Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

V jedné čistírně peří na náměstí malého městečka objevili, jak se zbavit zlých snů z polštářů i peřin. O její provoz se starají babička, děda, maminka, tatínek a jejich dvě rozpustilé děti. Dědeček totiž vynalezl speciální mechanismus na čištění peří, díky němuž se z běžné čistírny peřin stane kouzelný obchod, který ovlivňuje životy obyvatel celého městečka. Rozruch do idylické atmosféry vnese jeho záhadné zmizení a také vykladačka snů, která se nastěhuje do protějšího domu. Dělá všechno pro to, aby se zase lidem začaly zdát zlé sny, protože s těmi pěknými k ní pro radu nikdo nechodí. Pomsta na sebe nenechá dlouho čekat a celá rodina v čistírně i sousedé budou muset o své sny bojovat nejen v našem světě, ale i v tom kouzelném, který se v peřinách ukrývá. Začíná dobrodružství, o jakém se nikomu ani nesnilo... (TV Nova)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (471)

Psema odpad!

všechny recenze uživatele

Zvrácenost, jejíž scénář sepsalo tříleté dítě pomocí pastelek a toaletního papíru a kterou Brabec natočil ještě uměleji než všechny svoje dosavadní filmy. Výsledkem je tupá a přeslazená maškaráda totálně vymletých známých ksichtů a jejich spratků, kde si logika bere permanentní dovolenou a kde nedrží pohromadě ani základní parametry příběhu. Vašutovy "rejbeny", filtr z podtácků, plácání po dětských prdelkách ve slowmotionu a Support Lesbiens s Kabátem? WTF? Vidět 3D verzi, asi bych šel z všudypřítomné kombinace bledě modré, žluté a růžové klopit. ()

Ilicka 

všechny recenze uživatele

Snaha se cení... většinou. Ve filmu V peřině je k ocenění především to, že se snaží vypadat světově, že se snaží funkčně využívat 3D. A že je tak pozitivní a vlezlý, že se nedá odeslat do odpadu. A není tak bolestně nudný jako Brabcův předchozí Máj. Neustále se tam něco děje, někdo zpívá, tančí, poletuje, oko zaměstná. Jak už napsal ve své recenzi František Fuka, scénář a fungování fikčního světa to má složitější než Nolanovo Inception, ale narozdíl od něj se neřídí žádnými zákony logiky nebo pravidelností. A taky se tam hodně zpívá a u toho divně rýmuje, vlastně to dost choreografiemi a oduševnělostí písniček připomíná HSM - ale v USA hrají v pofidérních muzikálech Vanessa Hudgens nebo Zack Effron, u nás Karel Roden a Bolek Polívka. ()

Reklama

blitzer 

všechny recenze uživatele

Večer jsem byl už unavenej, tak jsem si záměrně pustil nějakou blbůstku, u který nebude vadit, že uchrápnu. Ale kupodivu k tomu nedošlo a ani jsem se moc nenudil. A to i přesto, že film neoplývá kdovíjak propracovaným dějem a chvílemi dokonce jako by přešlapoval na místě (ideálně bych ho zkrátil tak o 15 minut). Film je totiž tak barevný, hravý, a nadýchaný, že mě docela naladil na pozitivní notu. Navíc mě občas rozesmál, zejména na místech, kde to zřejmě ani nebylo plánováno (choreografie a to především Mádlova :-)). Myslím si, že na dětské verzi ČSFD, by byl film v červených číslech, protože by tam našel svou cílovou skupinu. PS: Vojtka jsem poznal jen po hlase. Dva Kabátí songy, složené speciálně pro tenhle film, potěšily. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Rozpačitý muzikálový experiment kamerového mistra Brabce, který asi nikdy nebude doceněn. V sychravém počasí však tenhle film docela bodnul, protože se s ním dá zalézt pod peřinu a strávit s ním neškodných 100. minut. Zavedl mě do malebně stylizovaného městečka, kde jsou lidé na sebe hodní a peřiny se čistí i od zlých snů. Běda však tomu, kdo pod peřinou usne, protože v imaginárně snovém světě peřiny, je možné všechno, a to pak prostřednictvím snů ožívají milé cukrové barbíny z plakátu, podivní chlápci v klobouku unášejí malé děti v pytli, anebo vás začne pronásledovat strašidelná pekařka. F.A.Brabce podezřívám, že mu asi dokonale hráblo, a než byl zase při smyslech, tak natočil v tom deliriu tenhle stylizovaný muzikál s pohádkovými motivy, s hustě stylizovanými postavami a chytlavými písničkami s naivními texty. Když byli na scéně Mádl, Moravcová a Stropnická a řešily se jejich peripetie s láskou, byl film super. Jenže ve filmu nehrají jen tihle tři, ale je v něm doslova přetlak postav, a aby se na všechny spravedlivě dostalo, tak se také všichni museli spravedlivě podělit o vymezený prostor a přijít s nějakým lepším či horším muzikálovým číslem nebo hereckou kreací. Kdyby byl Brabec soudnější, jistě by uznal, že takový přetlak na filmovém poli bude znát, a scénář by pak jistě důsledně proškrtal. Mám rád české filmy a tenhle muzikál není vůbec špatný, ale jen doplatil na režisérovu nestřídmost a chabý odhad, co ve filmu má být, a co z něj s klidem vypustit. Pro mě byl film takové milé pohlazení, ale v tomhle nevděčném světě jsem od něj sotva mohl čekat vřelé objetí. Ale i tak nebudu mít problém se za čas na něj podívat znovu, a možná až to uzraje, zvýším svoje hodnocení. 60% ()

