poster

Sherlock Holmes

  • USA

    Sherlock Holmes

  • Německo

    Sherlock Holmes

  • Slovensko

    Sherlock Holmes

Akční / Dobrodružný / Krimi / Mysteriózní / Thriller

USA / Německo, 2009, 123 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • DaViD´82
    ***

    Obsazení perfektní, ale nic moc z toho. Strong je trestuhodně upozaděný, Law nestíhá Downeymu sekundovat snad ani v jediné scéně (a to by tu v zásadě měli být rovnocenní partneři!), Rachel McAdams tuctová, pořádný případ tu vlastně žádný ani není, deduktivní metoda se nevyužívá pro dobro celku, ale zneužívá jako deus ex machina a tak si pro sebe krade veškerou pozornost především Hans Zimmer. Ne, že by snad Ritchie nudil, baví, místy dokonce i obstojně, ale zopakovat zdařilou taškařici ve stylu prvních Pirátů z Karibiku se mu ani zdaleka nepodařilo. A přitom je evidentní, že to je to jediné o co mu šlo. Když už netradiční pojetí Holmese, tak to s nápadem či to s Sherlockem, ze kterého ten Downeyho tak jako tak stejně vychází. ♫ Hodnocení OST: 4/5(7.1.2010)

  • POMO
    ***

    Guy Ritchie v službách Hollywoodu. Jeho najsilnejší režijný trademark, rovnako ako najbombastickejšou Zimmerovou hudobnú exhibícu, pocítime v efektnom úvode. Zvyšok filmu potom už je "len" príjemnou konverzačkou medzi Downeym a Lawom, zasadenou do sveta temných potterovských mágií. Prekvapení sa tu príliš nedočkáme, rutinný scenár vsádza na istotu - skvelých hercov a atmosféru tehdajšieho nebezpečného, do mračien zahaleného Londýna. Slušná zábava.(2.1.2010)

  • B!shop
    ****

    Je mi naprosto u prdele, ze Ritchie sprznil pravdepodobne nejvetsi detektivni postavu, ale co mi u prdele neni, ze to proste neni zadna velka jizda. Jasne, neustale se neco deje, honicky, bitky, premejslejici a hlaskujici Sherlock, ale nic z toho proste nedokaze strhnout. Ty akcni casti vinou prilis pohodovy hudby nejsou vubec vygradovany, navic ta akce stejne neni nijak bombasticka, i kdyz si Ritchie obcas vypomuze stylovou spomalovackou. No a ty komicky casti s hromadou hlasek bohuzel nesahaj co se vtipnosti tyce Ritchieho starsim kouskum ani po kotniky. Dalsi problem je, ze ani ten pribeh neni buhvijakej a ty jakoze carodejnicky casti spis nastvou, misto toho tu mel bejt nejakej fakt mysteriozni pribeh, kde je co vymejslet. Ocekavane to zachranujou herci, sice ani Downey, ani Law se na Holmese s Watsonem absolutne nehodi, zatimco Downey hraje Holmese jako svoji kazdou druhou postavu, takze vypada jak vagus, chova se jak sasek a sem tam prohodi nejakou tu hlasku (i kdyz je fakt, ze dojde i na nejakou tu dedukci), tak Law je v ty roli proste divnej, tak jsou oba na filmu to nejlepsi. No a Strong si hraje na velkyho dabelskyho zaporaka, ale je to jen takovej trapacek. Ale abych jen nekritizoval, vizualni stranka filmu je moc pekna, sem tam se povede uzasnej zaber, ale obcas nektery triky lehce ulitnou. Proste docela zabavnej film, kterej ale bohuzel neni ani moc akcni, ani moc vtipnej a o nejaky napeti to mozna tak lehce zavadilo. Skoda, ze Ritchie vic netlacil na pilu, takle to proste nema koule.(20.1.2010)

