poster

Pád do tmy

  • Velká Británie

    The Descent

  • Slovensko

    Pád do tmy

Dobrodružný / Horor

Velká Británie, 2005, 99 min

Režie:

Neil Marshall

Kamera:

Sam McCurdy

Hudba:

David Julyan

Producenti:

Christian Colson

Střih:

Jon Harris

Scénografie:

Simon Bowles
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • LIVINGDEAD
    *****

    Horror THE DESCENT je pánem Horrorů. Byl jsem z něho posr... strachy. Byl jsem sám doma, kolem půlnoci, ležel jsem v posteli s tříštivou zlomeninou bércové kosti. Noha mne bolela a já nemohl spát a tak jsem si pustil "The Descent". Měl jsem hrůzu v očích a děs ve tváři. Hlavně když se tam ta jedna žena zasekla a nemohla ani tam ani zpět. A když si druhá zlomila nohu a měla otevřenou zlomeninu, musel jsem si vzít prášek. Má noha mne šíleně rozbolela a já cítil stejnou bolest, jako ta žena v horroru :-)(5.7.2008)

  • Renton
    **

    Scénář: Neil Marshall .. Jako, Liongate se výběrem námětů nezapře, přesto si opakovaně dovolím tvrdit, že současný horor je na dost ubohé úrovni a občasné vysoké hodnocení v různých databázích souvisí pouze s nedostatkem kvalitního materiálů a tím razantního snížení požadavků ze strany fandovské základny, která maximem dokáže ohodnotit kdejakou hovadinu. Sponzorování takových projektů je jen mrháním prostředků (byť se mnohdy vrátí, protože naivních vyznavačů hloupých hororů neubývá). Je to i případ filmu Descent. ___ Neil Marshall mě sice svým virus-apokalyptickým Doomsday potěšil, bohužel jeho předešlý počin za nějaké pochvalné ódy nestojí a jelikož mu chybí nadhled a humor, je průser na obzoru. Možná, kdyby nesklouzl do šablonovité vyvražďovačky s dementní motivací postav, které se vraždí navzájem a zůstal jen u klaustrofobické tmy a náročného hledání cesty ven. Jenže ne, šestice žen musí na výpravě do neprobádaných temných hlubin narazit na kolonii Glumů, která ráda masíčko. Měl zůstat jen u strachu z neznámého, touze po záchraně a (kdyby si k tomu tedy připravil půdu v úvodní třetině) okořenit to nějakým tím rozkolem, ústícím ze sporů v soukromí, který by třeba vedl k vraždě mezi některými z nich, apod. Prostě dojet do závěru na psychologii. ___ Pád do tmy navíc nevyleká a závěr nepřekvapí. Oboje je také trapně šablonovité - copak se vážně leknete, když je předkládán několika vteřinový záběr do tmy (přes infra záběr kamery holek či samostatný záběr filmu) a pak se něco zjeví? Vždyť je to tak průhledné a očekávatelné! Lekačka by se měla dělat v momentě, kde není očekávaná, tj. bez zdlouhavé přípravy! K samotné pointě resp. (ne)šťastnému konci - vždyť už při první takové dějovém „probuzení se“ bylo přece téměř jisté, že ho použije ještě jednou, nejlépe ve finále. Nechápu, proč bylo použito dvakrát, protože tím to finální zcela ztratilo náboj a intenzitu. Oba zásadní momenty tak mohou bezvadně fungovat pouze na neznalé strašpytlíky. 40%.(24.4.2008)

  • ORIN
    ****

    Záběr: Džíp zastaví u krajnice (nehledě, že film je britský a auto jede po pravé straně), levým předním a levým zadním kolem lehce zasahuje do silnice. Střih. Záběr: žena se zcela zkrvavenou tváří naříká za volantem. Opět prostřih na auto na krajnici a na ženu za volantem. Náhle se za autem zjeví "MACK" s návěsem plným dřeva. Záběr zpoza džípu, který je najednou v půli silnice, na projíždějící a pomalu mizející kamion. Opět rychlý střih a záběr na džíp zpředu, který opět stojí pokojně zaparkovaný na úplném kraji silnice... Já dokážu pochopit, že je to celé prezentováno jako pouhý sen či představa jedné z hrdinek, ale ať to celé nepůsobí jako pěst na oko.(10.3.2010)

  • dobytek
    *

    Tento "horor" mi velmi silně připomínal film Jeskyně a dostane tim pádem ode mě stejně "pěkný" hodnocení - 1 hvězdičku. Záhadou pro mě zustává, že Jeskyně má momentálně celkem odpovídající hodnocení 38%, ale tento snímek má 73%. Abych pravdu řek, tak jsem se jednou trochu polekal. Všechny další "lekací" scény pak byly spíš k smíchu a občas taky k blití. Šestice hlavních hrdinek akorát neustále heká jak na porodnim sále, občas do toho pronesou něco jako "skara, sakra, do háje, co teď?" a všechny mi připadaly tak strašně nesympatický, že jsem jim přál smrt od samýho začátku. A překvapivej konec pak akorát potvrdil debilitu celýho filmu. Opravdu je to vhodný tak akorát na to, aby to vysílali po půlnoci na nově.(23.9.2007)

  • Dudek
    ***

    Neil Marshall nám znovu dokazuje své režisérské kvality. Zatímco v Dog Soldiers se nepáral s budováním atmosféry a šel rovnou do akce, u Descent se rozhodl pro razantní změny. Ta první a nejmarkantnější je prohození hláškujících mužů za ženy, které zde mají nejspíše evokovat ohrožené a bezbranné bytosti, čímž ovšem rozhodně nejsou; druhá změna se odehrává na postu prostředí. Zatímco u Psích vojáků jsme měli dokonalý přehled o okolí, zde nemáme naprosto žádné tušení o tom jak bude vypadat další úsek. Jenže tentokrát se režisér potýká s velikým problémem, jedná se o scénář. Chování a hlavně vývoj charakterů jednotlivých postav je těžko uvěřitelný a v mnoha momentech nesnesitelný. Na druhou stranu si ovšem Marshall skvěle poradil s momentem, kdy se dramatický příběh přehoupne do druhé části a přijdou monstra. Právě z živočichů obývajících neznámý jeskyní komplex jsem měl největší strach, ale nakonec mě režisér skvěle překvapil. Nejen že příšerky nevypadají komicky, ale docela se povedly, ba díky své obyčejnosti působí dostatečně přirozeně a jde z nich celkem strach. Co bych nejvíce pochválil je úchvatná práce s kamerou a ještě lepší hudební doprovod, který v několika momentech dával připomenout slavnou Věc. Nebýt těch otřesných dialogů a velice špatného rozjezdu hodnotil bych větším počtem, ale takhle si Pád do tmy nezasluhuje více, než silnější průměr. 70%(25.6.2006)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace