Režie:
Neil BurgerScénář:
Neil BurgerKamera:
Dick PopeHudba:
Philip GlassHrají:
Edward Norton, Paul Giamatti, Jessica Biel, Rufus Sewell, Eddie Marsan, Jake Wood, Tom Fisher, Karl Johnson, Aaron Taylor-Johnson, Eleanor Tomlinson (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Iluzionista, který si dal umělecké jméno Eisenheim se narodil jako syn truhláře. V dětství se potkal s kouzelníkem, který ho naučil pár triků a ovlivnil tím jeho celý život. Jako mladý chlapec se seznámil s vévodkyní Sophií a zamilovali se do sebe. Vzhledem k rozdílnému původu obou mladých lidí, nebylo jejich lásce přáno a Eisenheim utekl z domova, aby si zachránil život. Asi po patnácti letech, kdy se živil jako velmi úspěšný iluzionista se vrací z cest po světě do Vídně. O jeho představení je velký zájem a jednoho večera se dostaví i korunní princ Leopold se svou snoubenkou Sophie von Teschen. Sophie se přihlásí jako dobrovolnice a vystoupí na pódium k Eisenheimovi. Později se dozvídá, že princ Leopold se ke svým přítelkyním nechová zrovna džentlmensky a je říká se, že jednu z nich dokonce zabil. Nicméně představení prince natolik zaujalo, že pozval Eisenheima, aby vystoupil na jeho soukromém večírku. Eisenheimovi se nelíbí princovo chování a tak ho veřejně poníží. Samozřejmě tak chytrým způsobem, že to není přímo napadnutelné. Princ se přesto urazí a podnikne vše pro to, aby Eisenheimovi byla další představení ve Vídni zakázána. Sophie a Eisenheim se setkají a Eisenheim ji žádá, aby s ním odešla. To se Sophie z obavy před Leopoldovou pomstou bojí udělat a prozradí, že Leopold plánuje puč proti svému otci císaři Franzi Josefovi I. Přestože má obavy, rozhodne se Sophie ukončit vztah s Leopoldem. Princ není zvyklý na odpor a hrozně reaguje velmi nepřiměřeně. Po pár dnech je vévodkyně nalezena mrtvá. Je očividné, že se jedná o vraždu. Princ je v podezření, ale chybí důkazy a navíc se k vraždě přizná jiný muž. Eisenheim je ze smrti Sophie zoufalý. Kupuje divadlo a zde vyvolá duchy zemřelých a také ducha Sophie. Na jedno z představení dorazí v přestrojení i Leopold a Sophiin duch řekne, že její vrah je mezi diváky a přitom ve vězení je muž, který se k její vraždě přiznal. Představení Leopolda velmi rozruší a tlačí na policejního inspektora Uhla, aby Eisenheima zatkl za podvod, ale Eisenheim se z obvinění dostane protože se veřejně přizná k tomu, že se jednalo pouze o iluzi, nešlo o skutečné duše zemřelých. Je propuštěn, ale Uhl ho varuje, pokud bude s tímto představením pokračovat, vězení už neujde. Eisenheim však znovu vyvolá ducha Sophie a pak k úžasu všech přítomných zmizí. Jako by se rozplynul... (TV Prima)
(více)Videa (2)
Recenze (908)
Docela zajímavá kouzelnická romance s poněkud znuděně působícím Nortonem v hlavní roli a s marnou snahou o pointu, při které si uděláme bradou díru do podlahy. Na konci mi jen scházelo, aby udivený Giamatti upustil z ruky hrnek kafe na peron.. Nutno uznat, že Nolan vytáhl králíka z klobouku o něco dovedněji. ()
Iluzionista mě přivedl na myšlenku, co to vlastně znamená "konec filmu." Konec může být zamotaný, nesmyslný, nedotažený, nelogický, odfláknutý a přesto nám nepokazí dojem z filmu, ale může nám narušit naši vlastní "iluzi" filmu. Tento film je dokonale iluzionistický, magický, všechna kouzla a triky byly naprosto excelentní, scénář sice lehce pokulhával, ale to vše nám vynahradil Ed Norton, kterému to v černém plášti moc slušelo:) Některé snímky jsou vlastně dokonalá iluze a až samotný konec ji osvětluje: SAW: Hra o přežití, Psycho, Klub rváčů či Telefonní budka. ()
