Režie:
Phyllida LloydScénář:
Catherine JohnsonKamera:
Haris ZambarloukosHudba:
Benny AnderssonHrají:
Meryl Streep, Pierce Brosnan, Colin Firth, Stellan Skarsgård, Amanda Seyfried, Julie Walters, Christine Baranski, Dominic Cooper, Rachel McDowall (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Sophie, která žije se svou poněkud excentrickou matkou Donnou na malebném řeckém ostrůvku, kde vedou malý hotýlek, se bude vdávat. Vzala si do hlavy, že ji k oltáři musí vést otec, což je trochu problém, protože ho nezná. Dokonce ani její matka si není jistá, kdo by mohl být její biologický otec. Sophie ale objeví matčin starý deník, v němž se dočte, že Donna se v době jejího početí stýkala hned se třemi muži. A tak se je rozhodne pozvat na svatbu všechny tři v naději, že pravda nějak vyjde najevo. Do obřadu zbývá čtyřiadvacet hodin, během nich bude muset nevěsta najít toho pravého. Donna ale nemá o příjezdu tří připomínek hříchu mládí ani ponětí. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (1 641)
Scénář: Catherine Johnson .. Mamka, kterou jsem pozval do kina, byla nadmíru spokojená, přeci jen šlo o hity jejího mládí. Já se rozhodně nenudil, ale jsem zvědav, jak nadšený budu, až jednou na plátno převedou hity mého mládí :-)) ___ Slunný Řecký ostrov má svoje kouzlo, písně (které samozřejmě bez výjimky znám také) jsou zakomponováný dobře, ale nápaditější provedení by nebylo na škodu - přesto, svou kýčovitost si snímek i herci plně uvědomují, baví se a pokud nejste mladiství ignorant hudby rodičů, nejspíš si něco málo odnesete také. S věkem a spřízněností ke skupině ABBA poroste i hodnocení. 70%. ()
Udupkaná srandička. Nejde o to, že scenár nie je najgeniálnejšou záležitosťou vo vesmíre. Ani o to, že Meryl Streep za svoj výkon nebola 83. raz nominovaná na Oscara. Ide o radosť. O radosť, ktorú herci z nakrúcania pociťovali (hoci Stellan Skarsgard neskôr priznal, že keď po poslednej klapke počul z rádia niečo od ABBY, napínalo ho na vracanie). O radosť, ktorú evidentne pociťoval režisér. Tá ani nie po piatich minútach musí ovládnuť aj diváka, ktorý je skôr na iný druh hudby. Rozkošný babinec a skvelá pánska charizma. A ideme spolu: Many, many, many... ()
Mamma Mia! je v pravdě hodně velká hovadina, neskutečně ujetá, přeslazená až hanba (ke konci nebýt písniček tak už zcela nepoživatelná), kýčovitá až na půdu, ale na druhé straně neuvěřitelně chytlavá a veselá. Soundtrack od ABBY byl pro tenhle film obrovskou výhrou a já se chvílemi až divil, kolik jejich písniček vlastně znám, přestože si nepamatuju, že bych je někdy sám poslouchal (zřejmě mě jimi mamka, jejich velká fanynka, v dětství dost často a vydatně "krmila"). Druhou devízou tohoto snímku je Meryl Streep. Ostatní herci šli úplně mimo mě (překapivě bohužel i Colin Firth), ale tahle herečka mě opravdu fascinovala, kde jiní vidí skřepčení pomatené/sjeté stařeny, já vidím zatraceně vitální ženskou, která opravdu působí jak 40-cítka, hraje, tancuje a zpívá jako o život a já se nestačím divit. A jistě nezapomenu především na její podání The Winner Takes It All, což je teda taky paradox sám o sobě, na jedné straně famózní Meryl a na proti ní totální prkno v podobě Brosnana (to nepíšu proto, abych se zavděčil všeobecnému znechucení, on byl prostě k smíchu a já se zrovna u téhle písničky v žádném případě smát nechci). Jistě, bez výborného soundtracku by to ona sama neuhrála, ale takhle nemůžu jít pod 3*, za ni, hudbu a taky ten vtíravě pozitivní feeling z této prosluněné blbosti. ()
Tak.. pokud jste film už viděli a teprve se na něj nechystáte... představte si, že by to nebyl muzikál. Že by ty fráze a chatrňoučký příběh měly fungovat samy. Děs, že? Takže to máme první bod. Pak si vezměme provedení muzikálu... Žádná super výprava, žádní zpěváci, mizerná choreografie. Ženy zpívaly obstojně kupodivu skoro všechny, ale "to nejlepší možné" to rozhodně nebylo. Muži... až na Firtha, který hudbu i odbrnkal, dost slabé (Brosnan -- no zpěvák to není, no a co...). Takže tento bod taky nic moc. Pak herecké výkony -- no jasně, proč ne, akorát je problém, co tam měli předepsáno hrát, a přes půl času byla stylizace do křečovité bujarosti. A máme tu poslední bod, samotné písně Abby. I když se nejedná o nějaké Shakespearovy sonety nebo Robinsona Jefferse, některé mají docela co říct (třeba Winner takes it all). Rozdíl třeba proti Beatles, kteří se proslavili stupiditou textů (mám je rád, mimochodem), byl cca 10 let věku a dospělost sdělení Abby. A co se týče melodiky, je to jeden ze světlých momentů dějin nejmainstreamovějšího popíku vůbec. Nějak mi z toho vychází... že byste asi udělali líp poslechnout si originály od ABBY. Ale jestli nemáte u čeho žehlit, tak proč ne... ()
Tak na tuto letní oddychovku jsem byl velice zvědavý, ale po skončení filmu jsem byl zklamán, jelikož jsem nečekal, že se budu u filmu krapet nudit a bedlivě sledovat čas do závěrečného konce. Obrovské plus je herecké obsazení, letní atmosféra, hudba a to je asi tak všechno. Největší chyba je v režisérce, která moc talentu nepobrala, jelikož film vypadá jak pro televizi a na muzikál je málo rozmáchlý, hlavně choreografie hudebních scén vázne. Věřím tomu, že si Mamma Mia své diváky najde, já jsem mírně zklamán a hodnotím 2,5 hvězdičky, uvidím jak mě film zasáhne po druhém zhlédnutí... ()
Galerie (74)
Zajímavosti (73)
- Aj keď vo filme celkovo odznelo 21 piesní, na oficiálnom CD s filmovým soundtrackom je ich len 18. Na CD sa totiž neobjavili piesne "Chiquitita", "I Do, I Do, I Do, I Do, I Do" a "Waterloo." Naopak, objavila sa tam "The Name Of The Game," ktorá bola z filmu vystrihnutá. Piesne "I Have A Dream" a "Thank You For The Music" boli spojené do jednej stopy. (yacomoG)
- Ve své době se snímek díky celosvětovým tržbám 611 amerických dolarů stal nejvýdělečnějším hraným muzikálem všech dob. (Kamiiik)
- Náklady na výrobu byly zhruba 52 milionů amerických dolarů. (NIRO)
Reklama