Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Kurt Russell jako vraždící maniak za volantem nezná slitování. Jungle Julia, nejlepší DJ ve městě, se dnes chystá pořádně to roztočit se dvěma kamarádkami. Sexy trojka vyráží na tah a přitahuje pohledy kolemjdoucích jako magnet. Mezi chlápky, co na ně mlsně civí, je i kaskadér Mike. Vyšumělý rebel pokrytý jizvami sleduje dámskou jízdu zpoza volantu svého bouráku. Zatímco se holky usazují v baru, Mike žhaví svou zbraň - nadupané kaskadérské auto - do životu nebezpečných otáček... (Palace Pictures)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (1 316)

Rimsy 

všechny recenze uživatele

Mno... trochu rozpaky... Z převážné části musím souhlasit s Mattym a dalšími, v mnoha ohledech to asi byla jen Quentinova masturbace ega. Ale přesto, bavil jsem se velmi dobře, QT dokázal i z toho minima vytěžit snad maximum. Proto dávám alespoň ony 4 hvězdy. Nelíbí se mi, že mistra takhle podhodnocuju, ale nedá se nic dělat... Jednak mi uniká mnoho dialogů o opravdu zapadlých filmech, které jsem neviděl, jednak tomu chybí nějaký celkový smysl, logické a vypointované propojení těch dvou linií, spojených jen skvostně hnusným Kurtem Russellem. 70% ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

Taškařice vyvedená >Tarantíno femíno< aneb čím si kdo zachází, tím taky zajde... Roskošné žvanění pipinek završené krutě jetým (doslova) finále, hnedle nadvakrát a vímajk proč... . . . Q.T. nezklamal - i když ani nepřekvapil - dlužno ošem přiznat, že obě jízdy v akci jsou famosně naaranžované a zrežírované (a že si je mistr i sám natočil k obrazu svému! - takto kdyby autohoničky a různé ty havárie točili všichni hw kameramanští machři, leckteré akční taškařici bych možná nějakou tu hvězdičku i přidal...) a v ději je spousta dobrých hlášek a drobných fórků, odkazujících na starší mistrovu tvorbu i jiné fláky z dějin amerických kultovek! . . . Zkrátka a dobře stylová oddechovka, během níž si moc neoddechnete (ať v plkacích - soustředit se na >dámské< myšlení hrdinek je místy vskutku vyčerpávající - tak i v akčních pasážích) a taky možnost pokochat se zase jednou úžasnými americkými >muscle< auťáky, z nichž ten bělostný "Magnum" Dodge Challenger 440 ze sedmdesátého by snad už měl být zákonem chráněným úkazem a ne že si ho fimařští lajdáci dovolí takhle dorasovovat! (;-) - - - - - (Poprvé viděno kdysi v čase čerstvé distribuce na dvd /s původní zvukovou stopou a originálním formátem obrazu/, hodnocení 26.9.2011 po dalším vychutnaném repete 11939., komentář zde jako devítistýsedmasedmdesátý - 26.9.2011) ()

Reklama

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Holky jsou hot (možná až moc) a ten, kdo jim bude celou dobu koukat jenom na pusu se časem možná bude nudit. Pindají o hovně a proto většina lidí smete dialogy jako slabinu. Jenže ten kdo brousí očima třeba po Warrenově baru, kde visí spousta plakátů, stojí fajný jukebox a nalévá se tam dobré pití, pochopí že Quentin to má sakra dobře promyšlené. Do toho holky sem tam utrousí podezřele známou repliku z jiného filmu a každému komu to pálí dojde, že tady má někdo zatraceně dobře nastudované dějiny (nejenom) braku. Ač je mi pulpová estetika docela vzdálená, užil jsem si s Quentinem tuhle rozkošnickou jízdu stejně dobře jako Stuntman Mike svoje auto. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Těžko mě může nudit něco víc než hospodský holčíčí kecy, to se fakt nedal "kvok, kvok, kvok" a druhá na to "iá iá iá". A bohužel to ještě nebylo všechno. Ano, pamatuju si ještě z kina kdy se filmy promítaly a různě to chrčelo, byli tam jakési černé nebo bíle čáry případně se přetrhla nebo přeskočila páska, fakt zážitek. A tohle všechno Mr. Quentin Tarantino začlenil do svýho filmu, jenže místo aby to vyznilo cool, vyznělo to trapně. Občas mě přišlo, že už Tarantino nevděl kudy dál a tak jakože přeskočil pásek a pokračovalo se dál. Co na tom, že neměl logiku ani děj, ani postavy, Tarantino je přece borec a komu to vadí, tak nechápe, že to udělal úmyslně, že tím vzdává poctu starým filmovým brakům, ale na tyhle kecy já seru. To je jako koukat se na ráno na ČT 2 na pořad Panorama, chvíli koukám na Šumavu, jak tam sněží a vidím lyžaře jak se táhne na vlek, pak střih a koukám na Krkonoše, jak je tam sluníčko a na louce se pasou krávy a pak zase stříh zpátky na Šumavu, ale lyžaře už nevidím, za to vidím babičku, jak si nese do chaloupky čerstvý rohlíky. No nic až bude příště Tarantino vzpomínat na filmové braky, půjdu radši do hospody poslouchat slavistickýho dědka, kterak vzpomíná na časy kdy hrála fotbal snad ještě Klapzubova jedenáctka, to má alespoň nádech upřimnosti. A abych nezapomněl, ze závěrečného chování Kurt Russella se mě chtělo zvracet. Nezbejvá než poděkovat za nádherný záběry na ženský nohy, to jsem si fakt užil.....noo, zas tak dobře, aby mě z toho bolela pravačka, ale ne !!!! a dobře natočený autoscény. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

