Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Fridu už od mladých let fascinovalo umění a oplývala výtvarným talentem. Byla plná života a zamilovaná do svého přítele Alexe. Jednoho dne ale přišla obrovská tragédie. Autobus, ve kterém cestovala Frida s Alexem havaroval a vypadalo to, že Frida už nikdy nebude chodit. Po návratu z nemocnice byla velmi dlouhou dobu upoutána na lůžko. Následovala další rána, Alex odjel studovat do Evropy. Frida se ale přes ohromnou bolest rozhodla, že nepříznivý osud zvrátí. Začala velmi intenzivně malovat, její obrazy byly jedinečné a originální. Fridina léčba je velmi nákladná a rodina se začíná dostávat do nepříznivé finanční situace. Dívka nechce být pro rodiče břemenem a poté, co se znovu postaví na nohy, se vydá za vyhlášeným mexickým malířem Diegem Riverou, aby její práci ohodnotil. Ten je z mladé umělkyně nadšený a rozhodne se ji představit mexické smetánce. Diego je okouzlující umělec, komunista, který se částečně angažuje v politice, a zároveň působí jako magnet na ženy. I Frida jeho kouzlu nakonec podlehne a Diego je celý pryč z mladé, talentované umělkyně. Jeho zase okouzluje Fridin divoký způsob života a na přitažlivosti jí přidává i neskrývaná bisexualita. Frida a Diego se sblíží, velmi se milují a když slavný malíř nabídne Fridě sňatek, souhlasí. Přestože Diego zcela otevřeně přizná, že nikdy nedokázal být věrný a je si jist, že to nedokáže ani v budoucnu. Rodiče Fridy nejsou nadšení z dceřiny volby, ale je pravda, že Diego splácí jejich hypotéku. Na svatbě se Diegova exmanželka Lupe velmi opije a vrhne se na Fridu. Ta vyčte svému manželovi, že se jí nezastal, ale později ženě odpustí a dokonce se s ní spřátelí. Lupe jí popíše průběh jejich nevydařeného a nešťastného manželství a mnoho záletů, které musela strpět. Brzy přichází i první nevěra, kterou musí přenést přes srdce Frida. Diego dostane nabídku na práci v New Yorku a tak pár brzy odjede dobývat Ameriku. Frida není z mocných Spojených států nadšená, Diegovi život v New Yorku vyhovuje, pochopitelně i všechny neřesti, které s sebou život mezi bohatou smetánkou přináší. Brzy Frida přichází s velkou novinkou, je těhotná. Touží po miminku, Diego zprvu nesouhlasí, ale nakonec se rozhodne, že svou lásku podpoří. Frida ale bohužel potratí, osud jí tedy přináší další tvrdou ránu. Po návratu z nemocnice přijde nepříjemná zpráva z Mexika. Fridina matka je na smrt nemocná. Frida se tedy vydá zpět domů, kde najde kromě umírající matky i sestru Cristinu s monoklem, který jí udělal její manžel předtím, než od něj na dobro odešla. Diego řeší v New Yorku velký problém. Jeho politická angažovanost se stává pro jeho zaměstnavatele nepřekonatelným problémem, a když Rivera odmítne předělat své dílo proti svému přesvědčení, dostává výpověď. Frida se chce vrátit domů, Diego ne. Nakonec se pár vrací do Mexika, Diego je ovšem nešťastný a nespokojený se svou prací. Frida nabídne Cristině práci v Diegově ateliéru. Nepřinese to bohužel nic dobrého, Diego její sestru svede. Frida se od Diega odstěhuje, utápí se v alkoholu, velmi se trápí a nedokáže mu odpustit. Přesto se rozhodne mu pomoci, když jí požádá, aby v otcově domě ubytovala bolševického revolucionáře Trockého, který byl Stalinem vyhnán ze země a hrozí mu smrt... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (385)