  • Subjektiv
    **

    Čárymáry mekgajvvrány...Sherlock Holmes nikdy nebyl zaprděným usedlým detektivem, který nebyl schopen žádné akce. Pojmout jej ale jako podivína, jenž má problémy v kontaktech s realitou, věnuje se zápasení a žárlí na lásky, které mu kradou Watsona? Vlastně... proč ne, že? Ale opravdu musí film o něm až tak připomínat dobrodružství Indiana Jonese? Rozdíly jsou minimální - místo artefaktu se pátrá po vrahovi, který má nějaký zlý plán (zrovna jako nacisté v Indym). Nejsme sice v daleké zemi na území prastaré kultury, ale uznejte, není ponurý retro Londýn 19. století pro dnešního člověka tajemný a exotický. Industriální špína, ocel, parní kotle a temné mraky nahradí skřehotání papoušků, liánami obtočené ruiny a zlaté poklady. Mechanické a elektrické pasti z různých pil a plynovodů jsou stejně atraktivní jako valící se koule a lisovací stropy. Hláškovací slovní přestřelky jsou úplně totožné. Ještě ozdobit dalším množstvím pastí, plameny, čepelemi, pistolemi, bryčkami, plášti, mechanismečky, komíny, parními čluny, palicemi, doky, jedy - vše namíchané do McGyverovského koktejlu, který nedává smysl, ale dobře vypadá. Hlavně, že se divák baví rychlými proměnami prostředí a situací. Možná by mohl být i napjatý, kdyby v něm film dokázal vzbudit obavy o postavy. Ještě štěstí, že hlavní devíza Holmese, dedukce, zůstala. Štěstí? Vlastně ani moc ne. Ritchie nám servíruje fakta v rychlém sledu, dedukce připomínají kulomentou palbu a v té kadenci si možná ani nepovšimneme, jak mělce jsou často promyšleny. Nabízejí nejenom správný Holmesův výklad, nabízejí jich několik. O to míň nabízí film.(12.4.2010)

  • ORIN
    ****

    Je fakt, že kdo na princip nespolehlivého vyprávění nepřistoupí hned od počátku a nenechá se unášet iluzorní realitou, tomu se může zdát film poněkud stereotypní a nudný. Robert Downey Jr. (film od filmu ho mám raději) zde představuje totálně racionálního a poněkud sociálně bezohledného Sherlocka Holmese a Jude Law jeho věrného pomocníka, válečného veterána a "vyléčeného" gamblera dr. Johna Watsona. Právě racionalita pravděpodobně odděluje Holmese od většiny publika. Toho, kdo se nechá unášet vyprávěním a zmást se černou magií, pak o to víc překvapí závěr, který Sherlock svým postojem proklamuje vlastně celý průběh filmu a svým silným vrozeným citem pro pozorování ala Mentalista se staví do pozice téměř "vševědoucího", určitě ale o krok napřed jdoucího než je sám divák, který se o průběhu dané scény (akce) dozvídá až zpětně za pomoci krátkého dovysvětlujícího flashbacku (často o nějaké skryté fintě či triku). To je jeden z prvků, který ozvláštňuje celkem přehledné a vyvážené vyprávění. Vzhledem k častému opakování tohoto aspektu může střední část filmu poněkud nudit, nicméně charisma hlavní dvojice na tuto skutečnost dává rychle zapomenout. Druhým z prvků jsou krátké flashforwardy při detektivových boxových vsuvkách, kdy jako zkušený bijec nejdříve ve zpomalených záběrech názorně ilustruje dopady různých úderů na protivníkovo tělo, jeho přemožení a následné zdravotní komplikace a poté jde do pravé bojové akce. Vzhledem k humornému tónu filmu se mohou zdát být tyto vsuvky jako matoucí (Holmes dostane nakládačku), nicméně není tomu tak. Moderní akční háv a další žánrová oscilace zasazené do období britského impéria druhé poloviny 19. století jsou zjevné, inspirace forenzními vědami z mnoha seriálových řad Kriminálek také. Guy Ritchie natočil povedenou poctu literárnímu hrdinovi sira Arthura Conana Doyla, vzkřísil skomírající filmy o době panování královny Viktorie. Anglii při vrcholu průmyslové revoluce zobrazil sice jako prosperující, ale plnou špíny, korupce a zločinu. Právě proto nemohl být Sherlock Holmes zobrazen jako uhlazený elegán a gentleman, ale jako tvrdý, poněkud asociální a vše přeživší jedinec (s dýmkou v ústech samozřejmě).(16.1.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace