Režie:
Ridley ScottScénář:
William MonahanKamera:
Alexander WittHudba:
Marc StreitenfeldHrají:
Leonardo DiCaprio, Russell Crowe, Mark Strong, Golshifteh Farahani, Oscar Isaac, Vince Colosimo, Michael Gaston, Ali Suliman, Omar Berdouni, Lubna Azabal (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Hlavními hrdiny filmu jsou Roger Ferris, který pracuje na Blízkém východě jako agent CIA, a jeho nadřízený Ed Hoffman. Po bombovém útoku v Manchestru v Anglii dostane Ferris za úkol najít Al-Salima, vůdce teroristické organizace odpovědné za výbuch. Problém je, že Al-Salim je velmi opatrný muž, který nepoužívá žádnou elektroniku. Přitom by stačil jediný hovor přes mobilní telefon a CIA by ho hned našla. Ferris i Hoffman mají stejný cíl, ale jiné metody. Mladý agent je zvyklý operovat přímo v terénu, je schopen vyjednávat a pohybovat se v zónách, ze kterých se dostane živý málokdo. Hoffman, který řídí každý jeho pohyb, je jeho pravým opakem - arogantní byrokrat, který málokdy opouští Washington, všechno vyřizuje po telefonu. Lži a podvody mu nejsou cizí a hlavně, pro úspěch mise je ochotný jít přes mrtvoly. Zatímco se Ferris spojí se šéfem jordánské rozvědky Hánim Salámem, který mu pomůže, pokud v něm vzbudí důvěru, Hoffman řídí některé části operace bez jejich vědomí... (TV Nova)
(více)Videa (11)
Recenze (891)
║Rozpočet $70miliónov║Tržby USA $39,394,666║Tržby Celosvetovo $115,097,286▐ Tržby za predaj DVD v USA $23,027,049 //počet predaných kusov 1,154,429║ Ridley Scott sa opäť vŕta v háklivej téme a okrem vŕtania do kresťanských praktík ako tomu bolo u aj u Kráľovstva nebeského sa vŕta aj v špinavých praktikách CIA. Samozrejme že všetko je podávané tak aby z toho nebol len akčný rezanec plný krvi a výbuchov a aj preto sa tento film stáva pre široké publikum neatraktívny, lebo dialógy, vyjednávania a hádky medzi agentmi CIA nemusia byť moc pútavé, aj keď sú podané asi v čo najreálnejšej rovine, kde nechýbajú podrazy a klamstvá pri každom kroku v rozbehnutých akciách. Celý dej tu je v opratiach Leonarda DiCapria a ten tu je hodený doslova do vriacej vody a musí sa naučiť v takejto nepriazni podmienok plávať a aj keď sa v konečnom dôsledku stáva len poslíčkom silných článkov vychádza z tohto boja víťazne... Jedine čo tomuto filmu chýba je dlhšia minutáž, teda podrobnejšie scény ktoré by ešte o niečo lepšie vykreslili určité podnikané akcie agentov, taktiež toto zrýchlené tempo je najviac cítiť v závere filmu, kde sa dej rozbehne na plné obrátky a všetko sa odohrá 2x rýchlejšie než by sme čakali, podobne ako tomu bolo u American Gangster. Verím že vyjde Directors Cut, kde to bude vynahradené. V každom prípade sa jedná o strhujúci film, plný napätia, rozoberajúci zaujímavej témy zo zákulisia agentskej agentúry, keď príde na akciu tak je fakt na čo pozerať, nechýba taká "zdravá / neprehnaná" brutalita a hlavne výborné herecké obsadenie, ktoré nekončí len pri menách ako Crowe a DiCaprio. Scott z tohto filmu opäť vyťažil možné maximum a bez nejakého vtierania divákovi, podáva film v kráse jemu vlastnej. __Z určitej časti by sa film mohol označiť ako súper filmu bratríčka Tonyho Scotta Verejný nepriateľ, v niektorých veciach sa jedná o podobnú osnovu ale v žiadnom prípade nejde o žiadne kopírovanie. /videl v kine: 95%/ ()
AMERICKÉMU GANGSTEROVI bylo (nesmyslně) vytýkáno, že se jedná o chladné dílo bez emocí a zapamatovatelných scén, které se sice stane klasikou, ale přitom se jedná o sázku na jistotu. LABYRINTU LŽÍ je (nesmyslně) vytýkáno, že se jedná o chladné dílo bez emocí (ale se zapamatovatelnými scénami!), které se nestane klasikou, protože se jedná o průměrnou, rutinní a schématickou podívanou._____ Depersonalizované, značně cynické vidění světa je pro Scottovu tvorbu typické, ale nevnímal bych ho jako chladné (nakolik osvěžující je románek se sestřičkou, kterému není dán plný průchod!). Epičnost vyprávění, v němž se spolehlivé informace distribuují skrze média a moderní techniku, zatímco klíčové informace jsou nám v dialozích zatajovány, popř. je nutné je hledat mezi řádky, je typická pro obě poslední scottovská díla. Zatímco ale v tom předposledním je potěšení ze setkání dvou ústředních protagonistů oddalováno až do samého konce, kdy nedojde k výraznému vyjednání, ale naopak rozumnému vyříkání a předtím jsou (žánrové) světy policisty a dealera stavěny do protikladů, v tom posledním stojí postavy DiCapria a Crowea na stejné straně a ve stejných světech, ale jejich přístup je zcela odlišný. Ryze efektivní, rychlá a přehledná akce (stříhá se každou třetí sekundu, je snímána v polocelcích, popř. detailech) je součástí vyprávění a film tak zůstává po celou dobu kulturně velice citlivý, na rozdíl od černobílé kovbojky KRÁLOVSTVÍ._____ Jsem sice v menšině, ale filmy, v nichž se neustále pracuje (a to i v těch případech, kdy se pomáhá synovi na záchodě a dcera se veze do školy) a v nichž postavy za pochodu přemýšlí a diskutují, mi přijdou velice opojné. Stejně tak i ty, v nichž nedochází k vyjednání mezi dvěma různými žánry (jako v AMERICKÉM GANGSTEROVI), ale v nichž se v jednom thrillerovém žánru vyjednává na poli "bratrském" (srovnej NEPŘÍTELE STÁTU a SPY GAME s LABYRINTEM LŽÍ). 9/10 ()
Je to zvlastni, ale ac vim, ze me tento snimek neoslovil nicim novym ci inovativnim, pri zaverecnych titulcich jsem z nej mel neuveritelne dobry pocit, ktery pretrvava nadale. Mozna je to naivni, dalsi zplostely pohled na svet tajnych agentu a americkych spionaznich agentur. Ale i pres nektere mezery ve scenari je pribeh kompaktni, nenasilny a i romanticka linka je decentne a vyvazene zakomponovana, bez nejakych prebytecnych emoci, kterym by divak stejne neuveril. K tomu si pripoctete akuratne davkovanou akci a mimoradne "civilne" hrajiciho Crowea, jehoz postava je i pres celkem malo prostoru stejne hlavni jako ta DiCapriova (ten tu naopak zase svoje gesta prehrava jak jsme na nej zvykli, vyjimka z Chyt me kdyz to dokazes se opetne nekona). Celkem prijemne prekvapeni. ()
Tradične poňatý, viac než solídne nakrútený špionážny thriller, ktorému ale chýba exotika Spy Game, či hi-tech coolovosť Enemy of the State na to, aby sa stal hitom. Body of Lies zachádza priamo do epicentra aktuálnej témy islámského terorizmu a robí to v sprievode perfektnej akcie. Ale hoci strieda lokality ako na bežiacom plátne a dej napreduje slušnou rýchlosťou, stále máte pocit, že sa repetitívne vrtí na jednom mieste. Asi preto, že všetko mimo špionážne machinácie je v ňom tak nejako navyše a nedotiahnuté (snaha vykresliť rodinné zázemie postavy Russella Crowa, snaha vykresliť DiCapriov vzťah k miestnej holčine). A záver by to tiež chcelo iný. ()
Před pár minutama jsem v kině dokoukal Labyrint lží a jsem v takovém nadšení, že bych na jeden zatáh oběh zeměkouli, zastavil globální oteplování, pozabíjel všechny teroristy a opakovaně znásilnil hrošici. To všechno dokáže způsobit bezchybná práce Rydleyho Scotta, prvotřídní herectví Leonarda DiCapria a Marka Stronga, / to už nejsou herci, to jsou normální nadbozi !!!! /, nejlepší příběh na téma "válka s terorismem", dialogy, které jsou na tak skvělý úrovni, že při absenci sexu v osobním životě se můžou stát adekvátní náhradou a prvotřídní hudba, která dovrší zase jednu obrovskou filmařskou dokonalost. Labyrint lží si v mém srdci okamžitě našel doživotní parkovací místo. ()
Galerie (43)
Zajímavosti (32)
- Celosvětová premiéra proběhla 5. října 2008 v New Yorku. (Varan)
- Aishini (Golshifteh Farahani) bratranci se jmenují Yousef (Youssef Srondy) a Rowley (Ghali Benlafkih). Rowley je velmi netradiční jméno pro muslima a spíše naznačuje, že se jedná o donašeče americkým tajným službám. (Othello)
- Komparzistům ve scénách z chudých čtvrtí bylo řečeno, aby si sundali vše, co má nějakou cenu, včetně snubních prstýnků. Argumentem bylo, že by to jejich postavy všechno stejně vyměnily za drogy. (Othello)
Reklama