Režie:
Ridley ScottScénář:
William MonahanKamera:
Alexander WittHudba:
Marc StreitenfeldHrají:
Leonardo DiCaprio, Russell Crowe, Mark Strong, Golshifteh Farahani, Oscar Isaac, Vince Colosimo, Michael Gaston, Ali Suliman, Omar Berdouni, Lubna Azabal (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Hlavními hrdiny filmu jsou Roger Ferris, který pracuje na Blízkém východě jako agent CIA, a jeho nadřízený Ed Hoffman. Po bombovém útoku v Manchestru v Anglii dostane Ferris za úkol najít Al-Salima, vůdce teroristické organizace odpovědné za výbuch. Problém je, že Al-Salim je velmi opatrný muž, který nepoužívá žádnou elektroniku. Přitom by stačil jediný hovor přes mobilní telefon a CIA by ho hned našla. Ferris i Hoffman mají stejný cíl, ale jiné metody. Mladý agent je zvyklý operovat přímo v terénu, je schopen vyjednávat a pohybovat se v zónách, ze kterých se dostane živý málokdo. Hoffman, který řídí každý jeho pohyb, je jeho pravým opakem - arogantní byrokrat, který málokdy opouští Washington, všechno vyřizuje po telefonu. Lži a podvody mu nejsou cizí a hlavně, pro úspěch mise je ochotný jít přes mrtvoly. Zatímco se Ferris spojí se šéfem jordánské rozvědky Hánim Salámem, který mu pomůže, pokud v něm vzbudí důvěru, Hoffman řídí některé části operace bez jejich vědomí... (TV Nova)
(více)Videa (11)
Recenze (891)
Tradične poňatý, viac než solídne nakrútený špionážny thriller, ktorému ale chýba exotika Spy Game, či hi-tech coolovosť Enemy of the State na to, aby sa stal hitom. Body of Lies zachádza priamo do epicentra aktuálnej témy islámského terorizmu a robí to v sprievode perfektnej akcie. Ale hoci strieda lokality ako na bežiacom plátne a dej napreduje slušnou rýchlosťou, stále máte pocit, že sa repetitívne vrtí na jednom mieste. Asi preto, že všetko mimo špionážne machinácie je v ňom tak nejako navyše a nedotiahnuté (snaha vykresliť rodinné zázemie postavy Russella Crowa, snaha vykresliť DiCapriov vzťah k miestnej holčine). A záver by to tiež chcelo iný. ()
"I have one condition. Never lie to me... Never!" Terorizmus a Ridley Scott, to znelo dobre a majster réžie opäť potvrdil svoje kvality. Ukázať moderný svet armády ako v postate ľahký terč, ktorý každý pomstichtivý terorista rýchlo pozná a zneškodní, je určite zaujímavá a aj pravdivá teória. Ako bojovať proti teroristom, ktorí nemajú uniformy, sratia sa v dave a nepoužívajú telefóny? Áno, iba ľuďmi v teréne. A aj o nich tento film povie dosť. Klamstvami a podrazmi sa to vo filme len tak hemží, niekto kope za seba, niekto za spravodlivosť a niekto to vidí globálne. Akčné scény sú výborné, herecké obsadenie rozprávkové, takže môžem film iba doporučiť. Aj keď film na počudovanie nemal až taký komerčný úspech, tak podobne ako napr. Kráľovstvo nebeské má rozhodne svoje kvality. Ridley nezvykne šliapať vedľa. Film 80%. ()
Je to zvlastni, ale ac vim, ze me tento snimek neoslovil nicim novym ci inovativnim, pri zaverecnych titulcich jsem z nej mel neuveritelne dobry pocit, ktery pretrvava nadale. Mozna je to naivni, dalsi zplostely pohled na svet tajnych agentu a americkych spionaznich agentur. Ale i pres nektere mezery ve scenari je pribeh kompaktni, nenasilny a i romanticka linka je decentne a vyvazene zakomponovana, bez nejakych prebytecnych emoci, kterym by divak stejne neuveril. K tomu si pripoctete akuratne davkovanou akci a mimoradne "civilne" hrajiciho Crowea, jehoz postava je i pres celkem malo prostoru stejne hlavni jako ta DiCapriova (ten tu naopak zase svoje gesta prehrava jak jsme na nej zvykli, vyjimka z Chyt me kdyz to dokazes se opetne nekona). Celkem prijemne prekvapeni. ()
Svět je jedna velké globální vesnice a ve výhodě jsou paradoxně ti, kdo se vzdali veškeré techniky. Takzvaní bojovníci s budoucností, která je ale díky jejich anonymitě nedokáže vystopovat. Ridleyho Scotta je pro tento snímek škoda, měl ho přenechat někomu jinému a věnovat se raději daleko zajímavějším projektům, takhle je to jedině krok zpět. Ale díky jeho zručné režie a vizuálu je tím, kdo snímek zachraňuje. Nemluvě o hereckých výkonech ústřední trojice Dicaprio, Crowe a Strong z nichž jako vítěz jednoznačně vystupuje Russell Crowe. Největším problémem je scénář (zbytečná linie se zdravotní sestřičkou Ajšou) a střih střídající různé lokace jako ponožky. Nicméně i přes veškeré výhrady mně Labyrint lží bavil a při jeho sledování jsem po dlouhé době nemusel přemýšlet nad finálním hodnocení. Tak tedy objektivní 3* + 1* za režiséra a výborné herce. ()
„Vidím, Ed, že už sa pokladáš za Ameriku.“ Špionážny akčný dvojhodinový triler, v ktorom neviete, kto je kto a či to, čo práve urobil postave X, urobil preto, aby ju zabil, alebo paradoxne preto, aby ju zachránil. Teroristi, výbuchy, únosy, výkupné, dvojitá, trojitá a štvoritá hra, podrazy, lži, zavádzania. Proste „klasika“ - a dosť nudná. Našťastie ju robili Ridley Scott, Leonardo DiCaprio, Russell Crowe či William Monahan a ich slová „v tomto bordeli nikto nie je nevinný“ tnú do živého. Tá otázka je skutočne strašne komplikovaná a nikto nie je len čisto dobrý alebo čisto zlý. Je to niečo ako SPY GAME Ridleyho brata Tonyho (láska je dôležitejšia, než špionáž a k tomu talentovaný mladík, krytý veteránom), ale bavilo ma to o čosi viac. Inak ale tento typ snímok nie je mojou šálkou kávy. ()
Galerie (43)
Zajímavosti (32)
- Vzhledem k tomu, že scény z anglického Manchesteru se natáčely v USA, bylo potřeba na ulicích zakrýt některé typické americké artefakty, například hydranty. Ty se schovaly pod popelnice s odříznutým dnem, ke kterým pak byly dodatečně dosypány nějaké ty typicky anglicky předměstské odpadky. Tyto hromádky odpadu však podvědomě poňoukaly zbytek štábu k odhazování vlastního bordelu, takže ve výsledku musel štáb uklízet skoro půlmetrové haldy amerických plastových lahví a nanosit tam umělý odpad znovu. (Othello)
- Na manchesterském předměstí si můžeme všimnout červených plakátů na koncert fiktivní kapely Smoke or Fire above the City (Oheň či dým nad městem), korespondující s nastalým vývojem situace. (Othello)
- Náklady na výrobu byly zhruba 70 milionů amerických dolarů. (NIRO)
Reklama