Reklama

Reklama

Rodina Collinsových bojuje s podivným prokletím, které je po celé generace pronásleduje. Rozhodnou se přestěhovat z Anglie do Ameriky, kde chtějí začít nový život. O dvacet let později je jejich syn Barnabas mocným mužem, který vystavěl velké město a vybudoval panství Collinwood. Jeho báječný život končí v okamžiku, kdy zlomil srdce krásné čarodějce Angelique. Ta proklela jeho rod, zabila Barnabasovu lásku a jeho samotného proměnila v upíra. Poté jej nechala zaživa pohřbít v rakvi, kde byl uvězněn téměř dvě stě let. Když se konečně probudí, najde venku velmi odlišný svět roku 1972 a ve svém kdysi velkolepém sídle poslední zbytky rodu Collinsových. Barnabas je odhodlán vrátit své rodině zašlou slávu, kterou však maří při každé příležitosti jeho bývalá milenka. (TV Nova)

(více)

Videa (14)

Trailer 1

Recenze (1 357)

Matty 

všechny recenze uživatele

Příčinou přeplácanosti, kterou lze ignorovat nejdéle do finále ve stylu „neboť nevíme, jak to elegantně utnout, raději všechno podpálíme“, není nadbytek postav. Jít jenom o komické figurky, jejichž výstřední chování bude generovat doprovodné vtipy, nechť jich je třeba dvakrát tolik. Problém spočívá ve snaze nabídnout každé z postav důstojný prostor, ve stručnosti objasnit, v čem tkví její problém a jak jej hodlá řešit. I to by se jistě dalo na ploše dvou hodin vyřešit. Se scénářem, který jednotlivé dějové linie prováže a odůvodní například, proč titulková sekvence (která by dle mého konzervativního přístupu měla být směrodatná) slibuje, že budeme do tajemství rodů Collinsů zasvěcováni nezúčastněným pohledem návštěvnice zvnějšku, ačkoli se hlavní hvězdou večera vzápětí stává pobledlý elegán. ___ Cíle protagonisty i ostatních víceméně jenom tušíme, než aby byly zřejmé z toho, co ony bytosti konají. Každou chvíli je kladen důraz na jiný motiv, čemu se podřizuje jednání postav. Barnabáš zřejmě prahne po pomstě, proč na ni ale na chvíli nezapomenout, když se nabízí možnost obohatit film pár lascivními záběry Evy Green, přesněji jejích nohou a jejího výstřihu. Podle stejné logiky – máme atrakci, teď ještě vymyslet, jak ji napasovat do děje – byly do Temných stínů včleněni duchové, zelené zvratky, Chevrolet Impala nebo Alice Cooper. Vše jakoby v autonomních epizodkách, bez vnitřního řádu, bez organičtější provázanosti. ___ Vinou vyprávěcí nesevřenosti jsou dobré dvě třetiny filmu akorát vyčkáváním, kdy se věci konečně dají do pohybu. Tvůrci nedokáži skrýt, že předlohou byla dvanáct set epizod trvající mýdlová opera, tedy dílko z televizního žánru, jehož modem operandi je nekonečné rozřeďování ničeho. ___ Burton pravděpodobně chtěl na plátně oživit dobu svého dětství tak, jak ji optikou outsiderského dítěte sám vnímal. Tím by byla objasněná tabuizace bezpochyby pozoruhodného politického kontextu, protože v deseti letech vás víc zajímá Scooby-Doo než bombardování Kambodže. Není to ale omluva pro degradaci goticky přestylizovaného vizuálu ve snadno obchodovatelnou značku. Hlavně, ať to vypadá „burtonovsky“ a ať to kamera v dějově nepodstatných, ale barevně vyladěných záběrech hezky prodává. Výborně prodejným produktem je rovněž nalíčený, nepřirozené pohyby vykonávající Depp. Netřeba, aby jeho upíra charakterizovaly jiná gesta a jiné grimasy než několik tuctů filmových upírů před ním nebo aby trousil opravdu vtipné hlášky, úplně postačí vymyslet dostatek situací, v nichž bude působit jako ryba vylitá z akvária, což je další z Burtonových mechanicky opakovaných trademarků. ___ Nepatřičnost se bohužel netýká jenom situací, v nichž se ocitá Barnabáš. Scény vhodné pro seriózní gotický horor, případně veletragickou romanci dělají společnost scénám hraničícím s exploatačním brakem nebo parodií. Někdy se přechod od komického k vážnému dokonce odehraje v rámce jedné scény (posezení s hipíky). Nejistota, co přijde v příštím záběru, nachází paralelu v nejistotě, jak vlastně vnímat Barnabáše (jít ještě hloub, jde o odraz nejistoty celospolečenské, charakteristické pro léta sedmdesátá stejně jako pro dnešek). Chvíli je to legrační panák, následně se zachová jako regulérní hororové monstrum, s nimž při nejlepší vůli nelze sympatizovat. ___ Temné stíny díky/kvůli tomu neodpovídají pohádkovému rozdělení rolí na dobré a zlé. Nejde už přitom o burtonovsky převrácený fantasy svět, kde dobrými jsou ti tradičně zlí. Matoucí skutečnost, že dobro ani zlo nemá jasné vymezení a stálou podobu, je projevem nedostatečné autorské kontroly. Nad filmem, který by bez uspěchaného konce možná obstál jako seriálový pilot, ale sám o sobě jen lákavým povrchem odvádí pozornost od kostry vyprávění, jejímž jediným smyslem není nic víc než tu pohlednou kůži nést na trh. 60% Zajímavé komentáře: NinadeL, Vitason, ScarPoul () (méně) (více)

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Hravější Tim Burton, jenž tentokrát rezignuje na temnotu a převážně se baví. Slepí fanoušci mu to budou vyčítat, místo aby ocenili jeho tradiční lásku ke kreaturám, které mají v jeho filmech vždy větší právo na štěstí, než obyčejní lidé. Ano, poslední třetina díky přehršli efektů a vizuálních atrakcí moc nefunguje. Osudová láska je nezajímavá holka, jíž by NIKDO nedal přednost před sexy dračicí Evou Green. Ale Depp je vynikající, atmosféra sedmdesátek výborná a fórů dostatek, aby vůbec nevadilo, že jich několik vyzní do ztracena. A kdyby mi někdo tvrdil, že tohle není Burton, pak se ptám: Co na to Beetlejuice? ()

Reklama

MMR 

všechny recenze uživatele

Nejsem fanoušek Tima Burtona a ani Johnyho Deppa. Ale jakmile jsem zde na to narazil, věděl jsem, že tohle se mi líbit bude. Pustili jsme si to s přítelkyní v den našeho prvního výročí a oba jsme byli nadšeni. Úžasné zpracování, celou dobu jsem byl napjatej a nespustil z toho oči. Komediální scény krásně propleteny fantasy scénou, zpracování upíra přesně dle mých představ. Nádherný film. ()

Davies182 

všechny recenze uživatele

Těch 105 mega z rozpočtu je patrných v každém záběru. Stylizace, dechberoucí atmosféra, kulisy, efekty, kostýmy... úchvatné. Je to, jako by se člověk koukal na animák - tolik barviček a piplátek se dá vidět snad opravdu jen v PIXARovských veledílech. A ve filmografii Tima Burtona. Pak už je jedno, že celý děj je v podstatě o ničem, protože celé ty dvě hodiny jsou nabité na první pohled patrnou elektrizující životností, která prýští z plátna každou vteřinu. Tak pozor, abyste náhodou nemrkli. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Johnny Depp s vizáží Víta Bárty z Věcí veřejnejch předvede s Evou Green tzv. demoliční soulož, která se stává zároveń první filmovou souloží, kterou nikdo z nás nemůže nepodobit. Timík mě nezklamal a postupně do mě tankoval elixír nadšení z toho, že prostě existují věci mezi nebem a zemí, který vlastně neexistují, ale díky Timovi alespoň na pár minut nepochybujeme o jejich existenci. Samozřejmě jen dobrá režie by tady nestačila, musí přijít ruku v ruce s hereckejma výkonama a ty tady byly parádní. Johnny si tu svoji ručičí mimiku může fakt nechat patentovat. Ještě nikdy mě duel DepBurt nevyděsil tak moc jako tady, když jsem uviděl Depíka jako vražedného upíra začal jsme panakařit, že Vít Bárta prorazil do filmu a preventivně hledal v kinosále odposlouchávací zařízení. Naštěstí se na place brzo objevila Eva Evičkovna Greenova a já zapomněl i svoje příjmení. Jako Evičku můžu už od Snílku, ale tady vypadala jako definice významu slova sex. Jak asi Depíkovi chutnaly ty červený krajkový kalhotky co si Evička slíkla a dala je Vítu Bártovi eeee teda Depíkovi na ksicht. Stačej jedny kalhotky Evičky a myšlenky na Víta Bártu a člověk už neví co mele. Komedie, fantazie, ale především romantická Burtovinka se skvělým hereckým obsazením a live koncertem nejhnusnější ženský na světě, Alice Coopera. První stíny, který budu vyhledávat nejenom v tropických parnech. ()

Galerie (123)

Zajímavosti (48)

  • Tim Burton prozradil, že konec filmu je nedořečený záměrně a jedná se o parodii na soap operu, která ovšem nemá vést k pokračování. (R´Hell)

Související novinky

Rychlík Flash má režiséra

Rychlík Flash má režiséra

08.10.2015

Nejrychlejší superhrdina světa si momentálně užívá hodně seriálové slávy. Flash s tváří Granta Gustina je podobně populární jako Arrow (tihle dva se i pravidelně potkávají), už brzy nás ale čeká… (více)

Eva Green znovu u Burtona

Eva Green znovu u Burtona

29.07.2014

Francouzská herečka Eva Green letos dráždí diváky hned v pěti projektech: V mysteriózním seriálu Penny Dreadful, v akčňáku 300: Vzestup říše, ve westernu Salvation, v dramatu White Bird in a Blizzard… (více)

Pýcha, předsudek, zombíci a Sněhurka

Pýcha, předsudek, zombíci a Sněhurka

05.05.2013

Spisovatel Seth Grahame-Smith se loni pokusil dobýt Hollywood. Nedařilo se ale ani adaptaci jeho Abrahama Lincolna: Lovce upírů, ani Temným stínům, ke kterým napsal scénář. Přesto se chystá další… (více)

Reklama

Reklama