Reklama

Reklama

Francouzova milenka

  • Velká Británie The French Lieutenant's Woman (více)
Trailer

Obsahy(1)

Světoznámé, na pět Oscarů nominované drama českého rodáka Karla Reisze, bylo natočeno podle bestselleru Johna Fowlese s Meryl Streepovou a Jeremy Ironsem v hlavních rolích. Vypráví o nerovné lásce mezi váženým biologem, který při návštěvě své snoubenky potkává melancholickou a záhadnou Sarah. Jejich vzplanutí svět viktoriánské Anglie odmítá rozumět a oba milence postupně dovede až na pokraj zkázy… (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (77)

jhrasko 

všechny recenze uživatele

* * * * * ATMOSFÉRA * * * * * Prvé zábery, príprava na filmovú scénu, geniálna hudba, kompozične dokonale vystr/i/hnuté. Sára čoby synonymum výnimočnosti, výnimočnosti znásobenej nepochopením okolia, v dobe, ktorá nepriala tým akokoľvek iným, osobitým. A že vlastne nezáleží na dobe. Viktoriánsky originálne hľadanie ženskej nezávislosti. Rafinovaný záver, dve rozhodnutia, dve tváre, dva konce, päť hviezdičiek. * * * * * ATMOSFÉRA * * * * * ()

Skip 

všechny recenze uživatele

Zpracovat Fowlesovu knihu tak, že se natáčí filmová adaptace stejnojmenné Fowlesovy knihy, je velmi originální a docela dobře to vystihuje i styl, jakým je kniha napsána, protože Fowles dělal i v knize "srovnávací odskoky" z viktoriánské Anglie do moderní doby. Ke krásným záběrům přírody a ponurých uliček v Lime, Exeteru a Londýně, pěkné výpravě a kostýmům si přidejte skvělé herecké výkony Meryl Streepové a Jeremyho Ironse a čeká vás jedinečný filmový zážitek. ()

Reklama

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Naprosto nečekané, strhující překvapení. *** Podle zdejších hodnocení, komentářů a vlastně i zavádějící a reputaci filmu škodící anotace bych vůbec nepředpokládala, že se bude jednat o tak zásadní filmovou záležitost. Jako by nikomu nestálo za to důkladně zmínit, že se ve skutečnosti nejedná o žádný historický romantický snímek, ale o mnohem náročnější reflektivní žánr filmů o natáčení filmu, kde se složitě, ale pochopitelně a uhrančivě, propojuje a vzájemně ovlivňuje žitá realita herců s realitou postav natáčeného příběhu. *** Čili děj se rozumově vzato odehrává v moderních osmdesátkách 20. stol. - jenže s postupem času sledování je možné to úspěšně zpochybnit - co spolu oba hlavní protagonisté prožívají při studování rolí a nevěře, má zřejmě vliv i na to, co a jak uvěřitelně se odehrává mezi postavami v natáčeném filmu - a kam to povede (Jak to vlastně skončí? Slyšel jsem, že scénář se neustále přepisuje.). Pak je tedy těžké rozhodnout, která linie by měla být hlavní, anebo dokonce zda je vůbec možné je uvažovat oddělitelně. My lidé nežijeme nikdy mimo říši příběhů, jsme (bez)nadějně narativní, ať chceme nebo ne, a všechny příběhy jsou svým způsobem univerzální a všeplatné, v prostoru i čase, a posilují se v kontinuu navzájem. *** V obou rovinách však obecněji vzato muž i žena tíhnou k naději na nějaký opravdovější život, ať už jim k tomu má dopomoci jiný vztah, anebo pouhý únik z těch dosavadních - ať už reálných nebo smyšlených. A každá z obou zdvojených hlavních postav těm ostatním třem něčím přispěje k jejich finálnímu rozhodnutí - je to složitá escherovská čtverylka -, byť není vůbec jisté, pro koho se nakonec co a zdali vůbec změní k lepšímu a jaká nepoctivost koho nakonec stejně dožene. *** Otázka možnosti dosažení zralé upřímnosti výjimečných, citově i rozumově silně založených jedinců k sobě samým, jinak pojednaná ve fikční historické rovině, která odráží romantické ideály a naděje a kde je na všechno v životě ideální dostatek času a prostředků, a jinak v moderní době, kde není potřebný čas a klid vůbec na nic, a možnost následného dosažení zralého, upřímného naplňujícího vztahu s někým druhým - a s kým - se tu důkladně pojednává v archetypálních i stereotypních varietách v jediném plasticky propleteném obrazci, ale naštěstí se nijak jednoznačně a banálně nerozřeší. Tuhle otázku si musí každý položit ve svém životě sám, včas, a vydat se poctivě do téže nejistoty, aby měl na takový vztah vůbec naději, ač nikdy nebude mít záruku. *** Francouzova milenka je velké filmové dílo, ve světě zřejmě jednoznačněji ceněné a správněji uchopené, na ČSFD nespravedlivě nedoceněné, podhodnocené a především trestuhodně špatně anotované. ***PS: V románové předloze je oním malířem, do jehož domu se Sarah uchýlí, aby se zde v ústraní zklidnila a našla, Dante Gabriel Rossetti - a když si vygooglíte, jaké obrazy žen tento prerafaelita maloval, bude vám jasné, odkud se vzala estetická stylizace postavy Sarah. *~ ()

andrii 

všechny recenze uživatele

Hříšná, stará pověst z říše legend. Větrná žena "Viktorka" a její věrný, s železnou vůlí, kavalír. Složitá báseň lásky, uložená v srdcích, prostupuje staletími, údolím. Přehrát, nepřetrhat. Představitelé - klenotníci citu, citu hodin bez ručiček, přednostně, v zákulisí, za bouře, v zátiší, u něho stolují. ()

joker.george 

všechny recenze uživatele

Film jsem dokoukal spíš z nutnosti než díky tomu, že by mě nějakým způsobem uchvátil. Ale musím ho pochválit za nevšední pojetí, obě linie sice mají totožný námět, ale jsou vyprávěny rozdílně a krásně se doplňují i přesto, že ta modernější má méně prostoru. Škoda jen délky, která mě ukolébávala a trvalo delší dobu, než nadešel nějaký zlom. Streep i Irons jsou ve svých rolích charismatičtí. ()

Galerie (115)

Zajímavosti (9)

  • Film vyšel přesně dvacet let po vydání stejnomenného románu. (jezurka42)
  • Přestože jí role přinesla některé z nejlepších recenzí a několik ocenění, Meryl Streep považuje svůj výkon v tomto filmu za jeden ze svých nejslabších. (jezurka42)

Související novinky

47. Letní filmová škola Uherské Hradiště

47. Letní filmová škola Uherské Hradiště

07.07.2021

Od pátku 6. 8. až do čtvrtečního odpoledne 12. 8. 2021 nabídne Filmovka cestu historickým, současným a česko/slovenským filmem. Do srdce Slovácka opět zamíří hvězdy stříbrného plátna, s nimi dojde na… (více)

Reklama

Reklama