A white-hot juggernaut at 200 miles per hour! Death Proof je ženský film v ryze mužském žánru, který si JE toho rozporu plně vědom. Dokazují to dialogy, v nichž jsou četné reference na exploatační klasiky let 70., při kterých se dozvíme, že jedna z hrdinek sice hraje ve filmu o roztleskávačkách (!), ale stydí se za to, protože je to skoro porno. Nebo nejmužnější ženská postava, představovaná čím dál tím víc sexy Rosario Dawsonovou, při gaunerovském rozhovoru v restauraci odhalí, že nezná Vanishing Point. Dodatečné poškození není tak rušivé a nekazí výsledný zážitek z filmu jako u Rodrigueze, chybějící missing real je zde vložen chytře, protože i když tak přijdeme o potenciálně zajímavý "lap dance", zkrátí se tím expozice. Subžanr slasherů je zde osvěžen tím, že nezabíjí šílenec se zbraní v ruce (ať už nožem či motorovkou), ale autem. Kurt Russel je opravdu zatraceně cool a dá upomenout na plisskenovské období (nejen jizvou na stejném místě, v jakém v dobách Útěku z NY míval pásku přes oko), skvěle vyjadřuje vyšinutost postavy drobnými náznaky, akorát v závěru ta zbrklá změna charakteru a až okaté přehrávání mi moc nesedlo. Závěrečná honička, která se nese v tradicích Bullitova případu či Útěku, svým minimalismem, rukodělnou prací, přehledností v nasmínání a důmyslným vygradováním a odlehčením ve správnyćh chvílích je jednou z nejlepších, s jakými se můžeme ve filmu setkat. Akorát i když vizuální tarantinovské trademarky potěší (dlouhé záběry či fetiš na nohy), při některých dialozích je cítit opájení se schopností napsat výtečné dialogy a fakt, že takhle by ta postava nikdy nemluvila (patrné u Rotha). Jinak Death Proof obstojí na rozdíl od Planet Terror jako samostatný film a styl 70. let je zde vystihnut naprosto dokonale, bez vysmívaní. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (80)

  • Když kaskadér Mike (Kurt Russell) vyhodí z okénka auta fotografie holek (49. minuta), tak jsou dvě obrázkem dolů, přičemž jsou kousek od sebe. V dalším záběru se tyto dvě fotky vzájemně překrývají. (Petsuchos)
  • V 19. minutě si můžeme všimnout SMS ve znění: „Me too!“ Ve 26. minutě si pak Pam (Rose McGowan) utahuje z Jungle Julie Lucai (Sydney Tamiia Poitier), co všechno musela dělat, aby se objevila na billboardech. Později Rose McGowan ve skutečnosti stála u zrodu kampaně a hnutí s názvem „Me Too“, zabývajícího se sexuálním obtěžováním, které smetlo producenta filmu Harveyho Weinsteina. (Petsuchos)
  • Myšlenku na film dostal Tarantino když probíral se svým kamarádem koupi nového auta. Vyjádřil se ve smyslu, že by nerad skončil v nějaké ošklivé havárce. Kamarád mu navrhl, že může vzít kterékoli auto k týmu kaskadérů, kteří ho za deset nebo patnáct tisíc udělají "smrtivzdorným" ("deathproof"). (don corleone)

Související novinky

Russell v sedle, Waltz ze sedla

Russell v sedle, Waltz ze sedla

04.10.2011

Zhruba před týdnem Kevin Costner kvůli „vytíženosti“ odstoupil z projektu Django Unchained, vysněného Tarantinova westernu. Přejeme mu, že je po něm opět taková poptávka. Náhradník? Parádní – Kurt… (více)

První Tarantinův bastard

První Tarantinův bastard

04.08.2008

Quentin Tarantino po komerčním neúspěchu Grindhouse přišel o pozici režiséra, který si může dělat co chce (což zahrnovalo většinou citování filmů, které nikdo nezná a obsazování herců, o nichž si… (více)

Smrtonosný útěk z New Yorku

Smrtonosný útěk z New Yorku

23.08.2007

Jen nedávno jsme psali, že Len Wiseman po úspěchu Smrtonosné pasti 4.0 nemá nouzi o nabídky a rozhoduje se mezi adaptací počítačové hry Gears of War a remakem Carpenterova kultovního Útěku z New… (více)

Reklama

Reklama