„To ste už úplne skorumpovaný?“ – „Úplne nie.“ No to bol zasa hit... Niekedy sa to stáva, že v krátkom časovom úseku vzniknú dva podobné filmy v dvoch konkurenčných spoločnostiach: ARMAGEDDON (1998) verzus DRVIVÝ DOPAD (1998), ROZPÚTANÉ PEKLO (1997) verzus SOPKA (1997), MRAVEC Z (1998) verzus ŽIVOT CHROBÁKA (1998). DOKONALÝ TRIK (2006) verzus ILUZIONISTA (2006). Nijako zvlášť nemilujem bezcitne chladný historický rozprávkový romantický triler Christophera Nolana (nijako zvlášť za 80%), v súboji s podobným ILUZIONISTOM ale bez problémov vyhráva. Tam, kde nás spaľovala živočíšne vášnivá Scarlett Johanssonová, teraz tuctová Jessica Bielová asexuálne špúli pery. Kde sa Jackman a Bale uvoľnene bavili, tu Edward Norton po „vynútenej“ LÚPEŽI PO TALIANSKY znova nasadzuje do akcie svoj čoraz slávnejší výraz „všetko ma serie a kamera dvojnásobne“. Kde Nolan uchvacoval obdivuhodne realistickou, detailnou a špinavou dobovou výpravou, ponúka ILUZIONISTA fajn české domčeky. A, to najmä, kde DOKONALÝ TRIK dráždil (a dodnes dráždi) fantasticky zapleteným scenárom (v ktorom neišlo „len“ o jednorázovú záverečnú pointu v štýle „vrahom je záhradník“, ale asi o dvadsať navzájom poprepájaných point), tu zadýchaný a až príliš matne civilne nevýrazný ILUZIONISTA hodinu a pol nudí, aby nás na konci s rozkošne vysmiatym Paulom Giamattim (KRYCIE MENO DONNIE BRASCO, BOKOVKA) šokoval prekvapivým koncom. Kým DOKONALÝ TRIK si môžete pozrieť dvadsaťkrát a zakaždým v ňom objavíte nové súvislosti a motivácie jednotlivých postáv, ILUZIONISTU si s utrpením pozriete už len raz, pretože finále na železničnej stanici je tak narýchlo zostrihané, že niektoré zvraty jednoducho na prvý raz nepochopíte. Ak ich pochopil scenárista. ()
Příjemné, romantické a Burgerovsky kouzelné. V některých momentech empirických kulis a prostředí Pražských ulic je připomínající atmosféra jako měl PARFÉM - Příběh vraha. Obrazově příliš tmavé. Edward Norton není špatný, skvěle do své role pasuje. Krásná Jessica Biel byla okouzlující, ale já osobně bych rád viděl v její roli milovanou Scarlett Johansson. Nejlepší herec na plátně je Paul Giamatti. A nejlepší trik je pro mě obálka s motýli. Podobný film DOKONALÝ TRIK je promyšlenější, detailně rozsáhlejší, postavou vy tvořenější a má i myšlenku. Předvídatelný závěr je i tak působivý. ()
Docela zajímavá >mystifikantní< (a docela jsem rád tomu, že do zde vyjmenovaného žánrového guláše ještě nikoho nenapadlo přidat ono provařené "mysteriozní" :-) pohádka, namíchaná s politickým dramatem, detektivní zápletkou a červenoknihovní lovestory, nápaditě zasazená do c.k. historických reálií pomocí až příliš nápadné filmové cz reality... ;-) . . . Leč přes uznáníhodnou snahu filmařů o působivou vizuální stránku bohužel nezůstává ničím víc, než jen vcelku vydařenou popkornovou iluzí. A tak - ač filmu značně pomáhá i rutinně (samozřejmě jako vždy, že...) dokonalá a emoivní hudba Philla Glasse, N.B. si na svůj velký film d.m.s.n. ještě bude muset počkat. Každopádně však dá se říci, že >na to má< . . . Tři a půl hvězdičky za film, za zmiňovanou hudbu snad by se i dalo z nutnosti zaokrouhlit nahoru, ale celé to >vyrobené< kouzelničení pro mne nějak postrádalo ono kouzlo, potřebné pro strhující filmový zážitek, na což tento námět bezesporu měl. A jen tak mimochodem - mezi ve filmu zmiňovaným "spiritualizmem" a předváděným "spiritizmem" je pánové přeci jen zásadní rozdíl! . . . Tak i proto jen ty tři hvězdy... :-/ ()
Galerie (26)
Zajímavosti (31)
- Jessica Biel (Sophie) nahradila v hlavní ženské roli Liv Tyler, která z ní odstoupila těsně před začátkem natáčení. (don corleone)
- V 18. minutě se inspektor Uhl (Paul Giamatti) a Eisenheim (Edward Norton) scházejí v luxusní restauraci Café Imperial, z našich obrazovek známou i díky pořadu Ano, šéfe! (od r. 2009). Zdeněk Pohlreich tento podnik, založený už roku 1914, převzal a začal provozovat po svém nedlouho po vzniku Iluzionisty. (heyda)
- Jessica Biel získala roli Sophie v konkurzu, kterého se účastnily i Alicia Witt, Winona Ryder, Christina Ricci, Anna Paquin, Mia Kirshner či Amber Valletta. (newpage)
Reklama