Režie:
Shawn LevyKamera:
John SchwartzmanHudba:
Alan SilvestriHrají:
Ben Stiller, Amy Adams, Thomas Lennon, Hank Azaria, Dick Van Dyke, Robin Williams, Ricky Gervais, Owen Wilson, Jon Bernthal, Patrick Gallagher, Steve Coogan (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Vzrušení začíná ve chvíli, kdy dobrodružství ožívá! Ben Stiller vévodí hvězdnému komediálnímu obsazení v roli Larryho Daleyho, bývalého nočního hlídače v Přírodovědném muzeu, ve kterém výstavní exponáty po setmění ožívají. Nyní však Larry se svými nočními přáteli čelí novým nebezpečím v Smithsonově institutu, kde poněkud rozmrzelý egyptský faraón odhaluje svůj ohavný plán převzít vládu nad muzeem… a pak i nad celým světem! (Magic Box)
(více)Videa (3)
Recenze (495)
║Rozpočet $150miliónov║Tržby USA $177,243,721║Tržby Celosvetovo $413,106,170▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $11,674,546 //počet predaných kusov 585,023║ Tržby za predaj DVD v USA $51,481,903 //počet predaných kusov 4,083,829║ Nehorázne vatový príbeh, ktorý z 3/4 fakt nemá čo ponúknuť, dej pravežne otravuje, zábavnosť skoro žiadna a iba záver ako tak uspokojí, jedna z mála vecí čo poteší je sympatická Amy Adams a malý trasúci sa Einstein, ináč veľký priešvih. /30%/ ()
"Nějaký dotaz ??" - "Jeden bych měl.. Proč máte ženský šaty ??" ;) Nadržená Amélie Earhart v podání rozkošné Amy Adams, černobílý, či spíš bezbarvý, Al Capone, tragický Ben Stiller i skvělý Hank Azaria v jedné z nejtrapněji napsaných rolí své kariéry, oba totiž hravě strčí do kapsy opičí astronaut, který zřejmě napsal i scénář, ve svém kratičkém výstupu, to vše v sequelu naprosto rezignujícím na jakýkoli příběh, jehož fikční svět s nulovými pravidly, měl-li v prvním filmu trhliny, teď už jde o Mariánský příkop, platí za ten vůbec nejzoufalejší, jaký v podobné žánrovce za dlouhé roky pamatuji.. Jsem si jistý, že kanadský režisér Shawn určitě není až tak Levy, nicméně i přes ty fantastické výdělky, jimiž se jeho snímky pyšní, platí za velkou neznámou, když umí přijít s velkou peckou, aby se následně nesmírně ztrapnil, když paradoxně boduje spíše s malými projekty.. Těžko si však vysvětlit, kam se ztratil humor jedničky, to bude snad vědět Aerhartová, protože těch pár slušných dialogů rozhodně nezachrání tu směs infantilních vtípků, zbytečné romantiky a hlušiny, která za doprovodu směšně přepáleného soundtracku Alana Silvestriho, který sám sebe vykrádá jako nikdy, opravdu dost obtěžuje.. A Ricky Gervais ?? V rámci, dnes již bohužel, trilogie až trestuhodně nevyužitý, což v důsledku neznamená nic jiného než vroucné přání, aby tuhle kravku v Hollywoodu už konečně přestali tahat za cecíky, protože když těsně před titulky zazní geniální hitovka od Coldplay, jeden už je tak znechucený, že už si jí ani nedokáže užít.. ()
Bezbřehá amerikanistická agitace s podprůměrnými triky a nezáživným dějem, kde nejzábavnější momenty obstarávají oživlé pilíře amerického umění (Woodova Gotika bez vidlí, Hopperův obezřetný barman, Eisenstaedtův poválečný polibek či Calderovo rozhýbané hýbátko) jež se vtipně naaranžovány tísní v malých místnostech a ve složení, v jakém se nikdy nemohly setkat. Dějiny už nejsou jen žvatlající roztomilé postavičky, jak tomu bylo v díle prvním, došlo i na morálně-edukativní záměry tvůrců - Abraham Lincoln pronáší vzletná slova o síle národa, feministka Amelia Earhart obhajuje čest a rovnoprávnost něžného pohlaví a černí piloti dávají vale rasismu. V tom všem chaosu si obyčejný americký člověk Ben Stiller, prahnouce po pohodovém životě a majetku uvědomuje, že jeho hodnotový žebříček je zkažený jako poslední mléčné zoubky jeho syna. Patos. ()
Druhá Noc v muzeu trpí klasicým syndromem dvojek. Na stejné ploše se snaží naservírovat oproti jedničce dvojnásobně velkolepý příběh (paradoxně trpící dvojnásobným dějovým vzduchoprázdnem) plný nových postav. Ty jsou ale trestuhodně nevyužité, jejich prostor na plátně povětšinou nepřesahuje rozsah camea výstupu a v naprosté většině míří absolutně mimo. Skutečně dobrých fóru je tu stejně, jako v jedničce (tedy proklatě málo), poměr ucházejích a vyloženě trapných se ale velice nehezky zhoupnul na špatnou stranu vah. Logika nejspíš zůstala, jako abslutně nudný a neživý exponát, v nějakém úplně jiném muzeu, ve kterém ani scenárista, ani režisér tohoto filmu NIKDY nebyli... ()
Spolehlivý kasaštyk pro celou rodinu, část druhá. Jak jinak - větší, vyumělkovanější, s novou ženskou hrdinkou, a - jak jinak - stále o tomtéž. Když pominu, že Amelia Earhart vypadala podstatně víc jako Hilary Swank než jako Amy Adams, druhá jmenovaná je typickou silnou, citlivou a pohlednou hrdinkou, která v tomto typu filmů pomáhá nacházet to, co je v životě důležité (což tedy dělá v úvodu a závěru filmu i Robin Williams, ale znáte to, je to druhý díl, takže... ;)). Čili opět žádné překvapení, snad kromě toho, že Hank Azaria už není se šlapáním si na jazyk ani zdaleka tak vtipný jako v American Sweethearts:) I ta hromada všelijakých postaviček už byla moc velká a rutina se stala přeplácanou. Vizuálně je to opět bez chybičky, ale celkově to hůř funguje - souboj hlídačů Stillera a Hilla byl asi nějaký kamarádský kšeftík, protože se svým humorem od zbytku filmu liší jako den od noci. Pokud jde o hudbu, tak Alan Silvestri se stal obětí své skvělé práce na Mumii 2, protože jeho hudba tady zní jako kopie už slyšeného. A to je ostatně příznačné pro celý film... váhal jsem, jestli nepodržet šedesátku, kterou jsem dal prvnímu dílu, ale deus ex Lincoln to nakonec pošle o kousek níž.. 50% ()
Galerie (45)
Zajímavosti (20)
- Amy Adams (Amelia Earhart) nesnášela upnuté kalhoty, které na sobě musela při natáčení mít, protože zvýrazňovaly její pozadí. (LittleMonste)
- První film, který se natáčel v muzeu Smithsonian Institution. Štáb zde mohl natáčet pouze týden. (willy1)
- Film se natáčel ve městech Washington a Vancouver od 8. dubna do srpna 2008. (don corleone)
Reklama