Režie:
John CarpenterKamera:
Dean CundeyHrají:
Kurt Russell, Lee Van Cleef, Ernest Borgnine, Donald Pleasence, Isaac Hayes, Season Hubley, Tom Atkins, Charles Cyphers, Harry Dean Stanton (více)Obsahy(1)
New York budoucnosti je obrovským vězením, místem, kde si zločinci vytvořili svět s vlastními zákony. Právě sem se zřítí letadlo s prezidentem USA, jenž se stane rukojmím těchto lidí. Na jeho záchranu se vydává zkušený veterán Snake Plisken. Jeho mise nebude nijak jednoduchá a půjde mu o život! (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
Videa (2)
Recenze (392)
Je veliká škoda, že se Carpenterovi nepodařilo trošku více pracovat s tempem filmu, protože některé pasáže se táhnou, byť má film jen 95 minut. Ale na druhou stranu musím uznat, že tohle je má jediná výtka vůči tomuhle filmu. Escape from New York je opravdu kultovní film, který do jisté míry stále definuje filmy dnes (v nepříliš vzdálené budoucnosti, kdy se stane tohle a tohle a svět zachvátí panika/ z města se stane věznice atd.) a to se nedá říct o jen tak nějakém filmu. Navíc jsem si 100% jistý, že tohle je Russellova životní role, byť původně byla napsaná pro Eastwooda, což je na té roli i znát. Určitě si tento film jednou pustím znovu, jak říkám, je škoda, že některé pasáže se nepříjemně táhly... 80 %. ()
Režisér John Carpenter bol na prelome 70. a 80.rokov očividne vo forme a Útek z New Yorku je toho dôkazom. Kurt Russell exceluje v úlohe trestanca Snakea Plisskena, ktorý má za úlohu vyslobodiť v blízkej budúcnosti (1997 - takže dnes v minulosti) prezidenta USA z rúk väzňov žijúcich na Manhattane, z ktorého sa stalo obrovské väzenie, kde trestanci žijú podľa vlastných pravidiel . Výborný, skvelý Kurt Russell ako Snake Plissken, ale hlavne fakt originálny film zo skvelým príbehom. Taká dobrá kusovka, odolné kulisy, zaujímavá kamera, dobová hudba a drsní drsniaci. Námet, z ktorého John vypotil aj napriek viditeľne nízkemu rozpočtu maximum a tak vznikol kultový snímok, ktorý sa stal pre mnohých filmárov vďačnou inšpiráciou. Akčná dráma nikam tempom neponáhľajúca sa dejovo plynule rozvíja a vytvára prehliadku temného a zároveň smutného obrazu ľudského bytia. ()
Carpenterov štandard je jasne pozorovateľný, no na jeho talent sa dalo vyplodiť aj niečo solídnejšie. Atmosféra funguje, drsný výraz Kurta Russela taktiež, ale bohužiaľ 95 minút trvalo skoro ako dve hodiny. Kde bude pes zakopaný? Možno som očakával viac akčných mordov než planých a ničím zaujímavých kecov. Uznávam, že béčkové post-apo nemôže byť zrovna geniálnou scenáristickou špičkou, no i tak, troška invencie by vážne nezaškodilo. Za zábavnú časť snímku si však plné tri hviezdy rozhodne zaslúži. ()
film, ktorým Kurt Russell na seba upozornil, je dnes síce už pomerne nudná záležitosť, z ktorej si zapamätáte skvelú úvodnú melódiu, pásku cez oko a výstrih adrienne barbeau, no inak málo akcie, žiaden humor a strašne málo predvídateľného deja v očividne štúdiových kulisách. aj tak to ale z nejakých dôvodov je klasika, čo tomu dáva zvláštny opar a keď to pozeráte, máte pocit, že pozeráte niečo výnimočné - aj keď to je vlastne veľmi mierny priemer . . . u mňa to pripisujem na účet (okrem už vyššie zmienenému poprsiu a muzike) asi celkovej nostalgii 80.tych rokov a akejsi primočiarosti, ktorú by sa dalo zameniť za slogan "V jednoduchosti je krása." ()
Docela zajímavej film, trochu mi to připomíná starou dobrou pařbu Quarantine. Možná se tady někdo z GameTeku tenkrát inspiroval. Jenže tyhle starý sci-fi filmy, který se maj odehrávat jakoby někdy v dnešní době, jsou spíš k smíchu. Navíc chvílema mi to připadalo až trapný. John Carpenter má na kontě i zajímavější díla. Ale oproti Útěku z L.A. je to asi 100× lepší. ()
Galerie (130)
Zajímavosti (35)
- Scény v nočnom meste boli natáčané v St. Louis po nedávnom zničujúcom požiari. (matt6)
- Tento film je již třetí vzájemnou spoluprací režiséra Johna Carpentera s kameramanem Deanem Cundeyem. Druhou byla pirátská Mlha (1980) a první Předvečer svátku Všech svatých (1978). (Pavlínka9)
Reklama