Režie:
Martin ŠulíkKamera:
Martin ŠtrbaHudba:
Vladimír GodárHrají:
Oldřich Navrátil, Ivan Martinka, Ľuboš Kostelný, Igor Bareš, Anna Cónová, Petra Špalková, Anna Šišková, Lucie Žáčková, Martin Jůza, Csongor Kassai (více)Obsahy(1)
Príbeh o štyroch robotníkoch, ktorí sa jedného dňa ocitnú bez práce. Keďže je pod ich úroveň zaevidovať sa na úrade práce a tobôž prejsť nejakou rekvalifikáciou, rozhodnú sa situáciu riešiť po svojom a založia si vlastnú firmu. Za posledné peniaze si odkúpia nákladné auto a vrhnú sa do podnikania. Nič však nie je také jednoduché ako sa zdá byť, nie len v podnikaní, ale ani s milujúcimi, hašterivými, smutnými manželkami a nepodarenými deťmi. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (141)
Jsem krajně vykolejena tím, že absolutně nechápu zda se příběh odehrával v devadesátých létech či v současnosti. Je ovšem smutné to, že muži od rodiny přišli o práci, ale rozebrat zrovna příběh toho nejnudnějšího nebylo moc chytré. Ostatně zasmála jsem se trochu až těsně před závěrečnými titulky, takže kategorie komedie mi nepřijde příliš upřímná a vhodná. Chcete se zasmát? Tak zapomeňte na naprostou většinu českých filmů, protože náš humor už asi dost přituhuje jako zchladlý puding v lednici. Oceňuji potenciál příběhu, kameru a výkon Oldřicha Navrátila. ()
Ač jsem žena, film se mi líbil. Hned vám vysvětlím proč. On sice spíše ukazoval svět mužů, protože hlavními hrdiny byli čtyři muži, ale mi to teda nevadí, navíc mu dávám velké plus, protože v kraji, o kterém byl film, žiju a musím říct, že se filmařům podařilo vykreslit problémy a dobu, místa, postavy a děj přesně tak, jak to tady prostě je. To se mi líbilo. Holt život tu máme krušný, páč Praha je daleko a jsme pro ně spíše daleká cizina, ale žije se tu krásně. Takže film dostává body především za dobré herce a bezvadné vykreslení realističnosti našeho kraje a "Ostravy černe, děvuchy věrne". ()
Takhle nějak vypadý syrová a drsná realita Ostravska. Jeden z těch lepších současných filmů. Jako komedie moc nefunguje, ale jako drama si zaslouží pozornost. Šulík si zvolil samé excelentní herce. Import slovenských herců se zdařil na jedničku. Kostelný i Martinka byli vidět v Záchranářích, kde ovšem nedostali žádný prostor pro herectví, toho se jim zde dostává habaděj. Oba jsou excelentní herci a doufám, že je uvidím v českých filmech častěji. ()
Český filmy poslední doby mi připadaj dost tragický a po roce 2000 je to s nima čím dál víc horší. Vyjímkou není ani tento, který bych označil za nepovedený televizní brak a hle ono se to uvadělo v kinech. Ne že by ti herci hráli vyloženě špatně, ale je to takový nicovatý bez šmrnce, bez pořádnýho nápadu a navíc způsob zachycení atmosféry vypadající dost ponuře, se taky moc nevyvedl, ikdyž nevim jestli to nebyl záměr. ()
Možno najmenej artový Šulíkov film. Na seba takmer neupozorňuje, postavy sú dôležitejšie. Dôležitý genius loci, do Ostravy po tomto filme na dovolenku nikto nepôjde. Ošarpané pajzle, bary, herne, hnusné byty. Napriek tomu sa tu cítime s postavami- babrákmi príjemne po celú dobu. Majú svoje vážne problémy, ale majú samých seba. Stačí to? V niektorých, tých najťažších fázach života, možno aj áno. ()
Galerie (18)
Photo © Slovenský filmový ústav
Zajímavosti (10)
- Na 18. ročníku přehlídky českých filmů Finále Plzeň získal snímek hlavní cenu Zlatý ledňáček v kategorii nejlepší celovečerní film. Zároveň byl vybrán do soutěže celovečerních filmů na aktuální ročník Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech. (imro)
- Během Karlovy (Oldřich Navrátil) návštěvy u manželky (Anna Cónová) v nemocnici se v malé roli zdravotní sestry objevila režisérka Alice Nellis. (Haller)
Reklama