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Kdysi mi jeden z bývalých spolubydlících podstrčil knihu o moderním výtvarném umění a z ní jsem poprvé zjistil, že žila nějaká Frida Kahlo. Měl jsem tenkrát oceány času a tak jsem si její tvorbu (a nejen její) alespoň zběžně prohlédl na internetu, po životopisu jsem však nešáhl. Leckterý obraz jsem si zapamatoval, leckterý si mi při sledování filmu vybavil. A musím uznat, že film ozřejmuje motivy, které se na obrazech Fridy Kahlo objevují. Dělá to dost okatě, záměrně okatě, ale budiž. Rovněž není pochyb, že život malířky byl dostatečně pestrý, aby poskytl příslušné množství dramatické látky. Já sice žiji v domnění, že zajímavý film jde natočit i o Kantovi, který se v životě nehnul z Královce, ale chápu, že existují i atraktivnější osoby. Např. taková Frida Kahlo je neuvěřitelně atraktivní, dokonce sexuálně atraktivní. Ta filmová rozhodně. Hrozně jí to sluší, je neustále sympatická, vždy citlivá, trpící, pokud chybuje, jen ona tím trpí, pokud chybuje, život a osud ji k tomu dotlačily. Jelikož životopis Fridy neznám, je samozřejmě možné, že jde o věrné a pravdivé vylíčení jejího života, spíše si však myslím, že láska autorů k jejich tématu jim lehce zaslepila oči. Nuže, Salmě Hayek to ve filmu skutečně převelice sluší, ale upřímně, je tohle věta, která by nás diváky měla napadat při sledování životopisného filmu? Líčení osobnosti malířčiny dostává další trhlinu ve scénáři. Její život je dobře sice dobře známý, dialogy z něj se však zřejmě nedochovaly. Nevadí, ty se vždycky dají dopsat. Škoda jen, že věty, které Salma Hayek pronáší, nepůsobí dojmem, že je vyřkla vzdělaná citlivá žena s vkusem, která si čte v Hegelovi, Marxovi a Schoppenhauerovi. Mnohdy jakoby byly ukradeny z nějakého romantického dramatu. Postavu Fridy to dosti zplošťuje. Zvláštěpak utrpěl "politický" rozměr její osobnosti, který nejenom, že šustí papírem, ale tlačí se do něj politická korektnost a opatrnost. Na konec komentáře výtka formální: Nemám radost z toho, že do filmu bylo protlačeno tolik hispánských herců jen proto, aby mohli mluvit anglicky s obludným, předpisovým a převýrazným přízvukem, jak nějací retardi. Vad jsem tedy vnímal dosti, naštěstí však v míře vždy dobře snesitelné. Silné ***. ()

Dr.film 

všechny recenze uživatele

Zatím nevýrazné režisérce Julie Taymor se podařilo nečekaně silně zachytit neobyčejný život Mexické malířky Fridy Kahlo. Prolínání mezi skutečným záběrem a malovaným obrazem je velice hezký nápad a vnáší to do filmu nenásilným způsobem aktuální obrazové téma, jenž vždy chytře ladí s následujícím záběrem. Stejně dobře mi bylo i u zpomalených záběrů které nádherně citlivou kamerou nasnímal Rodrigo Prieto. Nejdůležitější je však děj, a ten určitě nezklame, nebot život samotný nebyl pro Fridu procházka růžovým sadem. Opomínat by se neměl také přesvědčivý - a roli zcela oddaný výkon v podání Salmy Hayek, stejně jako hudební stránka filmu, jenž měl na starosti Elliot Goldenthal. ()

Reklama

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Salmu Hayek prostě nejde nemilovat. Největší sexbomba minimálně 90. a nutlých let a k tomu všemu vynikající herečka, která tehdy tu nominaci měla proměnit. Tvorba Miramaxu mi setsakra chybí, tímhle malebným způsobem se už dneska snad vůbec nenatáčí, a to mě malby vůbec nezajímají...80% ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Smyslná, roztomilá i tragická, taková je Salma Hayek rozdávající se ve své životní roli, díky které budu mít tuto herečku dlouho v úctě. Pryč je nálepka "holky od Rodrigueze", tady Salma rozehrála neskutečný koncert, ke kterému jí vydatně dopomáhá Alfred Molina, který uchvacuje každým svým okamžikem, kdy se na plátně objeví. Přestože se jedná o čistě životopisný film, našlo se místo i pro pár nápaditých vizuálních vychytávek, z nichž nejvíc vyčnívá návštěva New Yorku. Těsně po skončení jsem téměř bezmezně nadšený a obdivuju Salmu za to, že si tenhle svůj sen splnila. ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

Frida Kahlo byla bytostná ryzí umělkyně. Kouzelná malá čarodějnice. A velká malířka! A "Frida" je čarodějně kouzelný film, v nejlepším smyslu slova vpravdě umělecký film. A díky za všechnu tu stylizaci, za všechnu mýtůtvornost, za všechnu tu ošklivost a krásu... P.S. Salma Hayek je kouzelná malá čarodějnice. A velká herečka... ()

Galerie (65)

Zajímavosti (15)

  • Natáčanie filmu prebiehalo od apríla do júna 2001 na viacerých miestach v Mexiku. (MikaelSVK)
  • Salma Hayek některé obrazy ve filmu namalovala sama. (PußyMagnet)
  • Snímka zahajovala MFF 2002 v Benátkach. (MikaelSVK)

Související novinky

Film Music Prague 2014

Film Music Prague 2014

20.07.2014

Americký skladatel Elliot Goldenthal, který je držitelem Oscara® za hudbu k filmu Frida, a britský skladatel Patrick Doyle, jež je autorem hudby k velkofilmům jako Thor, Harry Potter a Ohnivý pohár… (více)

Není Kravitz jako Hendrix

Není Kravitz jako Hendrix

01.04.2006

Se životopisnými snímky se poslední dobou roztrhl přímo obrův pytel. Kinohity Frida, Walk the Line, Capote, Ray a starší neméně úspěšné Doors, Elvis Presley nebo Great Balls of Fire! se prostě musely… (více)

Reklama

Reklama