodnost chování daných postav srážejí (Čvančarová), nebo v součinu se špatným hereckým výkonem (Katarzia), úplně likvidují. Pokud ale mají postavy štěstí, že buď nepotřebují být tolik ohýbány (Hřebíčková, Ostrouchov), nebo přímo zapadají do dané šablony (Havelka, Vančura, Trnková), pak vás jejich osudy dokáží celkem v klidu a spolehlivě vtáhnout do děje a udržet vaší pozornost i přes již zmíněné prozatimní dějové prázdno. Na druhý díl se stejnou měrou těším, jako se ho bojím, díky čemu jsem lehce nevědomě a neplánovaně (ne komentáře si opravdu dopředu nepromýšlím, ale když mám dobrej den, tak si ho po sobě i přečtu) opsal kruh na začátek svého komentáře a znovuodůvodnil si svých 50 %. P.S. Je hořkovtipný v těch 19 komentářích co tu vznikly přede mnou, sledovat, jak zastánci, stejně jako odpůrci genderových témat, využívají stejných situací a momentů, které negativně hodnotí z naprosto opačných směrů, ale docházejí ke stejnému závěru. Jeden si tak může nejdřív přečíst ohnivou kritiku, jak seriál pošlapává tradiční obraz heterosexuálních mužů a párů a místo toho prosazuje moderní liberalismus, aby u dalších komentářů sledoval plamenné rozhořčení o tam, jak je seriál "vlhkým snem postarších konzervativních heterosexuálních mužů". Fakt prdel. :) ()

Galerie (34)

Reklama

Reklama