Režie:
Randal KleiserKamera:
Bill ButlerHrají:
John Travolta, Olivia Newton-John, Stockard Channing, Jeff Conaway, Barry Pearl, Michael Tucci, Kelly Ward, Didi Conn, Jamie Donnelly, Dinah Manoff, Eve Arden (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Americký muzikál Pomáda z roku 1978 patřil v době svého uvedení k nejnavštěvovanějším snímkům ve všech zemích. Vznikl podle úspěšné jevištní předlohy Jima Jacobse a Warrena Caseyho. Děj nás zavede do střední školy Rydell v padesátých letech. Danny Zucco, žák posledního ročníku, se po prázdninách opět setkává se svými kamarády. Ohromí je líčením svého milostného dobrodružství u moře. Mezi dívkami se objevuje nová žákyně Sandy. I ona se pochlubí svým prázdninovým setkáním s fantastickým chlapcem, s nímž prožila krásný milostný příběh. Když se "letní milenci" náhle setkají na Rydellu tváří v tvář, téměř ztratí dech. Jenomže láska v novém prostředí školy a spousty kamarádů má úplně jiná pravidla než na osamělé mořské pláži. V hlavní roli zpívá, hraje a tančí populární dvojice John Travolta a Olivia Newton-Johnová, kteří se tímto snímkem stali idoly mladé generace. (Česká televize)
(více)Videa (3)
Recenze (707)
Grease. No tak to je kult! To je nejlepší muzikál prostě. Awesome Travolta, který je svým stylem chování a chůze k sežrání. Parádní písničky, lehounký příběh. Probůh, kdo neviděl Pomádu?! Vždyť to je neumírající klasika. Já se musím i po tolikátém shlédnutý prostě smát. Já se bavím a neznám nikoho, kdo by se nebavil u Pomády. Travolta v mladičkých letech se předvádí jako nehorázný bourák a jeho taneční kreace jsem mu vždy záviděl. Perfektní Travolta při sportu, 80tý léta a nejlepší soundtrack. (96 procent) ()
Smířím-li se s tím, že maturanty hrají třicetiletí a téměř třicetiletí herci, a že scénář není z těch nejduchaplnějších, zbývají už pak jen samé superlativy. Skvělé písničky, které jsou i po více než třiceti letech stále stejně svěží, chytlavé a vskutku hitové, plno nezapomenutelných tanečních momentů, spousta humorných situací a vtípků, skvěle navozená dobová atmosféra, dokonale obsazené role (a to nejen pokud jde o Travoltu a Olivii), neuvěřitelně pozitivní náboj. Zkrátka, po právu jeden z nejúspěšnějších a nejlepších muzikálů, klasika, na které vyrostla celá generace. A možná ne jedna. ()
muzikálová klasika.. oblíbený film moji babičky... oblíbený film mojí mámi.. oblíbený film můj.. a jistě bude oblíbený film mé dcery, na které se ještě ani nepracuje =o) našlo by se na něm tolik chyb.. ale já je hladat nechci.. ba je ani nevidím.. protože to pozlátko okolo mě tak unáší.. k tomu úžasný písničky.. a sexy Travolta se svým ďolíčkem.. no co víc si ženská může přát :-D ()
Potřeba brát s velikánským nadhledem, tudíž nečekat seriozní podívanou. Travolta s vizáží jako ze žurnálu a Olivia Newton-John házíc na plac jeden hudební hit za druhým, to především drží vcelku tenhle kýčovitý a prostinký příběh. Dávka "retra" atmosféry sice měla opodstatnění už ve scénáři, ale v Pomádě to tvůrci (v čele s dále poněkud neúspěšným režisérem Kleiserem) silně přepískly. Lidem, co na tom nevyrostli, lze doporučit jediné. Poslouchat písničky, sledovat Travoltu a deset minut před koncem vypnout... ()
Strašlivé ZLO o vyfintěných slepicích které by v realitě bylo záhodno zabít při jakékoli známce snahy o komunikaci, které v neskutečně praštěných tanečních scénách nabalují zjevně homosexuální machýrci a retardi, pějící k tomu tklivé písně o lásce, sexu, autech, sexu, a pozérské rebelii proti všem a všemu (a taky balení buchet, aby pak došlo na ten sex). Ale taky ultimátní Guilty Pleasure s pár neuvěřitelně kultovními písničkami, které se v klubech budou hrát snad i za sto let a roztomile nablblým příběhem... prostě snímek který se neztratí na žádné filmové kalbě. A teď si vyberte. 7/10 ()
Galerie (142)
Zajímavosti (72)
- John Travolta (Danny) spolupracoval s producentem Robertem Stigwoodem už rok předtím na Horečce sobotní noci (1977), v roce 1976 nahrál hudební hit "Let Her In", který se dostal do první desítky hitparád, a předtím se objevil v roli Doodyho (ve filmu Barry Pearl) v divadelní verzi "Pomády". (Davosh)
- Mladý režisér Randal Kleiser sa musel neustále podriaďovať producentovi Allanovi Carrovi, ktorý mu nakázal, aby nepoužíval mäkkú ostrosť a tlmenejšie svetlá, ktoré mali vyvolať atmosféru 50. rokov. (classic)
- Tvorcovia muzikálu sa snažili podeliť o radosť z uvoľnej atmosféry filmovania, a tak dvere do zvukového ateliéru nechávali otvorené. Hudba tak hrmela nad celým štúdiom Paramount, že im Jack Nicholson, ktorý vedľa pracoval na filme Utečeme na jih (1978), poslal list, v ktorom ich žiadal, aby buď stíšili zvuk, alebo mu dali vo filme rolu. (marlon)
Reklama