campix 

všechny recenze uživatele

V peřině mě docela překvapilo, protože není tak špatné jak jsem čekal. Místy je třeba ocenit autorův nápad a že některé lokace vypadají na české stojaté vody docela zajímavě. Jenom mě tak trochu zaráží kolik relativně dobrých herců se dokáže utopit v takovéhle kravině (Polívka, Roden,Balzerová). Jinak příběh je až na druhé koleji a překvapivě ani většina písniček ve filmu nemají co dělat s dějem filmu, to moc nechápu. Některé písničky byly otřesné, jako například Mádl, ale některé zase docela slušné (Kabáti). Barevné, hravé a se spoustou písniček. Věřím, že dětem by se to mohlo určitě líbit. ()

Galerie (72)

Zajímavosti (23)

  • Ve scéně, kdy dědeček (Bolek Polívka) leze po žebříku v "tajemném světě pod peřinou", jsou vidět jen jeho nohy. Protože ale Polívka v den natáčení této scény nebyl přítomný, zastoupil ho jeden z osvětlovačů. Nohy, které pak ve filmu vidíme, tak ve skutečnosti herci nepatří. (LentilleLily)
  • Nezbytným efektem ve světě v peřine jsou poletující peříčka, která musí stejně jako peřinová podlaha reagovat na pohyby postav. Zajištění jejich pohybu bylo dosaženo pomocí počítače, kde vznikla zjednodušená loutka herce a ta digitální peříčka rozhrnovala. Sníh z peří reagoval na takového digitálního předskokana a upraval se přesně podle něj, digitální předskokan se zase pohyboval přesně podle natočeného herce. Na konci pak skutečný herec vystřídal svou loutku a záběr byl hotový. Herci tak mohli chodit v peří, aniž by se později muselo náročně uklízet. Záběr letícího peříčka se objevuje také v jedné sekvenci záběrů z reálného světa, v níž je peříčko unášeno větrem skrz město. „Bylo několik možností, jak tuto scénu natočit. Bylo například možné použít skutečné peříčko a vést ho na silonovém vlákně. Anebo ho vytvořit jako 3D digitální model a zpracovat ho v počítači,“ říká Martin Paleček z ACE. Nakonec zvítězila digitální varianta, která tvůrcům umožnila větší kontrolu nad pohybem, nasvícením a celým „hereckým projevem“ peříčka. „Mohli jsme měnit textury, barevnosti, mít stoprocentní kontrolu nad tím, co se s peříčkem děje,“ říká Paleček a dodává: „Tenhle trik je na první pohled velmi jednoduchý, ale letící pírko má svůj specifický charakter. Aby diváci uvěřili, že je doopravdy nesené větrem, je potřeba vložit do jeho pohybu určitou chybu a nepravidelnost, která se v přírodě vyskytuje.“ (Beastmaster4)
  • Doslova románový příběh se váže ke vzniku ukolébavky, kterou dětem ve filmu zpívá Lucie Bílá. Vznikla totiž velmi krátce poté, co se na filmu V peřině začalo v roce 2004 pracovat. Jako skladatel tehdy na projektu spolupracoval legendární Karel Svoboda. „Zavolal mi, ať k němu přijedu, že pro mě něco má“, vzpomíná F. A. Brabec. „Když jsme dorazili, sedl ke klavíru a zahrál nám skvělou melodii.“ Scenárista Miroslav Adamec, který tehdy F. A. Brabce doprovázel, celou hudební momentku duchapřítomně natočil na mobilní telefon. Tehdy ještě oba tvůrci netušili, že tento krátký rozmazaný záznam se stane jediným a zcela unikátním dokumentem o spolupráci Karla Svobody na tomto filmu. (Taninaca)

Související novinky

Zemřela herečka Nina Divíšková

Zemřela herečka Nina Divíšková

21.06.2021

Ve věku 84 let dnes odešla česká filmová, televizní a divadelní herečka Nina Divíšková, již si velké množství diváků vybaví například jako babičku Bětu z populárního rodinného seriálu České televize… (více)

Reklama

Reklama