Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Poslední dny velkého skladatele ve slovensko-německém filmu. Geniální hudební skladatel Wolfgang Amadeus Mozart (Max Tidof) zemře ve věku pouhých pětatřiceti let. Podle lékaře je příčinou smrti vleklé onemocnění ledvin. Avšak šedá eminence císařské policie, hrabě Pergen (Armin Müller-Stahl) prověřuje jinou možnost, a sice že byl Mozart zavražděn. Podezřelých, kteří mohli mít zájem na skladatelově smrti, je hned několik: dvorní skladatel císaře Josefa II. a tedy Mozartův konkurent Antonio Salieri (W. Glatzeder), divadelní ředitel Emanuel Schikaneder (Uwe Ochsenknecht), císařský cenzor, knihovník a svobodný zednář baron van Swieten (Wolfgang Preiss) a dokonce i Mozartova manželka Constanze (Delia Catarina Raackeová). S tím jak je Pergen jednoho po druhém vyslýchá, vyvstává před očima diváků příběh hudebního velikána se svéráznou povahou, nedoceněného a dokonce zneužívaného lidmi kolem sebe. Vinu na jeho smrti má v jistém smyslu každý z nich... (Česká televize)

(více)

Recenze (16)

WANDRWALL 

všechny recenze uživatele

Detektivní pátrání o vině a svědomí pozemšťanů nad jedním lidským osudem. A W.A.Mozart je ideálním představitelem tohoto lidského problému. Tenká je hrana mezi živote a smrtí, a tak jen živí mohou diskutovat nad lidmi, co zde mohli být, ale už nejsou...Film začíná tím, že W.A.Mozart před hodinou zemřel, a postupně se k jeho smrti vyjadřují všechny osoby, co mu byli na blízku...Každému, kdo někdy měl rád hudbu W.A.Mozarta, tak doporučuji, aby si přečetl jeho dopisy, které mu lépe pomohou nahlédnout do jeho povahy...Ta se často příliš neshoduje s výklady, které o něm filmaři mají, vycházející už od Puškinova dramatu Mozart a Salieri. ()

David.Darco 

všechny recenze uživatele

Na televízny film prekvapivo dobré. Je tam však cítiť nižší rozpočet a celkovú skratkovitosť. Mozart je skrátka osobnosť, ktorá nie že si zaslúži, ale priam potrebuje rozsiahlu plochu rozprávania na veľkom plátne. Čo však zamrzí najviac tak oproti takému Amadeovi Mozartova hudba v Lutherovom filme úplne zaniká. Nedostáva sa jej zadosťučinenia. Čo je svojim spôsobom až urážka. ()

Reklama

marlon 

všechny recenze uživatele

Geniálny Formanov Amadeus zostane zrejme navždy neprekonaný avšak myslím, že tvorcovia tohto snímku sa ani o to určite nepokúšali. Predsa len oba filmy sú napriek iste podobnosti zamerané podstatne odlišne. Označiť ho však za zbytočný, či dokonca odpad, tak to teda nie vážení, to si robíte srandu ! Čo ste zhulení, či vymetení ? ()

asirtes 

všechny recenze uživatele

Zabudnite na Mozarta si nezaslúži byť zabudnutý len pre kolosálny tieň veľkého brata (Formanovho Amadea). Jeho strohé inscenačné spracovanie len ťažko môže konkurovať Formanovmu veľkofilmu. Lutherov Mozart je o výbornom námete, scénari a postavách. Kde by tak asi zobral v Československu kapitál na nejakú veľkolepú výpravu a kostýmy? Táto jeho strohosť je plusom aj mínusom zároveň. Mne sa páčila patina bez príkras. A scénar je plný silných myšlienok pridržiavajúcich sa historických faktov s akcentom na naozaj výborný záver. Nezabudnite na Mozarta! Nezabudnite na Zabudnite na Mozarta! Malý veľký film❗ ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Koprodukčná dráma s prevahou nemeckých hercov, ktorá sa formou kriminálneho vypočúvania snaží oboznámiť s poslednými dňami slávou a opilstvom zmietaného Mozarta. Áno, na Mozarta treba zabudnúť, nebol to génius, ale alkoholik. Konšpiračný nádych jeho smrti je fajn, ale životopisné udalosti sú spracované iba priemerne. Na rozdiel od Formanovho Amadea to ale aspoň nie je tak nudné. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (4)

  • Režisér Miloslav Luther bol prekvapený, keď objavil svoj film vo videopožičovni v New Yorku. (Raccoon.city)
  • Film sa natáčal v lokalitách Bratislava, Praha, Litomyšl, Milotice a Buchlovice. (dyfur)
  • Zo slovenskej verzie museli vystrihnúť vetu „Súčasná politická situácia nám nedovoľuje..." pretože cenzor tvrdil, že evokuje aktuálny politický kontext. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama